windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:08

Ik snap het niet helemaal goed. Wil hem graag downloaden maar kom ik dan niet ineens na een jaar voor kosten te staan?

Of is het allemaal geheel kosteloos?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 12:11

Even het topic doorlezen dan had je het antwoord op je vraag gehad, Jolandeee.
Nee, als je voor juli 2016 download, gaat het je helemaal niks kosten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:31

ik heb ook een nederlandse versie gevonden voor het zonder wachtwoord instellen voor windows 10. Dat heet http://www.windows-helpdesk.nl. Misschien is dit handig voor sommige.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:35

Spruitjee schreef:
Ik wil ook even kijken of Windows 10 wat voor mij is, maar ik heb al een minuut of 5 dit scherm.
[ [url=m/2NLu4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er een andere manier om Windows 10 te downloaden?

Nee dit is het goede scherm. Alleen kon ik het venster windows update openen en toen kon ik het downloaden. Hoop dat je het kan vinden. Staat rechtsonderin in je taakbalk en dan moet je op je rechtermuisknop klikken. Dan krijg je dat menu.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:28

Heb ook bijna heel het topic gevolgd maar kon er geen wijs uit eerst, vandaar :+

Het lukt me niet om het te installeren. Ik kan op reserveren klikken maar vervolgens gebeurd er weinig.

Ik denk dat het geen zin heeft om een topic er voor te openen omdat ik het hier misschien kan vragen:

Rechts onderin ontbreekt het windows tekentje (GWX? ) Deze stond er vorige week nog wel. Wanneer ik deze wil weergeven zegt hij dat hij niet actief is en zal worden weer gegeven als hij actief is.

Iemand een idee ?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:58

Ik kan je niet overal antwoord opgeven maar bij mij kwam dat windowstekentje weer de volgende dag tevoorschijn. Dus misschien bij jouw ook wel.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:00

amado7 schreef:
Heb ook bijna heel het topic gevolgd maar kon er geen wijs uit eerst, vandaar :+

Het lukt me niet om het te installeren. Ik kan op reserveren klikken maar vervolgens gebeurd er weinig.

Ik denk dat het geen zin heeft om een topic er voor te openen omdat ik het hier misschien kan vragen:

Rechts onderin ontbreekt het windows tekentje (GWX? ) Deze stond er vorige week nog wel. Wanneer ik deze wil weergeven zegt hij dat hij niet actief is en zal worden weer gegeven als hij actief is.

Iemand een idee ?

Ik quote mijzelf maar weer:

Quad schreef:
Je zou overigens de tool van Microsoft kunnen gebruiken: https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10

Controleer wel of je een 64 bit of 32 bit systeem hebt. (rechtsklik op deze PC -> eigenschappen)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:20

Thanks allemaal! Het is gelukt.

Ondertussen is rechts onderin het tekentje te voor schijn gekomen dus hij is gereserveerd! :D

Nog 1 vraagje: Kon ik nl niet bij de zoekfunctie in dit topic vinden :

Op internet las ik dat je de productcode weer nodig hebt? Klopt dit?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:25

Nee hoor.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:34

Ik heb gisteravond 8.1 de nek omgedraaid en de Windows.old map gewist. Zo, gelijk 18GB gewonnen!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:50

Aah gisteren geïnstalleerd en alles werkte prima. Vandaag laptop weer opgestart en kan google chrome niet openen. Maakt niet uit of ik dat via bureaublad taakbalk of start wil openen. Krijg heel even dat hij laad en dan gebeurt er niets meer. Iemand die raad weet?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:59

Ik heb hem ook! Ziet er echt kei mooi uit! :)

Vind het tekenen op internet ook een leuke optie :') geen idee waar het nuttig voor is, maar goed.
Is er een soort programmaatje waardoor je een beetje wegwijs kan worden met windows10 of dat niet?

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:23

In het startmenu van Windows10 staan in de linkerkolom alle app's ( programma's) Deze kolom kan erg lang zijn. Door op een willekeurige letter te klikken krijg je alle letters in beeld. Door te klikken op de letter van de app die je zoek, bijvoorbeeld de `W` van Weer, of Word kom je in één keer bij het programma.
( Window phone gebruikers kennen dit al.)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:25

Meer mensen met problemen met chrome??

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 19:35

Nee, zit er nu op. Wat is je probleem met Chrome?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:39

hoe zit dat nou met die update. hij zegt dat ik een bericht krijg als w10 voor mij beschikbaar is.. staat nu alleen op gereserveerd

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:07

Weer een bugJE (kleintje maar!)... soms als ik wat foto's aan het kijken ben op mijn HDD is de balk waar de knoppen zitten eerst voor een sec zwart maar wordt dan later weer opgevuld met de juiste kleur.

