[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 12:53

Prairy schreef:
Wat een leuke konijntjes :D

Ik zou ook donkere dakpannen nemen voor dat super cute huisje, die zijn vaak wel gratis af te halen als je MP even goed in de gaten houdt. Wel kijken dat je dan ook de nokvorsten en zijstukken erbij kunt krijgen/kopen/bestellen.

MP in de gaten houden is wel een goeie ja :j Thanks! :D

Slmt9 schreef:
Wat een nare plek :( mesitran honingzalf vind ik altijd het wondermiddel van de kleinste tot de grootste wonden.

Mooi plekkie voor de nijntjes (staat daar nou een kattenbak in? Ik heb echt nul verstand van konijnen hoor)

Haha is een speciaal konijnentoilet :P Wat Kaitlyn zegt: je kan ze heel goed zindelijk krijgen :D Zag vanochtend dat ze al op geplast hadden, dus heb ook alle keuteltjes die ik kon vinden erin gelegd, hopelijk gaan ze dat ook voornamelijk daar doen :P

Afbeelding

superpony schreef:
ach wat sneu voor Splashy. Gelukkig kwam je er nu wel achter. Gaat vast snel beter!!

Denk dat die konijntjes zich wel redden zo hoor.

Qua dak, geen idee, geen fantasie, maar gewoon veel rond kijken en dan loop je er wel tegenaan.

Laat je die lampjes hele avond en nacht branden of is het met een bewegingsmelder?

Lampjes staan heel de nacht aan :j Hebben bewust voor LED gekozen en wil juist geen bewegingsmelder bij de paarden. Voor bij het huis hebben we ze wel op bewegingsmelder :j Vind het heel fijn dat ik ze nu in het donker ook vanuit huis kan zien :+:

pien_2010 schreef:
Jullie gaan echt als een speer. Zijn de konijntjes voor de consumptie of worden het vriendjes. Wij hebben vroeger jaren 3 konijnen gehad voor de kinderen en het was geweldig. Die renden door de afgesloten tuin, zaten veel los als wij buiten waren. Keken mee Wimbledon in de huiskamer op schoot van de kinderen en toen gingen 3 koppies van links naar rechts volgend de bal (nog nooit zo iets absurds gezien) en we hebben zo schaterend toen gelachen de kinderen en ik.

Konijnen vind ik hele leuke gezellige diertjes.

Hahaha wat een leuk verhaal :') Ik word ook altijd zo vrolijk en soft van konijntjes :') En zeker die lieve satijnzachte dwergjes <3 Je zou ze bijna kapotknuffelen :+: Maar ze zijn gewoon voor de leuk, en niet voor consumptie.. tenzij ze echt een ***karakter hebben := :P Neehoor... ze mogen gewoon lekker konijn zijn, kunnen wij er lekker van genieten.. dat gehuppel <3

Kaitlyn schreef:
Getsie wat een nare plek, sterkte voor Splashy :(:)

Slmt9 schreef:
Wat een nare plek :( mesitran honingzalf vind ik altijd het wondermiddel van de kleinste tot de grootste wonden.

Mooi plekkie voor de nijntjes (staat daar nou een kattenbak in? Ik heb echt nul verstand van konijnen hoor)

Konijnen kunnen heel zindelijk worden, ik heb ook een kattenbak (zonder deksel) in het hok staan. :))

Kleine tip: konijnen eten ook graag wanneer ze kakken. :Y) Ik doe elke avond een prop verse hooi in de kakbak erbij.
Oh en ze eten hun blindedarmkeutels, dus daar geen paniek over. :')

Konijnen zijn zo leuk! Heb je wel gekeken naar het geslacht?

Hahaha :P Als het goed is ( :P ) zijn het twee broertjes... misschien wil ik er ooit nog een mooi vrouwtje bij, om voor de lol eens een nestje te fokken (te schattig!!! <3 ), maar voor nu mogen ze lekker wennen en gaan wij lekker van ze genieten :D :+:

Lynn_Nikita schreef:
Wat een leuk lampje, goede smaak ( ik heb dezelfde) Leuke nijntjes, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding
Beterschap met Splashy

Haha, wat leuk LN! Toevallig :D Dankjewel :D

Bedankt iedereen voor de beterschapswensen voor lieve Splashy.. hij was er vanochtend nog niet heel veel beter aan toe... temp was nog 39.9, maar hij was wel al een stuk vlotter gelukkig! Hij heeft alleen een enorme hekel aan regen... :(:) Dus z'n regendekentje op gedaan en vanmiddag wat eerder van werk weg om hem weer te checken. Vanochtend bij de praktijk van de DA nog antibiotica voor de komende 5 dagen opgehaald en we hebben Tamme en Splash gescheiden gehouden, krijgt ie in ieder geval z'n rust vandaag.. :(:)

