Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyenbeau schreef:Cayenne schreef:Mocht de meter toch stuk blijven, kan TS (en vorige bewoners die dus ook teveel hebben betaald) met terugwerkende kracht het teveel betaalde bedrag terug krijgen? Of is dat niet mogelijk omdat ze toen akkoord gegaan is het met het te vorderen bedrag?
Lijkt me niet mogelijk. Wat ik al eerder zei, bij ons was de meter ook stuk. Wij hebben jaren teveel betaald en pas uitgerekend hoeveel dan precies. Wij zouden dan nu een kleine 20.000 euro terug moeten krijgen, maar dat doen ze niet hoor.
Helaas...
Ben bang dat Ts deze rekening nog gewoon moet betalen.
PowerReiner schreef:Dat lijkt me heel raar en krom.
De meter was stuk, dit bedrag is dus niet voor wat jullie verbruikt hebben dus heeft de energie die 20K lekker als winst.
Wat hebben jullie eraan gedaan om dit nog terug te krijgen? Ik had sowiezo even de vara gebeld.
Shadow0 schreef:Cayenne schreef:Is na de wietplantage ontdekt was, de meter vervangen?
Dat lijkt me niet - de meter is van '61 of '81. Ik kan me niet voorstellen dat ze oude meters gaan plaatsen. (Ik weet zelfs niet of het mag - of je zomaar een oude meter kunt hergebruiken.)
zwanepol schreef:Hallo,
Ik meld me even in dit onbedoelde leerzame topic.
Ten eerste wil ik zeggen dat het behoorlijk k.t is voor je en hoop ik dat er snel een oplossing komt, sterkte!
Ik ben ook eens de jaarafrekeningen gaan nakijken en in vergelijk met wat jij verbruikt zou moeten hebben en wat wij verbruiken weet ik zeker dat er bij jou echt iets vreselijk mis moet zijn!
Wij wonen in een grote boerderij in het buiten gebied met z'n tweeën en we leven s'avonds toch niet bij 1 lichtje![]()
Ik had hieronder al een hele lijst staan, maar weer gewist, dat wil ik jullie niet aan doen.![]()
In het kort gezegd: we hebben een grote stal met tl verlichting, meerdere (spaarlampen) buiten verlichting, buitenbak verlichting die sporadisch gebruikt wordt, een groothuis met veel verlichting, grote tv (flatscreen), werkplaats van mijn man met o.a soldeerbout die dagelijks gebruikt word, computers, grote laserjet printer e.d.
Verder o.a. Koelkast met vriezer, vrieskist en meer huishoudelijke apparatuur.
Kortom, niet zuinig in verbruik.
O ja, mijn man is ook nog wel eens aan het lassen, dit verbruikt ook aardig wat.
Ik ben net de jaarrekeningen van Essent wezen nakijken en daar staan ook statistieken in. Volgens hun hebben wij een stroomverbruik van een vierpersoons huishouden en dit was afgelopen jaar 1036 kWh!
Gemiddeld dus minder dan 3 kWh per dag.
zwanepol schreef:Ik heb meerdere jaren nagekeken en het klopt toch echt. We zijn al gaan "besparen" door dat we overal spaarlampen in hebben gedaan.
Volgens mij hebben we een nieuwe meter.
Eerder woonden mijn ouders hier ook nog en sinds die weg zijn is het verbruik ook gedaald.