Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
J0anieke schreef:Vriendjespolitiekzou dan de verkoopmakelaar nog eens bellen met dat verhaal
snuffie123 schreef:Ik ben ook nog opzoek naar een woning, maar kan niet eens bezichtigen. Er staat in mijn prijsklaase gweoon niks op Funda. Nu heb ik me al aangemeld bij een aantal makelaars, als het goed is zou je dan huizen moeten krijgen voor ze op Funda zelf komen. Hebben jullie toevallig nog meer van dat soort tips en tricks voor mij?
Ik ben bang dat ik anders over 10 jaar nog bij mijn ouders woon...
Yipee schreef:O jeetje wat een ellende met de taxatie Veriye. Ze hebben het zo gigantisch druk. Ik ben er ook een beetje bang voor dat als het een keer lukt met bieden dat je daar dan ineens niet doorheen komt. Maar daar loopt dan toch bijna elke koper tegen aan?
Vandaag een woning bezichtigd en wij vinden hem helemaal geweldig! Alleen nu de vraag hoeveel gaan we overbieden? Woning ligt goed in budget dus we kunnen wel redelijk wat. Ik vind het zo moeilijk we willen hem wel heel erg graag. Iemand misschien nog tips? Met hoeveel overbieden maak je een kans? Goed nadenken en rekenen dan maar....
VanHuisUit schreef:Ben ik weer, sorry erg bezig want mijn bod op de woning is dus aanvaard en ik zit midden in de taxatie, hypotheek, en ook 'hoe verkoop ik mijn eigen woning en wat doet een makelaar eigenlijk voor zijn geld'- perikelen![]()
![]()
![]()
Maar tot nu toe gaat het goed. Mede omdat de adviseur van de woningbouwvereniging waar ik het van heb gekocht echt super meewerkt en meedenkt![]()
Vwb te bieden prijs, het gaat niet alleen om het geld, maar ook om de voorwaarden. Misschien kun je erachter komen wat de verkopers belangrijk vinden. Hoog bod met financiering, of lager bod met zekerheid, snel kunnen verhuizen of juist niet. Die paar laatste duizend Euro is het niet altijd, zo is mij verteld. En moet nu ook zeggen als ik mijn huis verkoop, heb ik liever zekerheid en dat iemand snel over kan dan dat ik 1000,- Euro meer heb. Hier in Rotterdam ligt het tussen de 10 en 20%. In de geliefde wijken. Daarbuiten toch ook minimaal 5 a 10%. Gekkenhuis hier. Blijft maar doorgaan en de prijzen zijn al zo hoog.
Bedenk ook bij het overbieden of je je financiering rond kunt krijgen. Want het huis moet wel getaxeerd worden... en dat moet wel in verhouding zijn tot je bod / de hoeveelheid eigen geld die je er in kunt steken. En dan heb je ook nog te maken met een overbruggingskrediet.
Wat jammer Veriye met de taxatie kan me voorstellen dat je het sneller zou willen hebben. Maar misschien komt het ook wel sneller en zijn 10 werkdagen de maximale termijn? Hoop het voor je.
@Yipee heb je je ook ingeschreven bij woningbouwverenigingen? Die willen af en toe van een woning af en die worden vaak best goedkoop aangeboden. Kan echt flink schelen. En ja je moet er wat aan doen, maar vaak is dat vooral 'cosmetisch', technisch gezien zijn het goede woningen, of je krijgt exact de info over wat er eventueel aan mankeert. En met appartementen is er in ieder geval ook een goed functionerende VVE. Maar kan me voorstellen dat je als starter in deze markt echt met je handen in je haar zit...
Veriye schreef:J0anieke schreef:Vriendjespolitiekzou dan de verkoopmakelaar nog eens bellen met dat verhaal
Hebben wij gedaan. Zei ze dat ze het daarover met de taxateur heeft gehad en die zei dat het maar paar dagen duurt. Maar ja...in hun mail zeggen ze dus wat anders en ik hou niet van verassingen, vooral niet als het om zoveel geld gaat.
Morgen vroeg gelijk bellen denk ik.
Verkoopmakelaar gaaf nog aan dat wij natuurlijk nu al om uitstel kunnen vragen, maar daar ben ik niet zo happig op. Maar goed. Als verkoper nu niet mee akkoord gaat kunnen wij tot zaterdag nog onderuit.
Achterom schreef:Bij zo'n reactie zou ik me toch afvragen hoeveel die verkoopmakelaar te winnen heeft bij die taxateur.
Als ik jou was zou ik eerst zelf eens rondbellen naar andere taxateurs. Kan maarzo zijn dat je het dan sneller en goedkoper geregeld krijgt.
Houd in de gaten dat een verkoopmakelaar niet in jullie belang handelt... Sowieso in het belang van de verkoper, daarna in zijn eigen belang en dan pas in jullie belang.
Veriye schreef:Wij hebben 5 weken gesteld (op advies van de adviseur), maar als de taxatie pas over twee weken was en dan nog twee weken wachten op uitslag, dan ben je ook bij 6 weken bijna doorheen.
Ik hoorde inderdaad al van meerde mensen dat normaal de adviseur dat regelt, maar die van ons dus niet. Wij hebben morgen gesprek, dus evem kijken wat die zegt
Wij konden nu taxatie voor volgende week woensdag regelen en eind van de week is dan de rapport binnen. Dus alles weer op tijd.
Beau myrthe: gefeliciteerd!!