Afbeelding

Hij is wel echt heel zielig... :(:)

Afbeelding

Konijntjes zijn de nacht wel goed doorgekomen, voer was op vanochtend en ze zijn hun reismandje uitgekomen. Aan de sporen te zien :') zijn ze het hele hokje doorgetrokken := Maar toen ik vanochtend keek, hadden ze zich veilig onder de boomstam verstopt :P

Afbeelding

Knappies <3

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:01

Och Splash toch, hij kijkt inderdaad heel zielig. :(:)

Ik wil niet belerend klinken, maar het gaat echt zelden goed; 2 mannetjes bij elkaar zodra ze wat ouder worden. Ook al zou je ze laten castreren, de beste combinatie is echt een (geholpen) mannetje met een vrouwtje. Je zal niet de eerste zijn die 's ochtends bij het hok komt en 2 zwaargewonde of zelfs een dood konijn aantreft omdat ze elkaar ineens niet meer kunnen dulden.
Voor de toekomst is dan nog de beste optie 1 geholpen mannetje met 2 geholpen vrouwtjes, mocht je naar 3 konijnen willen gaan. Konijnen zijn heel erg territoriaal, dus dat is best lastig om te koppelen.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:51

Beterschap voor je paardje :(:) hij ziet erg erg zielig uit ;(

Leuk die jongen konijntjes!

En het shettenparadijs wordt steeds mooier <3

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:30

Arme Splashy... :(:)

Maar wat een lievies die konijntjes <3

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:11

Er gaat een (konijnen)wereld voor me open. Wel interessant :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 21:51

Kaitlyn schreef:
Och Splash toch, hij kijkt inderdaad heel zielig. :(:)

Ik wil niet belerend klinken, maar het gaat echt zelden goed; 2 mannetjes bij elkaar zodra ze wat ouder worden. Ook al zou je ze laten castreren, de beste combinatie is echt een (geholpen) mannetje met een vrouwtje. Je zal niet de eerste zijn die 's ochtends bij het hok komt en 2 zwaargewonde of zelfs een dood konijn aantreft omdat ze elkaar ineens niet meer kunnen dulden.
Voor de toekomst is dan nog de beste optie 1 geholpen mannetje met 2 geholpen vrouwtjes, mocht je naar 3 konijnen willen gaan. Konijnen zijn heel erg territoriaal, dus dat is best lastig om te koppelen.

I know, maar thanks for the heads up. Hiervoor ook jarenlang 2 broertjes gehad.. mééstal, als het broertjes zijn, gaat het wel.. ze hebben nu ook wel flink de ruimte. Maarja, het kan altijd misgaan inderdaad... gecastreerde ram en een voedstertje is de beste combi, mee eens :j maar deze kwamen nu op ons pad en voor nu gaat het nog erg goed samen :+:

Toverbal schreef:
Beterschap voor je paardje :(:) hij ziet erg erg zielig uit ;(

Leuk die jongen konijntjes!

En het shettenparadijs wordt steeds mooier <3

Dankjewel :D :+:

rocymax schreef:
Arme Splashy... :(:)

Maar wat een lievies die konijntjes <3

Dankje <3

Slmt9 schreef:
Er gaat een (konijnen)wereld voor me open. Wel interessant :D

Haha ja leuk hè! Had ik ook toen ik me jaren geleden ging verdiepen in konijntjes. Je kunt ze overigens echt heel veel leren :j maar ik weet niet of ik daar de tijd voor heb :P

Splashy nog niet echt gezakt in temperatuur.. nu net onder de 40 graden. Maar hij oogt al wel wat vlotter en ik kan wat beter aan de wond zitten, die overigens dicht was gegaan en we op advies van de DA weer open hebben gemaakt (da's een vervelend klusje :(:) ), om te voorkomen dat de ontsteking naar binnen slaat. Hij eet gelukkig nog steeds goed, en heeft een fijne bodyguard <3 :P

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:58

Arme Splash, wel fijn dat je hem gewoon zelf in de gaten kan houden 24/7 en kan behandelen en doen en laten wat je wil. Maw heerlijk dat je niet van een pensionhouder afhankelijk bent.

