Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:28

Idd, die noodles had hij ook altijd en blikjes soep die hij zo op kon warmen voor het geval hij niet bij een restaurant kon staan..

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:34

Relaxed schreef:
Idd, die noodles had hij ook altijd en blikjes soep die hij zo op kon warmen voor het geval hij niet bij een restaurant kon staan..

maar alleen een blikje soep, daar heb je niet genoeg aan als je 15 uur in touw bent,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:44

Kreef schreef:
Relaxed schreef:

maar alleen een blikje soep, daar heb je niet genoeg aan als je 15 uur in touw bent,

Nee maar dat was wel een back up in geval van nood.. Dat spul kon ie lang bewaren in de vrachtwagen, de rest is al een stuk lastiger.. Soms had ie de pech dat ie ergens in de prairie moest staan en dan had ie iig iets te eten aan boord ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:52

Sheran schreef:
Als ik geen echt vieze kleding heb was ik het vaak met soda (wasmiddel) en azijn (wasverzachter/geurtjesverdrijver). Werkt prima, je kleding krijgt er alleen geen lekker luchtje van. Het is wel goed voor je machine :)

Verder gebruik ik nooit wasverzachter, hooguit azijn (dat is ook een besparing!)

Waar moet je die azijn instoppen? In een vakje van de wasmiddel lade?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:52

Ik weet niet of het hier al aan bod is gekomen, maar Kruidvat heeft (althans in België) regelmatig acties waarbij je een product koopt, dan de kassabon opstuurt en dan krijg je het aankoopbedrag geheel op je rekening gestort. Ben nu al 2 Dove douchezepen van 500 ml, 2 tandenborstels + tandpasta + whitener van oral B en nu shampoo van Elseve rijker zonder een cent uit te geven. Deze week staat er weer shampoo en conditioner en het scheergamma van Wilkinson 100% terug betaald.
Bij cup a soup heb je dat soms ook, dan kleeft er een sticker op 100% terugbetaald

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:00

Arabesk schreef:
Sheran schreef:
Als ik geen echt vieze kleding heb was ik het vaak met soda (wasmiddel) en azijn (wasverzachter/geurtjesverdrijver). Werkt prima, je kleding krijgt er alleen geen lekker luchtje van. Het is wel goed voor je machine :)

Verder gebruik ik nooit wasverzachter, hooguit azijn (dat is ook een besparing!)

Waar moet je die azijn instoppen? In een vakje van de wasmiddel lade?

Ja, in het vakje voor de wasverzachter :)

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:09

@relaxed, ik bedoelde het niet verkeerd al leek het daar wel op
ik bedoelde dat mijn man wel veel meer nodig heeft qua boodschappen dan een blikje soep, en dat kost ook veel geld

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:09

Welk vakje is dat :?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:11

Arabesk schreef:

bij mij staat er een soort sterretje/vlokje op het vakje en is het laatste vakje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:11

Kreef schreef:
ik bedoelde dat mijn man wel veel meer nodig heeft qua boodschappen dan een blikje soep, en dat kost ook veel geld

Ja dat gaf ik in een eerdere post ook aan, dat het een dure tijd was toen ie op het buitenland reed :j En helaas had ie ook nog een baas die niet betaalde :(

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:14

Relaxed schreef:
Kreef schreef:

Ja dat gaf ik in een eerdere post ook aan, dat het een dure tijd was toen ie op het buitenland reed :j En helaas had ie ook nog een baas die niet betaalde :(

dat klopt vrachtwagenchaffeurs worden slecht betaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:18

Kreef schreef:
dat klopt vrachtwagenchaffeurs worden slecht betaald

Nou deze man betaalde niet... Tot rechtzaak aan toe, maar helaas is ie nu failliet en kunnen wij fluiten naar het geld.. :( Hij heeft al met al net zijn gewone uren gehad, maar alle overuren en toeslagen heeft ie nooit gehad.. Dure grap als je bedenkt dat ie weken van 70-80 uur maakte..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:23

AdnerB schreef:
Arabesk schreef:

bij mij staat er een soort sterretje/vlokje op het vakje en is het laatste vakje :+

*voelt zich blond*

Ikke slechte huisvrouw :')

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:31

Arabesk schreef:
AdnerB schreef:

*voelt zich blond*

kan gebeuren schaam je niet :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:37

ach arabesk,wij bokkers zijn toch meer modder woelers dan huisvrouwen..... :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:42

Arabesk schreef:
AdnerB schreef:

*voelt zich blond*

bij mij is het het middelste vakje :D

gebruik het ook altijd voor de dekens en dekjes (de azijn, ze passen namelijk niet in dat vakje)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:07

Haha, waar dat vakje zit weet ik ook nooit, gooi altijd ergens maar wat in als ik de wasbal weer eens kwijt ben. Of ik gooi het gewoon op de was, of in de dop van de fles wasmiddel Maar ik ben dan ook een hele slechte huisvrouw. Heb niet sinds kort om de week drie uurtjes een werkster, die allemaal dingen schoonmaakt waarvan ik zelf nog nooit had bedacht dat ik die ook schoon kon maken :o .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:44

In mijn mbo tijd deed ik thuis regelmatig de was.
Ik was er heilig van overtuigd dat ik en er wasverzachter bij deed. Dat mijn spijker broek een klein beetje ging schuimen als ik in de regen fietste vond ik de normaalste zaak van de wereld. Mijn moeder had altijd was poeder en was dus geen vloeibaar spul gewend

Echt heel veel later stond mn zusje er een kweekte bij en die zei:"waarom stop je er vloeibaar wasmiddel bij? Je hebt er toch all was poeder in gedaan? Dat vakje jdjdj voor de verzachter?"

Euhhhmmmmm oepsie! Deed dus al maanden lang vloeibaar wasmiddel bij de was ipv wasverzachter :»

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:46

Mri schreef:
In mijn mbo tijd deed ik thuis regelmatig de was.
Ik was er heilig van overtuigd dat ik en er wasverzachter bij deed. Dat mijn spijker broek een klein beetje ging schuimen als ik in de regen fietste vond ik de normaalste zaak van de wereld. Mijn moeder had altijd was poeder en was dus geen vloeibaar spul gewend

Echt heel veel later stond mn zusje er een kweekte bij en die zei:"waarom stop je er vloeibaar wasmiddel bij? Je hebt er toch all was poeder in gedaan? Dat vakje jdjdj voor de verzachter?"

Euhhhmmmmm oepsie! Deed dus al maanden lang vloeibaar wasmiddel bij de was ipv wasverzachter :»

Whahahaha! _/-\o_

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:23

Whaha ja geen wonder dat je broeken gingen schuimen. Zou mij ook zo kunnen overkomen.

Ohh wat maakte ze allemaal schoon dan waar jij niet aan had gedacht? Luxe hoor een huishoudster.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:23

ik gebruik geen wasverzachter :n daar kan ik slecht tegen.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:26

Ik gebruik het ook niet. Zie er nooit het nut van want mijn kleren zo zo ook wel zacht als ze uit de machine komen, daarbij reageer ik er allergisch op.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:26

ik dus ook.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:32

Best veel mensen volgens mij.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:34

ik ga vanavond weer boodschappen doen.
heb het lijstje al klaar.
zal wel even laten weten wat ik kwijt geweest ben.