[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:41

Echt een schitterende badkamer. <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:50

Heel mooi gemaakt. Dat is een goede waarde vermeerdering voor je huis!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:11

Prachtig gedaan!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:18

Heel Mooi!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:42

Mooi hoor, hoop dat je het kit probleem snel kunt oplossen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:25

Heel mooi. Is er wel genoeg ruimte tussen het bad en de wastafel?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 13:50

Dank jullie voor de leuke reacties :D

Morgen komt er een container in de tuin te staan om de tuin leeg te maken. De afgezaagde bomen etc kunnen we dan eindelijk opruimen.

Amber_anne schreef:

Er is voldoende ruimte om tussen te staan, tanden te poetsen etc.
Het laadje gaat alleen net niet helemaal open :+ Maar voldoende om er handdoeken in te leggen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:00

Booooo schreef:
Dank jullie voor de leuke reacties :D

Morgen komt er een container in de tuin te staan om de tuin leeg te maken. De afgezaagde bomen etc kunnen we dan eindelijk opruimen.

Amber_anne schreef:

Er is voldoende ruimte om tussen te staan, tanden te poetsen etc.
Het laadje gaat alleen net niet helemaal open :+ Maar voldoende om er handdoeken in te leggen.

Oohw top, kon het op de foto niet helemaal goed inschatten. Dat ene laatje maakt ook niet uit haha

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:02

Mooi! Zulke kranen wil ik ook!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:19

Precies wat ik al dacht! Hij lijkt precies op een bad kamer uit een super duur hotel! Echt prachtig! <3

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 13:36

Nou was een heftig weekend :+

Badkamer is helemaal klaar.. Kregen gisteren de factuur van de aannemer € 3.600,- meer dan de offerte. Er zijn wel extra dingen gedaan waar wij inderdaad op gerekend hadden. Maar ook dingen waar wij het absoluut niet mee eens zijn en ook niet van te voren aan ons gemeld zijn.
Heftige discussie geweest maar wij het beide niet met elkaar eens zijn geworden. Hij komt deze week de laatste dingen afmaken en corrigeren (stukje bij de voordeur bijv.), en dan is dat in ieder geval klaar. Met zo blij als deze week voorbij is.

We hebben dit weekend heel hard in de voortuin gewerkt. We willen de voortuin nog voor de winter laten doen. Helaas dat we nu wel € 3.600,- minder hebben dan we dachten :+ Er is al 1 iemand komen kijken, en vanavond komen er nog 2 mensen. Ben wel benieuwd waar die prijzen op uit komen.
De container die we hebben gehuurd voor de tuin is in ieder geval binnen 2 dagen vol, en al het klimop is zo goed als weg. Zitten alleen nog dikke wortels ondergronds.

Aankomende week dus ook beginnen met boven alles schilderen *\o/*

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:49

Maar als die 3600 euro niet correct zijn, dan zou ik ze toch echt niet betalen.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:37

Ik zou het ook niet betalen. Wij hadden ook de clausule meerwerk waarin stond dat dit alleen zou worden betaald als ik per werkzaamheid schriftelijk onze toestemming zou geven en mijn handtekening voor akkoord..... . Vaak genoeg mijn neus gestoten.
Sterkte ermee!
Je badkamer is prachtig trouwens!!!!!!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:45

Wij hebben de klimop zo diep mogelijk uitgestoken (stukje bestrating tijdelijk verwijderd) en de wortels die er nog zaten ingespoten met round up en ander gif dat we nog hadden liggen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 14:12

overzee2 schreef:
Ik zou het ook niet betalen. Wij hadden ook de clausule meerwerk waarin stond dat dit alleen zou worden betaald als ik per werkzaamheid schriftelijk onze toestemming zou geven en mijn handtekening voor akkoord..... . Vaak genoeg mijn neus gestoten.
Sterkte ermee!
Je badkamer is prachtig trouwens!!!!!!

Hadden wij ook moeten doen.. Goede les voor de volgende keer :+

Sommige dingen is inderdaad extra werk waar we wel op gerekend hadden.

Maar bijv. de badkamer stucen was €15/m2 afgesproken. Nu is daar € 30/m2 voor gerekend omdat ze extra cement hebben moeten gebruiken omdat de muren scheef waren.
1. Aannemer/tegelzetter wist al dat de muren scheef waren bij het geven van de prijs van €15
2. Een aantal extra zakken cement betalen, dan oke.. Maar niet de dubbele meterprijs 8)7
3. Zonder enig overleg, zo doorberekend

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:41

Dat kun je wel aanvechten hoor. Het is de moeite waard zo te horen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:31

Daar zou ik ook niet zo maar akkoord mee gaan inderdaad. Inderdaad eventueel wat extra materiaal maar niet zo.

