Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:26

Oh Marley dat is wel zonde dan.
Maar moet hij niet zuinig aan doen dan??

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:28

we moeten niet per se zuinig aan doen, ik wil gewoon niet meer geld uitgeven dan noodzakelijk is. We willen voor een ander huis kijken en elke euro die we besparen kunnen we in het huis stoppen. Dat weet hij en wil hij ook, maar het ook doen of kunnen ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:37

Zelfde als hier eigenlijk alleen wonen we al in ons droomhuis, maar willen we er ook graag blijven wonen ;)
Met name nu ik geen baan meer heb.

En een paar tegenvallers met de paarden -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:47

Ik doe het ook niet omdqt het moet, maar ik ben druk aan hetsparen voor een ander huis en mijn vakanties zijn nogal duur :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:52

Hier ook Mootje.......... zit toevallig net op Expedia te kijken wat de kosten zijn van 2 weken USA in de meivakantie.
En dan gaan we niet in de zomervakantie weg want dan is het veel te duur vinden wij. Maar we zitten vast een kindervakanties. }:0
Maak er een sport van om zo goedkoop mogelijk op vakantie te kunnen, maar wel wat verder weg. Heerlijk!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:58

Oh dat doe ik niet :n ik ga gewoon waar ik heen wil, ongeacht de prijs. Vorig jaar ben ik 3 keer op verre reis geweest, 2x op wintersport en een midweek naar Rome O:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:10

Ik vind het zonde geld als ik teveel uit geef aan een reis terwijl het met een beetje zoeken voordeliger kan.
Dan houden we weer geld over voor andere dingen. Kids worden groter en willen op gym, zwemles etc.
Daarbij kan ik erg genieten als ik ergens luxueus zit voor weinig :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:14

Ik wil eerlijk gezegd helemaal geen luxe op vakantie :n
Ach, ik kan het betalen, heb de vakantiedagen en hoef met niemand rekening te houden.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:47

Hier geen vakantie maar sparen

Hier doe ik de boodschappen anders krijg je 1+1 en neem ML er maar 1 mee

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:57

Dimple schreef:
Hier ook Mootje.......... zit toevallig net op Expedia te kijken wat de kosten zijn van 2 weken USA in de meivakantie.
En dan gaan we niet in de zomervakantie weg want dan is het veel te duur vinden wij. Maar we zitten vast een kindervakanties. }:0
Maak er een sport van om zo goedkoop mogelijk op vakantie te kunnen, maar wel wat verder weg. Heerlijk!!

Iedere dag worden er bij de Cook balie op Schiphol de tickets bekend gemaakt die nog vrij zijn voor de volgende dag. Dit is tussen 6 en 7 uur.
Ze vliegen ongeveer rond het gehele Middellandse zeegebied voor 100 euro, en naar de Dominicaanse republiek, Cuba en Mexico voor 350 euro!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:59

Owh echt! Goede tip!
Hoe zit het dan met het verblijf, plaatselijk boeken?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:04

Daphna, dat zou ik graag doen, maar met de kinderen is dat niet te doen. Ik wil ze graag voorbereiden op dingen zodat ook zij zich kunnen voorbereiden.

Maar zou ik eens alleen willen dan hou ik het zeker in gedachten, dank je wel!! Er zijn vast mensen die wat gaan hebben aan jouw tip!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:29

Met kinderen is dat inderdaad lastig, ook omdat de terugreis afhankelijk is van het aantal lege stoelen.

@Rosalie, het betreft enkel het vliegticket. Vaak kan je op het laatste moment nog wel een leuk hotel of woning vinden.

