[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:44

Kweetniet zeker hoor , maar betwijfel of die het redden om op Marktplaats gezet te worden :D

Mystic : hebben jullie ook dat leuke huis in Nuth bekeken ? Die stond echt een hele tijd te koop , geen geld , moet bijna wat loos mee zijn geweest :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:45

Dit is t huisje waar wij nu voor gaan kijken :j
Afbeelding
Niet geweldig mooi, maar wel een prachtige ligging en genoeg grond :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:46

Je kan beter naar een sloop bedrijf om een groene pot dan, niemand die die dingen op marktplaats zet :D

Heeft naar boerderijtjes in Friesland gekeken, mooi hoor, voor mooie prijzen ook! Wij kiezen er niet voor, maar ik kan me voorstellen dat veel bokkers zo hun droom waar zouden willen maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:47

pmarena schreef:
Mystic : hebben jullie ook dat leuke huis in Nuth bekeken ? Die stond echt een hele tijd te koop , geen geld , moet bijna wat loos mee zijn geweest :)

_O- Ja, daar is echt elke paardengek in Limburg al bij geweest haha!
Ding lag tussen het spoor en de autosnelweg in, en er wordt binnenkort een stuk grond ingenomen om de snelweg te verbreden of iets dergelijks :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:56

Zesiram schreef:
Je kan beter naar een sloop bedrijf om een groene pot dan, niemand die die dingen op marktplaats zet :D

Heeft naar boerderijtjes in Friesland gekeken, mooi hoor, voor mooie prijzen ook! Wij kiezen er niet voor, maar ik kan me voorstellen dat veel bokkers zo hun droom waar zouden willen maken.

voor de prijs zou ik ook wel naar friesland willen, maar ben zo verknocht aan brabant dat ik daar echt nooit meer weg ga!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:56

MysticTinker schreef:
Dit is t huisje waar wij nu voor gaan kijken :j
Afbeelding
Niet geweldig mooi, maar wel een prachtige ligging en genoeg grond :)

is het 1 huis of 2 huisjes?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:08

Het wordt als een woning verkocht ('met mogelijkheid voor dubbele bewoning' staat op de site)
Binnenin zit nog ergens een deur om van t ene deel naar het andere te lopen. Is vroeger verhuurd geweest, het kleinste deel.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:41

Dat is wel lekker MysticTinker...
Genoeg ruimte in ieder geval. Waar staat het?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:47

Maria Hoop
Klein gehuchtje waar nog niet eens een supermarkt ligt :') Nog geen bakker volgens mij. Maar wel lekker rustig dus :)
Verder vind ik het dorpje erg modern.. weinig bomen in de straten vergeleken met Geleen, weinig gezelligheid.. maargoed, verder ligt het wel lekker vrij met akkers er omheen en in n doodlopend straatje :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:50

Jeetje... ik dacht dat ik aan het einde van de wereld woonde :=
Ach wij hebben hier ook alleen maar een kroeg en een kerk :D

Maar inderdaad lekker rustig dan! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:57

MysticTinker schreef:
pmarena schreef:

_O- Ja, daar is echt elke paardengek in Limburg al bij geweest haha!
Ding lag tussen het spoor en de autosnelweg in, en er wordt binnenkort een stuk grond ingenomen om de snelweg te verbreden of iets dergelijks :=

Aha !

Ik vond hem wel dicht bij de snelweg idd , maar nog niet dramatisch op zich.
Maar van dat spoor was me niet opgevallen eigenlijk en dat stuk land dat je dan kwijt bent is ook zonde zeg !

Maar was best een leuk spul verder , alleen die keuken was beuken met blauw geloof ik , en als ik IETS smakeloos vind...brrrr. Dan nog liever die groene badkamer , dat is zo ouderwets dat het geowon (bijna) weer leuk wordt , als het nog goed schoon te krijgen is tenminste := :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:48

vonneke schreef:
Zesiram schreef:

voor de prijs zou ik ook wel naar friesland willen, maar ben zo verknocht aan brabant dat ik daar echt nooit meer weg ga!

Vanuit Drenthe is Friesland al een cultuurshock (je waant je echt in het buitenland :o ), dat moet vanuit Brabant helemaal een ramp zijn :+

;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:20

Haha dat geloof ik meteen!