Ik hoop dat ik ook jouw pennydroom achterna mag gaan. Vooral omdat het mijn droom is, maar ook omdat het toch moeilijk is om een goeie plek te vinden voor een wat ouder paard die toch de nodige (medische) zorg nodig heeft.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 10:31

Slmt9 schreef:
Arme Splash, wel fijn dat je hem gewoon zelf in de gaten kan houden 24/7 en kan behandelen en doen en laten wat je wil. Maw heerlijk dat je niet van een pensionhouder afhankelijk bent.

Ik hoop dat ik ook jouw pennydroom achterna mag gaan. Vooral omdat het mijn droom is, maar ook omdat het toch moeilijk is om een goeie plek te vinden voor een wat ouder paard die toch de nodige (medische) zorg nodig heeft.

Jaa dat is héél erg fijn... veel van m'n ideeën van hoe we het op gaan knappen komen ook voort uit zorg voor de oudjes en de gevoeligen :P Tamme redt zich overal wel haha

Splash vandaag alweer een stuk beter gelukkig!! 38.8 vanochtend! *\o/*

Afbeelding

Z'n nek lijkt ook al wat minder dik.. wond is wel weer dicht, maar lijkt in orde :j Is een stuk rustiger onder z'n huid.. minder warm en minder gevoelig, dik +:)+

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:57

Oh dat ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Hopen dat de genezing zo doorzet!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:27

Ahh beterschap voor Splash! :(:) die bodygard wil ik ook wel :D

Konijnen zijn super schattig <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 22:19

Kaitlyn schreef:
Oh dat ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit! Hopen dat de genezing zo doorzet!

Het zet door! :D :):) Net gemeten: 37.8° *\%/* En hij oogt weer zichzelf :+:

leonie87 schreef:
Ahh beterschap voor Splash! :(:) die bodygard wil ik ook wel :D

Konijnen zijn super schattig <3

Dankjewel :+: Je beterschapswens heeft geholpen :D
<3 <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:42

Ach wat fijn allemaal.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:03

*\%/* go Splashy, go Splashy *\%/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 00:34

Hey, wat fijn!!! Maar wel fijn dat het gebeurt nu hij aan huis staat en je extra goed op hem kan letten!! Dara doe je het ook voor.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 11:10

Jaa dat is extra fijn <3 :+:

Nu het weer wat beter met 'm gaat, heb ik weer zin in de volgende update.. namelijk: CORSODAG!!! :):) Belooft een kleurrijke post te worden :D :#

Eerst werd 's ochtends de nieuwe baal hooi gebracht door de overbuurtjes. Ze zouden om 10h komen, maar om 9h hoorden wij een hoop gestommel en gelach onder ons slaapkamerraam doorkomen _O- Dus vriendlief is maar even gaan kijken := Brego en ik zijn later aangesloten :')

Afbeelding

Baaltje uitgepakt, en Brego moet het ook nog even testen. Die hond eet serieus hooi.... hij kijkt het af van de paarden denk ik... :') Hij 'graast' ook... en neemt gerust een hele hap vol hooi uit het pak _O- Mafkees :')

Afbeelding

Paardjes keuren 't ook goed :D

Afbeelding

De bak hebben ze al goed kaal gegeten en kapot gelopen! Ik ben trots op ze :D

Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijking, dit was 26 augustus, bij bovenstaande foto's hebben ze er dus 6 dagen opgestaan :P :

Afbeelding

Kaatje heeft het zand en de blaadjes weer van zich afgeschud en is heerlijk lekker zacht en fluffy <3 Het wassen was dus niet voor niets :D

Afbeelding

Binnen nog even aan de gang gegaan; kledingkast wat meer ingeruimd. Zal jullie de foto's van mijn stapels kleding (en ik heb nóóit iets om aan te trekken.... |o ) besparen, maar deze bakjes zijn toch wel erg leuk. Ik heb een zwak voor ribstof :P en deze zijn perfect voor de sokken en boxers van mijn vriend :D En ze passen ook nog 's precies in m'n kast!! Made for it :D

Afbeelding

We hebben de plantjes voor de ramen gehangen <3 Zo leuk!! :+: Nu nog in leven houden :)) En andere raambekleding uitzoeken :=

Afbeelding

En nog even bij de paarden kijken... die hebben alweer een gat in het net gemaakt... _-:(

Afbeelding

Wannnnt we moeten er vandoor.. CORSSOOOO.. we zijn zo benieuwd!!! Vanuit thuis naar het dorp gewandeld, achteraf nét iets te lang :P Volgend jaar met de fiets haha, maar het moment dat we het dorp binnen kwamen lopen (en een broodje vette hap hadden bemachtigd :D ), kwam de eerste wagen net aan! :D Achteraf blijkt het een van de leukste hoekjes om te zitten :))

Afbeelding

Van de eerste twee heb ik geen goede foto's verder, toen was ik iets teveel onder de indruk :') Maar de sokpoppen vond ik hé-le-maal fantastisch!! En die horen ook nog 's bij de buurtschap het dichtst bij ons :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen kwam er een stuk koraal voorbij.. die kleuren, echt... nog nooit zoiets gezien.. en GROOT!! Wauw...

