[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:16

Ik ga maar wat meer research doen naar gaskachels. Vind het misschien ook wel enorm onhandig om in elke ruimte een kachel aan te zetten. We zijn echt opzoek naar een eengezinswoning waar we zeker 10 jaar willen wonen. Als we dan in de toekomst kinderen krijgen vind ik het ook een beetje eng...

Hebben nu ongeveer 5 huizen die we willen bekijken. Daarnaast morgen een bezichtiging staan voor een huis waar we nu al van denken, mwaaah, maar we willen het toch zien. De inrichting is totaal niet wat wij willen, dus we moeten daar doorheen kijken.

Vind het zo spannend, voel me enorm volwassen haha!

Edit: Oh Wendy, ik wist niet dat dat ook kon. Viel mij namelijk op dat 1 kamer een gaskachel had en ik verder nergens iets op de foto's kon vinden. Toch maar even goed naar kijken dan.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:17

RoosG schreef:
Wij gaan zaterdag ook een aantal huizen bekijken, heb al een route klaar liggen haha. Bij elk huis ook even snel neer gezet wat wij vinden via internet, zodat ik weet waar ik sowieso naar wil kijken. Sommige huizen lijken een centrale verwarming te hebben maar gaskachels. Ik weet niet zo goed wat ik daar van vind.. Iemand daar ervaring mee?

Wij zijn nu de gaskachels aan het verwijderen en vervangen voor een ander systeem. Iig lage temperatuur verwarming, exacte invulling zijn we aan t uitzoeken (pallet kachels, warmte pomp, etc.)

RoosG

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:35

Interessant. Mijn keus gaat naar een zo milieu vriendelijke oplossing, maar zoals ik al zei, ik moet me daar echt in verdiepen. En wellicht kopen we wel een huis met CV.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:54

STerkte Karuna met je vader! Best heftig!

De kijkers van zaterdag zijn afgehaakt. Zij vond het een leuk huis maar hij zag tegen het werk op. Zij wilde nog wel met een bouwtechnisch iemand langskomen maar hij niet.

Gisterochtend de mensen gehad waar de man al was wezen kijken en nu samen met zijn vrouw. Die dacht dat de woonkamer groter was maar veel meer info kwam er niet uit via de makelaar. Ze gaan eea bespreken en laten deze week iets horen.

Dat opruimen en schoonmaken wordt je wel spuugzat inderdaad. Ik heb vier honden dus het is volstrekt zinloos om te denken dat je iets niet kunt doen en het is ook vooral het gesjouw....hondenmanden, etensbakken, wasmanden, kledingrekken en maar sjouwen ermee!

Dus ik hoop eigenlijk ook voor mijzelf dat dit het stel is wat een bod gaat doen en dan zien we wel verder. Ook het echtscheidingsconvenant is er bijna doorheen, wat een opluchting zal dat zijn.

Gelukkig heb ik wel een heel fijne opdracht binnen gesleept waardoor ik financieel in ieder geval een stuk beter de toekomst in ga! Mijn nieuwe auto heb ik al uitgezocht hahaha maar ik moet wachten tot de scheiding én tot de verkoop van het huis van mezelf!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:21

RoosG schreef:
Interessant. Mijn keus gaat naar een zo milieu vriendelijke oplossing, maar zoals ik al zei, ik moet me daar echt in verdiepen. En wellicht kopen we wel een huis met CV.

Zijn wij ook mee bezig. Meer jaren plan, uiteindelijk van het gas af en alles uit lucht of grond halen qua warmte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:03

Succes voor de mensen die mee doen met de Open Huizen dag vandaag, of die gaan bezichtigen natuurlijk!
Ik ben benieuwd of het iets oplevert!

Ik ben op zoek naar meningen over het volgende: Vinden jullie het noodzakelijk om aanwezig te zijn als kopers bij een bouwtechnische keuring?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:07

Veel succes iedereen.
Ik ben niet bij de bouwtechnische keuring geweest en niet bij de taxatie.
De bouwtechnische keuring was al gedaan voordat ik het huis ging bezichtigen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:09

Was de bouwtechnische keuring dan door de verkopers uitgevoerd? Durfde je daar op te vertrouwen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:16

Die was uitgevoerd door vereniging eigen huis. De verkoper is een woningstichting.
Het is een opknaphuis en er is niets anders uitgekomen dan verwacht.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:33

@Cayenne, wij waren er beide bij. Maar ik neem er geen vrij voor. Als mijn man er maar bij is :D

Wij zijn, na de teleurstelling van ons vorige project (we zijn het niet eens geworden over de prijs), ook weer redelijk serieus naar iets aan het kijken. Mijn man en zwager hebben al een inspectie gedaan en maandag gaat hij er nog een keer met onze aannemer doorheen.

