Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:50

Net de Montera's even afgestoft. En zien jullie wat ik zie? :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wordt volgende week een derde type aan toegevoegd. O:)

wendy1987

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:59

Mooi! Ik heb toch een pot gevonden. Geen ecosysteem maar mocht deze pot gebruiken van mijn vriendin. Zat luchtplantje in met schelpen zand en kaarsen die erin hingen dmv iets aan de rand ( mssn op foto's ergens nog zichtbaar, mijn goede uitleg) . Dat eruit, dit erin :+:

Afbeelding
Afbeelding

Dat was t voor vandaag. Nu in de tuin verder met de koi vijver en mijn acers :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:04

Wat is dat supergaaf geworden. :+:

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:17

Wauw, erg leuk geworden! <3

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:20

magda_90 schreef:
Ik ben ondertussen in een zelfstudie beland. https://drive.google.com/open?id=1Aezaw ... -jT7epXkNK :P

Haha wow! Die Epi afbeeldingen laten me twijfelen of ik wel een Marble Queen heb :') verwacht van wel:
Afbeelding
Eindelijk komt er nieuw blad <3 Vind hem zo mooi maar hij deed het toe nu toe zo niet goed.. zoveel bruine bladen eraf moeten halen sinds ik hem heb.

Jouw monstera's <3

wendy1987 schreef:
Mooi! Ik heb toch een pot gevonden. Geen ecosysteem maar mocht deze pot gebruiken van mijn vriendin. Zat luchtplantje in met schelpen zand en kaarsen die erin hingen dmv iets aan de rand ( mssn op foto's ergens nog zichtbaar, mijn goede uitleg) . Dat eruit, dit erin :+:

[ [url=m/vH0Xa0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p3h5vN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat was t voor vandaag. Nu in de tuin verder met de koi vijver en mijn acers :))

Ja heel leuk zo! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:29

Klopt dat is ook een Manjula. :) Erg mooi. :+:

Bedankt! Ik heb vernomen dat de 2 Albo Borsigiana zijn en de Thai dan denken we een Deliciosa.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:43

Afbeelding

Vandaag mocht een deel planten van de zon genieten :+:
De rommelige monstera heeft ook een grotere pot en kokosstok gekregen na de foto dus hij is weer netjes :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:45

Heerlijk! Ze knappen er zo van op. :+:

Ik ga morgen project Adansonii opbinden aan. Hij verdomd het om aan de mosstok te plakken en krijgt allemaal lange slierten zonder bladeren. :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:42

Zo, dat zijn pas veel planten haha! Heerlijk!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:46

Heerlijk om al die plantjes hier in het zonnetje te zien <3

Ik weet niet meer wie de link naar marktplaats plaatste een tijdje terug, maar ik heb dus drie stekjes bij haar gekocht := coffea arabica, hemionitis arifolia en de peperomia prostata. Ik kon bij het tuincentrum gisteren ook al een sansevieria niet laten staan, dus daar heb ik er ook al 7 van... De whalefin is op mijn wishlist terecht gekomen.
Die kneusjesbox vind ik ook een erg leuk idee, ik zit alleen ermee dat ik dan grote kans heb op een giftige plant voor de katten... Nu de grootste kan ik alles bij zetten, die zit alleen aan haar plant. Maar de kitten heeft er een handje van om te graven. Hoewel ik gister een nieuwe heb neergezet en ze daar tot nog toe vanaf is gebleven na 1 waarschuwing. Ik heb dus goede hoop dat ik over een tijdje gewoon weer alles neer kan zetten, behalve de echt giftige. Sansevieria's kijken ze beide niet naar om gelukkig <3

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:46

Ik heb hetzelfde otherun! Hoop ook op niet giftige plantjes en anders maak ik er vast iemand anders blij mee :)

@magda, ik wachr even de levering van de box af en kijk wat ik kwijt kan in de lege potjes die ik nog heb! Lief aanbod!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:53

Dankje Magda!

