Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elinexx schreef:Ja dat is ideaal als dat kan! Alleen ik werk in de kinderopvang, als ik eerder ga zou ik al die kinderen alleen moeten laten haha. Dus dan zou mijn werk al helemaal een vervanger moeten regelen, wat al heel lastig gaat ivm onderbezetting.
Hoop het ook! Had nu woensdag middag vrij, kon ik alleen in de ochtend langskomen. En donderdag ochtend ben ik vrij, maar dan was het alleen mogelijk in de middag. Kwam precies niet uit. Achja volgende keer beter
Rinske schreef:Wij hebben net het koopcontract getekend, woohooo!
idinn schreef:Marijke, er zijn helaas veel VVEs die maar wat aan klungelen..
Elinexx schreef:Ja vve vind ik persoonlijk ook een nadeel. Las laatst bij een appartement dat de vve 144 euro per maand was en volgend jaar 260 per maand wordt, wat een geld zeg!! Dat dat zomaar zoveel verhoogd kan worden vind ik ook maar raar.
Yipee schreef:In de tussentijd hebben mijn ouders na ook echt al heel lang zoeken eindelijk een nieuw huisje gebonden! Ze wilden graag gelijkvloers of appartement of bungalow idee maar alles gaat voor veel te hoge prijzen weg maar ze hebben een kleine patio bungalow gevonden en het bod is geaccepteerd! Ben zo blij voor mijn ouders. Nu nog verbouwen. En dit zorgt voor doorstroom. De eengezinswoning van mijn ouders komt dus zeer binnenkort op de markt.Dus als mensen in omgeving Heemskerk wat zoeken, laat maar weten.
Hobbyhorse schreef:Misschien waren die enorme prijsverhogingen wel omdat er niet voldoende reserve in kas was (VVE meerjarenonderhoudsplan niet op orde of niet genoeg gespaard?) en omdat er groot onderhoud aankwam (dak, fundering etc.). Het is goed om dat even na te vragen bij de makelaar wat de reden van de verhoging is.
VVE's zijn niet altijd bewonersvrijwilligers, soms is dat wel degelijk uitbesteed aan aan een prof bedrijf.
Goede VVE's die goed hun zaken op orde hebben bestaan zeker en het is wel de moeite waard om mee te nemen in je beslissing om iets te kopen of niet.
Hobbyhorse schreef:Misschien waren die enorme prijsverhogingen wel omdat er niet voldoende reserve in kas was (VVE meerjarenonderhoudsplan niet op orde of niet genoeg gespaard?) en omdat er groot onderhoud aankwam (dak, fundering etc.). Het is goed om dat even na te vragen bij de makelaar wat de reden van de verhoging is.
VVE's zijn niet altijd bewonersvrijwilligers, soms is dat wel degelijk uitbesteed aan aan een prof bedrijf.
Goede VVE's die goed hun zaken op orde hebben bestaan zeker en het is wel de moeite waard om mee te nemen in je beslissing om iets te kopen of niet.
Yipee schreef:Vanwaar deze vraag Kaitlyn? Vanwege de regeling dat starters geen overdrachtsbelasting betalen vanaf januari? Of over iets totaal anders?