Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:44

Onze hypotheekadviseur heeft ons steeds up to date gehouden. Toen zij even ziek was, heeft een collega het overgenomen, omdat de tijd best krap was om alles te regelen. Heel fijn :)

Ah, jammer dat het met je vakantie niet lekker uitkomt :(
Krijg van m'n baas ook elke week een mail of ik al weet wanneer ik vakantie moet hebben :P

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:04

Iedereen gefeliciteerd met de oplevering, wat een mooie huizen! Afbeelding
Ook ons huis is opgeleverd
Nu keihard klussen :-)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:40

Succes met klussen!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:16

Mooi! Succes met het klussen, en wat een gek nr 1 ab

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:40

Ik zou graag jullie advies willen:
In onze badkamer zit een radiator op een plek waar we eigenlijk een hoge kast willen maken. Geen idee wat de kosten zijn om de radiator te verplaatsen, maar we zitten er ook aan te denken om het helemaal weg te laten. Wat zijn de eventuele nadelen van geen radiator in je badkamer? Onze badkamer zit in het midden van een tussenwoning, dus geen ramen oid.
En zijn hier mensen die vloerverwarming in de badkamer hebben? Zouden we dan de radiator weg kunnen laten?

Vrijdag gaan we tekenen bij de makelaar! *\o/*

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:46

Miriam91 schreef:
Ik zou graag jullie advies willen:
In onze badkamer zit een radiator op een plek waar we eigenlijk een hoge kast willen maken. Geen idee wat de kosten zijn om de radiator te verplaatsen, maar we zitten er ook aan te denken om het helemaal weg te laten. Wat zijn de eventuele nadelen van geen radiator in je badkamer? Onze badkamer zit in het midden van een tussenwoning, dus geen ramen oid.
En zijn hier mensen die vloerverwarming in de badkamer hebben? Zouden we dan de radiator weg kunnen laten?

Vrijdag gaan we tekenen bij de makelaar! *\o/*

Helemaal geen verwarming zal je badkamer erg vochtig worden dus dat is geen aanrader. Met vloerverwarming alleen zou het kunnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:47

Als je een raam hebt kun je die open zetten. Wij gebruiken de radiator eigenlijk ook nooit.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:49

Mijn ouders gebruiken de radiator ook nooit, maar die hebben wel een raam altijd open staan. Wij krijgen straks dus geen raam, dus vraag me af of je dan echt een radiator nodig hebt om 'droog te stoken' of dat het openlaten van de deur genoeg is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:51

Hm. Dan is de deur openzetten direct na het douchen erg cruciaal. Hebben jullie wel een algemeen afzuig/warmteterugwinning in huis? Die aanzetten is dan ook erg verstandig anders krijg je schimmel.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:52

We hebben mechanische ventilatie in de badkamer en wc beneden. Verder hebben we op begane grond en 1e verdieping standaard vloerverwarming en in de badkamer dus een radiator

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:06

Je moet inderdaad wel iets van verwarming in de badkamer hebben. In mijn tijdelijke woning heb ik een badkamer zonder verwarming en het is echt geen aanrader. Vochtig en koud.

Morgen vooroplevering. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Volgende week komt eigen huis inspecteren bij de echte oplevering.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:18

Wij hadden een inpandige badkamer, zonder raam maar met radiator. Ding stond nooit aan want vond ik onzin. Wij douchten altijd met de deur open en de ventilatie aan.
Nu hebben we de badkamer verplaatst, vergroot en vernieuwd. We hebben een raam, verwarming én vloerverwarming. Merk wel echt verschil, veel minder vochtig, ook als het raam dicht zit.
En een warme badkamer is, zeker in de ochtend, wel echt heel behaaglijk

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:22

Mhm dan toch eens praten over vloerverwarming of verplaatsen van de radiator.
Belangelique heb je elektrische of natte vloerverwarming in de badkamer?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:29

Geen idee hoe het heet? Slangen in de zandcementlaag die gewoon meedoen met de rest van de cv. We zetten het dus niet apart aan

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:30

Nat dan denk ik. Elektrisch is een soort mat op de vloer namelijk

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:16

Heb je toch een huis genomen Mirjam? Welke? Het huis wat we nu huren heeft vloerverwarming (die nooit aanstaat) maar wel altijd raam open/op kier

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:18

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:32

Mooie woning! De andere ook trouwens! Ziet er uit als een gezellige wijk!

