Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veneri schreef:ik vind het ook erg weinig hoor, de bedragen die hier genoemt worden, kan me haast niet voorstellen dat je dan ook echt gezond kan eten voor zo weinig geld!
ralphtdw schreef:ja ik gooi heel veel weg zonde,
ja ik ben daar gewoon heel vies van haha sorry ja ik weet niet wat dat is,
maar ik koop veel vleeswaren bij de slager of hema. en dat gooi ik echt naar 2 dagen weg.
zo ben ik denk ik opgevoed.
en van de supermarkt wat voorverpakt is kan ik nog wel een keer ietsje langer bewaren maar ligt er ook aan wat.
en daarom wil ik dit topic volgen want ik kan het denk ik met heel wat geld minder doen
ralphtdw schreef:Ik ben.gewoon.op gevoed met het idee niet lang dingen tr bewaren en zo heeft denk ik ieder ergens zijn ding mee toch.
Maar goed ik zal.voortaan beter en.anders mijn boodschappen doen met een paar van jullie tips en ga eens kijken hoe het dan gaat
ingedebruijn schreef:ralphtdw schreef:Ik ben.gewoon.op gevoed met het idee niet lang dingen tr bewaren en zo heeft denk ik ieder ergens zijn ding mee toch.
Maar goed ik zal.voortaan beter en.anders mijn boodschappen doen met een paar van jullie tips en ga eens kijken hoe het dan gaat
Was niet rot bedoeldIedereen moet zelf weten hoe lang hij/zij iets bewaard maar ik dacht misschien komt het uit een nare eerdere ervaring.. zo eet ik ook sommige dingen niet of niet met smaak vanwege vroegere trauma's
![]()
Douraque schreef:Mijn kat krijgt hier ook RC brokken, speciale voor der darmen. Maar bij een nieuwe kat zet ik die gelijk over op KVV c.q. Barf, aangezien dit gezonder is voor de kat. In RC en bijna alle andere brokken zit alleen maar troep, zoals granen (wat een kat normaal niet eet), BHA/BHT (kankerverwekkende stof) en slechts 4% vlees. Nee, mijn katten gaan in de toekomst enkel KVV eten en voordeel is dat het goedkoper is dan brokken.
En qua houdbaarheid, ik kijk amper naar de datum. Ik kijk/ruik of het nog goed is, tenzij het maanden/jaren over datum is.