[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:17

En voor 2000 heb je een heeeeele goede :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:17

Dat was maar een bedrag zo uit de mouw geschud hoor :+

We hebben het aan de neef van mijn vriend gevraagd (die zit in de CV ketels :') ) en die rekent dan uit wat je bij je huis nodig hebt en de ketel zou rond de 2000 euro kosten en dan moet hij nog opgehangen worden.. Die neef zit zelf op kantoor bij het bedrijf, maar hij kon wel 1 van de jongens uit de fabriek vragen.. Dus als je dan die allebei zwart wat geeft, dan hangen ze hem op :) .

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:19

Heeele goede inderdaad. Een vriend van ons installeert ketels, volgens hem heb je voor 1600 euro een hele prima combiketel. :j Dus die 2000 heb ik ruim genomen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:22

Ja idd voor 2000 euro heb je wel een hele goede, maar ik betaal liever ook ietsje meer en dan een merk wat goed bekend staat :j .
Die neef had het ook over een bepaald merk, alleen ik kan er niet meer op komen :+

Edit even op google gekeken volgens mij was het Nefit of Remeha (die namen kwamen me het bekendste voor :') )
Laatst bijgewerkt door Destino op 23-03-11 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:25

Tijdje terug hadden vrienden van ons volgens mij een Vailant met alles erop en eraan voor 1500,- :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:26

Dat valt dan ook wel weer mee!
Hadden ze dan ook een onderhoudscontract afgesloten?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:27

In onze begroting (die we ruim opgesteld hebben) hebben we trouwens 2500 gerekend voor een nieuwe CV-ketel incl plaatsen.
Dus dat moet wel lukken :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:52

Uhm dat weet ik niet eigenlijk.......

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:07

Manzano, ik vind jullie appartement trouwens echt mooi!
Ook een mooie keuken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:09

Tnx!!
Ben benieuwd of we snel kijkers hebben.

Het is wel grappig dat je de Funda-statistieken kan zien. Moet zeggen dat het best snel terug loopt qua Funda-kijkers.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:21

Meld me ook maar weer eens :-)
Inmiddels een jaar op zoek naar een geschikt appartementje..

Ben afgelopen zaterdag voor de 2e keer naar een appartement wezen kijken.
Mn broer was mee en die zag wel voor 10.000,- aan verbouwing nodig.
Zoals muren, keuken en tegelwerk.

Moet er nog even goed overnadeken of ik dat waard vind, de vraagpriijs is in ieder geval te hoog.
Maar tja dan zit je nog met een flinke verbouwing.......
En per 1 januari is er het e.e.a. veranderd dus dat is ook flink balen.. ;(

Misschien wacht ik even op de openhuizen route, misschien zit daar nog iets leuks tussen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:50

Bij ons vorige huis zat een ketel in van 12 jaar ik wou hem direct vervangen maar volgens mannetje was dat niet nodig en ja hoor toen het ijs en ijskoud was ketel stuk. gelukkig diezelfde avond nog een nieuwe geplaatst een Remeha en waren nog geen €1200,- kwijt in totaal en ons huis had 300 m2 woonoppervlak dus Destino jij moet dat ook makkelijk kunnen tenzij je echt voor een dure wil natuurlijk.

Als je de woning verkoopt, moet je aangeboden worden om de huur (eventueel) van de ketel en eventueel onderhoudscontract over te nemen je staat vrij om dit te weigeren en dan halen ze inderdaad de ketel eruit. persoonlijk zou ik het bij een ketel van zo'n leeftijd direct doen.

Marieke wat voor iets zoek je? en waar?
als de vp nu al te hoog is vraag ik me persoonlijk af of het wel handig is om te gaan kijken. stel dat je hem voor een door jou haalbaar bedrag kan kopen dan zit je nog met renovatie klussen/ geld.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:30

@ Marieke, ik weet niet of je veel eigen financiele middelen hebt? Eventueel kun je daar wat mee verbouwen natuurlijk. Eventueel in stapjes..

@ Pashon, dat moet voor ons ook goed genoeg zijn denk ik zo :Y)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:47

Pashon schreef:
Bij ons vorige huis zat een ketel in van 12 jaar ik wou hem direct vervangen maar volgens mannetje was dat niet nodig en ja hoor toen het ijs en ijskoud was ketel stuk. gelukkig diezelfde avond nog een nieuwe geplaatst een Remeha en waren nog geen €1200,- kwijt in totaal en ons huis had 300 m2 woonoppervlak dus Destino jij moet dat ook makkelijk kunnen tenzij je echt voor een dure wil natuurlijk.

Als je de woning verkoopt, moet je aangeboden worden om de huur (eventueel) van de ketel en eventueel onderhoudscontract over te nemen je staat vrij om dit te weigeren en dan halen ze inderdaad de ketel eruit. persoonlijk zou ik het bij een ketel van zo'n leeftijd direct doen.

Marieke wat voor iets zoek je? en waar?
als de vp nu al te hoog is vraag ik me persoonlijk af of het wel handig is om te gaan kijken. stel dat je hem voor een door jou haalbaar bedrag kan kopen dan zit je nog met renovatie klussen
/ geld.

