Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magicalangel schreef:Hoe stellen jullie altijd je weekmenu's samen? Ik vind het zo lastig om voor een hele week te bepalen wat we eten... Nu doen we eigenlijk elke dag boodschappen maar dan gooit (vriendlief) er altijd het nodige extra eten in. Aangezien ik aan de lijn ben is mijn aandeel hier nu minder in.Maar ik wil dus graag overgaan op 1x in de week boodschappen doen.
pimmetje222 schreef:Moestuin is heerlijk. Best veel werk, maar je hebt eigenlijk vrijwel het hele jaar zelfgeteelde groente. Ik heb nu 2 vriezers stampvol met groente. En er staat nog steeds aardig wat in de tuin - boerenkool - rode kool - courgettes - tomaten - bietjes - wortels - andijvie - postelein - sla.
Courgettes wegwerken! Ze zijn trouwens het lekkerst als ze klein zijn, die grote dingen worden vaak erg droog en de schillen hard.
Courgette soep - of anders gewoon de courgettes in blokjes snijden - 3 minuten blancheren en invriezen.
Recept courgettesoep - ook goed in te vriezen
Courgette in blokjes (ca de helft van de aanwezige courgettes) - paar appelen erbij in blokjes.
Samen ca 15 minuten koken
Pureren - terug in de pan - water erbij tot de gewenste dikte - veel kerrie - bouillonblokken.
De rest van de courgettes in blokjes toevoegen even aan de kook brengen.
Extra lekker - gerookte forel erdoor.