pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:48

Tuurlijk vind ik het ook heel veel geld!! Voor adverteren geven ze aan... :P
Ik zou echt niet durven zeggen of het wel of niet 'mag', maar jullie zijn het hopelijk eens dat wanneer het andersom zou zijn, je er ook van zou balen!?

Annem84

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:57

Ben ik met je eens, maar goed de concurentie is groot. Er staan er hier in het complex 9 te koop van de 25.

En dat verloopt ook niet eerlijk aangezien ik me aan de nieuwe regel moet houden dat ik ruimtes van kleiner dan 4 vierkante meter niet als woonoppervlakte mag tellen en mijn zolder ook niet. Daardoor staat mijn appartement van 70 m2 waar ik het voor gekocht heb, te koop als 55 m2 woonoppervlakte.

Terwijl appartementen die er voor de regel op funda staan dit wel meegeteld hebben en dit moeten aanpassen. Maar dus niet doen. Mijn appartement komt daardoor heel nadelig naar voren terwijl het in oppervlakte evengroot is als de buren.
Dat is ook oneerlijk. Maar kan ik ook niet over klagen. Dus tsja ik baal ook..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:04

Dat gaf ik al eerder aan dat ik dat echt belachelijk vind en me ook af vraag of zoiets wel mag?? (maar geloof dat jij al aangegeven had van wel!?)
Heb je omschrijving niet gelezen, maar wordt daar wel duidelijk aangegeven dat het om meer inhoudt betreft???

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:08

Ja in mijn omschrijving, staat wel 70 vierkante meter. Maar in het rijtje waar alles onder elkaar staat niet.
En ik heb het idee dat mensen daar toch het eerste naar kijken. En dan de kleinere appartementen bij voorbaat al van het lijstje schrappen. Vooral als ze in dezelfde prijsklasse vallen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:17

Het is super balen hoor, maar zou dat echt zo zwaar wegen??
Toen wij op zoek waren naar een huis, keek ik als eerste naar de foto's en daarna naar de omschrijving.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:51

Natuurlijk!!!! App van 55 m2 is super klein en een app van 70 m2 is een doorsnee app. Het scheelt een kwart!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:52

Dat hadden wij ook....... nou was het verschil niet zo groot. Van 100 naar 92 m2.
Maar je valt net wel buiten de categorie van mensen die op Funda zoeken op 100+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:54

Overigens golden voor ons ook die nieuwe NVM regels, maar dat van die 4m2 is hier niet genoemd. Anders zouden halletjes en wc enzo ook niet meegerekend kunnen worden en dat is weldegelijk gedaan.

Alles onder schuine wand lager dan 1m mag idd ook niet meegerekend worden (is vaak op zolder).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:57

Als je een huis zoekt, is het totale oppervlakte misschien net van wat minder belang. Of je nou 120 of 140 m2 hebt, op beide valt prima te leven. Maar op 55 m2 kun je net met z'n tweeën leven, op 70 past dat prima en kan er als je wilt nog een kind bij ook.
Ik dacht trouwens dat woonoppervlakte altijd al de totale ruimte minus hal en washok enzo was? Maar dat zijn dus nieuwe regels?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:59

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:21

En dat terwijl we een ruime kamer hebben van 33 m2 de slaapkamer is ook prima te doen met 12 m2. De badkamer is 5 m2
De gang en de wc zijn inderdaad niet meegeteld. En de zolder dus ook niet.. Jammer want als je daar een vaste trap naar markt zou je een prima 2e slaapkamer hebben.
we wonen er overigens met zijn tweeen en dat is prima te doen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:28

Ik vind je appartement er keurig uitzien TS!

Gedoe allemaal he! Ik heb iedere week kijkers. Maar toch nog geen bod gehad. Deze week is de klusjesman aan het schilderen ( de balken in de huiskamer gaan van rood naar wit), er worden plinten gelegd en het weekeinde moeten we allemaal helpen om de muren zowel boven als beneden te sausen.
Ik ben er eerlijk gezegd helemaal klaar mee. Bah, gedoe. Mijn makelaar zegt dat dit de wraak is van de kopers.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:04

@TS: ik vind je appartement er ook super uitzien! Wel ontzettend l*llig van die afmetingen die je er niet bij mag vermelden. Vind dat echt belachelijk! Bij jullie in het complex staan er dus ook meerdere te koop, hier ook. Das ook echt een probleem. En hier staan er een paar te koop die echt al jaren te koop staan, ik begin er dus een beetje hoofdpijn van te krijgen :\ (al zijn wij "pas" 4 maanden bezig)

