Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:16

@kentaro, mooie vloer! Waar hebben jullie dat vandaan?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:30

Hhahahah ja idd.
En moet je na gaan ik heb het foldertje ook bekeken maar toch niet goed genoeg :)
Zit hier ook met een mini lap,dus maar klein beeld :(
Jammer genoeg moet ik morgen ook werken ,zou dan na werktijd even de stad in kunnen(als vriendlief nog blij van me word hihiih)

KLM huisjes ken ik niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:33

Dank je!
Dit komt bij een neef vandaan die in de woninginrichting zit. Maar ik kan even merk navragen, want die boeken waaruit we deze gekozen hebben, hebben ze uiteraard ook bij andere zaken!
Prijstechnisch kwam je niet duurder uit dan laminaat met ondervloer en het grote voordeel van dit vond ik dat het en warmer aan je voeten voelt en dat je het super netjes om deurposten heen kunt leggen!
(kan ook prima tegen vocht, kan zelfs in badkamers, dus dat vond ik ook wel een heel fijn idee)

shantal := Bokt is gewoon overal goed voor!! }> (en anders stuur je je vriend erop uit en vraag je hem lief voor sinterklaas :+ )

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:39

Hihihi ja of nog mooier voor me verjaardag :+: hihihihi
Liet ze net zien en antwoord was; Kunnen we daar morgen niet over hebben hihihihi (heeft nog geen oog dicht gedaan vanaf gisteren 18.00 :O )

Dat klinkt wel erg handig vinyl.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:08

Effe alvast een ego post :o , dan ga ik bijlezen ...

Vandaag de foto opgehaald en hier alvast een voorproefje hoe het eruit komt te zien :D .
De foto zit er een beetje scheef in :j , en ik wil iig nog een nieuw glas en achterkantje bezorgen .

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:11

Wat is die onwijs gaaf geworden zeg!!!!
Ik zit te denken dat inderdaad misschien een andere achtergrond kleur mooi zou zijn, maar kan niet direct op een kleur komen :P

shantal, is dan ook niet het meest handige moment om het te vragen nu.... :+ Maar hij zei tenminste geen nee!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:16

Thanks Kentaro (knap kind was ik he := )...dat wit hoort bij de foto .
Heb er namelijk voor gekozen dat de foto niet de hele lijst vult .
Een passe-partout was er in die maat niet .

En jij ...lekker wezen shoppen en leuke hebbedingetjes gescoord *\%/* .
Erg mooi vinyl trouwens :j ...heel wat anders dan vroeger .Dacht eerst dat het
een hout/laminaat vloer was .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:22

mmm, vloeren,
wij zitten hier nu dik een jaar (september vorig jaar sleutel gekregen) en ben de vloer nu al zo ontzettend beu :=
is een laminaatvloer bij de formido vandaan, we wilden geen dure vloer ivm hond.
ding is niet schoon te krijgen/houden , als ie opgedroogd is na het dweilen schieten de vlekken er spontaan weer op oid, terwijl ik heel droog dweil. maar grootste probleem is nog, de betonvloer van het huis is zo gruwelijk krom, krommer dan gedacht dat er op verschillende plekken de kopse kanten wat op komen etc...
heb ergens de neiging de hele bende er uit te trekken en er vinyl of pvc in te mikken , maar ja, ding ligt net ene jaar :roll:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:24

Essie, wat een mooie krans heb je gemaakt!!
Kentaro, jouw hond is echt <3
Ditano, inderdaad een schattig kind was je :D collega heeft 2 meiden van 2 jaar en 6 maanden. Ik smolt zo ongeveer toen ik zijn nieuwe achtergrond van zijn laptop zag...

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:43

Gaaf zeg die lijst van je foto <3 misschien is een passe-partout in een taupe kleur wel mooi?
Weet niet of het mooi word om zelf een passe-partout te maken van hard papier (net iets dunner dan karton bij de bruna vandaan).

Kentaro@ hihhih nee maar hij kent me langzamerhand wel en anders ga ik zelf wel hihiihih.
Ga vaak ook shoppen als hij ligt te slapen en dan kom ik thuis met 4 ,5,6 tassen vol :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:46

Thanks ...ben ook erg blij met mijn lijstje ...en foto .
Ik weet van voor een papier je bedoelt shantal ...dat is idd ook een goed idee .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:30

Dames, even jullie input... Nogsteeds voor een karpet :')
Ik heb bronskleurige vitrage, verder blauwig grijs, spierwit, rvs en zuurstokroze...
Kleur van karper: twijfel tussen taupe, beige, ivoor, spierwit. Wat zouden jullie kiezen?
Beige wordt denk ik smoezelig. Neig naar taupe, maar twijfel of dat past bij de vitrage :+

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:45

Ja wie weet lukt het,misschien met een soort mes afsnijden zodat het recht is.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:47

heb je geen foto? Dat is wat makkelijke inschatten :p

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:54

Kentaro leuke dingen!

Of naar een lijstenmaker gaan en vragen of die een passe partout op maat kan maken? Weet niet of ze dat los doen? En of dat geen vermogen kost? Wel een ontzettend schattige foto!

Lastig Mootje, zou ook niet eten hoe taupe met brons gaat..

MM gaaf die letterbak, die heb ik ook alleen komt ie aan de muur in de wc.

Ik heb gisteren het eerste pakje van onze dochter ingelijst, met een stuk behang van haar babykamer. Komt boven in one halletje, zo leuk! Zal zo even een foto maken.