Bij airbnb.nl kan je woningen over de hele wereld vinden, voor een aanzienlijk lagere prijs dan een hotel. Het is van particulieren, die een extra zakcentje willen verdienen aan hen woning. Ik heb er een paar keer gebruik van gemaakt en ben er zeer over te spreken!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:31

Dat is een supertip!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:26

Hier qua vakanties ook gebonden aan schoolvakanties, komt nog bij dat ik twee kinderen heb die beide op een club zitten wat een hoop extra kost. dit jaar helaas geen vakantie, hoop toch wel dat het er volgend jaar in zit! Kids willen zo graag eens naar het buitenland

morgen maar weer eens een weekmenu proberen te maken!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:19

Ook hier zijn vriendlief en ik gebonden aan de schoolvakantie's, ook al hebben we nog geen kinderen :+ Toch proberen we altijd voor de bouwvak te gaan, dat scheelt ook nog wel eens. Afgelopen jaren had vriendje 'vroeg' vakantie (werkt in het onderwijs) en gingen we al gelijk de eerste week. Dan had alleen deze regio nog vakantie en was het ook iets goedkoper.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:16

Hier nog niet gebonden aan schoolvakanties.
Dus de boot is voor dit jaar ook weer geboekt (gaan elk jaar naar engeland)
Lekker vroeg want dan is het goedkoper.
We staan op de camping en koken elke avond zelf,lekker goedkoop.
We gaan 1x 'uit eten' maar dat word meestal fish & chips :D
Ook gaan we nooit (nu nog niet) in het hoohseizoen,dus voor de camping betalen we dan ook minder.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:35

Je kunt ook bieden op hotels via Priceline. Leuk om te doen als je je er even in verdiept.

Vandaag sushi gehaald met vriendin..............Zo lekker!! Met wit wijntje erbij zitten genieten. Niet low budget, maar wel kosten samen gedeeld :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:02

Couchsurfen is ontzettend low-budget (want gratis) en ontzettend leuk, ik heb het vaak gedaan en ben er enorm over te spreken. Je leert zulke interessante mensen kennen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:04

Dat ken ik niet! :o

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:06

Kaatje schreef:
Ik doe ook graag weer mee.

De wasmaddelen van de Aldi vallen mij tegen.
Iemand tips voor een goed en goedkoop wasmiddel dat niet stinkt?

Ik haal vaak een fles persil bij de op=op shop of bij weg=pech zit voor 53 wasbeurten in de fles voor ik meen 12 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:46

Couchsurfen wil ik ook ooit eens doen.. leuk voor portemonnee en om nieuwe mensen te leren kennen :j

Ik had gister pannenkoeken gemaakt met een mix uit kerstpakket. Heb er vandaag ook van gegeten (ochtend, middag en avond). Niet normaal hoeveel beslag daar uit kwam.

Alleen nu heb ik nog 200ml vieze houdbare melk over. Iemand tips om er een sausje van te maken voor lasagne/pasta ofzoiets? Ik ben niet zo van de sausjes maken (behalve tomatensaus). En gewoon opdrinken is het echt te smerig voor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:47

Couchsurfinglink: www.couchsurfing.org :). Het idee is dat je bij 'vreemde' mensen slaapt (waar je eerst van tevoren contact mee kan hebben). Je kunt ze 'uitzoeken', dus meestal klikt het heel goed! En al die mensen zijn zo aardig, we krijgen vaak zelfs hun sleutels mee. Vaak hadden we een tweepersoonskamer helemaal voor onszelf. En je leert echt zoveel van het land zelf kennen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:24

idinn schreef:
Alleen nu heb ik nog 200ml vieze houdbare melk over. Iemand tips om er een sausje van te maken voor lasagne/pasta ofzoiets? Ik ben niet zo van de sausjes maken (behalve tomatensaus). En gewoon opdrinken is het echt te smerig voor.

Chocopasta/hazelnootpasta door de warme melk = warme choco/hazelnootmelk :9 , beetje instant koffie er doorheen smaakt ook wel.
En anders een nieuw pak meel halen voor meer pannekoeken :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:17

bechamelsaus?
boter smelten, bloem er in en even goed fruiten/aanzetten
melk er bij, peper er door en over de ovenpasta/lasagne
hoeveelheden zou ik even niet weten bij 200 ml melk, ik doe meestal maar wat zeg maar :+