Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:36

Jezus, ik begin ook zoiets........

Hebben ze je huis wel bekeken?? WOZ zegt niks over de verkoop waarde.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:45

Nee zitten aan andere kant van het land, woz klopt wel aardig met verkoopprijs. :j dat maakt ook niks uit maar vooral 180000 voorbetalen en dan huur van 1200 euro vragen. En dat als passend en goed aanbod vinden. Nope dacht het niet :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:15

Tja, ik denk dat het slechts een aanbod is. Ze zullen het toch nooit ongezien en niet getaxeerd kopen. WOZ zegt helemaal niks en dat weten zij ook.

Hun rekensom snap ik verder wel. Zij investeren, nemen risico en moeten er wel aan verdienen. Anders zou het voor hun geen meerwaarde hebben natuurlijk.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 01:02

@Ir1ne, geen geldigheidsduur aangegeven maar had vanmiddag al wel 2 nieuwe bezichtigingen gepland voor over 1.5 week voor de zekerheid.

Werd ik vanavond vlak voor 19 gebeld door de makelaar met excuses voor de late reactie en een tegenbod waar ik blij van werd.
Afgesproken om maandag van me te laten horen. Ga maandag tegenbod doen en zoals het er nu naar uitziet gaan we er helemaal uitkomen dus stiekem ben ik al allemaal vreugdedansjes aan het doen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:11

In dat geval, duim ik voor je :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:48

Dit is een topic naar mijn hart!

Wij zijn al bijna een jaar actief opzoek naar onze eerste koopwoning, maar na zo’n 8 bezichtigingen gehad te hebben waar alles aan onze neus voorbij ging, zijn we nogal gefrustreerd.. we zijn tot nu toe meerdere keren overboden of uitgeloot (nieuwbouwproject). Of in de tijd van het plannen van een bezichtiging was het huis ineens verkocht..

Nu staat er sinds gisteren voor ons het perfecte huis online en meteen een afspraak gemaakt voor maandag. Wel al te horen gekregen dat er al meerdere interesse is..

We overwegen nu als we er een goed gevoel bij hebben maandag, om direct een bod te doen. Heeft iemand daar missxhien ervaring mee?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:36

Birgit: HIer in de buurt is snel bieden normaal. Wat op funda komt ben je vaak te laat. Veel is alverkocht voordat er foto.s gemaakt zijn ( tot3.5 ton).. collega ging vorige week huis te koop zetten, kreeg nog voor de foto.s gemaakt werden iemand aan de deur. Direct verkocht

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:41

Ik kom ook even binnenvallen want ik vraag me wat af :+ waarom zou je je huis niet op funda zetten? Ik snap dat het lekker is als je je huis snel verkoopt, maar je krijgt waarschijnlijk toch een hoger bod als je meer mensen laat kijken?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:43

Mensen bieden zo ookwel over de prijs.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:23

robbie88 schreef:
Birgit: HIer in de buurt is snel bieden normaal. Wat op funda komt ben je vaak te laat. Veel is alverkocht voordat er foto.s gemaakt zijn ( tot3.5 ton).. collega ging vorige week huis te koop zetten, kreeg nog voor de foto.s gemaakt werden iemand aan de deur. Direct verkocht

Maar hoe komen ze er dan bij dat je huis te koop komt?

Volgens mij gaat zo alles aan ons neus voorbij...

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:55

Makelaar die ik sprak gaf aan de website van de makelaars in de gaten te houden omdat daar een huis als eerste op wordt geplaatst en pas een week later op Funda.
Verder ken ik een paar mensen die het via via hoorden dat een huis te koop kwam en zo als eerste konden bezichtigen, zelfs nog voor het op de site van de makelaar stond.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:14

Wij wilden zelf in een bepaalde straat wonen en hebben dat aan een vriendin die in deze straat woonde laten weten. Die vriendin hoorde van een buurvrouw dat een buurman in de straat een baan had aangeboden gekregen aan de andere kant van het land. Wij hebben toen heel brutaal het telefoonboek gepakt en hebben de persoon in kwestie gebeld. Hij moest erg hard lachen want hij had net die dag zijn eerste werkdag gehad op zijn nieuwe werk aan de andere kant van het land. Als hij door zijn proeftijd heen kwam, zou hij idd op zoek gaan naar een ander huis. Maar als we wilden mochten we zijn huis alvast bekijken. Hij kwam door zijn proeftijd en we hebben het huis zonder makelaar gekocht. Toen we er zelf woonden kregen we regelmatig briefjes in de brievenbus van mensen die op zoek waren naar een huis in die straat.