Ah heerlijk tessyke, echt de zon op plantjes maakt ze nog mooier :D

Ik zat ook al te kijken voor de kneusjesbox maar zag ook laatst De Opfleurist hier voorbij komen en aangezien zij in Groningen zit... Uh ja, ze postte dus net een story op instagram dat er deze week in het Kamerplantenpakket(verrassingspakket) een Maranta zit.. laat ik nou net vanmiddag bedacht hebben dat ik die graag in mijn slaapkamer wil omdat het daar nog een beetje kaal is qua plantjes :')
Sorry portemonnee.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:23

Ja, die geurdingen heb ik dus zo mijn twijfels bij. Ik ga nog maar eens rondneuzen dan. Ik heb niet het idee dat mijn planten echt heel erg behoefte hebben aan een hogere luchtvochtigheid, maar met de warmte van de zomer op komst vind ik het toch wel fijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:53

ontherun schreef:
Heerlijk om al die plantjes hier in het zonnetje te zien <3

Ik weet niet meer wie de link naar marktplaats plaatste een tijdje terug, maar ik heb dus drie stekjes bij haar gekocht := coffea arabica, hemionitis arifolia en de peperomia prostata. Ik kon bij het tuincentrum gisteren ook al een sansevieria niet laten staan, dus daar heb ik er ook al 7 van... De whalefin is op mijn wishlist terecht gekomen.
Die kneusjesbox vind ik ook een erg leuk idee, ik zit alleen ermee dat ik dan grote kans heb op een giftige plant voor de katten... Nu de grootste kan ik alles bij zetten, die zit alleen aan haar plant. Maar de kitten heeft er een handje van om te graven. Hoewel ik gister een nieuwe heb neergezet en ze daar tot nog toe vanaf is gebleven na 1 waarschuwing. Ik heb dus goede hoop dat ik over een tijdje gewoon weer alles neer kan zetten, behalve de echt giftige. Sansevieria's kijken ze beide niet naar om gelukkig <3

Foto's? O:)

Kittens opvoeden zo leuk. Sterkte.

Tutti_Frutti schreef:
Ik heb hetzelfde otherun! Hoop ook op niet giftige plantjes en anders maak ik er vast iemand anders blij mee :)

@magda, ik wachr even de levering van de box af en kijk wat ik kwijt kan in de lege potjes die ik nog heb! Lief aanbod!

Stuur maar een pb indien nodig.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:28

Ik zal morgen fotos maken :D Heb niet enorm veel of hele aparte planten, toen ik nog thuis woonde had ik er echt he-le-maal niks mee, en de laatste vijf jaar vind ik planten steeds leuker worden. Ik kan er nu niet genoeg hebben := echt groene vingers heb ik helaas nog steeds niet, hoewel ik wel vorig jaar alles helemaal heb gedoucht en verpot omdat we vliegjes hadden. Heb vorig jaar dus ook dit hele topic doorgelezen =:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:55

Dankjewel magda !
Eens kijken of ik een klein zakje schors kan scoren hierzo !

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:59

Toen ik in dit topic kwam had ik 10 planten :') Oktober 2018. Heel wat planten ook vermoord in die tijd, dat gaat nu steeds iets beter :P En zit dan straks op 40+

Hoe was dat bij jou Magda?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:18

Ik woon nu 3 jaar samen met mijn vriend. Daarvoor bij mijn moeder had ik wel planten maar weinig ruimte. De interesse was er al wel.
Toen ons huisje klaar was, half jaar later zegmaar. Ben ik begonnen met inslaan. Ik had 6 planten meegenomen van huis zo iets? Nu zijn het er ietsjes meer geworden

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:48

Na maanden wachten groeit er in het stekje van mijn peperomia raindrop éindelijk een nieuw blaadje :')
*\o/*

Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:55

Schattig!!
Mijn peperomia is ook niet altijd makkelijk, hij krijgt nu ook voor het eerst een blaadje :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:35

Eindelijk mijn plantenkinders op de foto gezet <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:49

Wij krijgen binnenkort een puppy... dus ook al hard bezig met puppyproofing van de planten.
Heb een deel maar opgehangen :+ gelukkig klimmen puppy’s in tegenstelling tot kittens niet :')
Afbeelding

Iemand vroeg hoeveel planten er in de groene kneusjesbox zaten geloof ik? Denk dat het er een stuk of 10 waren!

Haha aaahwww een nieuw blaadje <3 cute <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:32

Jaaah balkon aan de oostzijde is klaar. Vol met cactussen, kruiden en geurende (klim)planten. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:25

Dat ziet er heeeeel gezellig uit !!

magda_90