Ook verslikt mijn toetsenbord zich vaak in de toetsenindeling. Als ik CTRL/SHIFT doe is het weer goed. Dus Microsoft, húp aan de slag haha!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:11

Enkele antwoorden op veel gevraagde vragen omtrent Windows 10.

Enkele weken geleden zullen vele van jullie die Windows 7, 8, 8.1 in de taakbalk een Windows icoontje hebben gekregen. Dit was voor het reserveren van de Windows 10. Sinds de 27ste juli heeft Microsoft Windows 10 vrijgegeven. Het kan zijn dat je hem niet meteen kunt installeren aangezien dit in fases gaat. Wanneer iedereen tegelijkertijd de nieuwe windows zal downlaoden zullen de servers van Microsoft dit niet kunnen waarderen ;). Zoals het er nu uit ziet zal iedereen binnen enkele weken gebruik kunnen maken van Windows 10.

Wanneer je niet kunt wachten om hem te installeren gebruik dan de volgende link http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10 Dit is de linkt die ikzelf ook gebruikt heb aangezien ik hem nu wilde hebben.

Ik gebruik Windows 10 nu enkele uren en heb het meeste geprobeerd. Enkele tips:
1. Direct na installatie check even de privacy instellingen, de standaard instellingen zijn zeer open en dus niet veilig.
2. Wanneer je op een computer zit die een Nvidia videokaart bevat kun je beter nog een maand of 2 wachten, ik liep zojuist tegen het probleem aan dan mijn Windows de nieuwste versie van de driver (nog) niet ondersteund. Wanneer je zelf of iemand die de computer gebruikt van gamen kan dit hem zuur komen te staan. Dit probleem komt niet bij alle videokaarten voor maar van sommige Nvidia kaarten is het bekend dat dit probleem zich voor kan doen. Ik heb hier wel een oplossing voor gevonden maar dit lijkt me niet nodig om hier nader te verklaren.
3. Is Windows 10 gratis? Ja! Wanneer je de nieuwe Windows binnen nu en een jaar download is de versie gratis, dit is geen testversie of onvolledige versie. Je zal na dit jaar niets hoeven te betalen.
4. Ik heb een illegale Windows versie, kan ik veilig upgraden? Ja, mijn Windows 8.1 was op de "gratis" manier verkregen. Ik heb geen problemen ondervonden met het overstappen die te maken hebben met een illegale Windows versie.
5. Ik heb van verschillende mensen op het forum gelezen dat sommige programma's niet werken. Wat je kunt proberen is de compabiliteitsmodus terug te zetten op je vorig besturingssysteem. Dit werkt op de volgende manier: rechtermuisknop op het programma wat niet werkt. --> Eigenschappen --> Compabiliteit. --> checkbox dit programma uitvoeren in compbilteitsmodus --> drop-down menu selecteer hier windows 7 of 8.

Laatste tip, wanneer je niet perse de nieuwe windows wilt hebben, wacht dan een maand of 2. Momenteel zitten er nog enkele fouten in of 3th party software wordt nog niet correct ondersteund. Over een maand of 2 hebben alle ontwikkelaars de tijd gehad om hun programma's compatible te maken met windows 10 en dan kun je veilig overstappen.

Edit: post iets aangepast, ik mag schijnbaar niet uitleggen hoe je software legaal maakt :P
Laatst bijgewerkt door sanneloveyou op 31-07-15 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:15

Helder. Ik was al van plan om te wachten. Hoor afhezien van de bugs wel goede verhalen over het systeem :j Ben erg benieuwd.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:13

Die van mij doet het niet goed. Weet niet of dat met het geheugen te maken heeft. Maar soms kan ik het menu of een app ook niet openen.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:08

Wanneer Windows 10 direct na de installatie nog niet lekker soepel werkt kan het zijn dat er nog update's uitgevoerd worden of nog moeten worden uitgevoerd. (druk op de windows toets van je toetsenbord en type update)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:22

Ok zal ik doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:18

Hier doet alles perfect netgens problemen mee... Echter alleen addblock die of het niet doet. Hij laat iig alle reclames door komen. Iemand die dat weet toevallig?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:34

Bij mij doet die het voor de rest ook goed. Het is alleen wennen aan alle nieuwe lay-outs en lettertypes die anders zijn. Ik heb net alle updates geïnstalleerd en dan loopt die ook niet meer zo gauw vast.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:03

Hier is hij inmiddels op 1 gedownload en bevalt echt super tot nu toe! Laptop heb ik nog geen melding binnen dus nog even afwachten.

Alleen HD, jij zei dat windows mediaplayer verdween? Hier staat hij er nog gewoon op! :)