Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:18

Klinkt ook niet verkeerd. Dat ga ik eens googlen, dankje :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:20

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:26

Wij gooien ook vrijwel niets weg. Vleeswaren vries ik inderdaad in kleine porties in (was een goede tip van Ditano).
En ik vertrouw inderdaad ook op mijn ogen en mijn neus.

Stamppotje spitskool smaakt ook prima met kerrie en appel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:41

Vleesbeleg in kleine porties invriezen is een goed idee. Doen jullie dat dan in diepvrieszakjes?
Is ook een goede optie om het vlees 's ochtends uit de vriezer te halen en dan mee te nemen naar werk. Smeer namelijk het liefste mijn brood op werk!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:09

veneri schreef:
ik vind het ook erg weinig hoor, de bedragen die hier genoemt worden, kan me haast niet voorstellen dat je dan ook echt gezond kan eten voor zo weinig geld!

50 euro per week maximaal. Inclusief babyvoeding, luiers, verzorgingsproducten (2 volwassenen, 1 baby). En ja daar eten wij gezond eten voor. Verse groente (zelden uit potjes hier) en ook gewoon fruit. Sterker nog wij eten nu gezonder als toen we nog niet op de boodschappen letten. Toen gebruikten we overal pakjes voor, nu maken we alles vers. Aanbiedingen afspitten, hamsteren en een beetje moeite doen (kilo's groente tegelijk staan te wassen, schillen en blancheren voor de vriezer) en dan gaat dat hartstikke goed.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:11

Ik eet ook gezonder nu ik me aan een budget wil houden. Ik koop niet meer meerdere repen chocola en meerdere zakken chips :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:13

Om aan die 50 euro max te komen moet je dus juist de ongezonde dingen laten (in mijn geval maar beter ook! haha)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:18

Ik vind 50 euro voor 2 ook erg weinig, ik blijf rond de 70 à 80 euro zitten. Veel groente en veel fruit, verder weinig gekke dingen en geen fris en sap.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:29

Als mijn vriend niet zou roken zouden we met max 40 euro klaar zijn.. Incl genoeg groente en fruit.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 21:53

Wij hebben ook een budget van 50 euro per week.
Soms is het iets meer (55 euro) en soms weer wat minder,maar het houd elkaar in evenwicht.
Dit is ook voor 2 personen en een dreumes.
oja...en onze 2 katten en hond zitten hier ook bij in.
Luiers en billendoekjes weer niet,die haal ik van de kinderbijslag.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:54

ralphtdw schreef:
ja ik gooi heel veel weg zonde,
ja ik ben daar gewoon heel vies van haha sorry ja ik weet niet wat dat is,
maar ik koop veel vleeswaren bij de slager of hema. en dat gooi ik echt naar 2 dagen weg.
zo ben ik denk ik opgevoed.
en van de supermarkt wat voorverpakt is kan ik nog wel een keer ietsje langer bewaren maar ligt er ook aan wat.
en daarom wil ik dit topic volgen want ik kan het denk ik met heel wat geld minder doen

Maar juist waar ze vers snijden, zowel bij de slager als bij de Hema, kun je toch kleinere porties kopen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:48

Wat is de reden van "er vies van zijn" dan? Heb je ooit een stukje bedorven vleeswaar op of..?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:02

Ik ben.gewoon.op gevoed met het idee niet lang dingen tr bewaren en zo heeft denk ik ieder ergens zijn ding mee toch.
Maar goed ik zal.voortaan beter en.anders mijn boodschappen doen met een paar van jullie tips en ga eens kijken hoe het dan gaat

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:04

ralphtdw schreef:
Ik ben.gewoon.op gevoed met het idee niet lang dingen tr bewaren en zo heeft denk ik ieder ergens zijn ding mee toch.
Maar goed ik zal.voortaan beter en.anders mijn boodschappen doen met een paar van jullie tips en ga eens kijken hoe het dan gaat

Was niet rot bedoeld :) Iedereen moet zelf weten hoe lang hij/zij iets bewaard maar ik dacht misschien komt het uit een nare eerdere ervaring.. zo eet ik ook sommige dingen niet of niet met smaak vanwege vroegere trauma's :D :')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:07

Ik heb ook moeten leren dat iets langer houdbaar is dan ik dacht dat het was. Ik drink nu zelf melk die bijna 2 dagen over datum is, gewoon even ruiken. En vandaag de witlof ham/kaas gegratineerd met paneermeel van eind 2010, smaakte heerlijk :D voorheen deed ik zoiets dus echt niet, heeft manlief me de afgelopen jaren geleerd. En zo gooien we dus bijna niets meer weg.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:07