Afbeelding

Het terracotta leger:

Afbeelding

Geen idee meer wat het is/voorstelt, maar iets met heel veel ogen.. die ook allemaal open en dicht bewogen! :oo (Argus heet ie, lees ik op internet :P )

Afbeelding

Afbeelding

En de winnaar!!! :D :):) :)F *\o/* Vikings! 8-) Was ook wel heel tof gedaan :j Overigens zitten ook bij heel veel wagens muziek of geluidseffecten en/of rook :oo :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een... iets?! :D Maar wel weer heel mooi :D (Ochtendglorie, volgens internet :D ) Op de stralen (?) zitten ook daadwerkelijk mensen! :oo Op de plekken waar ook vleugels zitten..

Afbeelding

Paddestoelen, met kaboutertjes <3 :D

Afbeelding

Japan? Twee kanten.. Two Faces heet ie! Wij hadden de mooie serene kant van Japan, de andere kant stelde de stad voor. Gaat vast veel dieper, maar zo'n geoefende corso-kijker ben ik nog niet :')

Afbeelding

Zebra's in het gras! Zo leuk!! Jammer dat het gras zoveel van de zebra's blokkeerde qua zicht.. <3

Afbeelding

En nog meer Afrika?! :D

Afbeelding

Twee grote zee'monsters', heel mooi :+:

Afbeelding

En de vond ik ook super: van kant! :)) :D

Afbeelding

Onder spanning.. een mannetje die achter z'n arm aan ging :')

Afbeelding

En onze favoriet: vervloekt 8-) hele toffe wagen sowieso, en de acteurs erin + geluids- en bewegingseffecten maakten het helemaal af :))

Afbeelding

Toen: de Big Five! <3

Afbeelding

Tot slot: Europa!

Afbeelding

Afbeelding

Was echt supergaaf om te zien! Had niet verwacht dat het zó tof zou zijn... bij de eerste wagens was ik zo onder de indruk dat ik gewoon een beetje bang ervan werd _O- Wat gelukkig werd verbroken door de sokpoppen <3 :P Bleef me verbazen over wat je kunt maken met bloemen en hoe ze het allemaal bevestigd/verzonnen/uitgevoerd hebben... zo knap! Kijken of we het volgend jaar eens van wat dichterbij kunnen volgen :D Sowieso is het ook altijd prachtig om lekker mensen te kijken op zo'n dag haha, wat je allemaal niet voorbij ziet komen qua uitdossingen en gedrag :P Ja, ik vermaak me altijd wel haha.. Later nog een rondje over de jaarmarkt gelopen en natuurlijk veel te veel eten gekocht, want: honger _O- En ook lekkers voor de hond meegenomen :D Op de terugweg dwars door het feestgedruis en besloten om volgend jaar de dag erna vrij te nemen, we hebben tot láát in de nacht mee kunnen genieten van het feest, heb bij de paarden in de wei staan dansen _O-

Bij thuiskomst wel een héél vies kleed aangetroffen binnen... Arme Brego was duidelijk niet zo lekker :roll: :r Toch lief dat ie dan z'n hele maaginhoud er op het kleed uitgooit.. moest toch al weg, en hadden nu gelijk een goede reden _O- Durf er alleen nog geen nieuwe neer te leggen :') Gelukkig was hij wel gelijk alles kwijt, want daarna geen rare fratsen meer van 'm, en hij ging gelijk verder met wat hij als 'zijn taak' ziet: het hele erf ontdoen van alles wat op de grond ligt :') := Foto's van het kleed zal ik jullie besparen _O-

De lampjes zien er zo in de schemer wel ook heel mooi uit <3 Binnenlamp is overigens niet altijd aan! Daar zit gewoon een schakelaar tussen, mochten we het binnenkort nodig hebben als er een kleintje tussen mag lopen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paardjes waren ook zwaar onder de indruk van iets... wat, weet ik nog steeds niet _O-

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:23

Mooi!! Van de week toen ik op de bank hing en lag te zappen, kwam het voorbij op tv. Het was echt mooi om te zien. Er zit echt veel werk in en ze moeten ontzettend veel regelen. En wat dan bij de start nog in elkaar gezet moest worden. Ook eng om te zien, want je weet hoeveel werk erin zit en bent dan echt bang dat iets niet lukt, valt etc.