Ik heb zo'n zin om alle winkels af te scheuren voor keuken en badkamers haha! Maar heb nog alle tijd :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:34

Lijkt inderdaad een gezellige wijk te worden! Veel diverse woningen, speelplaatsen, veel water in de buurt en er komt nog een basisschool. Wij vullen een gaatje op in een stukje reeds gebouwde woningen dus we zitten gelukkig niet nog 5 jaar met bouwverkeer voor de deur (ze gaan nog 1200 huizen bouwen namelijk)

Stephanie heb jij geen badkamer inclusief dan? Wij gaan 7 oktober kijken hoe de standaard badkamer eruit ziet en dan eventueel beslissen wat we anders willen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:48

Reken er wel op dat alles standaard ook héél standaard is. De plattegronden tonen ze heel slim mét uitbouw. Maar dat is niet standaard en daar moet je ook behoorlijk voor lappen gok ik zo. Eveneens met de dakkapellen/ramen op zolder. Op de tekening ook niet standaard, maar extra. Maar voor een volwaardige zolders/slaapkamer wel noodzakelijk. Kijk goed naar hoeveel groepen de huizen hebben bij oplevering. Je hebt voor een fatsoenlijke keuken en verdieping al minstens 3 groepen nodig. Als je dit de bouw wil uitbreiden kost het je extra, dus het is het overwegen waard om dit zelf na de bouw door een extern iemand te laten doen. Voor elke leiding en knop die je wil verplaatsen betaal je goud geld. Bij ons was het 90 euro per schakelaar die je wilde verplaatsen! Vergelijk ook de prijzen van de badkamers.. Het kan voordeliger zijn om casco op te laten leveren en er zelf een achteraf in te zetten.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:58

Miriam91 schreef:
Lijkt inderdaad een gezellige wijk te worden! Veel diverse woningen, speelplaatsen, veel water in de buurt en er komt nog een basisschool. Wij vullen een gaatje op in een stukje reeds gebouwde woningen dus we zitten gelukkig niet nog 5 jaar met bouwverkeer voor de deur (ze gaan nog 1200 huizen bouwen namelijk)

Stephanie heb jij geen badkamer inclusief dan? Wij gaan 7 oktober kijken hoe de standaard badkamer eruit ziet en dan eventueel beslissen wat we anders willen.

Ja heb badkamer inclusief maar wil denk ik m'n bovenverdieping iets om laten bouwen zodat er een apart toilet en inloopdouche in kan. En vind het standaard sanitair niet mooi heb het even online opgezocht haha!
Afbeelding

Afbeelding

Foto van huis en benedenverdieping. Beneden is extra groot en boven is kleiner en gewoon "standaard" rijtjeswoning indeling.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:04

Wat een mooi huis! Goeie prijs ook zeg!

Wij hebben wel voor de standaard badkamer en wc gekozen. Kostte wel wat om een hangtoilet i.p.v. Een staand toilet te doen trouwens. Casco op laten leveren was bij ons niet veel voordeliger. Voor de komende jaren doen we het even met standaard sanitair. Zelf leuk aankleden met een mooi badkamermeubel enzo :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:15

Hier gaat het ook vlotten! Verwachte oplevermaand is januari :-) badkamer kostte ons 7000€ extra maar dan hebben we wel wat we willen

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:06

Mhm ik hoop toch wel onder die 7000 euro te blijven, maar volgens mij willen wij ook iets aparts dus even afwachten wat het gaat kosten. Maar het is het overwegen waard om casco op te laten leveren en dan elders offertes aan te vragen.
Dakramen op zolder gaan wij zelf plaatsen, dakkapel en uitbouw is niet nodig voor ons. Geen idee hoeveel groepen we hebben eigenlijk. We moeten sowieso nog eens kritisch kijken naar alle stopcontacten ed. Zou naderhand extra stopcontacten handig en goedkoper zijn dan nu inderdaad 90 euro uitgeven?

Mooi huis Stephanie! :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:40

Voor n badkamer met douche badmeubel wc en bad is onder de 7000 euro n behoorlijke uitdaging. Wij hebben alleen laten tegelen rest zelf gedaan. En zitten rond dat bedrag