Maflinger_S schreef:Ik vind het wel wat hoor, gezellige lampjes en een hond of 2 in de stoel. Ik hoop dat je met de kerst wat relatieve rust kunt vinden.
Ja, zo krijgen we toch gewoon een beetje een fijne leefomgeving tussen de chaos en klusjes!
bigone schreef:Geen idee om de stallen gewoon af te dekken met grote dekzeilen?? Regen is tot daar aan toe maar wanneer je sneeuw krijgt gaat het echt door elk gaatje. Die dekzeilen kosten je de kop niet en dan blijft het binnen tenminste droog.
Op zich een goed idee. Probleem is een beetje dat het best een hoog gebouw is met dus kapotte platen maar ook al door vocht aangetaste dwarsbalken etc. Geloof niet dat ik het zie zitten om daar een zeil overheen te worstelen. Het was ook eigenlijk de bedoeling dat dit dak al zou zijn vervangen. Maar iets met planningen van bouwbedrijven...
Prairy schreef:Haha je handen

Die lampjes zien er leuk uit!
Ja lach maar
Gelukkig na ongeveer 10x wassen weer schoon en geurvrij
missfalki schreef:Leuk die lampjes om de balken (& gelijk gecombineerd met schoonmaak actie

)
Helaas dat het dak minder dicht is dan gedacht er komt nog meer regen ...
maar wel fijn dat die puzzelmatten kunnen ...
En handig de verschillende reactie's over de poortdoorgangen,
een gewoon hek(je) zou ook nog kunnen
Succes morgen met spullen uit het oude huis ophalen ...
(moet je een grote afstand overbruggen of valt het mee ...

)
En dit topic staat bij vandaag dag 21 bij de adventskalender in een statje
Groet Karin.
Ja, wel fijn ook dat die laag stof er af is! Je zag het er vanaf beneden gewoon op liggen en af en toe kwam er een pluk naar beneden
.
Qua afstand te overbruggen, het is ongeveer anderhalf uur rijden naar het oude huis op de Veluwe. Maar we hebben afgesproken dat ik hier blijf om de ruimtes nog wat verder leeg te ruimen/klaar te zetten, dus scheelt enorm (voor mij dan whaha). Gelukkig komt er vijf man sterk helpen, dat is erg prettig!
En wat grappig dat het topic in de stats terug komt! Dat zou ik niet hebben verwacht
watchthesky schreef:Van schade en schande...

Volgende keer vergeet je die handschoenen sowieso niet!
Het ziet er leuk uit met de lampjes, ik ben toevallig van de week in een restaurant in een monumentenpand geweest waar ze het vergelijkbaar hadden gedaan.
Haha nee, die vergeet ik niet weer bij dit soort klusjes
Ninus schreef:Wat een eer ga je krijgen van al het harde werk, echt ontzettend leuk om te volgen!
Zag ergens de optie van het gebruiken dekzeilen voorbij komen, dat lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. Hebben hier volgens mij nog wel zeilen liggen, maar dat is wel een stukje rijden
Succes met de spullen morgen, ik zou ook het liefst weer opnieuw begonnen zijn, maar ik ben echt superblij met onze opslagcontainer. Geen idee of het een mogelijkheid is voor jullie, maar wij hebben er eentje naast het huis staan. Zo staan spullen niet in de weg tijdens het klussen en hebben we ze wel bij de hand.
Haha, en dan ook nog het erop krijgen...
Een opslagcontainer is iets wat we zeker even in het achterhoofd kunnen houden. Maar denk dat we straks ook gewoon veel op de zolder gaan zetten wat we niet direct nodig hebben maar wel willen bewaren. En er straks een nieuw dak op de paardenschuur zit kan daar ook heul veul. Komt vast goed op die manier!
Ceetje_bokt schreef:Eventjes twee dagen een beetje rust is goed voor een mens. Ik kreeg de herinnering op Facebook dat we drie jaar geleden de sleutel kregen. Vandaag begonnen met de sloop van het asbestdak van de garage. In de regen en de storm... geen asbeststof in elk geval. Ik vrees dat we de buitenmuur ook nog moeten laten restaureren. Dus na drie jaar zijn wij er ook nog niet

Ja moet zeggen dat ik hem ook wel begin te voelen hoor. Ik vind het allemaal ontzettend leuk en geniet ook van het harde werken. Maar het is ook goed als de deadlines er straks in principe af zijn! (alles klaar voor de paarden en oude huis leeg en opgeleverd). Maar op dat punt zijn we er bijna!
Haha, waaide je niet van het dak af
?
fannetje schreef:Je gaat goed Marlies! En gezellig zo die lampjes, maakt het vast een stuk huiselijker.
Wat betreft doorgangen, hier op stal hebben we een combi van 2 delig hek, met die elastieken. Wehadden eerst zo'n spiraal, maar daar bleven idd staarten in hangen en werden dan kapot getrokken (staarten waren sterker als het spiraal

).
Leuke site van die meubels, ik had hem ook al voorbij zien komen op Fb. Ik hou daar ook wel van. En misschien dan als tip, Sfeer.nl heeft ook hele leuke dingen.
En maandag dus de paardjes naar huis, fijn!
Ja, het is gelijk weer een stuk gezelliger! En kijk niet uit naar de bulk van de spullen, maar het is wel leuk dat we straks de bank en de salontafel weer hier hebben. Toch gezelliger ook dan twee van die campingtafeltjes haha.
Bij jullie dus ook al staarten die blijven hangen... Nou ja, onderschrijft dus weer om die spiralen toch maar weer weg te halen.
Zal ook nog even naar de door jou genoemde webshop kijken! Voorlopig nog een heel eind weg, maar nooit verkeerd om een beetje ideeën op te doen en goede adresjes te verzamelen!
Heb echt enorm zin in maandag!