Me vriend is straks naar een huis geweest. Gaan morgen nog een keer. Hij was zeer enthousiast. Dus morgen 2 bezichtigingen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:28

Relaxed schreef:
Vanuit Drenthe is Friesland al een cultuurshock (je waant je echt in het buitenland :o ), dat moet vanuit Brabant helemaal een ramp zijn :+

;)

Valt mee... Ben een geboren en getogen Brabantse, tot mn 22e daar gewoond.
Nu woon ik zo'n 3 jaar in Friesland en het is hier heerlijk!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:29

Leuk hoor MS, daar kan je een heel leuk en romantisch huisje van maken, mooie planten met veel bloemen in de tuin, dat grijs weghalen en een andere voordeur, heb je al een ander huis. Hoeveel grond heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:29

Heeft iemand hier er ervaring mee als 1 van de 2 een intentieverklaring krijgt, en de ander dus niet? Mijn vriend heeft nml een tijdelijk contract (en daarna houdt zijn baan op), maar ik heb wel een jaarcontract met uitzicht op een vaste baan (en krijg dus wsl wel de verklaring).
Hij werkt fulltime, ik 80%.
We zijn nu bezig dit uit te zoeken maar het duurt wel even, dus wellicht weet iemand het hier al?

MysticTinker, mooi huis zeg! Ziet er goed uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:40

Daar kan ik je jammer genoeg niet bij helpen, Ffortuna, heb echt geen idee :o

Die cultuurshock dat ken ik ja :+ Heb t al als ik een weekje op vakantie ga naar noord-holland of friesland haha

En yep, ik denk dat we het grijze deel van het huis mergel-kleur schilderen, beetje zand-geel dus. Dan wordt het al direct wat rustiger :)
...overal witte kunstof kozijnen erin.. is het meteen een heel ander plaatje :j

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:43

....We hebben vandaag getekend, en de sleutel gekregen!
Kan het nog niet helemaal bevatten, maar we zijn erg gelukkig <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:51

Waaw wat geweldig zeg!
Plaats je snel foto's?
O:)

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:49

Ffortuna schreef:
Heeft iemand hier er ervaring mee als 1 van de 2 een intentieverklaring krijgt, en de ander dus niet? Mijn vriend heeft nml een tijdelijk contract (en daarna houdt zijn baan op), maar ik heb wel een jaarcontract met uitzicht op een vaste baan (en krijg dus wsl wel de verklaring).
Hij werkt fulltime, ik 80%.
We zijn nu bezig dit uit te zoeken maar het duurt wel even, dus wellicht weet iemand het hier al?

Als jij een intentieverklaring hebt (waarop staat dat je een contract voor onbepaalde tijd krijgt) dan is er geen probleem. Je jaarsalaris wordt berekend op basis van wat jij daadwerkelijk verdient per jaar. Zeg 25.000.

Bij je vriend worden de afgelopen 3 jaarsalarissen bij elkaar opgeteld en een gemiddelde genomen. Stel: in 2007 kreeg hij 5.000, in 2008: 7.000 en in 2009: 15.000. Gemiddeld is zijn jaarsalars dan: 5.000+7.000+15.000 = 27.000 : 3 = 9.000 euro. Op basis van dit bedrag wordt dan zijn gedeelte van de hypotheek berekend.

Samen verdien je dan 34.000 (bruto) per jaar. Gemiddels kun je 4,5x dit bedrag lenen. Op basis van dit jaarsalaris van 2 personen kun je dus +/- 153.000 lenen. Dit is natuurlijk een simpel rekensommetje. Bij de Hypotheker (bijvoorbeeld) kun je e.e.a. precies uit laten rekenen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:06

Ik lees hier al enkele dagen mee.
Ben verbaasd hoe anders het blijkbaar werkt in Nederland met hypotheken e.d. dan in België.
Ook lijken de huizen in Nederland op de foto's gemiddeld kleiner, maar wel veel beter in orde :+

Wij hebben reeds een huis, maar zouden willen verkopen en wat rustiger en groener willen wonen. We zijn nu rustig aan het zoeken naar een ander huis, maar het schiet niet op, want iedere keer we een ander huis gezien hebben zijn we weer blij met ons huidig huis :+

Itsme86, klopt dat wel, x 4,5 is toch ongelooflijk veel? Zoveel kunnen wij niet lenen hoor, het maximum wat we kunnen lenen (en we zouden natuurlijk liefst daaronder blijven) is zo'n 100.000 € minder dan ons bruto jaarsalaris x 4,5. Je moet dat toch nog allemaal afbetalen ook?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:14

Voorheen kregen mensen zelfs wel tot 6x hun jaarsalaris :)

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:30

@Eilandje: Probeer maar eens op google: hoeveel maal jaarsalaris is hypotheek. Gemiddeld wordt gerekend met 4,5x. Er zijn ook instellingen die met 4 of 5x rekenen. Of met 9x zie hieronder..

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2003/06_juni/03-hypotheken_9_keer_jaarsalaris.xml

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:48

wij gaan verhuizen :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:35

Waarheen Vonneke?

Wij hebben al een berekening gehad op basis van ons salaris en kunnen best een heleboel lenen vinden we zelf, wat wel mee helpt is dat Ömer een eigen zaak heeft, denk dat dat wel iets mee weegt in de beslissing. Tenminste, kan ik me zo voorstellen.

We zijn momenteel niet heel erg aan het kijken naar huizen, worden elke keer teleurgesteld door dat we toch nog niks kunnen kopen.. :)