Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
foxy80 schreef:Tenzij dat daar natuurlijk al beslag op ligt. Als je je zorgverzekering niet betaalt, lijkt het mij ook aannemelijk dat gas, water, elektra, providers voor internet en mobiel ook niet betaald worden.
Visitor schreef:Monzamonza, de hypotheekhouder (bank) heeft al een hypotheek en hoeft dus geen beslag te leggen.
monzamonza schreef:Visitor schreef:Monzamonza, de hypotheekhouder (bank) heeft al een hypotheek en hoeft dus geen beslag te leggen.
Dat klopt maar die is dus de grootste schuldeiser en heeft vaak voorrang op andere
schuldeisers.De hypotheek zal dan ook wel niet betaald zijn,dus zij hebben er belang bij dat het huis verkocht wordt.
Zij zijn ook diegene die "toestemming"aan de verkopende partij moet geven mbt de verkoopprijs omdat er waarschijnlijk een restschuld overblijft.
Shadow0 schreef:Van de andere kant: Menzis krijgt ook niets met beslaglegging op een huis dat niets voor hen oplevert als het verkocht wordtEn de bank legt er ook op toe als de hypotheek op een bepaald moment niet betaald wordt en er evt alsnog overgegaan moet worden tot gedwongen verkoop.
Het lijkt me dus het handigst als de partijen (bank, menzis, koper) samen kijken hoe de zaken het beste opgelost kunnen worden. Hoe sneller, hoe minder de schulden oplopen, lijkt me persoonlijk voor alle partijen het handigst.