Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:48

Ik doe het ook met een mondkapje :j
Zo de deurposten staan hier allemaal in de grondverf. Schoonmoeder gaat morgen beginnen met lakken.

Pff wat een gedoe, wij hebben van die radiator buizen. Maar heb ze nu al een paar keer geverfd. Alleen dat is niet echt voor mij weggelegd denk ik :') Hopelijk morgen de laatste keer.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:54

vreselijk he haha. Goed afnemen en schuren en dan wil het wel. Maar de houtverf pakte mooi op de radiatoren maar de muurverf minder op die buizen helaas.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:56

Oh echt? Die buizen gingen bij mij vanzelf :') De radiatoren moet ik wel twee keer doen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:10

Ik erger me altijd groen en geel aan die mondkapjes. vaak bij werk waarbij ik een mondkapje op wil, heb ik ook een beschermbril op. Die beslaat dan weer de hele tijd door dat geadem in dat stomme mondkapje... blegh blegh blegh. Ik haal bij mijn paard wel weer een frisse neus :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 16:43

Ik heb radiator verf.

Ooit komt het af! :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:06

Radiatoren en buizen staan hier allemaal in de houtlak(zijdeglans) net als het houtwerk.
Werkt prima. Mijn ouders deden dat ook altijd zo en dat blijft echt supernetjes zitten.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 18:38

Hmm misschien is het wel gewoon de radiator lak.
Waarmee verven jullie het een kwast of een roller?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:50

Ik heb hier alles gekwast.
Wel met roller geprobeerd, maar kwast werkte fijner vond ik.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:16

Ik bedacht me vanavond dat ik de buizen inderdaad ook met houtlak heb gedaan en nu met radiatorlak bezig ben op de radiatoren zelf bezig ben. Waarschijnlijk verklaart dat ook het verschil in dekking.
Ik doe beiden met de kwast. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:51

Onze radiator verf dekt als een tierelier, moest over zwart en bruin heen en de eerste laag is al zo goed als dekkend. Doe het ook met een kwast :))

Hier hebben de nu de hele dag de kachel aan staan om de stuc enigszins droog te krijgen. Het weer helpt niet echt hard mee nu. Condens staat s ochtends aan de binnenkant op het raam nu...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:57

Gewon verf ruik je zo erg als de verwarming warm is. Radiator verf heeft dat veel minder en vergeeld minder snel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:02

Hier geen last van geur van de radiatoren :n
Vorige 3 huizen ook niet , bij mijn ouders ook niet
In het begin wel maar dat is zo over.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:58

We hebben gisteren de meubels opgehaald :D Straks nog de bank <3

Radiator hebben we met kwast gedaan en daarna met roller. Werd het mooier van :j

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:36

Hier ging het drogen van het stuc ook tergend langzaam. Heeft zeker 3-4 weken geduurd voordat het helemaal droog was. In de uurtjes dat we de waren hebben we af en toe de houtkachel laten branden bij gebrek aan CV om het toch een beetje warm te stoken en het vocht eruit te krijgen met de ramen op een kiertje. Drama was het! :\
Het liefst had ik een bouwdroger neergezet, maar dat schijnt niet goed te zijn voor het stucwerk.

Leuk Zamora! Foto's!? O:) Wanneer willen jullie over?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:59

oh wat lang zeg := vreselijk. je kan dan
ook niks doen verder.

Zo kaal nog :')

hier komt de houtkachel ook nog bij

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:29

Dat komt bij de Pronto vandaan, of niet? :D Mooi hoor! Kleurtje op je muur is ook fijn.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:38

hahaha ja klopt :D Bank ook :=
Allemaal eiken de meubels. Ben er helemaal weg van. Straks alles aankleden nog :j 22 april komen de gordijnen :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:02

Wij hebben een andere serie van Pronto, ook eiken <3 En ook daar de bank besteld.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:18

Hier tijdens het stucen de verwarming op 20 graden gezet en de ramen open, kan het vocht er gelijk uit.
Maar duurde hier ook wel een paar weken eer het helemaal goed droog was.

Hmm de radiatorbuizen zijn geverfd nu. Denk dat ik het toch met de kwast had moeten doen, heb de eerste vier met de roller gedaan. De laatste met de kwas, die was na twee keer lakken klaar :+
Ach zo doende leert men.

Wij moeten nog gordijnen gaan bestellen.
Waar hebben jullie ze vandaan? Wij hebben trouwens kunststof kozijnen, eens kijken hoe we dat gaan bevestigen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:55

Ik heb ze bij Kwantum besteld. Die kunnen ze ook ophangen en opmeten zelfs :j
Moet alleen van ons Velux dakraam of gordijn bestellen :o

Wij wonen inmiddels in ons huis. Vanavond voor eerst koken in mn nieuwe keuken. Helaas geeft 1 nieuw stopcontact kortsluiting dus vanavond komt de keuken monteur kijken.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:31

Ik ben ook op gordijnen-jacht momenteel. Heb mooie van de HEMA gezien waar momenteel ook nog een aanbieding op loopt. Eigenlijk wil ik samen met vriendje nog even rondneuzen, maar die werkt de komende weken 70-80 uur in de week dus die heeft geen tijd. Hij zegt dat hij vertrouwt op mij, maar ik vind het toch best een beslissing om in mijn eentje te maken :')

Speaking of... Wat voor raambekleding zouden jullie voor een schuifpui doen? De tuin is op het zuiden waardoor er dus al heel snel een bak met licht naar binnen komt. Vriend wilt gordijnen, maar ik neig naar houten jaloezieën o.i.d., zodat je het licht kunt regelen zonder dat je meteen al het licht buiten houdt, wat dus met een dicht gordijn het geval is. Misschien hebben jullie andere ideeën waar wij nog niet op gekomen zijn? :D

Afbeelding

Is het opgelost met het stopcontact Zamora? Lekker hoor, in je nieuwe huis! *\o/*

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:08

Nou het heeft zichzelf opgelost :') die monteur kwam en toen deed alles het gewoon whahaha.

Mooi die pui..dun gordijn geen optie?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:42

Onze pui, ook op het zuiden is gordijn loos. Als het warm wordt gooien we hem altijd helemaal open want dan wordt de daktuin en het terras toch een deel van onze leefruimte boven.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:49

Mijn ouders hebben inbetween gordijnen voor de tuindeuren. Maar in de praktijk zijn die alleen 's avonds dicht. Werkt overigens ook goed om muggen en vliegen buiten de deur te houden.

Mooie lamellen is ook nog een optie evt.? Loop je alleen minder makkelijk doorheen als bij gordijnen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:56

dát is idd wel een ding: vliegen en muggen.... Vorig jaar hadden we in de buurt ineens een kolonie vliegen die van de een op de andere dag ontpopt was en bij ons was komen wonen... :r de gingen allemaal in de nok van het dak zitten waar wij (en de katten) niet bij kunnen om vervolgens na een halve dag dood naar beneden te vallen. blech blech blech. Maar dat was gelukkig maar een paar dagen dus daarvoor zou ik nu geen gordijnen aanschaffen. Nu ik er eens over nadenk hebben we sowieso erg weinig gordijnen, namelijk: geen :')

straks komen er op de beneden verdieping wel gordijnen voor de ramen die aan de voorzijde van de woning zitten. Aangezien het een oud winkelpand is zitten we daar letterlijk in de etalage dus daar mag best het eea aan worden afgeschermd. levert nu al hoofdbrekens op %)