Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:54

Hier in het dorp zijn nauwelijks goedkope startersappartementen. Degene die ze in de jaren 90 nieuwbouw voor 120.000 gulden hadden gekocht zitten op rozen, maar degene die ze tussen 2003 en 2008 -veel te duur- hebben gekocht, zitten nu op blaren.

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:05

Wij hebben idd gekocht in medio 2006. Top van de markt. Was echt vreselijk irritant toen......
We woonden in Arnhem en gingen naar Utrecht verhuizen, maar dan kan je niet ff binnen half uur bezichtigen ofzo.
En zelfs als we de 1e kijker waren dan werden dingen gewoon zonder bezichtiging verkocht. Echt niet normaal zoals het toen ging. Wat dat betreft is de markt als koper nu wel stuk relaxter.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:08

Dat is hier ook zo Nicolletje.

Vriend heeft zijn huis in 2002 gekocht en nu met een flinke overwaarde weer verkocht. De andere huizen zijn later voor veel meer aangekocht, willen maar niet verkopen ook.

Gisteren hebben de overburen twee bomen gekapt :n Zo zonde.......... Zat steeds rups in.

Gisteren nog even langsgefietst bij het nieuwe huis en je kan zien dat de mensen er niet meer wonen en er ook geen moeite meer doen om de tuin te onderhouden :n het ziet er gewoon niet uit :o
Wel nog 3 aardbeien gepikt :oo :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:09

Sakkia, gisteren bonje met de buren gezien _O-
Manz, In Delft gebeurt dat nogsteeds :j Daar is niets te krijgen voor een schappelijke prijs als particulier zijnde!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:12

Oh best mogelijk dat het in Utrecht ook nog steeds gebeurd hoor.... dat weet ik niet.

Mijn schoonouders hebben een appartement gekocht in Delft voor hun zoon. Die hadden er niet zo'n last van. Maar misschien ligt het ook aan type en locatie woning.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:12

Bonje met de buren moet ik ECHT nog ff terug kijken :)) :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:14

Ik heb het over authentieke huizen in het centrum (dus binnen de poorten en de phoenixstraat...) met een tuintje :)
De rest van Delft vind ik 3x niets... Het centrum trouwens ook niet, door al die studenten en dagjesmensen in het weekend. Zouden die er niet zijn, wil ik er erg graag wonen :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:15

Vinyl is dus eigenlijk ook een soort plastic net als pvc?

Gister hebben ze bij ons alles opgemeten, het wordt toch niet het bloemetjes vouwgordijn in de keuken. Maar houten/kunststof 50mm jaloezien. Hopelijk morgen even de kleuren uitzoeken en dan alles bestellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:15

Mootje schreef:
Ik heb het over authentieke huizen in het centrum (dus binnen de poorten en de phoenixstraat...) met een tuintje :)
De rest van Delft vind ik 3x niets... Het centrum trouwens ook niet, door al die studenten en dagjesmensen in het weekend. Zouden die er niet zijn, wil ik er erg graag wonen :D

Ooh ja, met dat soort huizen zeker. Maar dat heb je nog steeds in de grote steden natuurlijk. Die zijn gewoon belachelijk schaars.

Maar in Utrecht hadden we het dus gewoon met simpele appartementen :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:16

In Delft kun je wel gewoon een huis kopen hoor? is in de meeste delen niet goedkoop maar ik ken geen verhalen dat het niet te doen is als particulier? mn hele familie woont er, in koophuizen. Ook in de binnenstad trouwens, met tuin.
huren is een stuk lastiger :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:20

Ik hoor hele andere verhalen van vrienden en oud-studiegenoten die daar een huis zochten en uiteindelijk gekocht hebben in de crisistijd :) Misschien hangt het ook af van het type huis (> 350.000 en zeker > 100m2)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:24

Zo, ik heb het nieuwe topic ook eindelijk weer gevonden en ben bijgelezen :)) Heb heel veel leuke gordijnen, kaptafels, vloeren en keukens gezien!

