Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:54

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:
[quote="PSvanLot"
Nooit ga ik meer aan PVC, we hebben een van de duurste varianten en ik vind het echt k.. materiaal. Krast als een dolle. Het is prachtig daar niet van, maar dan heb heb ik 10x liever tegels zoals hierboven.
[/quote
Joh, PVC wordt juist aangeprezen als slijtvast. Wat een domper.

Het is een veel zachter materiaal dan bv tegels, dus het kan echt niet slijtvast zijn helaas. We hebben een grote woonkeuken en daar zijn echt al krassen helaas.

Ik vind PVC ook heel krasgevoelig. We hebben echt geen goedkope vloer of flutmerk, maar hij heeft in relatief korte tijd al een paar lelijke krassen opgelopen. En dan lopen we binnen doorgaans op sokken en maken we regelmatig schoon. Maar met een spelend kind, een boodschappenkrat dat wordt verschoven, een zandkorrel onder een viltje ontkom je er echt niet aan dat er een keer wat krast. En dan zie je dat het plastic is, het worden van die lelijke groeven net als in een plastic snijplank, heel anders dan bij hout.

In ons nieuwe huis komt een gevlinderde betonvloer *\o/* die gaat natuurlijk ook scheuren en werken, maar dat vind ik ook wel de charme van zo’n vloer.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 14:19

Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij 3 honden hadden rondrennen en wij beiden nogal lomp zijn qua dingen neerzetten, laten vallen, en ik banjer gewoon naar binnen met wat ik aanhad op stal maar geen krasje te zien op de PVC vloer hoor :n
Ik heb wel PVC uitgezocht dat meer naar industrieel gebruik ging ipv enkel voor in huis, scheelde bar weinig qua geld.

Maar ik heb het altijd enorm warm en mijn voeten staan ongeveer in de fik en dat is ook een grote reden dat ik straks tegels wil. Ook voor de toekomstige hond, die waren altijd zo blij met de koelte van onze grindvloer!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 23:50

Ahja duidelijk de uitleg over de vloerverwarming! Ik zie dat inderdaad als voordeel dat de vloer koud is als het weer warm is. Denk dat een eventuele toekomstige hond dat ook helemaal prima vindt. :D

Hier had vannacht een kat op onze huidige houten vloer gekotst en dat heeft er dus uren gelegen. Weer een bleekvlek erbij.. Ben zo klaar met een houten vloer.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:32

Jildau schreef:
Ahja duidelijk de uitleg over de vloerverwarming! Ik zie dat inderdaad als voordeel dat de vloer koud is als het weer warm is. Denk dat een eventuele toekomstige hond dat ook helemaal prima vindt. :D

Hier had vannacht een kat op onze huidige houten vloer gekotst en dat heeft er dus uren gelegen. Weer een bleekvlek erbij.. Ben zo klaar met een houten vloer.

Niet klaar met de kat? :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:34

karijn schreef:
Jildau schreef:

Niet klaar met de kat? :D

Nooooooit. <3

De vorige keer was het de hond van de buren die lekker ging plassen op het hout. Zulke ongelukjes houd je toch met dieren en kinderen. Lekker een tegelvloer uitzoeken voor de boerderij! :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:06

Noeps schreef:
In ons nieuwe huis komt een gevlinderde betonvloer *\o/* die gaat natuurlijk ook scheuren en werken, maar dat vind ik ook wel de charme van zo’n vloer.

Ga je dan rechtstreeks op die betonvloer wonen?
Evt. na er een pot betonverf over gegooid te hebben?

De gevlinderde betonvloer in mijn nieuwe huis is heel goed gelukt maar ik zie dat nog niet als ondergrond om op te wonen.

Ik twijfel tussen PVC en keramisch parket.
Ik laat nog wel eens wat vallen. En ik heb een kotsende kat.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:09

Dan lijkt keramisch parket de beste oplossing.
Bestaat er iemand zónder kotsende kat... :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:20

DubbelFun schreef:

Ik. Ik heb geen kat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:47

Roodvos schreef:
Noeps schreef:

Ga je dan rechtstreeks op die betonvloer wonen?
Evt. na er een pot betonverf over gegooid te hebben?

De gevlinderde betonvloer in mijn nieuwe huis is heel goed gelukt maar ik zie dat nog niet als ondergrond om op te wonen.

Ik twijfel tussen PVC en keramisch parket.
Ik laat nog wel eens wat vallen. En ik heb een kotsende kat.

