Dank jullie Normaal gesproken verhuizen we de paarden eind volgende week. Enkel even de boer flink uitschelden want zijn koeien gaan nog steeds zo ongeveer elke dag door het gaas, ik wordt er gen van, blijf bezig met repareren. Mijn man heeft vanmorgen de politie gebeld om melding te maken ze kunnen namelijk zo de weg op en dit is natuurlijk wachten op een ongeluk.
Van onze kant nog geen stroom (we hebben nog geen elektriciteit in de stal) maar de boer heeft ook nog helemaal niets gedaan. Officieel zou hij 50 cm van de erfgrens een afrastering moeten hebben maar die is er dus niet. Voordat wij de afrastering plaatste hebben de koeien dus ook nog 4 maanden op onze wei gelopen. Volgens de boer (zei hij in januari) is zijn schrikdraad apparaat gestolen maar ik begin te denken dat deze er nooit geweest is.
Wij hebben straks inderdaad 3 banen (45,90 en 135cm) stroom lint. Deze koeien springen half over het gaas heen (en nemen het half mee) dus ben bang dat ze straks ook niet achter een simpel draadje blijven staan. Maar in de buurt zie je inderdaad overal koeien achter een simpel draadje staan en dan denk ik altijd mijn paarden zouden daar nooit achter blijven staan.
Mijn oudje is tegenwoordig wel heel braaf, blijft gewoon netjes staan.
Pandora2
Geplaatst: 25-05-19 13:24
Die koeien zijn van het hoe meer zielen, hoe meer vreugd ?
Ambetant is het wel natuurlijk ! Valt er met die vent te praten ? Een nieuw stroomapparaatje, een draad en paaltjes zouden al een heel fijn begin zijn natuurlijk. Als ze een flinke klap krijgen, blijven ze misschien ook wel netjes op hun eigen land