En nog.een vraagje wat vinden jullie nou van het dure honden voer ik betaal altujd 65 euro in de maand voor 2 honden.
Maar ik krijg wel eens te horen dat ik gek ben dat ze.makkelijk goedkoper kunnen eten en heb dit.dus meerdere keren.geprobeerd maar dit bevalt me gewoon niet.
Want ze zeggen dan wel eens eten ze.maar niet iedere dag biefstuk maar een speklap
Haha

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:10

ingedebruijn schreef:
ralphtdw schreef:

Was niet rot bedoeld :) Iedereen moet zelf weten hoe lang hij/zij iets bewaard maar ik dacht misschien komt het uit een nare eerdere ervaring.. zo eet ik ook sommige dingen niet of niet met smaak vanwege vroegere trauma's :D :')

Maar ik bedoelde het ook niet rot haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:12

Hahah op internet kun je maar beter zeker zeggen dat je het niet rot bedoeld :D Ben blij dat je het zo opvat.. we proberen elkaar hier allemaal te helpen :D Over het hondenvoer.. ik heb wel 2 katten. Die krijgen RC brokjes en natvoer. Met de brokjes (2kg) doen ze 2 mnd ondertussen. Kost 26 euro. Met de zakjes natvoer doen we ruim 3 weken en dat kost 10 euro. Ik trek me nooit iets aan van wat mensen vinden van mijn dieren :P Als ik ze duur eten wil geven doe ik dat.. altijd het beste voor mijn dieren.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:15

Ja en zo denk ik ook ieder mens moet ook zelf weten maar mijn honden doen het gewoon.slecht met ander voer.
Maar het is soms wel duur want toen ik nog 2 katten had was ik in totaal 150 euro per maand kwijt
Maar goed ieder zijn ding haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:17

Als je dingen snel weggooit ivm de houdbaarheid zou ik inderdaad beginnen met kleinere porties vragen bij de slager. Desnoods het aantal plakjes, dat is echt niet vervelend hoor! Ik werk bij de Jumbo bij de vleeswaren, halve onsjes of 6 plakjes palingworst ofzo doen wij echt niet moeilijk over om te snijden. Graag zelfs, want dan weet je ook dat niet de helft de vuilnisbak in verdwijnt :j

Over het hondenvoer ... je moet doen wat voor jezelf goed voelt en wat voor je honden werkt :) Mijn kat krijgt whiskas, niet echt het meest dure voer. Maar hij doet het er prima op, DA had ook geen opmerking om te wisselen van voer (niet na een periode van overgeven en niet na de periode met kale plekjes). Was dat wel geweest, dan zou die nu gewoon duurder voer krijgen :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:19

Mijn kat krijgt hier ook RC brokken, speciale voor der darmen. Maar bij een nieuwe kat zet ik die gelijk over op KVV c.q. Barf, aangezien dit gezonder is voor de kat. In RC en bijna alle andere brokken zit alleen maar troep, zoals granen (wat een kat normaal niet eet), BHA/BHT (kankerverwekkende stof) en slechts 4% vlees. Nee, mijn katten gaan in de toekomst enkel KVV eten en voordeel is dat het goedkoper is dan brokken.

En qua houdbaarheid, ik kijk amper naar de datum. Ik kijk/ruik of het nog goed is, tenzij het maanden/jaren over datum is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:25

Douraque schreef:
Mijn kat krijgt hier ook RC brokken, speciale voor der darmen. Maar bij een nieuwe kat zet ik die gelijk over op KVV c.q. Barf, aangezien dit gezonder is voor de kat. In RC en bijna alle andere brokken zit alleen maar troep, zoals granen (wat een kat normaal niet eet), BHA/BHT (kankerverwekkende stof) en slechts 4% vlees. Nee, mijn katten gaan in de toekomst enkel KVV eten en voordeel is dat het goedkoper is dan brokken.

En qua houdbaarheid, ik kijk amper naar de datum. Ik kijk/ruik of het nog goed is, tenzij het maanden/jaren over datum is.

Ik wilde ze ook op vlees maar mijn ene kat weigert vlees naast heel af en toe kip.. dusja.. dan maar niet!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:42

ik had twee katten, de kater at alles(ook vers) de poes weigerde categorisch , die zitten nu nog steeds op carocat( bij ex) want dat is 1 van de weinige betaalbare voeren waar ze het goed op doet...
hond krijgt vers (KVV diepvries) een 100 euro per drie maanden
aangevuld met wat gedroogd spul

je moet doen waar je je goed bij voelt en je dieren het goed op doen, er zullen altijd mensen zijn die vinden dat je het verkeerd doet, of het raar vinden dat je een bepaald bedrag ergens aan uit geeft :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:45

Weer even on-topic :D
Als we hier dat extreme couponing zouden hebben had ik eraan mee gedaan volgens mij haha. Sinds dit topic is besparen een sport :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:47

Paan schreef:
Wat is theeworst?

Dat is vies!!! Een keer meegenomen, ieuw!!!