Had ik ook met de stucadoor, ik had nog gezegd moet ik je foto's sturen, nee dat hoefde niet. Moest er ineens een hele dikke laag in de keuken op, waren ze een of 2 dagen langer bezig. Ja, das jammer. Ik heb hem uiteindelijk 100 euro contant extra gegeven. Nu had ik waarschijnlijk toch al de hoofdprijs betaald, dus nu heb ik een normale prijs betaald waarschijnlijk :+ Die jongen die een beetje de leiding had zei ook toen ze klaar waren, als je nog eens wat hebt, bel me dan, dan doen we gewoon een dagprijs (dus goedkoper waarschijnlijk). Dus voor ons nieuw te bouwen huis heb ik in ieder geval alvast een stucadoor haha. Ze hebben mooi werk geleverd.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:22

Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en doet ook veel badkamers.
Heb aan hem gevraagd of je dit zomaar kan doen, hij had eventueel voor dat hij ging stucen aan kunnen geven dat de muren zo slecht waren dat er geld hij kwam. Maar niet achter af de meter prijs verdubbelen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 09:16

Weer een kleine update, nog geen nieuwe foto's..

De aannemer is het huis uit, dus nu is het echt aan ons :+

We hebben alle muren en plafonds boven nu ook geschilderd. Vanavond gaat mijn man de deurkozijnen boven schilderen. Dan kunnen we in het weekend de laminaat vloer leggen boven :D Nog nooit gedaan, dus dat wordt nog leuk :+
Zaterdag worden ook de vensterbanken op maat gemaakt en geplaatst, dus is weer wat meer aangekleed.

Weet iemand waar ze betaalbare dikke plinten verkopen? Voor beneden moeten we echt wel 2,5cm breed hebben ivm scheve muren. Bij de hornbach kan ik ze online zo niet vinden.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:36

Booooo schreef:
Weer een kleine update, nog geen nieuwe foto's..

De aannemer is het huis uit, dus nu is het echt aan ons :+

We hebben alle muren en plafonds boven nu ook geschilderd. Vanavond gaat mijn man de deurkozijnen boven schilderen. Dan kunnen we in het weekend de laminaat vloer leggen boven :D Nog nooit gedaan, dus dat wordt nog leuk :+
Zaterdag worden ook de vensterbanken op maat gemaakt en geplaatst, dus is weer wat meer aangekleed.

Weet iemand waar ze betaalbare dikke plinten verkopen? Voor beneden moeten we echt wel 2,5cm breed hebben ivm scheve muren. Bij de hornbach kan ik ze online zo niet vinden.

Wij hadden onze brede en platte plinten hier vandaan.

https://www.vloerhetzelf.nl/assortiment ... gIYHvD_BwE

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:37

Booooo schreef:
Dan kunnen we in het weekend de laminaat vloer leggen boven :D Nog nooit gedaan, dus dat wordt nog leuk :+

Is echt niet moeilijk dus gaat gewoon goedkomen! ik kan je echt wel de legset van quickstep aanraden: https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... 4AodazoLmA

Met het blokje bescherm je de bovenrand met het intikken met de hamer. Het ijzeren ding is dan voor het intikken van de laaste plank in de rij.

Voor de rest - maak al een plannetje hoe je het gaat leggen en welk patroon. ik begin altijd op het moeilijkste punt. Hou rekening met eventuele buizen die door de grond gaan, en hoe je deze planken gaat snijden en in kunt schuiven. Laat maar weten als je vragen hebt, inmiddels al een paar vloeren gelegd.

Ow ja, en als het mogelijk is de laminaar onder de deuromlijsting leggen . Vind ik zoveel netter dan die plakplinten! Met een multitool kan je gemakkelijk de omlijsting een stukje inkorten.

Booooo schreef:

Gewoon even googlen. Er zijn online Shops die veel maten, soorten en afwerkingen aanbieden. Levertijd meestal 1-2 dagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:46

Goede tip, huur een laminaatsnijder en ga niet zagen. Geeft veel strakker resultaat!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:54

Ik vind die laminaat snijders dan weer niets haha! en de afgezaagde kanten komen toch onder de plinten terecht, dus of het netjes gesneden is maakt eigenlijk niets uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:19

Als je laminaat zaagt met een decoupeerzaag moet je de bovenkant onder leggen. Een decoupeerzaag zaagt nl 'omhoog' waardoor de lelijke/gekartelde kant boven komt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:30

Wij zagen laminaat altijd met een afkortzaag... Is altijd recht