verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:32

Maar die ontstaan vaak doordat damwand niet tot op de grond gezet wordt, maar eerst op een stenen/betonnen fundering een 60/80 cm van de grond. Dan krijg je idd een messcherpe rand.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 14:16

nee, deze zat zelfs in de grond maar ze ging er dwars doorheen op een plek waar 2 platen aan elkaar zaten ( overlappen) Dat is losgescheurd en daar ging ze doorheen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:22

Waardeloos zeg...
Het is verder wel fijn spul om wanden etc mee af te werken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 21:54

Al even niet gereageerd maar zeker niet stilgezeten
Voor de kinderen is er een koprolrek geplaatst, de hooiopslag is weer een stuk verder gekomen en alle zijwanden zijn nog dicht, nu alleen nog een deur maken en daarboven afwerken en nog 1 dakplaat erop schroeven die morgen geleverd word

Afbeelding

Zadelkamer wordt grotendeels in de hooiopslag, ook omdat ik het tuinhuis graag leeg wil hebben zodat mijn merrie daar evt rustig in kan staan als de pre weer een klierbui heeft en haar wegjaagt bij de stal en het afdak

Afbeelding
Ook is de muur van de aanbouw weer wat verder, gaat nog steeds ontzettend traag helaas maar ik hoop dat het voor de bouwvak klaar is. de ruwbouw en het dak in elk geval en dan kunnen wij erna verder afwerken ( stroom leggen, Cv leidingen en verwarming plaatsen, gipsplaten op het plafond en stucen, vloer storten en verven. Wij zijn nu al bijna 2.5 mnd bezig om de aanbouw gebbouwd te krijgen, dit had allang af mogen/ moeten zijn maar helaas....
Over de woonkamer is helaas nog geen nieuws, de 2 weken zijn voorbij en ik heb nog niks gehoord van de verkopers, schade is €3000- dus die zou ik graag vergoed willen hebben
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 13:16

De loods wordt morgen geplaatst. *\o/* *\o/*

Ook komt morgen nieuw materiaal om het afdak af te maken. Ik ben ondertussen al sik niks te doen heb of niet verder kan maar begonnen om het tuinhuis te schuren. Dat is in 10 jaar tijd nog nooit gebeitst volgens de buren en er zit bijna nergens meer lak op. het is gelukkig niet rot maar wil het wel snel gaan opknappen om te zorgen at het niet alsnog gaat rotten
nu alleen nog de kleur bepalen, dekkend aangezien het hout op plekken behoorlijk verweerd is.

Stal is donkerbruin kunststof, de hooiopslag antraciet maar daar komen grotendeels klimplanten tegenaan en loods is ook antraciet.
Groen ( ivm minst opvallend?) omdat het bos erachter ligt, antraciet omdat die kleur veel terugkomt in de bijgebouwen of donker bruin zoals de stal. Tuinhuis zal straks waarschijnlijk ook een (schuil) stal worden.
Op de vorige pagina staan foto`s waar het tuinhuis ook op te zien is, ik neig naar groen of donkerbruin, ook al vind ik de kleuren an sich niet mooi.

Mijn voet is nog steeds dik, ik heb een bult op de bovenkant van mijn voet waardoor klompen nog steeds niet passen. Lopen gaat gelukkig wel weer goed

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:19

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 13:20

Bedankt voor de tip, die ligt op 30 min afstand maar daar wil ik straks ook nog plinten halen
suggestie voor een kleur? Bruin, antraciet, groen of wat totaal anders?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:27

Mijn tuinhuisje is net mintgroen met een kanariegele deur geschilderd en witte kozijnen :+ en het staat echt heel zonnig :D

Zou het niet te donker doen ivm eventuele zon. Dus lichtgrijs met witte kozijnen oid?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 09:44

Het tuinhuis is nu aan 3 wanden klaar alleen de voorwand moet ik nog doen. Ik heb er uren op geschuurd omdat die helemaal kaal moest. alle oude beits was aan het bladeren en alles wat nog vast zat moest er ook af omdat ik anders kleur verschil kreeg met de beits.
Het tuinhuis is uiteindelijk toch groen geworden, minst opvallend qua kleur en zat bij de standaard kleuren. Kichtgrijs en mintgroen ed vind ik mooie kleuren maar zou teveel afwijken middenin de wei.
Ook al is het verven nog niet klaar, de deuren zijn eruit gehaald en de schuilstal kan gebruikt worden. Wel fijn om met deze temperaturen een extra schuilplek te hebben

Vrijdag komen er 2 kittens
<3
Afbeelding
Hocus ( rode) en Pokus ( lapjes rechts)

De loods is klaar, foto volgt nog

De aanbouw gaat volgende week eindelijk verder. Het dak van de keuken gaat eraf, leuk klusje om dit weekend te doen, rondom worden de muren hoger opgemetseld en komt er tijdelijk zeil overheen. Dan moet het dak van de bijkeuken af ( waar wij dus wonen) en ook dat wordt opgemetseld en komt er 1 nieuw dak op. dan kunnen wij weer verder en moet er nieuwe stroom aangelegd worden, nieuwe cv leidingen en wordt de cv verplaatst en kan de doorgang vanuit de aanbouw naar de bijkeuken komen.