Je moet mensen dus laten weten waarnaar je op zoek bent, mensen zoeken graag met je mee is mijn ervaring.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:56

Ja zo zijn wij ook aan ons huis gekomen:), iedereen laten weten wat je zoekt... Mijn vader stuurde ons naar dit huis, hij kende het van vroeger.. Het was niet direct waar we zochten, maar eenmaal binnen waren we direct verliefd.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:07

Ladyson: je huis verkopen via een makelaar is duur! Vaak zijn de kosten (tot 4 ton) ongeveer 1-1,5% plus nog 500 euro voor de foto’s. En dan nog het werk van fotoklaar maken (huis zo leeg mogelijk halen) en elke keer poetsen en weg zijn voor de bezichtigingen.
Wij hebben ons huis ook onderhands verkocht, keurig de vraagprijs gekregen waarmee we het op funda wilden zetten. Beter dan al dat werk plus al die kosten voor een klein beetje extra.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:36

Weg zijn voor de bezichtigingen heb ik de makelaar direct gezegd gebeurd niet. Teveel beesten en werk om elke keer maar uren weg te zijn.

Maar ik ben nu wel lichtelijk pislink. Ik was er nl al niet blij mee dat de makelaar hem met adres op Funda wilde zetten. Nu kan hij het adres er echt afhalen, anders heeft ie mot met mij. Kreeg vanavond gewoon brutaal 3 kerels aan de deur die het huis op Funda hadden gezien en dat er bromfietsen op 1 van de foto's stonden. Of we die ook verkochten en of we nog meer hadden. Dat betekend dus dat niet alleen zulke mensen dat zien, maar ook de boefjes. Nou hangen er camera's maar dan nog, hier heb ik al helemaal geen zin in en dit is ook zeer zeker niet de bedoeling. Ik ben altijd al zeer voorzichtig met mijn adres te geven of dat het ergens te vinden is op het net.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:52

petra8 schreef:
Wij wilden zelf in een bepaalde straat wonen en hebben dat aan een vriendin die in deze straat woonde laten weten. Die vriendin hoorde van een buurvrouw dat een buurman in de straat een baan had aangeboden gekregen aan de andere kant van het land. Wij hebben toen heel brutaal het telefoonboek gepakt en hebben de persoon in kwestie gebeld. Hij moest erg hard lachen want hij had net die dag zijn eerste werkdag gehad op zijn nieuwe werk aan de andere kant van het land. Als hij door zijn proeftijd heen kwam, zou hij idd op zoek gaan naar een ander huis. Maar als we wilden mochten we zijn huis alvast bekijken. Hij kwam door zijn proeftijd en we hebben het huis zonder makelaar gekocht. Toen we er zelf woonden kregen we regelmatig briefjes in de brievenbus van mensen die op zoek waren naar een huis in die straat.

Je moet mensen dus laten weten waarnaar je op zoek bent, mensen zoeken graag met je mee is mijn ervaring.

Haha, brutalen hebben de halve wereld!
Het zou op die manier nooit bij me opkomen, maar met een beetje mazzel werkt het dus blijkbaar op die manier ook :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 01:05

Zal dat niet vaker gebeuren dan? Een huis zonder adres aanbieden schiet ook niet echt op. Als er geen adres bij staat, kan ik niet zien waar iets te koop staat, dus vervalt de interesse.

Ik zou eerder de foto's met brommers laten weghalen.

Overigens zijn mensen hondsbrutaal. Wij hebben onze scooter te koop en blijkbaar ben ik super naief, maar krijg echt heel veel reacties op fb. Zogenaamd serieus, maar ze willen alleen maar je adres of telefoon nummer. Die geef ik niet, want hij staat op het werk en dat is beveiligd. Dan is hun interesse weg en hebben ze nep profielen.

Nu zou ik wel een beetje oppassen, want als ze weten dat mensen gaan verhuizen, houden ze afwezigheid wel in de gaten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:12

petra8 schreef:

Bij ons is het bekend wat we zoeken, maar hebben we nogal een zoekgebied. en we zoeken denk ik wat iedereen wil hebben -O-

superpony schreef:
Zal dat niet vaker gebeuren dan? Een huis zonder adres aanbieden schiet ook niet echt op. Als er geen adres bij staat, kan ik niet zien waar iets te koop staat, dus vervalt de interesse.

Ik zou eerder de foto's met brommers laten weghalen.

Overigens zijn mensen hondsbrutaal. Wij hebben onze scooter te koop en blijkbaar ben ik super naief, maar krijg echt heel veel reacties op fb. Zogenaamd serieus, maar ze willen alleen maar je adres of telefoon nummer. Die geef ik niet, want hij staat op het werk en dat is beveiligd. Dan is hun interesse weg en hebben ze nep profielen.

