Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:57

Wildgirl schreef:
Ik vraag me dan wel af he.... wat gaat er in januari 2024 gebeuren. De overheid kan moeilijk dat prijsplafond erin gooien en dat dan de prijzen per 1/1/24 weer naar 3 euro te kuub gas gaan.

Ik zou niet weten waarom dat niet kan :=

Hopelijk is tegen die tijd de gasprijs lager.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:00

Menino schreef:
Cer schreef:
Nou ja, Wilma heeft wat geprobeerd en het werkte niet.. is dat heel raar?
T is sneu dat het moet.. ze is niet de enige die in geldproblemen komt toch?

Nah, Wilma is een vrouw die de hele tijd de publiciteit zoekt met allemaal ludieke acties en zielige verhalen. Ook tijdens de coronacrisis,

Maar het gas weer afsluiten (en weer aansluiten) kost een stuk meer geld dan gewoon de verwarming niet aanzetten. Ik vermoed een klein beetje dat Wilma er stiekem meer warmpjes (figuurlijk, financieel) bijzit dan ze doet overkomen.

Dat zou ik niet durven zeggen, ik ken de vrouw niet..
wellicht zit er iets anders achter haar ludieke acties / zielige verhalen... en zou er wat beter op haar gelet moeten worden...
Daarnaast.. het is best duur....

ik zit nu ook in 17graden, ik vind t best fris.. maar de echte kou moet nog komen, dus dan wil ik wel een beetje meer stoken..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:02

Ga er maar niet vanuit, dat gedoe in Rusland gaat nog jaaaren duren.

Tegen die tijd werken wij beiden fulltime en is ons inkomen 1500 meer per maand ongeveer. Dan kunnen wij gewoon stoken. Kunnen we nu ook wel maar dat vinden we zonde van het geld.

Maar ik vind dat Wilma niet zo de media op moet zoeken. Ze kan ook gewoon 17 graden aanhouden en een dikke trui aan doen. Eerder had ze de kachel helemaal uit dus dan is 17 alsnog behaaglijk.

Cer

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:06

ik vind dat de media het maar wat mooi vind om zulke mensen 'in de schijnwerpers' te zetten..
en mensen lezen het :j dat is het verdienmodel dacht ik :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:38

MarlindeRooz schreef:
Ga er maar niet vanuit, dat gedoe in Rusland gaat nog jaaaren duren.
.

Ik ga er idd niet vanuit :')

Maar de prijs ligt nu weer een heel stuk lager. En zal wel blijven schommelen, maar ik verwacht eigenlijk dat de meeste leveranciers wel overgaan op dynamische prijzen waarbij ze dus per dag gaan inkopen ipv voor een heel jaar.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:06

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:06

ja want zonnepanelen .... :j
:roll:

het moet gewoon overdag lekker zonnig zijn.. hier scheelt dat enorm, de zon op de ramen.. het wordt gelijk warmer
Wie moeten we daarvoor bellen?

:')

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:34

Spenk schreef:
Ja maar er staat toch vrij duidelijk dat het niet om de contractduur gaat maar het kalenderjaar?

Daar zijn echt wel allemaal modellen voor om dat te kunnen berekenen :j

Dat is mooi anders zit ik er in januari overheen ben ik bang en mag ik direct de volle prijs gaan betalen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:07

Cer schreef:
ja want zonnepanelen .... :j
:roll:

het moet gewoon overdag lekker zonnig zijn.. hier scheelt dat enorm, de zon op de ramen.. het wordt gelijk warmer
Wie moeten we daarvoor bellen?

:')

De zon schijnt nu hier en de temperatuur is in huis al opgelopen van 15 (cv) naar 17,5 en daar komt nog wel wat bij. Ik heb het gewoon warm nu :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:13

OleJon schreef:

Ik snap ook niet waarom de BTW zo hoog moet zijn? Kan dat niet op 6%? En inderdaad, het lijkt me verstandig als het kabinet alvast gaat nadenken over andere manieren van verwarmen oid want die stijging kan natuurlijk niemand opbrengen...

