Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Re: Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:00

Ik heb ook even getekend :D Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 12:10

Jullie zijn photoshop helden :D

Vind het voorbeeld hierboven heel mooi, maar mag voor mijn gevoel misschien nog een tintje blauwer.. hmm we gaan nog goed moeten nadenken ;)

Mijn vriend gaat vandaag de hoop hout verder wegwerken in stukken voor de kachel. Zelf helaas een drukke werkdag en 's avonds nog een vergadering tot 23u dus ga een klusdag moeten overslaan..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:25

Ik vind alle kleur opties die gegeven zijn mooi. Maar ik vind het zwart ook niet lelijk. Misschien dat het van dichtbij er minder uitziet dat weet ik natuurlijk niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:10

Zwart maakt iets zo donker en somber.

@schirocco24: netjes gedaan :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:41

DubbelDun schreef:
Zwart maakt iets zo donker en somber.

@schirocco24: netjes gedaan :)

Dankj :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 11:20

Iemand is happy dat ze voor het eerst de grote wei op mochten :D

Afbeelding

Afbeelding

Nu proberen hun gewicht wat onder controle te houden :P

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:18

:D grote wei (met nu nog veel gras) en gewicht onder controle houden is volgens mij een moeilijke combinatie ..... <<)
misschien handiger om de grote wei even in stukken te verdelen met prikpaaltjes zodat ze niet alles binnen enkele dagen te veel hebben en daarna telkens een stuk erbij geven zodat het wat gematigder gaat :))

maar wel leuk een blij paard in de wei *\o/*

Groet Karin.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:49

als je het gewicht onder controle wil houden, zou ik ze niet gelijk volle bak op de wei doen.
Maar een paar uurtjes daar en verder op de ''kale wei'' of idd iets met prikpaaltjes.
In ieder geval gedoseerd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:54

Een graasmasker kan ook helpen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 13:13

Was een beetje een grapje hoor :D ze zijn gewend van altijd vol in het gras te staan :)

De grasbuiken onder controle houden is weliswaar geen grapje en ga strookbegrazing zeker overwegen :j voor nu heb 'k ze daarom het kleine weitje eerst laten leeg eten, dan kunnen ze daar afwisselend terug op en staan ze niet non stop op vol gras :)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:49

Gelukkig dacht al aan allerlei koliek senario's %)
en dan afwisselend met het kleine weitje is een goede basis +:)+

Groet Karin.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:12

Ben nu bij Gamma en daar hebben ze hele mooie nieuwe kleuren krijtverf. Wood&Wall heet de serie. Echt se moeite om te kijken voor je keuken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 20:19

Abercrombie schreef:
Ben nu bij Gamma en daar hebben ze hele mooie nieuwe kleuren krijtverf. Wood&Wall heet de serie. Echt se moeite om te kijken voor je keuken.

Bedankt voor de tip :D had al wat rond gegoogeld en ze raden inderdaad krijtverf aan voor zo'n glad oppervlak. Op naar de Gamma :)

edit: https://www.gamma.nl/woodandwall die gentle green lijkt me wel wat, of een variatie daarop. Vond de kleursuggesties door meerdere bokkers hier in het topic erg leuk :j en we gaan wel voor zo'n soort tint denk ik.

Karin: gelukkig niet! Ze genieten wel van het lange, frisse gras met deze temperaturen.

Morgen begint de verhuis en de planning is dat alles tegen zondagavond verhuist is. Het aquarium hou 'k als allerlaatste, durf er bijna niet aan te beginnen :o

Vandaag alle radiatoren afgespoten en opnieuw opgehangen, alle lichtschakelaars hangen terug. Oh en er kwam een poetsvrouw om alles van top tot teen te poetsen :D Hadden we het geld wel voor over, geen puf meer na al het verven en wel handig dat zij poetst terwijl wij aan het werk zijn.

Het ziet er echt zo fris uit geverfd :D Gaat wel raar zijn het verhuizen, woon al 27 jaar in hetzelfde dorp... ook nooit op kot gezeten. Bij het uit huis gaan zijn mijn vriend en ik vijf huizen verder, in dezelfde straat als mijn ouderlijk huis, gaan wonen :') maar het nieuwe huis is zo'n fijne plek, dat komt wel goed :)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:34

Succes met verhuizen!!! +:)+
Enne ... gewoon naar buiten kijken en genieten van je paardjes uitzicht :j
dan went de nieuwe stek heel snel (& wil je niets anders meer...)