Ik zoek iets in de omgeving van Ridderkerk (Rotterdam) gewoon een klein appartementje.
Heb wel aardig spaargeld maar wil dat natuurlijk liever niet of zo min mogelijk in een verbouwing steken ;)

Waarom kan ik niet kijken bij iets waar de vraagprijs te hoog is?
Ik neem aan dat de vraaprijs niet de kooprijs word. :o
Gelukkig is een vriendin van me makelaar en adviseert me hierin, en weet je er staat genoeg te koop.

Het jammer is alleen dat ik nu in een andere prijs catogorie moet zoeken t.o.v. vorig jaar, helaas.....

En mocht ik niets vinden, kan ik altijd nog gaan huren.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:55

Nee snap dat je dat liever niet in een verbouwing wilt steken.
Denk wel hoe dichtbij Rotterdam, hoe duurder het wordt ofniet?
Ik zou ook gewoon gaan kijken hoor, de VP kan altijd omlaag :j .

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:41

Jaaaaaaaaaaa.... na 3x afgewezen te zijn, is mijn hypotheek eindelijk rond.. Grote kans nog dat de overdracht al volgende week donderdag is.. *\o/* *\o/*

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:24

Wat fijn Maaaike! :D
Super zeg :D !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:42

Super Maaike!! Gefeliciteerd!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:57

Gefeliciteerd, dat zal een hoop stress geweest zijn!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:32

Zeker.. had er op een gegeven moment geen vertrouwen meer in. Had een tussenpersoon die het allemaal regelde.. Kreeg dus ook alle mailtjes etc die hij naar de bank stuurde geCC't.. Schrok me elke keer een hoedje van zijn boze mailtjes naar de bank.. Maar eind goed, al goed!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:33

Dan heeft hij wel goed zijn best gedaan :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:29

manzano schreef:
Pffff dan ben ik wel benieuwd hoe groot jouw keuken was/is :=

De gemiddelde nieuwbouwkeuken is groter. :') Mijn keuken meet in een hoek van 3 bij 2. :j Ow ja, er zit in de bovenhoek één kast. Verder geen tierelantijntjes. Maar eerlijk toegegeven. Hij komt niet bij de keukenkampioen oid vandaan. :+ En ik heb dus wel alles van Siemens er in zitten. Dat laat ik met heel veel pijn in het hart achter. Die van mij was een koopje hoor. Die van mijn moeder heeft meer gekost. 50.000 euro ofzo. Maar dat was ook wel een verdraaid mooie keuken. En nu heeft ze een AGA. Alleen al daarvan koop ik een volledige keuken. *D
Ik heb verder geen setjes op mijn paard liggen, geen dure designmeubels, geen kasten vol met kleren enz. Ik kook graag. Ik vind gewoon een goede keuken echt belangrijk. :P Ik heb een hekel aan spaanplaatkeukens. 't Is maar waar de prioriteiten liggen.

Volgens mij is dat een poos geleden gelijk getrokken met bedrijven. Dat was 10 om 5. Dat is later voor iedereen 7 jaar geworden. Zowel particulier als zakelijk. :j

Pashon: Haha, ja, zo denken wij er ook over. Handelen doe je snel en netjes. Niks nadenken en wachten. Spijkers met koppen slaan.

Destino: Een huurketel mag je van zeggen, dat ze hem zelf mee moeten nemen. Een huurcontract hóef je niet te accepteren. Een verkoper kan je niet verplichten om de huur van zo'n ding over te nemen.
Ketel ophangen? Dat heeft mijn man zelf gedaan. :j Onze ketel wordt al weer 7 jaar dit jaar. En nog nooit een onderhoudsbeurt gehad. Dat is zo'n wassen neus! Een Remeha kan je al hebben voor 800 euro. Installeren kan zo duur als je zelf wil.

Maaike gefeliciteerd! Da's een goeie tussenpersoon! *\o/* Die mag met naam op het internet. ;)

Ik heb vandaag weer veel verplaatst.. Zaterdag gaan we helemaal over!
Zo'n bouwdepot is altijd je eigen verantwoordelijkheid. Het is niet de bank waar je zo'n ding moet kunnen verantwoorden. Vaak is de belastingdienst veel belangrijker om die te kunnen aantonen. Andere dingen mee kopen, kan dan heel onverstandig zijn. Ik heb wel meegemaakt, dat iemand gammabonnetjes aanleverde van anderen. Die had ie op de parkeerplaats gevonden. Die had behoorlijk wat uit te leggen aan de BD. Dus zorg altijd voor een waterdicht alibi. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:33

Ik kon op google alleen maar vinden dat het voor bedrijven 7 jaar was en voor particulieren niet.......... maar heb niet echt lang gezocht. Mijn laptop heeft een virus waardoor ik vanaf google niet meer kan openen :? (nou ja, nu doet i-net het helemaal niet meer). ZUCHT!!

Tja, maar dan ben jij wel een uitzondering qua keuken. Niet echt gemiddeld.
Al moet ik zeggen dat mijn schoonouders een met de hand gemaakte houten keuken hebben laten plaatsen en mooier vind ik het niet :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:33

Zaterdag!!! Dat schiet lekker op!!!! Heerlijk :):)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:19

Laat mij maar uitzondering zijn dan. Ik vervang een keuken niet snel. Sterker nog, de keuken die ik ons vorige huis heb gekozen, staat er nog steeds in en die zit er dan ook al weer een jaar 13. Maar tussen 10 en 50 zit ook een enorm verschil. En ik heb ook bij Tinello binnen gekeken en dat vond ik ook te ver gaan. :+