AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:12

weet iemand toevallig wanneer ik ze moet gaan verpotten? :=
ik heb die verpot tasjes gekocht, maar ik ben bang dat ik maar 1 plantje er in kan doen angezien brocoli zo groot word :=
tips? :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:19

Volgens mij staat er op de achterkant van de kaartjes wanneer ze ongv ontkiemen en wanneer je ze moet verpotten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:21

Maar als hij dan eerder ontkiemt. moet je dan ook eerder verpotten?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:23

geen idee, maar als t bij mij zou zijn, zou ik dat wel doen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:24

Dan moet ik deze week naar de action om potgrond te halen en kleine potjes. Maar als je te vroeg verpot, is dat erg?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:26

Ik denk gewoon dat je ze moet verpotten als ze groot genoeg zijn om beet te pakken en over te zetten, maar nog niet te groot voor het bakje waar ze in ontkiemen.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:28

Jeej, vandaag weer een nieuwe lading binnen gekomen, en tot nu toe nog geen een dubbel (*afkloppen*)

Helaas ontkiemd er nog niks bij mij :( terwijl mijn prei al op de 16e is gepland. Jammer.

Ik heb nu:
prei
aubergine
lente ui
radijs
wortel
bieslook
paprika

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:29

Oke, bedankt voor de uitleg, ik wil graag dat het goed gaat. Ik ben al helemaal verslaafd en vind het gezellig staan op mijn kamer, die baby plantjes :o

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:31

vandeweek maar even noodles kopen :D
je krijgt een potje bij 2 verpakkingen, 1 verpakking is 55 cent, 2e halve prijs.
dus heb je voor 70-80 cent 2 pakjes noodles en een potje! :D
inslaan dus :=

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:31

Ook ik meld me :)
Heb ze vandaag allemaal geplant dus moet nog eventjes wachten.

Ik heb nu:
prei
aubergine
veldsla
paprika
cherry tomaten
broccoli
andijvie
bosaardbei
rucola

Nog niks dubbel dus hopen dat het nog een tijdje zo blijft ;)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:36

Mijn plantjes hadden vandaag veel dorst! Afgelopen week 1x per dag water gegeven en net moest ik ze alweer bijgeven, omdat ze kurkdroog waren! Zal wel schelen dat ik nu ff de verwarming aan heb :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:08

Jeej net heb ik van mijn oma ook mijn eerste potje gekregen :)
Mijn moeder had gisteren net €1 te weinig voor een potje. Maar mijn oma gaat op jacht naar meer potjes voor mij haha.

Wel heb ik gisteren en vandaag munt en theekruiden (kamille, lavendel, dille, munt en nog 1) gezaaid. Beide gekocht bij de action.

Van de ah heb ik nu de krulpeterselie

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:11

Bij ons ontkiemt ook nog niks, maar de meesten zijn gisteren pas geplant :j
Onze collectie:
- cherrytomaten
- lente-ui
- rucola (2x)
- veldsla
- broccoli
- kropsla
- tijm
- selderij
Ik hoop nog op de bosaardbeien :D

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:31

Zoekt iemand dille?

Die heb ik dubbel en wil hem graag ruilen :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:34

Ik vind dit zo leuk! *D

Morgen ga ik voor de bonusaanbiedingen! Cup a soup en unox worst, echt super fijn. En verder kijken of ik nog een keer aan 15 euro kom :P zal alvast even op internet digitaal uitrekenen of dat lukt haha.

Helaas nog niets op mijn Facebookoproepje :( ik heb verkeerde vrienden _O-

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:42

Zou het heel raar zijn als ik een oproepje op facebook zou zetten?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:45

Ik vind het ook helemaal leuk, al heb ik er nog maar één maar ik krijg er nog. Hoef je morgen bij die Noodles niet aan het totaal bedrag van 15 euro komen? Dan schiet het wat harder op. :D

Vandaag twee pakken Unox soep voor het tuintje, is toch lang houdbaar en soep in huis is altijd handig.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:52

