[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:59

Fijn secricible! Ik las ergens dat januari een hele goede maand geweest is voor de makelaars en dat er beduidend meer verkocht is.
Dit is de eerste januari week dat ik geen kijkers heb gehad. Dus ik verwacht vandaag eigenlijk nog wel een telefoontje voor een bezichtiging :D
Mijn makelaar is ook een weekje op vakantie. Binnenkort maar eens een gesprek met hem om ons huis iets anders in de markt te zetten.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:10

Secricible top!
Fijn om te lezen dat het bij veel van jullie nu ook de goede kant op gaat! :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:47

Secribile dat is goed nieuws zeg!

Een beetje klussen moet altijd wel gedaan worden. Wil je dat niet moet je maar in een tent gaan wonen denk ik. Een huis waar je niet hoeft te verven om het naar je eigen smaak te maken is gewoon weg bijna onvindbaar.

Ik heb de makelaar aan de telefoon gehad. Ze doen een tegenbod en daarmee ook het laatste bod van 127,500. Ik vind dat een hele nette prijs voor deze woning http://m.funda.nl/koop/hellevoetsluis/h ... -74/fotos/ mijn vriend zijn vader zegt dat we toch nog een tegenbod moeten doen van 124.000 dat vind ik best wel beledigend en jullie???

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:20

Goed nieuws sec!!

Lootje: ik vind het een net bod!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:21

Klussen vind ik niet erg! Zo kun je tog je eigen draai aan een huis geven ;)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:22

Dat lijkt me een nette woning, alleen ziet de keuken eruit alsof die niet af is. Voor een hoekwoning lijkt me die 127.500 toch een nette prijs. Als zij zeggen dat dat het laatste bod is dan kun je het accepteren lijkt mij. Doe je alsnog een tegenbod dan heb je kans dat zij zeggen dat ze het daar niet voor doen. Ze zeggen toch dat dat het laatste bod is? Dan willen ze dat er voor hebben en niet minder. Lijkt me wel reëel bij een vraagprijs van 135000.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:25

_helga_ schreef:

Ik vind het vooral van de vraagprijs afhangen, bij een hogere vraagprijs wil ik niet teveel meer hoeven klussen. Maar een beetje vind ik ook geen probleem, zeker schilderwerk zou mij niet in de weg staan.
Maar het is op het moment wel zo dat er zoveel aanbod van woningen is dat mensen graag een instap klare woning willen. Vooral jongeren denken daar zo over.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:35

Symbeami schreef:
Fijn secricible! Ik las ergens dat januari een hele goede maand geweest is voor de makelaars en dat er beduidend meer verkocht is.
Dit is de eerste januari week dat ik geen kijkers heb gehad. Dus ik verwacht vandaag eigenlijk nog wel een telefoontje voor een bezichtiging :D
Mijn makelaar is ook een weekje op vakantie. Binnenkort maar eens een gesprek met hem om ons huis iets anders in de markt te zetten.

het fluctueert momenteel redelijk, maar deze maand lijtk idd ene goeie te zijn, december was slechter dan december het jaar er voor.... (met een kleine 11 procent minder verkoop)

klussen hangt idd van de vp af , is die in verhouding met huis+eventuele klussen of ?

hopelijk snel kopende kijker, voor alle verkopende bokkers :j

Secricible, das vooruitgang, weer kijkers :)
Lootje, als jullie het bod netjes vinden en dat geld over hebben voor die woning/die woning dat geld waard vinden) , zou ik niet gaan drammen bij een finalebod van de verkopers(niet voor niets finalebod denk ik dan) ... goed is goed toch?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:51

Vergeleken met de voorgaande maand, november 2013, was er in december sprake van een stijging van 46,2%

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:12

maand op maand bekeken was december een goede, in verhouding met jaar daarvoor zelfde maand nog steeds een daling,

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:17

In het vierde kwartaal van 2013 registreerde het Kadaster 35.968 woningen. Dit is een stijging van 0,7% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2012 (35.704).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:23

das dan weer voorzichtig positief :j hoewel het van mij nog niet te positief hoeft te worden, doe dat maar nadat wij een huis hebben gekocht ;)
hoewel ik de verkopers ook absoluut een nette verkoop gun, liefst ook een beetje snel

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:25

gaat over aantallen he, niet om de prijzen, die waren nog wel lager

Bestaande koopwoningen waren in december 2013 3,7 procent goedkoper dan in december 2012.
in november 4,7%

De prijzen van bestaande koopwoningen lagen in november 2013 op hetzelfde niveau als begin 2003.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:27

Huizenverkoop hoogste sinds 2009'
door onze redactie
AMSTERDAM -

In januari zijn 12.000 huizen verkocht. Dat meldt de makelaarsketen Makelaarsland. Ten opzichte van vorig jaar is dat twee keer zoveel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:32

ja, maar als de huizen weer sneller over de toonbank gaan, volgen de prijzen op de duur vanzelf natuurlijk...ik verwacht geen stijging tot prijzen van voor de crisis , maar bij betere verkoop zullen prijzen wel weer stijgen op den duur,

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:34

ja zeker, verwacht ook zeker wel dat de huizenprijzen gaan stijgen.

nu met goede verkopen krijgen ook aannemers en bouwmarken meer klandizie

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:51

Symbeami schreef:
Dat lijkt me een nette woning, alleen ziet de keuken eruit alsof die niet af is. Voor een hoekwoning lijkt me die 127.500 toch een nette prijs. Als zij zeggen dat dat het laatste bod is dan kun je het accepteren lijkt mij. Doe je alsnog een tegenbod dan heb je kans dat zij zeggen dat ze het daar niet voor doen. Ze zeggen toch dat dat het laatste bod is? Dan willen ze dat er voor hebben en niet minder. Lijkt me wel reëel bij een vraagprijs van 135000.