@Antheman: Iedere week kijkers, van de ene kant zou me dat wel hoopvol stemmen. Wij hebben hier nog niemand gehad.
Al vertelde de makelaar van een huis waar wij vorige week naar gingen kijken hetzelfde; er kwamen heel veel kijkers op het huis af, maar die zaten allemaal in hetzelfde schuitje... Ze hadden eerst zelf nog iets te verkopen en dan liep het op niks uit :S

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:19

Vankje schreef:
@Antheman: Iedere week kijkers, van de ene kant zou me dat wel hoopvol stemmen. Wij hebben hier nog niemand gehad.
Al vertelde de makelaar van een huis waar wij vorige week naar gingen kijken hetzelfde; er kwamen heel veel kijkers op het huis af, maar die zaten allemaal in hetzelfde schuitje... Ze hadden eerst zelf nog iets te verkopen en dan liep het op niks uit :S

Het huis raak ik ook wel kwijt hoor ;) Ik ben niet wanhopig. Maar dat we er NU zoveel aan moeten doen, terwijl ik er niet meer woon en mijn energie in mijn nieuwe huis wil steken, ja dat is zuur. Zoals de meeste mensen hebben we wel geschilderd destijds, maar daarna 10 jaar niets meer aan het huis gedaan. En nu moet ik daarvoor boeten, alles doen wat eigenlijk in die 10 jaar had gemoeten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:21

Amvbeek schreef:
En dat terwijl we een ruime kamer hebben van 33 m2 de slaapkamer is ook prima te doen met 12 m2. De badkamer is 5 m2
De gang en de wc zijn inderdaad niet meegeteld. En de zolder dus ook niet.. Jammer want als je daar een vaste trap naar markt zou je een prima 2e slaapkamer hebben.
we wonen er overigens met zijn tweeen en dat is prima te doen!

Tja, zo'n zolder mag je idd niet meerekenen, maar volgens mij hoort de wc gewoon meegerekend te worden enzo :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:40

Wij hadden dit ook, huis gekocht van op papier 120m2, en toen wij het gingen verkopen was het 97m2.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:42

Had er écht nog nooit van gehoord!!!
(berekenen ze je dan ook wel netjes je ontroerend goed over het lagere aantal vierkante meters??)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:30

Wat bedoel je? Belastingen betaal je op grond van je WOZ-waarde, en die wordt weer bepaald aan de hand van huizenprijzen van vergelijkbare huizen uit de buurt voornamelijk.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:33

Mbt Open Huis: bij ons was het € 150,- als je ook mee wilde doen met de advertentie, maar wilde je dat niet dan werd er wel gewoon open huis op Funda gezet. Is dat bij jouw makelaar niet mogelijk? Dus wel Open Huis, maar geen advertentie in een dag-/weekblad?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:35

veerledec schreef:
Wat bedoel je? Belastingen betaal je op grond van je WOZ-waarde, en die wordt weer bepaald aan de hand van huizenprijzen van vergelijkbare huizen uit de buurt voornamelijk.

Ik ben ook zo lekker duidelijk :o Maar dan is een huis met minder inhoudt toch ook minder waard en dus minder belasting??

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:52

Het huis wordt gewaardeerd op de waarde in het economische verkeer. Het huis wordt feitelijk niet kleiner, alleen voor de NVM mag je op papier niet meer alle meters meetellen. Daarmee wordt het huis niet kleiner, dus ook de waarde niet lager. De WOZ interesseert dit niks dus.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:08

Dan zou ik er nog meer van balen }:0

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:29

Wij doen ook mee aan open huis, maar betalen hier niets voor.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:15

Amvbeek schreef:
Is het heel gemeen om met de buren mee te profiteren van de openhuizendag?

Koffie zetten, appeltaart bakken, deur openzetten en komt u maar mensen *\o/* :7

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:47

Is het nog wat geworden met de openhuizendag???

Jeetje, vanmorgen belde onze makelaar om een afspraak te maken voor een bezichtiging.......................... We wisten nog niet eens dat ie er al op stond......... }:0 M'n vriend had gister nog gekeken (maar niet goed blijkbaar :P ) Hij staat er sinds het weekend op.
Woensdag komen de eerste mensen al kijken! Stemt me toch wel een soort van gelukkig :D