[***] schreef:Welke groente vinden jullie fijn om in te vriezen dan? Vind dat wel een goed idee namelijk! Hier gooi ik ook te vaak groente weg omdat ik het niet op krijg, en dan geen 2 dagen achtereen dezelfde groente wil maken... (vooral vriend houdt niet van 2 x achter elkaarhetzelfde eten.)
vervolgens ligt het achterin de koelkast en kan het de prullenbak in.
Eigenlijk alles kan wel in de vriezer aan groente 
Amyyy schreef:Ik vries echt alles in eigenlijk. Ik ben alleen, maar kook vaak 3-4 maaltijden in een keer. Die vries ik dan gewoon in en warm ik op wanneer ik zin heb. Maar ook losse groentes snij ik in stukjes en vries dan in. Of van die zakjes voorgesneden groentes wanneer ze in de aanbieding zijn, vries ik ook in. Ik doe niks blancheren trouwens, ben ik te lui voor

. Die worden dan wel wat slapper, dus echt wokken gaat niet meer dan, omdat er te veel water in zit. Maar in een gerecht verwerken (curry, nasi, soep, pasta) gaat prima!
Hier ook, ik doe 1x in de maand grote boodschappen, kook 8 gerechten in 2 dagen, en verdeel alles in 4 porties, hoppa de vriezer in en ik hoef de rest van de maand niet meer te koken, dan heb ik wel mooi alle goedkopere grootverpakkingen, en gezond eten
Blancheren doe ik ook nooit nee
Neonlight schreef:Bereid eten vind ik maar beperkt lekker uit de diepvries. Pasta's en rijstmaaltijden blijven lekker, maar groentes met aardappels (Hollandse pot) vind ik vaak niet lekker. Stamppot gaat wel goed.
Wij vriezen veel maaltijden in vanwege avonddiensten. Maar daar koken we ook bewust op.
Aardappels kun je echt alleen gepureerd invriezen, dan blijft het vaak wel goed. Verder is het echt een drama ja! Slappe waterige hap dan!
Heb bij de verhuizing er expres een grotere vriezer voor gekocht om zo te koken. In sept geopereerd, mag daardoor 2 maanden niet koken, dat paste echt net aan. Maar anders had ik zo in mijn eentje een groot probleem gehad. Vind het echt ideaal!
Al zou ik echt wel vaker willen koken maar dan moet je gewoon met 2 of meer zijn vind ik zelf (kookt makkelijker kwa porties en inkoop)