Wij laten dus geen bouwkundige keuring meer doen dit keer. We hebben mensen in onze omgeving die met dezelfde kritische blik kijken. Het hangt natuurlijk ook een beetje van het huis af.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:59

Dat zijn idd 2 andere situaties! Wel grappig dat het nog zo kan verschillen trouwens! Zo had ik er nog niet over nagedacht :P
Wij willen sowieso voor onze eigen gemoedsrust een bouwtechnische keuring laten doen. Dat hebben we een paar jaar geleden ook laten doen toen we bezig waren met een huis. Op dat moment waren we er wel bij, maar volgens mijn man is dat nu eigenlijk niet nodig omdat we de aandachtspunten al hebben omschreven en daar extra op zal worden gelet. Aan de ene kant voelt het voor mij toch beter om erbij te zijn, maar je kunt in principe als koper toch niets uitvoeren.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:12

Nee dat is zo, maar ik vond het wel fijn om samen door het huis te gaan en vragen te kunnen stellen. Bovendien kijk je dan toch weer met andere ogen naar een huis (zonder roze bril :D ) en dat heeft mij toen wel heel erg geholpen in het bepalen van de financiële grens.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet leuk vindt dat ik zelf nauwelijks mee kan om te kijken, maar dat is de prijs die je betaalt als je ambities hebt en eerlijk is eerlijk, die ambities maken dit project ook mogelijk :))
Als de aannemer ook positief is dan gaan we nog een keer samen kijken of het nog steeds goed voelt :j

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:29

Wij zijn net terug van de openhuizen dag. Voelen ons emotioneel best zwaar, heel gek! Het eerste huis wat we bekeken vinden we heeeel mooi, maar er zitten best wat mankementen aan. Rotte kozijnen, scheuren in de muur, badkamer en keuken die echt op de schop moeten.

Daarna alle huizen prima, maar niet voor ons. Laatste huis op onze route wouden we graag heen, maar we zeiden tegen elkaar: dit is het niet, maar we willen het toch zien. En man, dat deed pijn. Prachtig huis, goed onderhouden, een huis met een 'voor'kamer en een eetkamer. Ver onder ons budget, en waarom? Geen echte tuin. Een terrasje van 4x2 en dat was het. Met pijn zijn we weg gereden.

Iets gegeten en toen toch besloten naar een huis te gaan boven ons budget, maar wel al een tijd te koop. Heel gevaarlijk, maar we gingen er heen met de gedachte dat het niks zou zijn. Maar het is bijna alles wat we zoeken. We willen nu flink gaan na denken en misschien toch een aankoopmakelaar inschakelen. Vinden het erg lastig of we nu lager willen bieden. Daarnaast vertelde de vrouw dat ze al veel kijkers had gehad. We kunnen ons NIET voorstellen dat niemand het iets vind... Dus vinden het heel spannend...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:08

Wet iemand of bod uitbrengen bindend is? Willen eigenlijk op 2 huizen bodbuitbrengen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:41

Nee bod is niet bindend. Pas 3 dagen na het tekenen van het koopcontract zit je eraan vast.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:36

Bod is idd niet bindend

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:55

Pfoe, moeilijk Roos! Wisten jullie van tevoren dat er bijna geen tuin bij zat? Misschien beter om dan niet te gaan kijken?

Zijn er nog verkopers die meegedaan hebben aan de open huizen dag?

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:20

Ja wij hebben mee gedaan met de open huizen dag. De woning staat nu een week op Funda. Afgelopen dinsdag eerste bezichtiging gehad. Die mensen waren er vandaag weer. Samen met nog 4 andere kijkers. In totaal dus 5 kijkers over de vloer gehad. Nu hopen dat er een koper bij zit.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:34

Ja we wisten dat er geen tuin was, alleen we waren er van overtuigd het huis niks te vinden. Toen we parkeerden zeiden we nog 'Dit is niks'. Tot we naar binnen liepen...

Ik merk dat ik heel erg probeer de tuin goed te praten. 'Ja maar er zit een park in de buurt' 'Ja maar hoe vaak zitten we dan uiteindelijk in de tuin?'
Het huis stond leeg, een medewerker van de makelaar hielp ons. Ik heb haar wel mijn nummer gegeven want wellicht weet de makelaar wel of een zelfde huis met tuin op de markt komt. Misschien een long shot, maar wel het proberen waard. Want dit huis zonder tuin moet ik echt uit mijn hoofd zetten...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:16

Wat zuur he als zo iets "kleins" is..

Wij hebben 3 huizen bekeken.. 2 hebben we dus een bod ol gedaan :D duimen.. Hebben ruim boven bieden vanaf prijs.. maar durf onderhand niet meer te hopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 07:41

Ik heb ook een bod gedaan op een huis! Heel de nacht niet geslapen, omdat ik hem zo graag wil :):)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 07:54

Jeetje, na open huizendag direct een bod gedaan? Of hadden jullie de huizen al eerder bekeken? :oo

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:12

Wow goed zo allebei !! Spannend ;)

Ik hoop volgende week eindelijk alles rond te hebben. nog even wachten dus.

Hier in de buurt stonden ook een paar huizen met nauwelijks tuin of een patiotuin te koop. Mijn ouders vonden dat ik er toch maar moest gaan kijken, maar ik heb het niet gedaan. Dan kan ik net zo goed in mijn flat met balkon blijven. Dan heb ik evenveel buitenruimte...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:42

Cayenne schreef:
Jeetje, na open huizendag direct een bod gedaan? Of hadden jullie de huizen al eerder bekeken? :oo

Hier is helaas echt niet de mogelijkheid om 2de x te kijken :( ik zal niet overdrijven als ik zeg dat beide rond de 50 stellen over de vloer hebben gehad

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:17

Boh dat zijn er wel heel veel. Dan kan ik me idd helemaal voorstellen dat je op meerdere huizen een bod doet ;)