Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:42

Janine1990 schreef:
Iemand hier nog tips voor adresjes (eventueel websites) waar je betaalbare salontafels kan vinden? Ik vind 350 euro wel heel erg veel, voor iets dat je ook zelf kan maken :+
Dit, maar dan met hout: https://www.eijerkamp.nl/eijerkamp-coll ... 46185.html

(de prijs die ik noemde heb ik elders gezien)

Ik vind dat het met 150 euro wel mooi moet zijn geweest. Voor nu komen er eerst nog twee van die tafeltjes van Ikea.

Hier is nu alles geverfd en behangen, vandaag zijn boven de vitrages er in gehangen, prachtig geworden! Helaas zijn de foto's niet duidelijk door de zon op de grote ramen. Zal het morgen misschien nog eens proberen, maar dat is afhankelijk van hoe de trap is gedroogd. Deze is vanavond in de verf gekomen.
Kleine tegenvaller bij het uithalen van de stucloper was dat de kleine plintjes er slecht onder vandaan kwamen (tip van flip: geen schilderstape op plakken). Ikea heeft de plinten ook niet meer, dus iets vergelijkbaars gehaald bij een andere winkel :+ Gelukkig is dit maar een klein klusje.

Er is een tijdelijk fornuis gekomen en een koel-vries combinatie. Morgenochtend eerst zelf maar even naar het paard, en dan naar de Mediamarkt om een tv en wasmachine.
Het tv meubel moet morgen ook in elkaar, maar dat zal wel een flinke rel worden (Ikea Besta) :')

Ik heb zo'n tafel. Op marktplaats gevonden. Als je goed zoekt, vind je vaak de dingen gewoon op marktplaats. Mijn meubel kwam oorspronkelijk bij Victor Boeren vandaan in Oosterhout, kostte nieuw bijna €600. Op marktplaats gekocht voor €125. Hij ziet er als nieuw uit. Hij doet bij ons dienst als tv meubel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:28

keeyzie schreef:
[naam] schreef:
Wij hebben de besta gisteren gehangen. Het systeem wat bij de 180 kast zit is top. Het systeem bij de 120 kast is k#t... we hebben snel 4 haken gehaald zoals bij de 180 kast. Mochten we gratis meenemen bij ikea.

Toen was ophangen geen centje pijn.

[ [url=m/JQmdjo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is precies zoals wij het ook willen misshiem nog wel wat langer.
Jij raad dus aan de 180 te kopen?

De 120 kan ook maar dan is het handiger de andere haken bij de klantenservice te pakken. Zal straks foto maken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:30

Bedankt weer voor alle tips! Ga mijn best doen op marktplaats! In sommige gevallen is zelfs leen bakker duur... :P Ronde tafels breken een strak geheel wel, maar ben er gewoon nooit fan van geweest. Weet niet goed waarom.

Ik heb ook de 180, en voor elk vak een wandrail.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:34

Heb je die los erbij gekocht? Dat had niet gehoeven. Het zit erbij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:18

Oooh scheelt dat weer een ritje Ikea!! Heeft mn vader de keuze...

Fornuis is een fiasco blijkt... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:28

Wat heb je voor iets gekocht? Wij hebben een hele gave Smeg. Super fijn apparaat

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:37

Dat is balen Janine, wat is er mis?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:52

Een gebruikte, deur van de oven sluit niet en er zit een tik in de elektrische ontsteking. Hij is maar voor tijdelijk. Maar moet wel goed zijn natuurlijk. Tzt wil ik gewoon een inbouw gasstel.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:45

Welke opstelling vinden jullie leuker?
Ik ben niet zo van de trapjestrend , maar was helemaal weg van een echte plukladder uit de Betuwe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:52

De tweede

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:54

sowieso 1 of 2, deze geven net wat meer kleur aan het geheel.
Ook doet de lengte van de Allium wat waardoor de trap bij het geheel betrokken wordt.
Daar waar ik bij de 3e foto de trap niet in het geheel vind passen.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:08

Tweede

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:10

Ik zeg ook de tweede, heb bij geen van drie echt ene gevoel van dit is het. Ik zou t vaasje op de grond weghalen en de lamp denk ik ook. Vooral de lamp doet een beetje afbreuk aan het geheel.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:22

Dank jullie wel.
Het vaasje stond er toevallig nog, maar die kan weg.
De ladder is eigenlijk bedoeld voor in de gang. De twee haken zijn dan voor de hondenriemen.
Maar de gang moet nog aan kant gemaakt worden. Dus zo lang wilde ik hem wel in de kamer hebben.
Het is dus sowieso geen blijvertje voor hier.
Ik heb hem nu ergens anders gezet... en eigenlijk is dit meer mijn ding. Praktisch !
Hij staat bij de eettafel met het tafelkleed . Heeft hij ook nog een doel :D
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:02