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:09

Gebeld met budgetenergie, het is inderdaad een foutief bericht geweest en waarschijnlijk wordt daar vandaag nog over gecommuniceerd.
Wij hebben wel direct in overleg met de aardige telefoniste ons voorschotbedrag drastisch verlaagd voor de aankomende maanden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:37

Wij hebben meteen maar doorgezet en de overstap aangevraagd naar Delta energie :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:49

Hoe bevalt anwb? Heeft iemand voor mij beetje idee wat de dure/goedkope tijden zijn voor gas en stroom?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:49

Je kunt de tarieven terug zien bij de anwb

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:50

karrij schreef:
Begrijp ik nog goed dat je momenteel niet over kunt stappen naar de ANWB. Je kunt op de site al een poosje je verbruik niet berekenen. Weet iemand dat toevallig?

Ik heb net nog mn verbruik berekend.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:53

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:54

je kunt gewoon via anwb afsluiten, gisteren zelf nog gedaan (gaat in per 9 december in ons geval)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:56

Afbeelding
Zelf de katten zijn bij elkaar gekropen in de krabpaal (ik denk voor de achterste niet helemaal vrijwillig want die is meestal bang voor de rode), maar is wel lekker warm.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:27

Binck8 schreef:
Gebeld met budgetenergie, het is inderdaad een foutief bericht geweest en waarschijnlijk wordt daar vandaag nog over gecommuniceerd.
Wij hebben wel direct in overleg met de aardige telefoniste ons voorschotbedrag drastisch verlaagd voor de aankomende maanden.

Ik googlede vandaag nog een keer en sommige nieuwsberichten waren al aangepast naar 3 ipv 4 energie leveranciers dus ben blij dat jij het bevestigde. Ze staan in het oranje had ik begrepen maar dat staan ze al jaren.

Nadeel is laatate verbruiksdag die ik nu kan zien is zaterdag. Dus neig toch naar een P1 meter

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:48

Wij zijn gisteravond van budgetenergie overgestapt naar de ANWB. Erg benieuwd wat het ons gaat brengen, hoop op dikke besparing! Ons maandbedrag is in ieder geval al naar beneden.
Vind het overigens wel erg dat ze foutief hebben gecommuniceerd, want dat was voor ons wel de druppel om over te stappen. Vrij sneu als het bedrijf verder dus prima functioneert....

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:11

Wij willen overstappen naar een grote maatschappij. We hebben zonnepanelen, maar wekken niet meer op dan we gebruiken. Welke maatschappijen zijn een aanrader?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:27

Met zonnepanelen blijf je waarschijnlijk ruim onder het prijsplafond, dus zullen de stroomkosten volgend jaar bij elke maatschappij hetzelfde zijn. Kies een grotere maatschappij die niet zomaar om kan vallen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 01:07

Klopt het dat als je over wilt stappen naar ANWB, daar een behoorlijke tijd tussen zit?
Voor mij een maand en 10 dagen?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 01:17

xTammyy schreef:
Klopt het dat als je over wilt stappen naar ANWB, daar een behoorlijke tijd tussen zit?
Voor mij een maand en 10 dagen?

Volgens mij lopen die wachttijden enorm op. Wij zijn gisteravond overgestapt en kunnen 7 dec terecht, een collega van mij vandaag en die kon inderdaad pas in januari terecht.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:50

Wij krijgen binnenkort onze jaarafrekening, we zitten bij Essent.
We zijn benieuwd, we hebben sinds een goed half jaar zonnepanelen en we stoken sinds vorig jaar december veel de houtkachel. We hebben een P1 meter en daarmee kunnen we ons verbruik goed in de gaten houden. Valt ons op dat onze P1 meter altijd 2 kuub minder verbruikt lijkt te hebben dan onze slimme meter! Het valt elke maand weer in ons nadeel.

We zijn benieuwd wat ons voorschot gaat worden. Wij komen nooit boven die 1200 kuub en we leveren per jaar(is de verwachting) 3000 kilowattuur terug.

Je hoort zulke gekke bedragen, we gaan het mee maken, maar ik laat mijn voorschot niet met 100derden verhogen! Dan storneer ik maandelijk en kijk zelf wel wat ik die maand verbruikt heb!
Geen spaarpotjes meer bij Essent!