[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:19

Succes relaxed! Jouw huis zal dan in ieder geval niet bij foutehuizen.nl komen haha.

Ik zit elke dag op funda te kijken of er wat nieuws bij is gekomen. Maar helaas deze week nog niks nieuws.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:22

Nicje, je kan een zoekopdracht instellen he. Dan krijg je een mail als er nieuwe huis op komen. Heel handig. :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:23

Nicje87 schreef:
Succes relaxed! Jouw huis zal dan in ieder geval niet bij foutehuizen.nl komen haha.

Ik zit elke dag op funda te kijken of er wat nieuws bij is gekomen. Maar helaas deze week nog niks nieuws.

Je kan je ook 'inschrijven' bij funda, dan kun je je eigen zoekopdracht instellen. Wanneer er nieuwe huizen zijn die aan jouw zoekopdracht voldoen, krijg je een mailtje. Max 1 mailtje per dag.

Ik heb dat gedaan van de plaats waar ik woon en dan van 0 tot 1 miljoen. Zo blijf ik een beetje op de hoogte hier in de buurt :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:26

Gaan de huizen bij jullie ook zo snel weg? Je kan nog niet met je ogen knipperen of een huis is al verkocht. Haalt de fun er wel een beetje uit, je moet dus vliegensvlug zijn bij sommige huizen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:29

Selina schreef:
Gaan de huizen bij jullie ook zo snel weg? Je kan nog niet met je ogen knipperen of een huis is al verkocht. Haalt de fun er wel een beetje uit, je moet dus vliegensvlug zijn bij sommige huizen.

Was het maar zo, appartement van mn vriend staat inmiddels al een half jaar te koop.. Zie net dat een appartement naast mijn vriend zn appartement verkocht is (iets andere indeling en misschien iets netter) -O-

In de buurt waar wij willen gaan wonen staat helaas niet heel erg veel te koop binnen ons budget maar er is er van de week 1 bijgekomen die ik wel leuk vind vanaf de foto's. Maar we wachten met bezichtigen van huizen tot zijn appartement verkocht is. Als het dan bevalt ga ik mezelf helemaal gek zitten maken.

Maar hoor inderdaad wel dat je op sommige plaatsen heel erg snel moet zijn met kopen. Een kennis van mij heeft een appartement gekocht zonder te kijken (zn ouders hebben gekeken) omdat de appartementen zo snel weg zijn.. Dat zou ik dan zelf noooooit doen

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:31

hier gaan de laag geprijsde huizen ook als warmen broodjes over de toonbank.
ik ben benieuwd of ze akkoord gaan met ons eind voorstel.
die is geldig tot maandag 12 uur dus duimen draaien en hopen dat we al eerder wat horen ;)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:33

JenniferU schreef:
hier gaan de laag geprijsde huizen ook als warmen broodjes over de toonbank.
ik ben benieuwd of ze akkoord gaan met ons eind voorstel.
die is geldig tot maandag 12 uur dus duimen draaien en hopen dat we al eerder wat horen ;)

Spannend! Hoop dat jullie snel een reactie met goed nieuws hebben :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:54

Ja de markt trekt duidelijk aan. Eerste 2 huizen waar ik hier voor belde waren ook al verkocht... Ik hoop dat ons huis ook snel weg is, dan kunnen we snel verder!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:32

Hier gaat het ook idioot snel, niet eens echt de goedkope huizen hoor! Wij hebben echt net op tijd gekocht, een collega van mij vist al een paar keer achter het net doordat er zo veel belangstelling is voor bepaalde huizen. Laatst konden ze 1- malig een bod doen op een huis, ze hadden zelf al boven de vraagprijs geboden, uiteindelijk is het binnen een dag verkocht aan iemand die 17.000 boven de vraagprijs heeft geboden!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:33

Nicje87 schreef:
Gefeliciteerd flore!

Mooi huis Esther! Jammer dat Heerhugowaard zo ver weg is want zo'n soort woning met diepe tuin zoeken wij.

Wat raar Jennifer. Zo laag is het niet.

is niet bij je om.de hoek nee ;)
Jaren 60 woning :) die hebben meestal nog wel knappe tuinen!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:48

Hier gaat het ook heel snel allemaal. Mede daardoor hebben wij nu na 1 keer bezichtigen een huis gekocht. Maakt het ook wel nog spannender.

Morgen gaan wij weer naar de hypotheek adviseur. Nemen we gelijk de koopakte even door. Hebben al een lijstje met vragen naar hem gemaild.

Maar eerst nog even doorwerken tot 02.00 :O

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:22

Eindvoorstel is gisteravond de deur uit gegaan ben benieuwd wanneer we wat horen. Spannende periode weer haha

EstherMe schreef:
Nicje87 schreef:
Gefeliciteerd flore!

Mooi huis Esther! Jammer dat Heerhugowaard zo ver weg is want zo'n soort woning met diepe tuin zoeken wij.

Wat raar Jennifer. Zo laag is het niet.

is niet bij je om.de hoek nee ;)
Jaren 60 woning :) die hebben meestal nog wel knappe tuinen!

Heb hem voorbij zien komen op funda esther helaas boven ons budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:59

Bij ons in de straat is alles binnen een maand weg.. behalve dat huis was 50k te duur is :+ dus heb goede hoop voor de onze.

