Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:46

Inmiddels had ik toch al wel een keer actie ondernomen en de verhuurder ingeschakeld ipv er zo omheen blijven draaien.
Zeg de verhuurder wat er loos is en dat je dit niet langer accepteert. Ik neem aan dat je een logboekje bij hebt gehouden om exact aan te geven hoeveel last en hoevaak je het hebt gehad. Dan sta je een stuk sterker!

Aan begin vroeg ik je ook of de buren aan de andere kant naast hem er ook last van hadden. Enige wat ik als antwoord kreeg was: garageboxen zitten aan elkaar. Ja oké maar de tuin erachter grenst toch aan elkaar en zij hebben toch dan ook last van zijn overlast? Hoe staan zij daar in dan? Pols ze eens! En neem het mee in overleg met de verhuurder!

Anoniem

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:51

Kadaster is iets van 3 euro om gegevens eigenaar op te vragen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:52

Maar buren die er al langer wonen zullen ook wel weten wie de eigenaar is.
Kun je meteen even polsen of hun het ook horen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 09:53

Revanches schreef:
Inmiddels had ik toch al wel een keer actie ondernomen en de verhuurder ingeschakeld ipv er zo omheen blijven draaien.
Zeg de verhuurder wat er loos is en dat je dit niet langer accepteert. Ik neem aan dat je een logboekje bij hebt gehouden om exact aan te geven hoeveel last en hoevaak je het hebt gehad. Dan sta je een stuk sterker!

Aan begin vroeg ik je ook of de buren aan de andere kant naast hem er ook last van hadden. Enige wat ik als antwoord kreeg was: garageboxen zitten aan elkaar. Ja oké maar de tuin erachter grenst toch aan elkaar en zij hebben toch dan ook last van zijn overlast? Hoe staan zij daar in dan? Pols ze eens! En neem het mee in overleg met de verhuurder!

Ik heb toen ook hier gepost dat zij geen last hebben althans er niet van wakker worden. Een buurman die achter woont ook gesproken die bij toeval langsliep en die gaf al wel aan dat hij overlast had.

Verhurende partij (de bemiddelaar) heb ik ondertussen gebeld en die geven aan niks te kunnen doen. Ben nu aan het uitzoeken wie de eigenaar van de woning is en of de woning wel op basis van leegstand is verhuurd.

Logboek is idd aanwezig.

@ jans, dat was het idd nu 15 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:58

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 10:08

Nou ik ben er ondertussen achter wie eigenaar is.... heel fijn een beleggingsmaatschappij. Die heb ik ook nog even gebeld en die man zegt ja in het huurcontract staat verwezen naar de algemene bepalingen en daar heeft hij zich aan te houden. Heel fijn dus allemaal. Zit ook geen hypotheek op dus het is puur een belegging voor iemand.

Baal zo hier van weet niet of we het huis hadden gekocht als we hadden geweten dat er een beleggingsmaatschappij achter zit. De verkopende makelaar is dus ook niet eerlijk daarin geweest.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:28

Heel vervelend dat je dit overkomt in je nieuwe woning Marjan :(:) .

N.a.v. profiel neem ik aan dat je in de gemeente Nijmegen woont? Voor het geval je hem nog niet gevonden had, dit is de APV:
https://www2.nijmegen.nl/mmbase/attachm ... intern.pdf

En daar staat o.a. dit in:
Citaat:
Artikel 4.1.1 Verbod geluidhinder
1. Het is verboden om met toestellen of geluidsapparaten dan wel op andere wijze handelingen te verrichten, waardoor voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt
veroorzaakt, of toe te laten dat deze handelingen worden verricht.

Hierin staat geen tijdstip genoemd tot waarop geluid mag worden gemaakt. Tot zo rond 22.00-23.00 uur is een stukje algemeen beschaafd gedrag. Het voordeel dat er geen tijdstip genoemd wordt is wel weer dat je dus ook niet om 15 uur geluidhinder mag veroorzaken.

Succes en sterkte met het oplossen van dit problem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:30

huh? op zich maakt het toch niet uit of een huis van een beleggingsmaatschappij is? Als er maar fatsoenlijke mensen wonen... Of begrijp ik je verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:31

Nouja, wellicht wist de verkopende makelaar het echt niet dat er een beleggingsmaatschappij achter zit...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:32

MarjanB schreef:
Nou ik ben er ondertussen achter wie eigenaar is.... heel fijn een beleggingsmaatschappij. Die heb ik ook nog even gebeld en die man zegt ja in het huurcontract staat verwezen naar de algemene bepalingen en daar heeft hij zich aan te houden. Heel fijn dus allemaal. Zit ook geen hypotheek op dus het is puur een belegging voor iemand.

Baal zo hier van weet niet of we het huis hadden gekocht als we hadden geweten dat er een beleggingsmaatschappij achter zit. De verkopende makelaar is dus ook mniet eerlijk daarin geweest.