Ik kom op 17 euro! Had ook de Glorix nog *\o/*

Ik ben niet altijd heel assertief met de meeste winkelacties (wat moet je ermee? :P ), maar ik krijg morgen wel 4 potjes ~~}>

Oproep op Facebook is niet raar, zie er al meer voorbijkomen :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:57

Ik ging vandaag even vervelende klant spelen geloof ik. Tenminste...denk dat kassamiep me wel een beetje vervelend vond. Ik had vandaag eigenlijk geen moestuin-producten nodig maar ja...die neem je TOCH mee want je wilt ze of niet he. Had ik 4 knorr mixen, kan je en lang bewaren en is niet al te duur, zou ik 2 moestuintjes mee krijgen. Geeft ze ze niet! Dus ik: ehh wil niet vervelend doen maar ik zou geloof ik een moestuintje moeten krijgen.. Staat op t schap namelijk. Wist ze niet maar ik mocht er wel een hebben hoor (nou wat FIJN dacht ik), maar ik zou er eigenlijk twee moeten krijgen... Hup nog een tweede erachteraan. Kreeg bijna de neiging om voor meer te gaan :') Nee maar even serieus, ik heb er recht op dus ik wil ze heb nu ook nog 3 verschillende! *\%/* Rucola, tijm en basillicum. Helemaal blij. En zag dat mams ook 3 had liggen beneden dus als ze thuis is even vragen of ik ze mag hebben :):)

Edit: en straks even de folder doorploegen voor de wekelijkse boodschappen. En kijken of mams wat "nodig" (al is ècht iets nodig hebben niet echt belangrijk :P ) heeft waar ik moestuintjes bij kan krijgen }>

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:00

Toch maar gedaan ben benieuwd

Mijn moeder gaat morgen weer naar de ah :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:01

friendly schreef:
Ik ging vandaag even vervelende klant spelen geloof ik. Tenminste...denk dat kassamiep me wel een beetje vervelend vond. Ik had vandaag eigenlijk geen moestuin-producten nodig maar ja...die neem je TOCH mee want je wilt ze of niet he. Had ik 4 knorr mixen, kan je en lang bewaren en is niet al te duur, zou ik 2 moestuintjes mee krijgen. Geeft ze ze niet! Dus ik: ehh wil niet vervelend doen maar ik zou geloof ik een moestuintje moeten krijgen.. Staat op t schap namelijk. Wist ze niet maar ik mocht er wel een hebben hoor (nou wat FIJN dacht ik), maar ik zou er eigenlijk twee moeten krijgen... Hup nog een tweede erachteraan. Kreeg bijna de neiging om voor meer te gaan :') Nee maar even serieus, ik heb er recht op dus ik wil ze heb nu ook nog 3 verschillende! *\%/* Rucola, tijm en basillicum. Helemaal blij. En zag dat mams ook 3 had liggen beneden dus als ze thuis is even vragen of ik ze mag hebben :):)

Edit: en straks even de folder doorploegen voor de wekelijkse boodschappen. En kijken of mams wat "nodig" (al is ècht iets nodig hebben niet echt belangrijk :P ) heeft waar ik moestuintjes bij kan krijgen }>

Haha misschien was je vervelend, maar je hebt nu wel je moestuintjes O:)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:04

Ja daarom. Sterker nog, als ze ze niet wilde geven had ik een collega mee laten lopen naar het schap en evt de folder voor dr gepakt waar het in stond. Ik WILDE gewoon die moestuintjes! Volgens mij is dit echt een actie waarmee volwassen net een stel vervelende kinderen worden. Ik herken mezelf er wel in eigenlijk... :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:05

Je hebt er recht op, dus waarom niet. Ik zou er ook best moeilijk om willen doen. Vooral als zo'n mensje dan vooral nee blijft zeggen. Doe dan gewoon kijken ipv moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:06

Haha ik zie het zo voor me! Ik wil.. Nee IK MOET MOESTUINTJES }:) }:) }:)
Maar je hebt er recht op, dus waarom zou je dat niet 'eisen'? Ik zelf zou te verlegen zijn maar jij niet en het loont :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:06

friendly schreef:

Dat bedoel ik, op je strepen staan! ~~}> :D