Mooie zonnige dag, dus perfect voor de foto's :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:02

Ik had slechtere momenten kunnen kiezen voor het moeten verkopen van een huis. Zal nog een hele klus worden of juist niet. Aangepaste woningen zijn schaars hier als het geen flat is. En dan ook nog best een ruime tuin en een volwaardige bovenverdieping. Maar ook voor niet gehandicapten heb je veel aan dit huis. Kun je woonkamer naar slaapkamer verplaatsen en heb je een tuingerichtenwoonkamer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:10

Selina schreef:

Ja, de huizen wel, appartementen minder.

Het is nu zelfs zo, dat wij al huizen bezichtigd hebben die nog niet eens op funda staan :), en dan zijn wij nog niet eens de enige kijkers, kan je nagaan hoe snel het gaat, maar we laten ons niet onder druk zetten.

Heb nog in geen enkel huis het gevoel gehad dat er een warme deken om ons heen viel, er door heen kijken is prima, maar het gevoel moet er wel zijn.

Toch vind ik het ergens wel spannend, want het gaat nu toch wel heel hard, we zitten al bijna in mei, en 18 juni gaan we ons huis uit :wow:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:12

Jeetje wat gaat dat allemaal snel dan! Dan is het maar goed dat wij nu eerst een beetje rondkijken voor we echt de verkoop in gaan. Al is het natuurlijk geen garantie dat het hier ook zo snel gaat, het geeft mij wel een rustiger gevoel

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:15

@bloembloem: hebben jullie iets achter de hand voor als je een periode geen huis hebt?
@maartje: zo hebben wij dat ook gedaan, pas toen we onze huidige woning tegenkwamen hebben we ons oude huis te koop gezet. Dat was met 3 maanden verkocht, toen gaan bieden op deze. Uiteindelijk hebben we een weekje zonder huis gezeten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:19

Ja Wendy, de zolderkamer van mijn ouders :D, niet ideaal, wel
fijn om zo snel te kunnen sparen. Wij hopen dat we ergens een woning kunnen vinden waar wij dan bijvoorbeeld 1 oktober de sleutel van kunnen krijgen.

Het is voor alle partijen fijner om te kunnen aftellen op het moment dat wij de zolderkamer betrekken :))

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:28

Jammer Jennifer :) voordeel is dat er niks verbouwt hoeft te worden, allesis recent aangepakt, zelfs alle electra vernieuwd! M'n man houdt van grondig aanpakken hihi.

Hoop dat het bij ons ook snel gaat, zou me wel rust geven met over een week of negen een bevalling voor de boeg.
We hebben in ieder geval flink wat kijkers op funda gehad, de makelaar had een minimum genoemd en dat hebben we gehaald ;) zegt natuurlijk niks want er moet net een geïnteresseerde tussen zitten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:19

Ik geloof dat ik dan de enige ben die het openingsbod erg laag vind. := Dat is geen 10% eronder maar bijna 15%.
Ook het "achterstallige" onderhoud vind ik niet heel spannend, en zal meeste kans ook ingecalculeerd zijn in de verkoopprijs.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:22

Ik heb die woning vergelijken met wat andere huizen van die prijs en op basis daarvan vind ik het als openingsbod wel netjes. :=

Ik vermoed eerder dat de woning onder water staat en dat ze daarom niet verder willen of kunnen zakken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:23

Sammie schreef:
Ik heb die woning vergelijken met wat andere huizen van die prijs en op basis daarvan vind ik het als openingsbod wel netjes. :=

Eens :)

Ik ben net getipt voor een huis die zonder makelaar
verkocht gaat worden, zijn er gelukkig snel bij, a.s. zaterdag
kijken :D

Fee_

Ik vind het niet een extreem laag bod, voor zover ik er verstand van heb. Maar vind het wel vreemd om niet in onderhandeling te gaan dan. Je kan toch kijken waar je op uitkomt.
Maar aan de andere kant, de verkopen gaan in het algemeen nu zo makkelijk. Dus de verkoper kan dit vaak ook gewoon doen, want de volgende eventuele koper bied zich vast snel weer aan.

Succes in ieder geval Jennifer!

Achterom

Neonlight schreef:
Ik geloof dat ik dan de enige ben die het openingsbod erg laag vind. := Dat is geen 10% eronder maar bijna 15%.
Ook het "achterstallige" onderhoud vind ik niet heel spannend, en zal meeste kans ook ingecalculeerd zijn in de verkoopprijs.

Mee eens...

Vanmorgen kwam er weer een leuk huis online, dacht ik. Bij nadere inspectie bleek dat ze kunststof kozijnen hebben gezet in een boerderij gebouwd rond 1900 :=

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:31

Ik heb het bedrag even laten aanpassen voor eventuele ongewenste meelezers ;) ( het eind voorstel)

Het was een openingsvoorstel en zelfs de makelaar vond hem wel laag maar zeker niet te laag en gaf ook toe dat er nog flink wat aan gedaan moet worden, ik ga niet alles opnoemen maar kan dat event wel doen nadat we de koopakte hebben getekend als t zo ver komt ;)

Daarbij.... vraagprijs is €179.000 10% daarvan is €17.900 wij zaten qwa openingsvoorstel €15.500 onder de vraagprijs.
Dus nog geen eens 10% of reken ik nu verkeerd?

En voor de vraagprijs staan er ook zat huizen te koop waar niks aan gedaan hoeft te worden alleen niet aan het water.
Zodoende hebben wij een prijs ingedachten van wat wij er voor uit willen geven ;) laag of niet.
Het is take it or leave is.