Bij zo n aankoop de verkopende partij nooit op hun mooie ogen geloven. Zeker als dit voor u een doorslaggevende eis is. Had je beter zelf het opgezocht, zoals je nu gedaan hebt.
Als je een paard koopt laat je het ook opnieuw keuren, ook al heeft de verkopende partij ook een keuring laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:35

Dromertje: je kan alleen moeilijk een onderzoek naar de eigenaren en oudeigenaren van ieder huis in de buurt instellen.. het kan zijn dat de makelaar het niet wist of af ging op wat de verkopende partij heeft gezegd. Misschien stond het ooit wel te huur op basis van leegstandswet maar is het daarna stil verkocht.

Pest aan een beleggingspartij is dat die het alleen interesseert dat ze geld eraan verdienen en die vent er dus niet zomaar uit gaan zetten..

Met deze kennis in je achterhoofd snap ik wel dat je nu goed baalt en dit huis wellicht niet had gekocht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:36

Ik weet niet waar je precies woont maar in Belgie hoef je niet echt te rekenen op politie.
Zeker niet als je in een dorpje woont want ze zijn er gewoon niet en gaan ook echt niet komen , heel vaak onderbemand en ze moeten kunnen uitrukken voor noodgevallen.
Ik hoop dus dat er een buro in de buurt zit wat snachts bemand is.

Hoelang woont die gast daar al, weet je dat?

Huurders hebben in Belgie heel veel rechten en hoe langer ze er zitten, des te meer rechten hebben ze.
Zo te horen zal het de verhuurder een worst zijn wat de huurder doet, zolang zij hun centen maar krijgen.
En de huurder weet dat duidelijk.

Wat betreft vergunningen kan het ook best zijn dat die er in Belgie niet hoeven te zijn voor zoiets.

Ik vrees dat je geen andere keus hebt als een andere slaapkamer te kiezen , aan de voorkant van het huis, zodat je rustig kunt slapen.

Ik zou in ieder geval vragen aan buren om ook melding te maken bij de politie maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren , zo zitten Belgen in de regel niet in elkaar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:37

Waarom ga je niet met de buurman om tafel zitten? En als hij ontwijkend reageert op je uitnodiging melden dat het toch wel even belangrijk is. Dan vertel je hem dat hij echt overlast veroorzaakt maar je hem zijn pleziertjes niet wil ontnemen maar je ook niet steeds wil zeuren. En dat de volgende stappen de politie en wijkagent zijn. Vraag hem wat hij een redelijke oplossing/afspraak vind.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:39

Het is heel vervelend, maar een huis erom laten staan is wel lastig.. want wat als je het goed met je buren kan vinden, en die lui verhuizen en de nieuwe mensen zijn asociaal...
Als je alles van tevoren weet is het wel heel makkelijk..

maar ik ben het wel met je eens, van dit soort feestbeesten als buren is echt heel hinderlijk...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:42

Anoniem schreef:
Dromertje: je kan alleen moeilijk een onderzoek naar de eigenaren en oudeigenaren van ieder huis in de buurt instellen.. het kan zijn dat de makelaar het niet wist of af ging op wat de verkopende partij heeft gezegd. Misschien stond het ooit wel te huur op basis van leegstandswet maar is het daarna stil verkocht.

Pest aan een beleggingspartij is dat die het alleen interesseert dat ze geld eraan verdienen en die vent er dus niet zomaar uit gaan zetten..

Met deze kennis in je achterhoofd snap ik wel dat je nu goed baalt en dit huis wellicht niet had gekocht.

T gaat enkel over de buur, was nu ook simpel op te zoeken, zonder een heel onderzoek. Had toen ook gekund.
Zeg ook niet dat de makelaar het wist, maar dat je daar zelf ook een gedeelde verantwoordelijkheid on hebt over het weten wie deveigenazr is. Zeker als dit een beslissende factor is om iets te kopen of niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:43

Ik denk dat je daar bij de aankoop nooit helemaal bij stil staat...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:44

Wat is de (echte)reden van verkoop van jullie aangekochte woning geweest dan?? ;)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:45

spatter schreef:
Ik weet niet waar je precies woont maar in Belgie hoef je niet echt te rekenen op politie.
Zeker niet als je in een dorpje woont want ze zijn er gewoon niet en gaan ook echt niet komen , heel vaak onderbemand en ze moeten kunnen uitrukken voor noodgevallen.
Ik hoop dus dat er een buro in de buurt zit wat snachts bemand is.

Hoelang woont die gast daar al, weet je dat?

Huurders hebben in Belgie heel veel rechten en hoe langer ze er zitten, des te meer rechten hebben ze.
Zo te horen zal het de verhuurder een worst zijn wat de huurder doet, zolang zij hun centen maar krijgen.
En de huurder weet dat duidelijk.

