[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 14:17

Zo inmiddels een beetje verder maar ook weer niet zo. De warme droogte heeft even flinke vertraging gegeven. Net als mijn weigerende lijf overigens. En alle andere lijst met klussen, en een bloedende hond enz.

Maar vandaag is het gedemonteerde tuinhuisje zojuist afgevoerd naar de stort net als het groen snoeiafval. De klikos staan tijdelijk weer achter. De poort achter moet wel inderdaad aangepast worden, het slot blijft klooien en ik heb meer maairuimte nodig voor mijn scootmobiel daar moet ik dus wel even nadenken wat wijsheid is.

Inmiddels staat ook al een deel van de overkapping. Dak moet er op nog en de zijwanden worden mogelijk van lichtgewicht oprolbaar zeil. Ik merk dat de honden het graag als doorsteekje gebruiken en het staat ook opener dan. Een groot deel van de planten achter staat al op zijn plek. Niet alles (warmte maakte het onmogelijk en ook het afval wat er lag) paar zijn er helaas doodgegaan lijkt door de droogte maar ik geef ze een kansje.

Voor zijn mijn plantblokken inmiddels ook over en geplaatst. Daar heb ik verder nog niet veel gedaan. Ook vanwege de warme droogte en de klikos die er tijdelijk stonden. Het ligt nu weer even stil vanwege herstel van mijn witte herder. Die bezorgde me een spannende nacht en een heleboel schoonmaakwerk na een aantal flinke bloedneuzen en een ruime liter bloed die in huis was achter gebleven overal op.

Fotos komen in de loop van de middag weer

Mer1980

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:10

Jaaaaaaaaaaa foto update !!!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 13:11

Oeps vergeten gister, ga ze nu even maken. Al is het wel grijs buiten.
Voor lastiger foto maken ivm privacy van de buren. Voor is nu echt gat maken plant erin de rest komt wel. :+ Zeker waar de rozen nu staan moet dat bosgras weg vermoed ik. :j

Links staan japanse esdoorn en drie fruitboompjes die worstelen om te overleven. De grote groene stond er al maar is niet in beste conditie. Twijfel nog wat daarmee te doen.

Achter, ja er staat een bad onder een dekzeil half, en ja aan de andere kant ook gereedschap onder zeil. Dakje ligt op de grond nog. :P Veel staat nog in pot en bak. Maar kasje heeft zijn eerste bewoners. :D

Echt de rauwe werkelijkheid dus, :P

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:24

Voor begint al ergens op te lijken, achter moet nog veel gebeuren, maar zo slechts als dat het was is het allang niet meer. Nu ook helemaal verhuisd?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:31

Wat fijn dat je eindelijk ben kunnen verhuizen naar een geschikte woning!
Het lijkt daar ook wel al heel droog. Hoe zit het in Nederland wat betreft watertekort? Hier in België is het een kleine ramp (door jarenlange lakse overheid)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 12:32

Nee nog steeds niet, herder zet alles stil nu. Die heeft zoveel zorg nodig. Voor meer werk dan achter grappig genoeg hihi.

Schemerdier het is hier gortdroog door gebrek aan regen en zandgrond. Is al derde jaar op rij zo en wordt alleen maar droger. De boeren hier worstelen ook om gnoeg vocht op hun land te krijgen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:05

Zou even aanhouden een gieter voor iedere boom iedere dag anders heb je kans dat ze niet overleven. Leg eventueel op de grond rond de bomen houtsnippers dit zorg dat het water niet direct verdampt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 13:13

Gelukkig hebben we nu wel iedere dag wat regen. En de regenton vult zich iets. Daar gaat ook iedere dag weer uit. Door het "gras" voor bewust laten staan als bescherming verdampt er minder, voor is noord dat scheelt ook

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:41

Wat is er met de herder dan? Ik hoop niets ernstigs?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 13:02

Bloedneuzen heel erge bloedneuzen donderdag ruim een liter bloed verloren. Daarna door niet eten en de pillen misselijk en niks binnenhouden. Kost wat zorg. Gister bij de da had hij toch koorts. Rosbief dat nog in de vriezer lag en nu braadvlees doet wonderen. Steeds beetje aanbieden met blikvoer erbij. Kleine beetjes gaan er nu gelukkig in en blijven erin. Maar hij voelt zich nog flink ellendig

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:21

Beterschap met je hond.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:33

Jeetje wat heftig, ik hoop dat hij snel opknapt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 14:56

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:27

De vogeltjes weten je nieuwe tuin al te waarderen :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:53

Oh dat is leuk, dan weet je weer waar je het voor doet <3

Hoe gaat het met de hond?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 14:56

Mwa eten gaat slecht en conditie is beroerd maar hij spuugt niet meer gelukkig, merk wel dat hij licht misselijk is steeds. Zijn vriendinnetje komt wel snel hierheen, lichamelijk niet slim maar geestelijk hard nodig als motivatie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 20:22

