Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:32

Precies. Super eenvoudig. Kun je je rail weer terug brengen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:17

Wordt al mooi Janine!
En ja de keuken is nu zo'n typisch woningbouw keukentje.
Idd misschien even wat netter maken met plakplastic, of verf? Bij Action heb je die krijtverf voor meubels ook in grijs bv. Volgens mij wordt dat best mooi!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:23

Ik zit inderdaad te denken aan 'gewoon' plakfolie, het liefst in hoogglans wit. Verf ben ik met mijn knoeikunsten niet zo'n voorstander van :P En heb gehoord dat tegelverf ook niet altijd een succes is (ondanks primers etc.)
Maar misschien zie ik wel iets veel leukers dan hoogglans wit :) Het fornuis en de koelkast heb ik dus pas net, maar fornuis gaat nog weg. Het is een witgoedhandelaar, maar dat was ook eens en niet weer :+ Maar als het goed is, regelt hij wat nieuws/anders... En anders dan moet ik zelf maar een hartig woordje met hem spreken.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:29

Afbeelding

Mijn prachtige woningbouwkeukentje. Kan niet wachten om straks n grotemensenkeuken uit te gaan zoeken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:39

Die is echt heel erg mooi Kenyada!!!! Ik begrijp je wens, maar ik vind dit echt mooi! Was vast niet zo? Wat heb je gedaan?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:50

Die was al zo... is n beetje mat grijs, mooie kleur, dat zeker maar echt alle vlekjes en spatjes zie je erop. Vette vingervlekken krijg je er ook met geen mogelijkheid goed af, echt alles al geprobeerd!
Dus ja de wens voor n iets grotere keuken, met frontjes die goed schoon te maken zijn is nu na vijf jaar best aanwezig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:55

Hmmm, mat is dus sowieso af te raden! Goed om te weten! Heb je al een beetje een idee van wat je wilt?
Want als jij dit ook mooi vindt, dan komen onze smaken vast redelijk overeen :P En ik moet nog iets bedenken voor volgend jaar :') Vind het maar lastig met zo'n klein keukentje.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:58

Hoogglans is makkelijk schoon te maken maar echt niet ideaal je ziet ook alles erop. Ik ben meer van de houten kleurige kastjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:00

Wij hebben mat wit. Super mooi en met een doekje zo weer schoon.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:01

LinsxDot schreef:
Hoogglans is makkelijk schoon te maken maar echt niet ideaal je ziet ook alles erop. Ik ben meer van de houten kleurige kastjes

Klopt hoor... Zeker met kinderen is hoogglans vet niet ideaal.
Dat hout vind ik ook prachtig! Ben zelf alleen bang dat bij mij de keuken dan te donker wordt. Ik neig naar een houten blad, of houtlook. Vind ik echt prachtig! Maar dat kan nog wel een paar honderd keer veranderen tot het eindelijk zover is :P

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:03

Denk dat mat op zich niet heel verkeerd is, alleen t spul op deze kastjes is dan weer niks haha!

Wij moeten nog n keuken uitzoeken en vinden beide gelukkig wel n beetje hetzelfde mooi, hoogglans wit met greeploze kastjes staat tot nu toe op 1. Maar heb ook al mooie gezien met combi hout wit en zwart.
Van de week eens de maten meten en dan n date plannen met n keukenverkoper!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:04

Janine1990 schreef:
LinsxDot schreef:

Klopt hoor... Zeker met kinderen is hoogglans vet niet ideaal.
Dat hout vind ik ook prachtig! Ben zelf alleen bang dat bij mij de keuken dan te donker wordt. Ik neig naar een houten blad, of houtlook. Vind ik echt prachtig! Maar dat kan nog wel een paar honderd keer veranderen tot het eindelijk zover is :P

Haha ja dus beetje dezelfde smaak denk ik!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:22

Kenyada toch wel mooi hoor!

Ik ben vandaag bij het tuincentrum geweest; potten en planten ingeslagen. Ondanks dat we nog volop aan het klussen zijn voelt het al wel meer als een thuis nu :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:23

Doubtless schreef:
Kenyada toch wel mooi hoor!