Was Brego ziek van het hooi eten?? Hij leert het vast wel, wat kan of niet.

Hoever zal Kaatje nu zijn?? Mag hij haar meteen dekken??

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 11:33

Nou het was ook wel spannend om te zien hoe ze de hoek omgingen.. al die wagens worden met de hand geduwd en gestuurd, dus als ze hem ff niet kunnen houden ofzo, rijden ze zo je tuin binnen _O- Wij zaten dus blijkbaar op een hoek waar dat nog wel 's gebeurd haha.. was sowieso een lastige hoek voor de wagens om te draaien, meesten moesten wel enkele keren steken..

Van alles wat ie eet, lijkt het mij het minst waarschijnlijk dat ie ziek wordt van het hooi haha.. smerig beest _O-
En Kaatje gaat nu zo laat bevallen, als het nog dit jaar wordt := Dat ik het eigenlijk niet meer zie zitten om d'r voor volgend jaar gelijk weer te laten dekken.... maar dat betekent dat ik Kevin en Kaatje enkele maanden uit elkaar moet houden.. en da's ook weer net niet de gedachte erachter.. dus ik twijfel nog..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:38

Wat rietjes van Kevin verzamelen en hem toch castreren??

Ow, is het zo erg met Brego? Bij onze dierenarts ligt alles wat ze uit honden hebben gevist in ene vitrine kast. Ook altijd leuk om tegenaan te kijken.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:41

Prachtig al die wagens, echt ongelofelijk knap bedacht en gemaakt! +:)+ :wow:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 11:51

superpony schreef:
Wat rietjes van Kevin verzamelen en hem toch castreren??

Ow, is het zo erg met Brego? Bij onze dierenarts ligt alles wat ze uit honden hebben gevist in ene vitrine kast. Ook altijd leuk om tegenaan te kijken.

Denk dat die pony al tegen de 30 loopt, die wil ik niet meer zo'n operatie laten ondergaan eigenlijk... maar we puzzelen lekker verder :D
Hahaha dat is wel heel grappig gedaan :') Vriendin van mij is dierenarts en die heeft ook altijd van die prachtige verhalen _O-

SensaHorses schreef:
Prachtig al die wagens, echt ongelofelijk knap bedacht en gemaakt! +:)+ :wow:

Ja, mooi hè!! Wij waren ook blij verrast :D :+: En precies dat ook: hoe verzin je het?!?!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:16

Brego isnog jong dus doet alles na. Onze Sjors als pup, ging op het wedstrijd veld naast Hercule in de trailer staan en als Hercule er uit was en ging grazen, dan ging hij er ook naast staan grazen. Zo'n zot gezicht. Hij deed Hercule met alles na.
Corso is erg mooi in Zundert.
Ik vind je topic echt heel erg leuk, maar voor mij mag wel ietsjes minder foto's en tekst. Het is iedere keer echt heel erg veel :o en vraagt veel tijd om bij te lezen. Tijd die ik eigenlijk niet zo heb.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:33

pien_2010 schreef:
Ik vind je topic echt heel erg leuk, maar voor mij mag wel ietsjes minder foto's en tekst. Het is iedere keer echt heel erg veel :o en vraagt veel tijd om bij te lezen. Tijd die ik eigenlijk niet zo heb.

Neeeeeeeeee zeg! Dan moet jij het maar gewoon overslaan! :j Want het is juist superleuk om te lezen en de foto's maken het helemaal af. Vooral zo doorgaan juist! Heel inspirerend ook voor de verbouwing waar we zelf middenin zitten!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:47

Stille meelezer hier, maar ik vind de lange verslagen en veel foto's juist hartstikke leuk om te lezen en zien! :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 13:56

Hahaha en ik doe al zo m'n best om 't kort te houden _O- Daarom ook dat ik dit weekend maar gewoon in 2 losse dagen heb geknipt :') Zat net toevallig wel hetzelfde te denken; voordat ik m'n post plaats, lees ik hem altijd nog een of twee keer na :P maar toen dacht ik dus ook: jeetje.. wel een hoop om steeds bij te lezen :P Het is ook allemaal zo leuk om te vertellen en bij te houden :):) En ik hou zelf ook enorm van foto's, het maken sowieso al, maar ook het terugkijken om herinneringen op te halen :D

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:16

Ik vind juist hoe langer hoe beter :):) :')