Ja, de betonvloer wordt in de kleur van voorkeur gestort (iets meer zandkleurig, niet te grijs) en geïmpregneerd. Waarom zie je het niet als een woonvloer? Of verwar je het met een cementdekvloer?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:56

DubbelFun schreef:
_San87_ schreef:
Ik. Ik heb geen kat.

Ik had het beter moeten formuleren :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:03

Hier ligt een kurken vloer (geen kurk kleur). Niet hard en koud zoals tegels, wel makkelijk schoon te maken. Ligt er nu bijna 30 jaar, en heeft al ik gok 15 jaar geen groot onderhoud meer gehad. Krasvrij, werkt niet, maar van een onhandig ongeluk met het verwijderen van een afwasmachine wel een paar beschadigingen inmiddels.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:09

Kurk is zo heerlijk stil en echt een comfortabele vloer.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:03

DubbelFun schreef:

Vlak kotsende honden ook niet uit, maar vanmorgen had er eentje zowaar op de tegels gekotst! Niet op het kleed, niet in een mand én niet half op de bank. *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:20

Kijk daar word je dan idd (soort van) vrolijk van 8-)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:35

Noeps schreef:
Ja, de betonvloer wordt in de kleur van voorkeur gestort (iets meer zandkleurig, niet te grijs) en geïmpregneerd. Waarom zie je het niet als een woonvloer? Of verwar je het met een cementdekvloer?

Ah, kleur en impregneren. Ik wist tot nu helemaal niet dat dat kon. Ik heb een gewone echte grijze betonvloer.
Nee, geen verwarring. Op de verdieping komt een soort cementdekvloer (anhydriet).

Afbeelding
Dit dus. Voordat er een huis op gezet werd. De vloerverwarming ligt hier al in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:34

Maar je moet toch nog iets over die anhydrietvloer doen? Die hebben wij ook en was echt niet geschikt om direct op te wonen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:08

Ja, op de verdieping zal sowieso ook nog iets moeten. Maar als dat kan met vloerverwarming dan wordt dat waarschijnlijk (eerst) vinyl.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:59

Amigo_tje schreef:
Ik kom hier ook even jullie deskundigheid raadplegen :o

Wij zijn ook bezig met onze living.

we kozen voor dit papier: https://www.modevoormuren.com/City%20Gl ... ilEALw_wcB Wordt een soort van accentmuur.

Recht tegenover die muur komt een houten wand (ivm de tv qua akoestiek) en deels rotsmuur (ivm de gietijzeren houtkachel die daarvoor komt)

Dus de 2 zijdelingse muren zullen eerder sober moeten zijn. Nu dé vraag, welke kleur zouden jullie daarvoor kiezen.?

Dit is de vloer: https://www.impermo.be/nl/vloer/tilesto ... nce-143328

ik bump mijn laatste post even omhoog :) want de werken zijn af. de stenen met de houten wand (de rest is hier nog niet af)

Afbeelding

en dan hét papier waar ik ongelooflijk gek op ben :knuffel: (en onze 2dehands kast die we voor een prikje vonden <3 <3 <3 )

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:04

Heel mooi!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 07:24

Heel mooi! die lattenwand <3 ben benieuwd hoe het er ingericht uit ziet!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:45

Drastisch hulp nodig voor de leefkeuken...

Leuk hoekje gemaakt bij de harmonicadeuren. Die gaan voorlopig toch niet meer open.
Plant stond voorheen op een sokkel bij de staatsdeuren, maar daar staat nu een gigantisch zijden boeket.
Kleed komt uit Marokko. Was eigenlijk niet de bedoeling beneden, maar de hond ligt er graag op en het ziet er wel gezellig uit.
Afbeelding

Hier het probleem, ik irriteer me mateloos aan de kabels van de tv en het stopcontact. Er ligt een goot in de muur, maar helaas kunnen de kabels daar niet in ivm een meetfoutje.

Echt zo verschrikkelijk en afschuwelijk.

Afbeelding
Afbeelding

Misschien oplossen met een kleinere sokkel ernaast en dan een kleine plant er op?

Dit is wel echt te groot.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 17-10-23 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:51

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:57

Maar dan zie je nog de stekkers.
Kabelgoten idd ook al naar gekeken. Zal daar eens mee beginnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:05

Kabelgoot en dan voor de stekkers een mooie mand, oid? Ik heb het zo opgelost:

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:05

ja zoiets zal het moeten worden denk ik. Het liefst iets wat niet te groot is, zeker niet naast de enorme plant die er al staat.

Beetje ruimtelijk moet het wel blijven.