Nu zou ik wel een beetje oppassen, want als ze weten dat mensen gaan verhuizen, houden ze afwezigheid wel in de gaten.

Ik heb ook een brommer op mp gehad niet al te lang geleden, nou werkelijk waar.....

rina schreef:
Weg zijn voor de bezichtigingen heb ik de makelaar direct gezegd gebeurd niet. Teveel beesten en werk om elke keer maar uren weg te zijn.

Maar ik ben nu wel lichtelijk pislink. Ik was er nl al niet blij mee dat de makelaar hem met adres op Funda wilde zetten. Nu kan hij het adres er echt afhalen, anders heeft ie mot met mij. Kreeg vanavond gewoon brutaal 3 kerels aan de deur die het huis op Funda hadden gezien en dat er bromfietsen op 1 van de foto's stonden. Of we die ook verkochten en of we nog meer hadden. Dat betekend dus dat niet alleen zulke mensen dat zien, maar ook de boefjes. Nou hangen er camera's maar dan nog, hier heb ik al helemaal geen zin in en dit is ook zeer zeker niet de bedoeling. Ik ben altijd al zeer voorzichtig met mijn adres te geven of dat het ergens te vinden is op het net.

Je wil echt niet weten hoe vaak ik neus- en handafdrukken van de ramen loop te poetsen, mensen die voor het huis stoppen om uitgebreid naar binnen te kijken, door de tuin lopen en laatst zelfs 1 die het huis filmde....

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:31

Hmm , ik zou ook de foto's met de brommers weghalen.
Wij zijn ook gewaarschuwd dat als er foto's gemaakt gaan worden dat we bepaalde dingen weg moeten halen omdat ook o.a. het dievengilde op Funda kijkt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:39

Wij hebben niks jatwaardigs :+ ook wel lekker makkelijk hahaha

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:02

Ja maar het is toch goed er even over na te denken voor je foto's , en plattegronden natuurlijk ook, van je huis plaatst. Wij kregen die tip om op te passen van de makelaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:28

Het is natuurlijk ook heel aantrekkelijk. Je ziet alles van binnen, adres staat erbij en je weet dat mensen gaan verhuizen en dan dus ook afwezig zijn waarschijnlijk.

En er is altijd een groepje nieuwsgierigen die alleen de foto's willen bekijken en vooral de prijs willen weten, familie, vrienden en buren.......

Wel vind ik dat de makelaar zelf even had kunnen nadenken over de foto met brommers. Die foto heeft niet echt meerwaarde en zo een rij brommers pak je niet even op en zet je ergens anders neer.

Foto's moeten slechts uitnodigen om te komen kijken. De rest moet je in het echt zien. Maar daar hoort het adres ook bij. Mensen komen echt niet als ze niet weten waar een huis staat.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:00

superpony schreef:
Maar daar hoort het adres ook bij. Mensen komen echt niet als ze niet weten waar een huis staat.

Nope dat is iets wat de Nederlanders denken dat normaal is. Ga maar kijken op willekeurige Duitse site. Er staat nergens een precies adres, alleen maar de woonplaats. En zo stond hij bij de vorige makelaar ook erin, alleen dat het in Sustrum Moor was en met Sellingen als adres erin. Iemand die zoekt in Dld. pakt echt wel de telefoon en belt de makelaar. Omdat ze op de Duitse sites tegen precies hetzelfde aanlopen.
Ik vind het eerlijk ook van Funda geen goede zaak dat alle adressen maar zo op het net staan. Funda is zover ik weet van de NVM. En die zouden echt beter moeten weten.

Makelaar heeft overigens niet zelf die foto's gemaakt. Daar is speciaal een fotograaf voor gekomen. En nee een rij brommers kan ik niet zo even verplaatsen.

@Irine Mensen zijn echt gewoon te brutaal. Hier durven de meeste niet zomaar een erf op te rijden, ik heb 2 wandelende deurbellen :D (honden) die zich echt wel laten horen. En ik ben wel altijd thuis.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:04

Ik volg je niet, geloof ik. Zonder adres zou ik echt niet geïnteresseerd zijn. Ik wil in Google maps kunnen kijken hoe en waar iets gesitueerd is. Anders hoef ik al niet eens een makelaar te bellen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:10

Vumana89 schreef:
De woning zou onder bod zijn, het heeft 4 weken geduurd voor er ook maar iets aangepast was op Funda.

Dat duurt meestal heel erg lang.