Even een klein fotootje met de vitrages er in.
Afbeelding

Linksboven de woonkamer (en ja dat is mijn stofzuiger, het is echt een werelds ding! voor mij geen chique klein/stil dingetje meer :D ), rechtsonder mijn slaapkamer.
De wasmachine in dat hokje krijgen was een kleine ellende _O- Maar de Ikea kast in elkaar zetten: Kind kan de was doen! (zolang je de handleiding goed leest).
Morgen gaat alle rotzooi er uit, naar de stortplaats en dan kan het aankleden beginnen!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:05

Supermooi wordt het Janine! Maar waar is die Ikea kast nou?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:06

Op die foto nog in de doos _O- Hij zit intussen in elkaar voor het grootste deel, maar moet nog aan de muur. Alleen begon het donker te worden, dus kan morgenochtend wel. Er moet namelijk wel flink geboord worden (betonmuur).

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:07

Ik had graag gezien hoe je die wasmachine daar geplaatst hebt, ziet er onmogelijk uit 8-)
Ben benieuwd hoe je het inricht, je basis ziet er fijn uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:12

Abiola schreef:
Ik had graag gezien hoe je die wasmachine daar geplaatst hebt, ziet er onmogelijk uit 8-)
Ben benieuwd hoe je het inricht, je basis ziet er fijn uit!

Ik heb vooral niet gekeken :') Vooral toen m'n vader begon over de deur er uit halen en eventueel nog een stuk wegzagen... :+

Ik kan wel laten zien welke bank ik heb genomen, maar dat heeft zo weinig zin aangezien hij op de foto een hoekbank is en niet de juiste kleur heeft :')

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:53

Revanches schreef:
Zil schreef:
Ik lees al even mee maar ben nog wel bijlezende....
Maar wij hebben vandaag een nieuwe vloer gekregen. PVC... erg blij mee.
Een voor en na foto...
[ [url=m/M032hc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/glfDNK.jpg]Afbeelding[/url] ]

De plavuizen vloer was net 4 jaar oud maar helaas met een fabrieksfout waardoor er geen beschermlaag op leek te zitten en je alles erop bleef zien, ook na het dweilen, en de krassen van de nagels van de hond alles beschadigde... Helaas iets met failliet bedrijf enzo... Maar na 4 jaar ergenis waren we het helemaal zat dus nu nieuwe vloer.

Nu ga ik weer verder lezen.. ben op pagina 72.. Hihi. Zo leuk om inspiratie op te doen en ideeën.

Wij hebben ook alle oude meubels verkocht op de bank na. In oktober komen alle nieuwe meubels.
Kijk ernaar uit.

Over de plavuizen heen gelegd? Of plavuizen er uitgehaald?

Eroverheen gelegd maar goed geegaliseerd...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:46

Prachtig vonneke!

En wat een verschil die vloer tov plavuizen. _/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:54

Afbeelding

Nu met tv meubel! Het lastigste was de plank er in krijgen. Echt frustrerend! Scharnieren etc allemaal een eitje. Hebben de gewone haken gebruikt als ophanging.

Laat nu de meubels maar komen. Bartafel en krukken waarschijnlijk deze week, banken bel ik maandag maar even over, of het überhaupt nog de moeite waard is om iets te lenen zolang. Komende week maar verhuizen.

Afbeelding

Mijn keuken atm, verschrikkelijk! Maar zal pas volgend voorjaar iets anders inkomen. Dus zolang eerst maar even creatief met plakfolie ofzo, zodat iig de kleuren een beetje chiquer worden. En een wat andere handgreep. Het doet op dit moment vooral gigantisch afbreuk aan de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:17

Je kast ziet er mooi uit! De haken werkten eenvoudig toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:22

Ja, we hebben die rails niet eens meer uitgepakt hoor! Naar aanleiding van jouw verhaal wilde ik niet eens aan die ellende beginnen. Het is al een zeer gespannen sfeertje op het moment, pap en ik zijn allebei vreselijk moe. Ik heb geen vakantie, hij wel, en ik kan er ook nog eens niet tegen dat er mensen voor mij aan het werk zijn terwijl ik ze niet kan helpen.
Maar met de haken was het een kwestie van een lijntje trekken, schroeven in de muur en ophangen maar. Ideaal!!!! *\o/*