Ik ben vandaag bij het tuincentrum geweest; potten en planten ingeslagen. Ondanks dat we nog volop aan het klussen zijn voelt het al wel meer als een thuis nu :')

Lekker he! Ik heb van de week bij ikea 2 kleine groene plantjes meegenomen. Maakt al zoveel verschil. Over 2 weekjes eens grote planten gaan kopen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:24

Tip; vooraf even kijken waar er sale is ;)
Ik had vandaag bij Coppelmans 30% korting op alle planten.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:29

Wij hebben van de week al meubels besteld terwijl de woning nog helemaal gestript is :')

Gewoon leuk alvast dat vooruitzich van wat er dan komt en ze kunnen ze toch nog een maand of twee extra vasthouden bij de meubelzaken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:31

Kenyada schreef:
Wij hebben van de week al meubels besteld terwijl de woning nog helemaal gestript is :')

Gewoon leuk alvast dat vooruitzich van wat er dan komt en ze kunnen ze toch nog een maand of twee extra vasthouden bij de meubelzaken.

Verstandig :P
Beter mee dan om verlegen straks!!!

Planten kijk ik ook naar uit! Zag afgelopen week bij Hornbach (ik heb geen idee wat) een hele grote groene kamerplant voor maar 9 euro :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:41

Doubtless schreef:
Tip; vooraf even kijken waar er sale is ;)
Ik had vandaag bij Coppelmans 30% korting op alle planten.

O das beter! Die zit hier ook een.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:54

Oh van die woningbouw keukens, praat me er niet van..
Mijne is grijs met een metaalprintje er op met een donkergrijs blad. Hartstikke lelijk :x
Maar goed, wil niet te veel investeren in een appartement als ik niet weet hoe lang ik er ga blijven.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:30

Mooie dingen weer voorbij zien komen!
Janine je vloer vind ik heel mooi! Bij Action hebben ze ook plakfolie, niet met houtlook oid maar wel wat kleurtjes en voor die prijs trek je het er makkelijk af als je het niet mooi vind, of het je gaat vervelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:47

Dat vraagt om een foto Darah!!

Thanks Knabbelgirl! Dat is het enige wat we hebben laten liggen van de vorige bewoner. Ligt door het hele huis heen (muv toilet en badkamer natuurlijk). In de woonkamer zat nog een soort van gesloten kast voor zijn aquarium (heeeeul lelijk, heb zo even geen foto), maar alles zat vastgemaakt door de vloer heen... Dus nog een stuk moeten uitstutten. Gelukkig lag er nog 2 en half pak van dit laminaat, anders had ik wel een klein probleempje gehad :+ Je ziet het nu wel, onbelopen laminaat, zit bijna geen nerf in. Heel apart. Maar goed, geeft niet, straks ingericht zie je het vast niet meer.

M'n zusje zei dat bij Action alleen die houtlook dingen waren en dat ALS het er was, het ook zo weg was. Nu is Hornbach ook zeker niet duur.. :n

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:30

Oude huis de kledingkast verkocht dus onze kleding moest alvast over :Y)
Gordijnen ook meteen maar opgehangen als we toch alles stofvrij moesten gaan maken
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:34

Jeetje, wat een donkere gordijnen! Of is dat een slaapkamer?

Jaloezieën vind ik erg leuk! :D

Kleding... praat me er niet van :') Ik vind het zó lastig om in te pakken! Ben vanmiddag begonnen... Eén hele grote doos met kleding die ik niet direct nodig heb.. Eén verhuisdoos vol winter-paardrijkleding. Eén grote kist vol kleding die ik elk moment nodig kan hebben. En dan heb ik nog wel genoeg kleding wat ik nu elk moment kan gebruiken, om een verhuisdoos mee te vullen. Dat alles minus rijkleding voor de zomer :+ En ik had maar 3 verhuisdozen gekocht, waarvan er één al halfvol staat met artikelen voor in huis. En nog eentje over dus...

Zie echt door de bomen het bos niet meer dus doe alles maar in etappes :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:39

Kleding kun je toch ook in koffers, sporttassen of desnoods in een vuilniszak verhuizen? Ik deed het de laatste keer in de dozen waarin ik mijn boeken had, anders worden die zo zwaar als je die helemaal volpakt.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:42

Ja, als je de kledingkast al hebt staan in t nieuwe huis: kleding in vuilniszakken en gelijk weer opbergen in de kast!