Even in link want hij is te groot en kan m met mijn telefoon niet kleiner maken..

http://img17.imageshack.us/img17/1661/imag19641.jpg

Rechts zat er nog een klemmetje niet goed, inmiddels wel.

Ja vond t wel leuk MM! Eerste pakje is toch altijd wel bijzonder.
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 20-11-12 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:00

Oh dat is ook een leuk idee!
Dt moet ik eens onthouden voor de kleertjes van Ivar en Jinthe :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:25

Mootje, zou leem wat zijn??
En wat voor 'n soort materiaal karpet wil je?? Bijvoorbeeld 'vloerbedekking achtig' zou ik absoluut niet voor wit gaan, maar als je bijvoorbeeld een wollen zou nemen, vind ik het weer wel kunnen :P
En wat voor 'n kleur vloer had je ook alweer??
(en Taro say's THANK'S :D )

kaygee, wat een óntzettend leuk idee zeg!! Vond het pakje al heel erg leuk, maar dan ook nog een stuk behang als achtergrond! _/-\o_

shantal, wat herkenbaar....... Dat is ook wel een groot voordeel van een vriend met ploegendiensten.... }>

sonja, bij mij zou die vloer er toch mooi uitgaan :o Eerst laten egaliseren en pvc schijnt ook ideaal te zijn met honden! (het is dat ik mijn zinnen om onze plavuizen had gezet, anders had het ook pvc geworden :D )

ditano, dat is zo heerlijk als je gaat shoppen en niets nodig hebt.... Ben zo blij met m'n ladder :o
Het vinyl is inderdaad niet meer te vergelijken met 'vroeger'! Je had het in verschillende diktes. We hadden eigenlijk een andere 'houtsoort' uitgezocht, maar die was niet op tijd leverbaar.... Vind deze '2e keus' eigenlijk helemaal goed zo :D (en de visite van afgelopen weekend was ook overtuigd dat het laminaat was :P )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:38

egaliseren is sowieso nodig idd bij het vervangen van de vloer, de betonvloer is ook kruislings gescheurd niet door en door, maar tis niet helemala correct zeg maar
ander voordeel is wel , egaliseren is voor de woningbouw ... plavuizen hebben we ook nog over gedacht, maar dat valt met die hyper activo op poten hier direct af, die zou de hele dag tegen de muren op omhoog klappen :roll:
sja, we twijfelen nog even verder, vind het vooral zonde van het geld en we weten niet of we hier nog heel erg lang blijven wonen ... 2 jaar waarschijnlijk nog wel, maar dan is de kans groot dat we gaan kopen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:47

Hoe bedoel je tegen de muur omhoog klappen?? I.v.m. gladde vloer?? Wij hebben nu echt een super vloer!! Heel erg stroef, je ziet er echt niets op en geloof me, de jongens scheuren hier ook nogal eens door de kamer :+
Maar als je hier max 2 jaar blijft wonen, zou ik daar absoluut niet voor kiezen. Is behoorlijk prijzig een plavuizen vloer en dat zou wel erg zonde zijn! Als je een wat duurdere laminaat zou kiezen, kun je die er tenminste nog uit halen als je weg gaat! (en of weer gebruiken, of op MP zetten!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:51

Ik wil eigenlijk perse een kortpolig / middelhoog wollen uni karpet zonder (geweven) dessin. Lekker simpel dus!
Ik ga zaterdag maar eens langs Roobol, even kijken naar de kleuren die ze hebben! Jammer dat ik geen stukjes behang en vitrage meer heb :+
Oh, de vloer is kersenhout, dus dat is vrij makkelijk te matchen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:53

Wij hebben bij de Kwantum toen een hele goedlope gekocht. Niet heel hoogpolig en maar 30 euro :+
Koop nooit een duur kleed want opeens ben ik hem zat en wil ik een andere :')

Zal eens kijken of ik een foto kan vinden

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:54

Weet niet of dat een idee is, maar heb eens ergens gezien en daar kon je van iedere vloerbedekking een karpet laten maken (met keuze uit verschillende soorten randen) Dan zou je hem in iedere gewenste kleur kunnen krijgen!?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:54

ja idd, ivm gladde vloer in combi met druktemaker die hij is :D
ik wil uiteindelijk een gietvloer :j hebben ze bij de fokker van onze "kleine" ook en is echt ideaal :j
zie je ook niets op , makkelijk schoonmaken ook ...

hier zou het idd eerder weer laminaat worden , of vinyl en dan of over nemen door volgende huurder, of meenemen/MP idd...
maar moet er nog eens goed met vent voor gaan zitten hoor. tis vooral ontzettend irritant dat je kan dweilen wat je wil, maar dat je maar zelden het idee hebt dat je werk zin heeft gehad zeg maar .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:56

Ik ben afgelopen weekend langs de bouwmarkten geweest, maar de kleden daar vind ik of niet mooi of het zijn van die ultrahoogpolige kleden met weinig garen per cm2.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:01

Ikea heeft ook best mooie kleden, voor niet al te veel geld, dus makkelijk vervangbaar. Vinyl heb je ook in een looselay systeem waardoor je het heel makkelijk weer mee kunt nemen :) ik heb al zoveel gezocht naar vloeroplossingen voor als de verhuizing er eindelijk doorkomt en met in ons geval kinderen, hond en een hele grote zandbak lijkt vinyl me ideaal.