Groet Karin.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:39

Ook even gegoogeld op de gamma krijtverf kleuren
WOW mooie kleuren die goed met elkaar matchen
maar vind de beide blauw tinten echt geweldig <3

Groet Karin.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:52

Lees al heel lang mee onder de meeleessteen. Wood & wall is inderdaad mooi verf. wij hebben zelf op een tafeltje en kast de Genuine Grey. Enig nadeel, het is niet heel kras vast. Voordeel is dat je het wel gewoon met een vochtig doekje kunt schoonmaken.

Vindt het echt heel mooi worden, nu al. En ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:30

in een keuken zou ik toch investeren in een hele goede kwaliteit krijtverf en die bekend staat dat ze jaren meegaat want een keuken is dagelijks vet, water , sop spatten etc en is niet de bedoeling dat je na een paar keer met de vod erover gaan je de verf ziet verdwijnen ..Annie sloan is wat dat betreft echt een aanrader
op meubelstukken kan je gerust andere merken gebruiken maar voor een keuken hmmm

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:33

Mee eens :j
Wij hebben onze keuken niet geschilderd, maar professioneel over laten spuiten. Hierbij adviseerden ze ook om er een extra laklaag overheen te doen, om zo de kans op beschadigen te verkleinen. Dat hebben we ook gedaan, ben er erg blij mee.
Er zijn ook stukken die we wel hebben laten schilderen, daar zit niet zo'n laklaag overeen en het verschil voel je gewoon. Die laag is kwetsbaarder.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 11:37

Goede overwegingen, maar deze keuken gaan we tijdelijk nog gebruiken en we zijn aan het sparen voor een nieuwe keuken :) dus dan investeer ik ook liever niet meer teveel in deze oude keuken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:41

Dan zou ik de keuken verder zo laten als het is. Het functioneert toch?

Succes met verhuizen dit weekend!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:42

Dan zou ik er vooral niet te veel aan doen inderdaad. En als je dat dan wel wilt, in ieder geval gaan voor verf die goed krasvast is :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 15:11

Het functioneert zeker :D we zien wel, of 'k me blijf ergeren aan de kastjes of niet :P

Vandaag alle losse spulletjes verhuist en alle meubels uit elkaar gedraaid, morgen met een verhuiswagentje de meubels verhuizen. En dan is het écht paarden aan huis *\o/*

Nu met die hitte is het trouwens heerlijk koel in ons huis door de wilgen, ik ga bijna spijt krijgen dat we ze terug gaan knotten :')

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:07

Solleke_Noah schreef:
Het functioneert zeker :D we zien wel, of 'k me blijf ergeren aan de kastjes of niet :P

Vandaag alle losse spulletjes verhuist en alle meubels uit elkaar gedraaid, morgen met een verhuiswagentje de meubels verhuizen. En dan is het écht paarden aan huis *\o/*

Nu met die hitte is het trouwens heerlijk koel in ons huis door de wilgen, ik ga bijna spijt krijgen dat we ze terug gaan knotten :')

Dan kan je gelijk even uitproberen hoe het eruit ziet als je wel de keukenkastjes verft en of je het na enkele weken ook nog net zo mooi vindt.... (hi, hi of je doet elk kastje een andere kleur (met die proefmonstertjes) dan weet je na die weken ook welke de voorkeur heeft :)* )

Succes morgen met de grote spullen verhuizen & Mormel niet vergeten <3
En Elska komt na het weekend? Ze had dit weekend die oefenwedstrijd?

En nu met de hittegolf (is die bij jullie in België ook?) is het zekers lekker met de wilgen maar daar ben je volgend jaar in de zomer wel aan gewend dat ze er niet meer zijn want dan heb je eerst herfst/winter en lente gehad voordat het echt heet wordt..... en dan weet je niet beter ..... en als je dan je leuke blauwe luikjes hebt bij de ramen kun je die sluiten :)* werkt ook goed!

Groet Karin.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 11:48

Een beetje geposeerd voor in het fotoboek ( ;) ) maar onze eerste nacht en ontbijt in ons eigen huis zit erop *\o/* het sliep heerlijk, je hoort echt niks (voordeel van tussen de velden te wonen). En ontbijten buiten met zicht op de paarden is wel heel leuk.

Er zat ook een eekhoorntje op het hek vanmorgen <3 te schattig!

Afbeelding

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:16

Dat moet genieten zijn geweest TS! En dat uitzicht tijdens je ontbijt... <3