Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:09

Anoniem schreef:
Aangezien hier een aantal poets fans zitten...
Welke schoonmaak doekjes vinden jullie fijn voor een sopje? Ik heb er al heel veel geprobeerd maar vrijwel altijd verspreid je er haren mee ipv santje ze wegneemt ( hond en katten)

Ik stofzuig om de dag beneden.
Elke dag wel even borstel door de pot, om de dag even een doekje.
Opruimen dagelijks ( vaatwasser inruimen,
Post, enzo)
Aanrecht en fornuis dagelijks ( fornuis niet als we bv pizza eten)
Bovenverdieping stofzuigen eens per week.
Kattenkamer vegen dagelijks ( grit)
De rest zo t uitkomt..

Een zeem! Even in een sopje en alles komt er vanaf. Ik haal ze bij de action die zitten in een plasticen huls.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:40

Een zeem is inderdaad ook fijn want neemt gemakkelijk af.
Zelf wil ik altijd het aanrecht schoon en eigenlijk alles. Vandaar dat ik gelijk van het wegwerken ben en dan poets je niet minder, of was je niet meer af, maar wel vaker per dag. Dat zegt iets over eigen voorkeuren maar niet over wel of niet hygiënischer zijn.
Zo schreef iemand een tijdje geleden dat ze gerust een tijd de lege glazen wijn van de avond er voor laat staan. Is niets mis mee als het om hygiëne gaat. Maar zelf voel ik me daar onprettig bij want staat niet fijn voor mijn gevoel.
Vandaag weer enorm poetsen. Ben al de hele week bezig om onze gîte na een pittige verbouwklus van de winter weer helemaal schoon te maken, vandaar mijn interesse in dit topic. Boven is klaar en de slaapkamers beneden ook. Maar mèn wat een werk. Met name de natuur vloer waar zoveel overheen is geklost is een enorme klus om die met spuur sponsje en soda water helemaal schoon te maken en dan weer een beschermlaag er op te brengen. Enfin elk randje en kantje, alles wat afgewassen kan worden heeft een beurt gehad zodat het een nieuw seizoen weer aankan. Het huis heeft veel hoge balken en alle spinnetjes met hun web heb ik geprobeerd te verwijderen. Boven de haard maar eventjes opnieuw geverfd want je zag zo'n grauw sluier. Zal blij zijn als ik een week verder ben en alles klaar is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:02

_Yasmine_ schreef:
Ja hier hebben we trouwens ook nog een soort poeder! :j Helemaal vergeten, geeft het een lekker geurtje en verdoezeld de eventuele niet zo lekkere geurtjes

Hier algemene lente schoonmaak kriebels, huis is weer opgeruimd en schoon. Stopcontacten mee genomen, hoekjes meegenomen.. alleen de ramen nog een keer *D

Dat poeder is helemaal niet goed voor de katten zelf ;)

_Yasmine_

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:27

Nog nooit gehoord, wat is er zo slecht aan?
Tot dusver gaan ze nog altijd liever op de bak dan buiten :oo

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:52

Ik word door dit topic wel aangezet tot wat meer schoonmaken haha

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:26

_Yasmine_ schreef:
Nog nooit gehoord, wat is er zo slecht aan?
Tot dusver gaan ze nog altijd liever op de bak dan buiten :oo

Lees maar eens op de verpakking wat er allemaal in zit ;)
Daarbij zorgt het poeder er voor dat de bak tijdelijk fris ruikt voor ons, maar voor de kat is het een vreemde geur, de kat wil graag op een schone bak.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:53

Saintelette schreef:
Ik word door dit topic wel aangezet tot wat meer schoonmaken haha

Lol, herkenbaar. Het werkt hier ook heel motiverend. :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:13

Ik probeer wel wat meer te denken aan die rotklusjes zoals de keuken en badkamer grondig schoonmaken.
Vandaag heb ik zowaar de gevelplaten aan de voorkant helemaal gesopt, buurvrouw baalde al een beetje want het blinkt er nu over, dus zij zal binnenkort ook wel aan de slag gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:21

Haha pas maar op straks heb je burenruzie.
Vrienden van mij verhuisden naar een nieuw huis. In eerste instantie was de buurvrouw heel aardig, todat ze hun tuin op orde maakte.....ze hebben echt een prachtige tuin. Toen werd de buurvrouw boos omdat haar tuin nu zo onverzord leek :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:25

Dat zal wel meevallen denk ik, kreeg wel meteen weer een steek onder water, wanneer we aan de tuin gingen beginnen.