! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
! Pocca_Locca schreef:Net weer wat prachtige Asperge planten in de duinen ontdekt. [ [url=m/5njirW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ja4I53.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Tijm doet het óók goed in de droge duinen [ [url=m/b6DsEo.jpg]Afbeelding[/url] ]
En bij gebrek aan wortelnet heb ik zelf maar een hangmat gehaakt voor de pompoen [ [url=m/NvKdCj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij ligt lekker in de zon te luieren.
ja hij hangt comfortabel te chillen
Morganlefay schreef:Vergeet niet te dieven bij de tomaten anders heb je alleen maar uitlopers en geen vruchten.
vooral de doorgroeiende ("indeterminate")soorten moet ik in de gaten houden! Het gaat zó hard. Ik heb een paar dieven na het afbreken weer in de grond gestoken, en die hebben ook al tomaatjes hangen. (Wist ik eerst niet dat dat kon) Pocca_Locca schreef:Morganlefay schreef:Vergeet niet te dieven bij de tomaten anders heb je alleen maar uitlopers en geen vruchten.
Ja ik weet hetvooral de doorgroeiende ("indeterminate")soorten moet ik in de gaten houden! Het gaat zó hard. Ik heb een paar dieven na het afbreken weer in de grond gestoken, en die hebben ook al tomaatjes hangen. (Wist ik eerst niet dat dat kon)
Morganlefay schreef:Dieven zijn zijwaartse scheuten/uitlopers aan een tomatenplant. Zorgen ervoor dat de plant steeds groter wordt en niet zijn energie naar de tomaten/vruchten stuurt. Als deze worden verwijderd gaat de energie naar de tomaten. Twee tot drie setjes bloemen aan een plant zijn meer dan zat en krijg je goede vruchten.
Quir schreef:Weet iemand hier misschien hoe je rupsjes van het koolmotje kunt bestrijden? Heb ze helaas in de witte en rode kool zitten en ook al 2 gezien in de boerenkool. Staan allemaal onder net, maar toch erin gekomen.
Heb ze er nu met de hand 1 voor 1 uitgeplukt, maar vooral de boerenkool is lastig controleren met die krulblaadjes.
Resistance schreef:Ik probeer altijd de dieven te verwijderen, maar mijn plant wordt steeds hoger. Als in 2 meter. Moet ik hem dan afknippen ofzo?