Wij zijn gisteren druk bezig geweest met verhuizen, de belangrijkste spullen staan in ons nieuwe appartement!

We hebben nog geen posters of schilderijen opgehangen, ook nog niet de oude lelijke lampjes van de muur afgehaald, nog geen decoratie en geen vloerkleden (ohja en ook geen eettafel, dressoirkastje en boekenkast :+ ) maar het begin is er! Eettafel en stoelen en nachtkastje/ladenkast worden door mijn moeder voor ons gepimpt, eettafel en stoelen worden wit, met een donkerbruin tafelblad en mijn oude kleine ladenkastje wordt een beetje turquoiseblauw. Dressoirkast en boekenkast moeten we nog kopen.
Nu heb ik dankzij dit topic mij aangemeld bij Dalani en daar kwam toch een kleed langs wat perfect bij onze gewenste inrichting zou passen :~ Hij is alleen 540 euro en dat heb ik nevernooitniet voor een kleed over := Is er toevallig iemand die een vergelijkbaar kleed kent, voor een vriendelijker prijsje?

http://www.dalani.nl/product.php?produc ... 46&page=1#

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:26

Je komt dan op de homepage uit.......

Overigens is dat voor een goed kleed niet duur (als het een beetje leuke maat is).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:28

Sabine, die is wel heel gaaf! Denk eerlijk gezegd dat zoiets niet voor heel veel minder te vinden is, want het is een enorm bewerkelijk kleed :D
Manzano, j moet inloggen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:30

Oh nu doet ie het wel. Net kwam ik op het overzicht met alle aanbiedingen, dus dan weet ik nog niet welke het is.

Kleed is absoluut niet mijn smaak :=

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:30

Ben ik ook bang voor Mootje := Manzano, het zal idd niet duur zijn voor een goed kleed, maar ik hoef dan ook niet per sé een goed kleed ;) Ben zelf nog student en mijn vriend is net begonnen met zijn eerste baan, het is ons eerste huisje samen (tweekamerappartement) en veel geld hebben we nog niet te besteden. Ga er ook niet vanuit dat iemand een vergelijkbaar kleed weet voor een leuker prijsje maar niet geschoten is altijd mis :Y)

[edit] Ik denk dat het kleed bij de donkerbruine houten vloer en onze vrij strakke witte en beige/bruine inrichting heel gaaf staat :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:36

Nope, geen idee. Zie dat ze bij Ikea nog duurder zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:37

ja heb Bonje met de buren gezien :') Zelden iemand gezien met zo'n woedeuitbarsting :=

maar dit waren gewoon hele mooie bomen, waar eigenlijk niemand last van had, maar elk jaar werden ze helemaal opgevreten door de rupsen. Wij hebben ook zo'n boom in de tuin en die heeft er nooit last van.
ooit hadden wij er ook twee, super leek dat. Maar na een nachtje harde woei lag er ineens 1 om :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:40

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:41

Das niet echt mijn smaak :+

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:42

:wow: dat is euh.. vrij veel geld :)) Ach, het heeft gelukkig totaal geen prioriteit maar mocht iemand ertegenaan lopen, zou ik het erg leuk vinden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:43

Het is trouwens ook een flink groot kleed.

Wij hebben paar jaar terug een normaal, simpel kleed bij de bouwmarkt gehaald. Stuk kleiner en die was zo'n 100 euro geloof ik.

Die is alleen de verhuizing niet helemaal goed doorgekomen en is inmiddels met een enkeltje naar de stort gebracht.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:45

Wij hebben er vorig jaar 1 gekocht bij de kwantum :+ 30 euro :')
Houd zich heel goed moet ik zeggen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:45

Ik heb in mijn schuur nog een mooi kleedje staan. Was alleen geen succes met de katten dus heb hem maar opgerold en weggezet. Bruin met beige/lichtbruine strepen. Best een leuk kleed alleen niet schoon te houden met 3 monsters. Haha.

Ik vind dat kleed van Dalani wel heel gaaf :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:46