Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:47

Oh nee hoor, gelukkig niet. Wij hebben nu een uitloper van de buren, ik ben er wel blij mee :) De esdoorn zijn we ook heel blij mee :) Hij doet het ook goed. Beste aankoop voor de tuin, voor €50.- gekocht, toen was ie maar iets kleiner :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:53

Hebben jullie een budget idee voor mijn voortuin ?

Afbeelding

Lag ooit een paar kuub siergrind in , achter de boompjes groeit niks behalve wat onkruid . Boompjes omzagen heb ik ook aangedacht := , alleen dan gaat er een stuk privacy weg. (En met de kerstdagen zitten er lichten in , zo leuk <3 )

Heb uit ellende eerst even aardbei planten erin gedaan zodat ze de tuin over kunnen nemen maar het onkruid gaat zo hard kan er niet tegen op .

Weet het even niet %) , heb al genoeg werk aan de achter tuin :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:02

Ik zou gewoon een zooi grondkruipers erin gooien. Ik heb die hier ook liggen, vergt vrijwel geen onderhoud en dan is je tuin mooi groen :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:12

Rebecca, Plant maagdenpalm, kan je zo van mensen krijgen die het in de tuin hebben. Goedkoop, groen, paarse bloemetjes en geen onkruid meer!
En de boompjes lekker laten staan, beetje mooi in model houden. Geeft hoogte aan je tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:51

Zou om te beginnen die boompjes omzagen. Trekken nl al het water weg.
Grondplantjes zoals Joolien al zei.
Cotoneaster, Maagdenpalm, Heuchera(is in diverse kleuren blad en bloem te krijgen). Hortensia.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:22

Ik hoop wat ideeen van jullie te krijgen. Op de foto zie je de situatie. We hebben een stuk grond erbij gekocht en inmiddels hond- en kipdicht gemaakt met hardhouten palen (1.20 de grond in pfffff) en betongaas. Sinds gisteren staat de camper van de buurman er. Erg lelijk, maar we wisten dat hij dat ging doen en eigen terrein, dus niet zeuren. Maar wel een proberen te verbergen. We dachten eerst aan klimop, maar dat wordt nauwelijks hoger dan de 1.80 van het hek, dus een haag neerzetten. Maar welke? We willen geen laurier, want daar hebben we al veel van, geen taxus ivm de honden. De gewone conifeer vinden we erg lelijk. Wie heeft er een idee? Het grijze vak wordt bestraat en er komt een pergola met zonnescherm op te staan.
Afbeelding

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:46

Lijkt wellicht teveel op je laurier, maar een liguster?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:06

beukhaag is erg mooi,maar dan moet je al een flinke grote kopen het zijn geen snelle groeiers.Zelf zou ik denk ik de achterste hekken iets hoger maken en met klimop werken,maar ik vind zelf klimop erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:10

Ik vind klimop verschrikkelijk, maar dat komt omdat het zo woekert en veel kapot kan maken. Hier kunnen we al een klimop niet meer weghalen want als we dat doen, moeten we een hele schuttingplaat vervangen. Dat spul zit er helemaal doorheen geweven, heeft schroeven uit het hout gedrukt. Waardeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:09

AUB geen klimop, dit sloopt werkelijk alles en groeit niet maar woekert.
Beukenhaag is een goede optie of anders leibomen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:23

Of in plaats van klimmer, wilgenmatten tegen het hek en dan leibomen er bovenuit.
Lijkt me naast erg mooi/natuurlijk ook makkelijk in het onderhoud.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:52

karin1985 schreef:
Of in plaats van klimmer, wilgenmatten tegen het hek en dan leibomen er bovenuit.
Lijkt me naast erg mooi/natuurlijk ook makkelijk in het onderhoud.

Dit klinkt wel als een hele mooie oplossing!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:29

Meidoorn is ook erg mooi.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:44

Ik vind klimop heerlijk en je krijgt e rjuist zo'n mooie dichte niet dikke haag van,maar wij hebben een hele grote tuin.dat al schelen en om in te korten het zijn lange stelen die je zo afknipt.
maar de oplossing van Karin is ook heel mooi,leilinde's er langs ofzo

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:45

Vind het zo moeilijk. Als we een groot budget hadden, dan idd grote haag ervoor. Maar het zijn bijna 25 meter lengte dus we moeten het toch zoeken in harde groeiers. Op fb kreeg ik de tip om bamboe te laten groeien. Mooi, maar ik ben zo bang dat ook de niet-woekerende woekerd. Iemand ervaring daarmee?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:04

Wij hebben m net 2 weken terug geplant, wij zijn ook erg benieuwd of hij gaat woekeren. Volgens hovenier moet we m wel goed bijhouden om te voorkomen dat het te veel gaat worden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:27

Wat bedoelt jullie hovenier met 'bijhouden'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:20

Met fanatieke klimop kun je je slaapzak er naast neer leggen, dat gaat zo snel := is bijna niet tegen te gaan.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:28

In mijn vorige tuin had ik klimop. De grootste fout die ik toen gemaakt had, was om borders ervoor asn te leggen. De snoei in maart ging prima: elektrische heggenschaar erlangs. Maar in de zomer werden de planten van de border gesplet onder het gewicht van de afgeknipte klimop. Een mens leert, zullen we maar zeggen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:03

Daar ben ik namelijk bang voor. Maar ..eh.. sorry als ik dram, maar wat houdt 'bijhouden' nou in? Wat dóe je dan? :o

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:09

Sorry ik had hem alweer weggehaald omdat ik zat te denken dat het misschien niet heel relevant is omdat hij al 20+ is en ik gok dat er wel nieuwe soorten zijn :')
Zij steekt alles buiten het kader waar hij mag, eruit. Gewoon schep erin, zo diep mogelijk en er in zijn geheel uithalen. Dat doet ze zodra er een puntje boven de grond uitkomt :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:20

Dat klinkt best arbeidsintensief. |(

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:47

Ceetje_bokt schreef:
Wat bedoelt jullie hovenier met 'bijhouden'?

Op hoogte blijven snoeien en takken binnenin weghalen, zodat hij dun blijft. Eigenlijk geen idee hoe vaak, denk 3x per jaar (net zo vaak als we de liguster moeten snoeien)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 06:44

Dank je, ik had al visioenen van elke week aan de slag met de bamboe. Ik vind de grote ruimte heerlijk, maar tuinieren moet niet op werken gaan lijken ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:42

Ik heb echt geen idee hoe vaak het voorkomt dat ze dat moet doen per jaar. Ik zou het wel kunnen vragen, maar gezien ze het zelf doet en niet de tuinman, denk ik dat het hooguit eens per maand zal zijn :') als je wilt kan ik het wel even vragen als ze terug van vakantie zijn