Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Revanches schreef:Inmiddels had ik toch al wel een keer actie ondernomen en de verhuurder ingeschakeld ipv er zo omheen blijven draaien.
Zeg de verhuurder wat er loos is en dat je dit niet langer accepteert. Ik neem aan dat je een logboekje bij hebt gehouden om exact aan te geven hoeveel last en hoevaak je het hebt gehad. Dan sta je een stuk sterker!
Aan begin vroeg ik je ook of de buren aan de andere kant naast hem er ook last van hadden. Enige wat ik als antwoord kreeg was: garageboxen zitten aan elkaar. Ja oké maar de tuin erachter grenst toch aan elkaar en zij hebben toch dan ook last van zijn overlast? Hoe staan zij daar in dan? Pols ze eens! En neem het mee in overleg met de verhuurder!
je krijgt wel gegevens, maar die kloppen van geen kant voor een veel hogere prijs.
.Citaat:Artikel 4.1.1 Verbod geluidhinder
1. Het is verboden om met toestellen of geluidsapparaten dan wel op andere wijze handelingen te verrichten, waardoor voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt
veroorzaakt, of toe te laten dat deze handelingen worden verricht.

MarjanB schreef:Nou ik ben er ondertussen achter wie eigenaar is.... heel fijn een beleggingsmaatschappij. Die heb ik ook nog even gebeld en die man zegt ja in het huurcontract staat verwezen naar de algemene bepalingen en daar heeft hij zich aan te houden. Heel fijn dus allemaal. Zit ook geen hypotheek op dus het is puur een belegging voor iemand.
Baal zo hier van weet niet of we het huis hadden gekocht als we hadden geweten dat er een beleggingsmaatschappij achter zit. De verkopende makelaar is dus ook mniet eerlijk daarin geweest.

Anoniem schreef:Dromertje: je kan alleen moeilijk een onderzoek naar de eigenaren en oudeigenaren van ieder huis in de buurt instellen.. het kan zijn dat de makelaar het niet wist of af ging op wat de verkopende partij heeft gezegd. Misschien stond het ooit wel te huur op basis van leegstandswet maar is het daarna stil verkocht.
Pest aan een beleggingspartij is dat die het alleen interesseert dat ze geld eraan verdienen en die vent er dus niet zomaar uit gaan zetten..
Met deze kennis in je achterhoofd snap ik wel dat je nu goed baalt en dit huis wellicht niet had gekocht.
spatter schreef:Ik weet niet waar je precies woont maar in Belgie hoef je niet echt te rekenen op politie.
Zeker niet als je in een dorpje woont want ze zijn er gewoon niet en gaan ook echt niet komen , heel vaak onderbemand en ze moeten kunnen uitrukken voor noodgevallen.
Ik hoop dus dat er een buro in de buurt zit wat snachts bemand is.
Hoelang woont die gast daar al, weet je dat?
Huurders hebben in Belgie heel veel rechten en hoe langer ze er zitten, des te meer rechten hebben ze.
Zo te horen zal het de verhuurder een worst zijn wat de huurder doet, zolang zij hun centen maar krijgen.
En de huurder weet dat duidelijk.
Wat betreft vergunningen kan het ook best zijn dat die er in Belgie niet hoeven te zijn voor zoiets.
Ik vrees dat je geen andere keus hebt als een andere slaapkamer te kiezen , aan de voorkant van het huis, zodat je rustig kunt slapen.
Ik zou in ieder geval vragen aan buren om ook melding te maken bij de politie maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren , zo zitten Belgen in de regel niet in elkaar.
We waren buiten aan het eten en we konden mekaar nauwelijks verstaan. Maar de muziek was eigenlijk leuk, geluidskwaliteit was prima we kwamen er helemaal van in vakantiesfeer.
Anoniem schreef:Nouja, wellicht wist de verkopende makelaar het echt niet dat er een beleggingsmaatschappij achter zit...
) als de huurder/bewoner van het pand zich maar gedraagt..... 
Roodvos schreef:Heel vervelend dat je dit overkomt in je nieuwe woning Marjan.
N.a.v. profiel neem ik aan dat je in de gemeente Nijmegen woont? Voor het geval je hem nog niet gevonden had, dit is de APV:
https://www2.nijmegen.nl/mmbase/attachm ... intern.pdf
En daar staat o.a. dit in:Citaat:Artikel 4.1.1 Verbod geluidhinder
1. Het is verboden om met toestellen of geluidsapparaten dan wel op andere wijze handelingen te verrichten, waardoor voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt
veroorzaakt, of toe te laten dat deze handelingen worden verricht.
Hierin staat geen tijdstip genoemd tot waarop geluid mag worden gemaakt. Tot zo rond 22.00-23.00 uur is een stukje algemeen beschaafd gedrag. Het voordeel dat er geen tijdstip genoemd wordt is wel weer dat je dus ook niet om 15 uur geluidhinder mag veroorzaken.
Succes en sterkte met het oplossen van dit problem.