-O- -:(- |( het zal even stilliggen. Iemand heeft mijn tuingereedschap gejat in het oude huis. Was daar ivm nog moeten doen van de tuin daar, enige dat ik hier had was een spa, een oude schoffel de strimmer, de electrische schrobzaag en een oude takkenschaar. Verder is alles maar dan ook echt alles verdwenen, harken, de gardena stelen en alle opzet stukken daarvoor, de grasmaaier ( de opvangbak hebben ze laten liggen :o? ) plantschepje, hak, riek de spa van mijn opa. Snoeischaar, schrobzaag. Alles aangepast aan mijn gammele handen en lengte. Al het goed spul was nog daar. En nu is het weg -:(- |(

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:32

Iemand zei ooit tegen mij: tja, dat had je kunnen weten toch? toen ik vertelde dat mijn fiets gejat was. Wat ik daarvan heb geleerd? Met een beetje medeleven is niets mis.
Wat erg dat je dit is overkomen Karuna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 20:43

Gewoon uitermate s jit. -O- Zie maar eens vervanging te vinden dat werkt met mijn handen, gister al noodgedwongen snoeischaar en schrobzaag moeten kopen, nagenoeg alles is te groot, te zwaar in gewicht of gaat te zwaar, En wat ik kon bedienen was ook meteen het duurste, slik.even twee dingen 70 euro %) Aangifte gedaan en maandag inboedel verzekering bellen en duimen dat het verzekerd is.

En waarom? Ze zullen er niet rijk van worden. En de opvangbak laten ze achter van de grasmaaier. Erg onlogisch.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:32

Geen jongelui geweest die een rotgeintje uit willen halen en dat het een stukje verderop in de struiken lig.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 01:06

Hè vervelend! Hoe is het met je herder?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 06:31

Marcella nee het is echt weg helaas. |(

Herder krabbelt op, eet mondjesmaat weer wat brokjes gelukkig. Blijft wel wat moeizaam nog het eten maar hij valt niet verder af meer. Heeft meer energie ook. Nog niet de oude maar gaat de goede kant op *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 16:28

Rug deed even iets wat ik niet wilde bij optillen van een doos %) %) %) #) au. Flinke pijnstiller genomen die werkt een beetje. Net nog 5 minuten geschoffeld (gelukkig was er een hier, niet de beste maar hij werkt) en spul laten liggen maar, bukken wil niet. en paar plantjes de grond in op afstand. Toch beetje iets nuttig geweest.

Maar ja verdwijnen van grasmaaier maakt dat ik tuinplan moet wijzigen. Voor dit kleine stukje een kopen is de moeite niet, omdat ik er een had kon ik een stukje bosgras houden. Maar dat wordt lastiger. Ipv voor het bosgras laten staan wil ik twee of drie stukjes houden en bijzaaien met bloemmengsel voor insecten en dat bv twee keer kortwieken met strimmer. Rest dan maar houtschors oid.

Ik zal zo weer eens rondje maken met nieuwe fotos. Stukje bij beetje zat er afgelopen weken wel iets schot in. Zaterdag drastisch moeten beslissen. De boom met rode bladeren en stekels stond in de weg bij de overkapping/schuurtje en helaas ik reageer er op met snoeien en aanraken. Daarnaast stond een laurier iets en een vergelijkbare struik die ik niet ken. De laurier had zwam de andere is gezond maar kon niet lekker groeien ivm verstikking.

Zaterdag zowel de rode als de laurier afgezaagd, helaas weg gaat niet -O- te dikke wortels recht naar beneden, ik hoop dat dat uiteindelijk afsterft. Ik ga er als rug weer meewerkt doorbestraten en komt het tweede stuk overkapping daar ook. Gaan ze een groter geheel vormen. Eerste deel met deur tweede deel dicht denk ik. De bedoeling is een zijkant druif/kamperfoelie of clematis of passiebloem te laten begroeien.

Ook nagedacht over de achterpoort. Daar ben ik nog niet uit. Hij is echt te slecht, verzakt en gaat niet meer in of uit het slot als je hem dichtdoet. En draaicirkel net te krap voor de scootmobiel.
Aan de huiskant ga ik het pad verleggen. Ik merk dat ik er nu ook steeds naast loop :') terras wat afschermen met de bakken die ik heb voor lavendel of moestuin. :P

Afbeelding

Voor
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Achter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:39

Jeetje dat zijn beste plannen ik ben zoooooo benieuwd naar het resultaat.

Wel echt vreselijk dat al je spullen gejat zijn. Hoop niet dat dit door een bekende is gedaan. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 14:44

Lijkt er niet op. De opvangbak van de maaier is er nog wel. Nu verwikkeld in een kastje muur situatie tussen twee verzekeraars die beiden naar elkaar wijzen wie het zou moeten vergoeden. Met een beetje pech geven ze beiden niet thuis en krijg ik niks vergoed. Terwijl het wel verzekert is. -:(-