Wij zijn nog steeds niet tot een oplossing gekomen met de verkopers maar wij gaan ook niet langer wachten. Als de vloer van de aanbouw gestort wordt pakken wij ook de woonkamervloer mee en dan is het alleen nog afwerken. Het zal nog wel een dikke maand duren voor het zover is maar dan kunne wij eindelijk wonen ipv kamperen in de bijkeuken.
Als er dan nog voldoende budget is voor de badkamer wordt ook die dit jaar nog gemaakt en is alleen de keuken nog niet gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:09

Ach goss wat een heerlijke wollige hoopjes in die mand :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:11

Wat een schatjes Lynn!
Groen vind ik een hele verstandige keuze :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:14

Groot gelijk dat je verder gaat met de woonkamer. Zo in de zomer wil een beetje kamperen in eigen huis nog wel, maar in de herfst wil je toch weer echt wonen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 11:21

Ja, en ik wil ook gewoon weer op een bank kunnen zitten en tv kunnen kijken en ruimte. Meubels staan nu overal opgeslagen en ga ik deze week naar de loods verhuizen.

Dus nog even wachten, 1 ding wat ik nu wel geleerd heb, wachten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 21:08

Zoals beloofd, de foto`s van de loods

Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:01

Dat is een keurige strakke loods, denk dat je man daar heel blij mee is.
Het hele proces van huis, stallen en paddock is toch wel het leukste van dit project. Maar ja ik blijf een paardenmeisje, denk dat mijn zoon voor de loods gaat, die is meer van de auto’s

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:33

Dat is idd wel een loods om trots op te zijn. ik vraag me met deze temperatuur wel af hoe warm het daarin gaat worden...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 08:42

DubbelDun schreef:
Dat is idd wel een loods om trots op te zijn. ik vraag me met deze temperatuur wel af hoe warm het daarin gaat worden...

Hij is geisoleerd. Valt eigenlijk reuze mee., niet warmer dan in huis in elk geval
De paarden komen er niet in he, is opslag en garage. De kinderen hebben er nu wel an een aantal keren in gespeeld nu die grotendeels leeg is, indoor speeltuin.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:49

Wauw, mooi geworden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:56

Met isolatie zal het idd wel mee vallen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:08

Mooi geworden zeg :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:50

Nette loods zo!

Kan je nog tussen huis en loods doorlopen? En heb je daar nu nog meer ramen zitten in huis?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 11:53

superpony schreef:
Nette loods zo!

Kan je nog tussen huis en loods doorlopen? En heb je daar nu nog meer ramen zitten in huis?

Op de foto lijkt het er bijna tegenaan te staan maar er zit 1.5 mtr tussen en er zit 1 raam wat dan op de loods uitkijkt maar dat is wat straks de badkamer is, alle overige ramen hebben gewoon vrij uitzicht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:55

Zit er nog iets van een regengoot aan die loods, want in die smalle doorgang kan een hoop water terecht komen als er eens een stortbui valt...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 12:03

DubbelDun schreef:
Zit er nog iets van een regengoot aan die loods, want in die smalle doorgang kan een hoop water terecht komen als er eens een stortbui valt...

Nog niet :o , komt er nog wel. Dit weekend gaat ons dak van het achterste deel van de woning eraf en komt er 1 groot plat dak op en dan komt er ook een goot aan de loods en misschien wel een ( deels) afdak tussen de loods en het huis. Aan de zijkant is nog een loopdeur bij de loods en er komt nog een deur aan de zijkant van de woning als wijj aan de keuken/ bijkeuken gaan beginnen over een jaar. met afdak kunnen wij dan mooi droog oversteken

De grond loopt trouwens ontzettend af en al het water loopt naar de voortuin waar dan in een hoek een vijver ontstaat. Moeten wij nog iets op verzinnen
Het hele perceel loop mega af, met regen zie je echt al het water op het huis afkomen en op het laatste moment maakt het een bocht naar de oprit toe en daar is een drain. De voortuin is een 180 m2, mijn man wil er grind of blauw split in, ik wil gras en dan omheinen ( wij zijn dan niet de enige in dit dorp met een pony in de voortuin) , voorlopig is voor beide geen budget dus blijft het helaas even zo.
er is net een grote container gebracht voor het puin was er nog lag en voor de dakpannen die nu op de bijkeuken en keuken liggen die er dus zondag vanaf gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:03

Ja, was moeilijk in te schatten zo. Misschien is een dakje tussen woning en loods niet zo gek qua vocht

En dan misschien opvangen in een ton vanaf dakgoot??