Wat betreft vergunningen kan het ook best zijn dat die er in Belgie niet hoeven te zijn voor zoiets.

Ik vrees dat je geen andere keus hebt als een andere slaapkamer te kiezen , aan de voorkant van het huis, zodat je rustig kunt slapen.

Ik zou in ieder geval vragen aan buren om ook melding te maken bij de politie maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren , zo zitten Belgen in de regel niet in elkaar.

Hier komen ze wel hoor. Begin van de vakantie had een achterbuur een verjaardagsfeestje. Rond 19.00u ineens luide muziek, erg luide muziek :) We waren buiten aan het eten en we konden mekaar nauwelijks verstaan. Maar de muziek was eigenlijk leuk, geluidskwaliteit was prima we kwamen er helemaal van in vakantiesfeer.
Rond 20.00u ineens stilte. Politie was langsgekomen.
Mensen wonen daar al een jaar of 4, eerste keer dat we iets horen van hen.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 17-08-17 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:46

Maar dan nog, dan weet je dat het een beleging is, kun je nog een rustige buur hebben.
Je kunt moeilijk eerst een maandje in een huis gaan wonen om te kijken hoe de buren zijn.
Al had de opmerking van de makelaar, dat die jacuzi weinig gebruikt werd, mij wel een hint gegeven dat er dus iets mee is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:46

nou ik heb het in ieder geval niet onderzocht.. wie de eigenaren zijn van de huizen om mij heen...

en als ik het had geweten, had het niks uitgemaakt...
Buren van een woningcoorp gehad, vreselijke aso's, heeft lang geduurd maar zijn uitgezet uiteindelijk.
Buren in een koopwoning, ook asociaal, maar ja, niks aan te doen, die zijn vanzelf verhuist.
Nu buren van een particuliere verhuurderseigenaar... na een paar wisselingen nu superfijne buren..

wat zegt een eigenarenonderzoek nou helemaal?

Aan de andere kant, als je vraagt naar "is de grond giftig", "zijn de buren gevaarlijk" en "is er overlast" en je krijgt overal een Nee als antwoord, heb je dan niet genoeg onderzoek gedaan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:50

Anoniem schreef:
Nouja, wellicht wist de verkopende makelaar het echt niet dat er een beleggingsmaatschappij achter zit...

Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die weten wie de eigenaar is van de panden van de buren. Je neemt aan dat het de bewoner is (bij een koopwoning) of een woningbouwvereniging of particulier verhuurder (bij een huurwoning) maar wie weet het echt?

Los daarvan: wat mij betreft mag de eigenaar van mijn buurpand de West Mongoolse maffia zijn (om maar eens een club te noemen :+ ) als de huurder/bewoner van het pand zich maar gedraagt.....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:54

En natuurlijk kan je altijd noeuwe buren krijgen. Daar heb je geen controle over.

Hoe vaak lees je hier op bokt niet ern topic over een paard dat gebreken blijkt te hebben. Eerste wat men hier roept is heb je zelf een keuring laten doen. Verkopende partij kan vanalles zeggen.
Bij zo n grote aankoop zou ik toch dat zelf opvragen. Weet je het zeker.

Mij maakt het ook niets uit wie de eigenaar is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:55

Cowboy55 schreef:
Los daarvan: wat mij betreft mag de eigenaar van mijn buurpand de West Mongoolse maffia zijn (om maar eens een club te noemen :+ ) als de huurder/bewoner van het pand zich maar gedraagt.....
En wie weet waar samen een kopje koffie drinken dan goed voor kan zijn 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:57

Als het echt niet te houden wordt trouwens weet je nu wel dat je de beleggingspartij een telefoontje kan doen met de vraag wat ze voor je huis bieden. Kom je er misschien nog vanaf voor meer ook :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:10

Roodvos schreef:
Heel vervelend dat je dit overkomt in je nieuwe woning Marjan :(:) .

N.a.v. profiel neem ik aan dat je in de gemeente Nijmegen woont? Voor het geval je hem nog niet gevonden had, dit is de APV:
https://www2.nijmegen.nl/mmbase/attachm ... intern.pdf

En daar staat o.a. dit in:
Citaat:
Artikel 4.1.1 Verbod geluidhinder
1. Het is verboden om met toestellen of geluidsapparaten dan wel op andere wijze handelingen te verrichten, waardoor voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt
veroorzaakt, of toe te laten dat deze handelingen worden verricht.

Hierin staat geen tijdstip genoemd tot waarop geluid mag worden gemaakt. Tot zo rond 22.00-23.00 uur is een stukje algemeen beschaafd gedrag. Het voordeel dat er geen tijdstip genoemd wordt is wel weer dat je dus ook niet om 15 uur geluidhinder mag veroorzaken.

Succes en sterkte met het oplossen van dit problem.

Heb je ook gekeken voor wie dit artikel geldt? Vaak gelden die alleen voor bedrijven.