De keuken is zo omdat er een gehandicapt persoon in gewoont heeft. Daarom zit er ook geen trap in het huis, maar een lift

Ik vind het ook een net bedrag

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:18

Zeer net bedrag.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:16

Symbeami schreef:
_helga_ schreef:

Ik vind het vooral van de vraagprijs afhangen, bij een hogere vraagprijs wil ik niet teveel meer hoeven klussen. Maar een beetje vind ik ook geen probleem, zeker schilderwerk zou mij niet in de weg staan.
Maar het is op het moment wel zo dat er zoveel aanbod van woningen is dat mensen graag een instap klare woning willen. Vooral jongeren denken daar zo over.

Ik ben ook jong. Haha
Maar wat je zegt als de vraagprijs er na is is het geen probleem ;)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:01

Sec fijn, die bezichtigingen! Hopelijk levert het iets op!

Wij hebben gisteren een makelaar op bezoek gehad. Aardige vent, maar moeilijk vergelijkbaar omdat we er nog maar 1 op gesprek hebben gehad. Lief wilde dit eerst afwachten maar wil nu toch wel andere makelaars uitnodigen om te kijken of zij vergelijkbare dingen zeggen. Met name over de vraagprijs/wat het huis op zou kunnen leveren. Hij kwam met exact het bedrag wat ik had gedacht dat het waard zou kunnen zijn, gebaseerd op WOZ-waardes en internetinformatie/dalingen uit de buurt. Maar het viel m'n lief toch iets tegen, had op ietsje meer gehoopt. Dus gelukkig toch nog even vergelijkend warenonderzoek doen.

Hoe staan jullie tegenover makelaars die ook 's avonds bezichtigingen & gesprekken doen? Het lijkt mij ergens dat je huizen wilt bekijken bij daglicht maar volgens de makelaar gisteren zijn er toch ook veel mensen die 's avonds een eerste bezichtiging plannen. Tweede bezichtiging dan wel vaak overdag. Bezichtigen jullie overdag of ook 's avonds? Spreek je juist meer potentiële kopers aan als mensen ook 's avonds langs kunnen komen en dus geen vrij hoeven te nemen of juist niet?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:09

Wij hebben alle bezichtigingen gedaan in de avond of op zaterdag als koper zijnde dan.
Een makelaar die moeilijk deed over een afspraak en dat huis hebben we dus echt links laten liggen :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:15

Savonds lijkt me wel fijn voor mensen die een normale baan heeft.
Ik werk in de horeca en mijn vriend is chauffeur dus moeten nog even kijken wanneer wij kunnen bezichtigen :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:23

Ik zou ook blij zijn met een makelaar in de avonden en op zondag. Heeft niet de voorkeur natuurlijk, maar het bied wel heel veel klantvriendelijkheid.

Wij hebben vandaag 2 woningen bekeken. Eerste was echt helemaal niks, oud, hokkerig, viel zwaar tegen.
Tweede huis was super. Niet precies wat we willen, maar zo ongelooflijk veel potentie om in de toekomst ons droomhuis van te maken. Heb er nu nog eentje die ik wil zien, hopelijk leveren de kijkers dan wat op zodat we ook echt de stap kunnen maken!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:37

Zondag weet ik niet direct, zaterdag sowieso. Het lijkt mij ook prettig, om die reden hebben we een makelaar die dus niet 's avonds langs wilde komen voor een kennismakingsgesprek al afgewezen. Want als je niet voor een gesprek langs wilt komen, doe je ook geen bezichtigingen 's avonds. Wij zitten in een huis wat aangemerkt kan worden als starterswoning incl. starterslening, ga er toch een beetje vanuit dat de meeste mensen die daar gebruik van zouden willen maken, fulltime werken. Dan is 's avonds toch een handige optie lijkt mij. Maar vroeg me even af of dat dan zo gek was dat die ene makelaar dat wel doet :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:08

Avond en op zaterdag lijkt mij erg prettig.

Had een erg leuk en groot huis gezien maar vriendlief keurt het weer af. De marmeren vloer beneden vindt hij niet.mooi en er zit een erfpacht canon op het huis..

Die vloer is ook mijn smaak niet. Maar de vloer kan je veranderen. Het woonoppervlak niet...
Maar dat wil meneer niet snappen.
Hij heeft liever een kleiner huis met mooie vloer