41,7 graden in Deelen, meting wordt onderzocht Bij het meetstation van het KNMI in het Geldserse Deelen werd iets na 14.00 uur 41,7 graden gemeten. Het KNMI laat weten dat het verrast is door die hoge waarde. Het instituut onderzoekt momenteel of de meting helemaal correct is uitgevoerd.
Maar inmiddels geeft weerplaza om 14.10 ook 42.1 graden. Dus de kans wordt wel steeds waarschijnlijker dat daar een hitte bubbel in ontstaan.
Zou me niks verbazen. Ik zit er niet heel ver vandaan en het is al vanaf vroeg bloedje heet, mijn thermometer buiten aan de muur (nu net in de schaduw weer) staat ook boven de 40 graden inmiddels
DaniellaF
Geplaatst: 25-07-19 14:39
Nu is het daar 39.5, ik denk dat een accuratere meting is.
Kapotte thermometer De eerste reden is van fysische aard, vertelt NOS-weerman Peter Kuipers Munneke. "Zo'n temperatuurstijging in zo'n korte tijd is meteorologisch gewoon onmogelijk." En verder liet een tweede thermometer in het weerstation liet andere waarden zien. De 'gewone' thermometer was dus defect.
Het is een merkwaardige gewaarwording als je beseft dat 30°C als "koel" wordt beschouwd...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 25-07-19 18:05
Ja he. Vanmorgenvroeg met honden uitlaten. Was al 26 graden. Loopt er een oude man buiten, ha lekker even afkoelen zo. gesprekje gehad en hij zag het bizarre van zijn opmerking ook in. Normaal zouden we puffen, pfff warm buiten het is maar liefst 26 graden
Nog 1,5 dag afzien, daarna is het weer gedaan met de hitte. Zaterdag zo'n 30 en daarna 24 ofzo. Dikke prima.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 18:24
Ik liep net naar buiten... Het voelt als een sauna! Morgen nog en daarna is het gedaan met die k*thitte.
Nu maar hopen dat het onweer snel komt en dat het voor lekkere verkoeling zorgt. Bijna half 7 's avonds en het is nog steeds 37°C...
Pandora2
Geplaatst: 25-07-19 18:26
De radar belooft hier voor iets na 20u een huge onweer met veel regen ! Hopen dat het ook doorkomt natuurlijk Bij een vriend 20km verderop wel al hagel op dit moment
Hier is alles al bruin en dor. Sloten nagenoeg leeg. Net hersteld soort van van vorig jaar en nu weer.
dipstaartje
Geplaatst: 25-07-19 19:04
karuna schreef:
Kan best dat ik buiten ga pitten. Hangmat, klamboe en slapen.
Neerslag, wordt dat geen stoombad dan nu?
mijn man doet dat ook , in de hangmat slapen . veel te warm binnen
CharIsabella
Geplaatst: 25-07-19 20:10
Pandora2 schreef:
De radar belooft hier voor iets na 20u een huge onweer met veel regen ! Hopen dat het ook doorkomt natuurlijk Bij een vriend 20km verderop wel al hagel op dit moment
Waar zit jij ongeveer bij mij geven ze vanaf kwart over 9 een bui of via leugenradar