[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 06:21

daffodil schreef:
Woensdag weer kijkers dus even proberen in de tussentijd de boel aan kant te houden!

Dat was bij ons echt een drama, met zo'n 30 kijkers totaal elke keer de boel aan kant houden, kijkers-proof. Was dat op een gegeven moment echt wel zat, werd ook steeds lakser. Eerst alles met doekje en tot in de puntjes perfect (resultaat, 3/4 keer in de week hele huis voorjaarsschoonmaak) op het laatst alleen stofzuiger er door. :')

Volgende week maandag adviesgesprek voor de hypotheek, ben benieuwd.

Gianti

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:40

Jezus.. wat sommige hun huis aandoen., ik kom me nu toch advertentie tegen :') monsterlijkkk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:06

Gianti schreef:
Jezus.. wat sommige hun huis aandoen., ik kom me nu toch advertentie tegen :') monsterlijkkk

Dat vraagt om een link :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:09

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:12

Dat is ook wel een dramatisch slechte makelaar die dit soort foto's accepteert!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:15

Ehhhhhh wtf!!! Haha die kleuren en combinaties :wow: :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:28

_O- _O- _O- _O-
Grote goden... :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:51

Ja overdrachtsdatum echt bekend 11 april, gaat echt snel nu *\%/*

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:59

Wat een huis :x

Misschien wilde de mensen dat gewoon niet doen?
Makelaar gaat het niet voor je doen en als zij niet willen opruimen etc voor het foto moment :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:14

Oh my, Dat is wel heel erg ja...

Ik heb al een tijdje niet gepost hier. Wat een gedoe zo'n hypotheek rondbreien met wat minder standaard regelingen.
Maar oh well, vandaag hebben we de handtekeningen gezet onder de offerte, dus de financiering is officieel rond!
Nu nog heel lang wachten tot de daadwerkelijke overdracht (uiterlijk eind augustus).
Wel bizar, we hebben nu dus een huis waar we 1 keer 20 min rondgelopen hebben. Bezichtigen op maandag, bieden op woensdag en dezelfde middag hoorden we dat we het hadden. Gekke tijden.
We hebben al grootse plannen om het aan te pakken als we de sleutel hebben (16 pagina's lang document aangelegd en ook al een voorlopige planning). Binnenkort maar eens met de huidige eigenaren afspreken om nog eens beter te kijken hoe bepaalde dingen nu precies zitten. Zij hadden aangegeven dat dat niet via de makelaar hoefde, maar dat we gewoon maar even moesten bellen. We wilden alleen eerst de financiering zeker hebben.
Volgende week gaan we een dag samen zonder de kids de hele dag snuffelen bij een woonmall. En stiekem zijn we de afgelopen weken al 3 keer bij IKEA geweest voor inspiratie.
Als mijn stage is afgelopen ga ik ook beginnen met de meubels die we meenemen even netjes over te schilderen.
Het wachten gaat lang duren zoals jullie lezen, haha.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:02

Gianti schreef:
MarjanB schreef:

Dat vraagt om een link :')

http://www.funda.nl/koop/almere/huis-49 ... umweg-249/ :')

Zo te zien zijn deze mensen van buitenlandse komaf, en hebben ze misschien zo wel hun eigenlijke huiselijke tradities. Waaronder het gebedskleed in de woonkamer ;)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:03

Ik vind die nog wel meevallen, vandaag een aantal woningen op funda gezien waarbij je merkt dat mensen absoluut niet willen verkopen. Pakkie shag en rokende sigaret liggen nog op tafel. Ik wil dan al gelijk niet meer kijken..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:10

Wij blijven hier nog even twijfelen over waar we zijn naar gaan kijken ...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:03

Gianti schreef:

http://www.funda.nl/koop/almere/huis-49 ... umweg-249/ :')

Hahahaha, die zag ik ook ja, en ik dacht hetzelfde :)) Ook totaal niet goed op de foto gezet (buiten de wanstaltige smaak :') ).
Dit huis is zelfs de vanafprijs niet waard :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:21

Ik denk dat het huis het wel waard is, en meer als je door die rare kleurtjes en prularia heen kijkt kan dat een onwijs leuk huis worden, voor de toekomstige koper is het eigenlijk gunstig want door dit is het huis minder waard en zal er geen stormloop zijn. Een likkie verf doet wonderen.

Wij hebben veel erger bekeken, en het huis wat we gaan kopen is ook erger van fel paars naar gras groen. Van een keuken die van etende uit elkaar valt tot een washok die in de loods zit en bereikbaar is via een deur in de slaapkamer wat het geheel niet aantrekkelijk maakt maar er valt iets leuks van te maken en je moet er dus ook doorheen kunnen zien soms ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:12

:wave:

Ik kom me ook weer melden. Het is hier een tijdje stil geweest nadat we ons gesprek bij de financieel adviseur hebben gehad. We hebben onderling goed overlegd en nog een tijd Funda afgespeurd. Inmiddels hebben we een tweede bezichtiging achter de rug en gaan we bouwtechnisch keuren! *\o/*

Het is zooooo'n leuk huis <3 Alleen de badkamer en keuken zijn nog wel een uitdaging. Het huis dateert uit 1978 en de badkamer is nog origineel. De tegeltjes staan dan ook bijna haaks op de muur en vallen bijna naar beneden wanneer je ze aanraakt := Ze hellen dus in deze hoek ongeveer voorover: >
De keuken is ook vreselijk, maar wel functioneel. Daar hebben we dus geen haast mee. De rest van het huis en de tuin (en locatie) zijn echt top <3 Nu maar hopen dat de bouwtechnische keuring goed uitpakt. Manlief heeft nog wat bedenkingen over het garagedak.

Dat huis hierboven is inderdaad monsterlijk. Smaken verschillen := Wij kwamen er van de week ook eentje tegen die zo 200 jaar terug in de tijd had gekund :x

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:18

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:08

Hier goed nieuws. We hebben gisteren bericht gehad dat we zijn ingeloot voor het nieuwbouwhuis. Maandag een vervolggesprek..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:22

Gefeliciteerd Elize!
Ik ben een plannetje aan het maken voor de open huizen dag. Vriendlief (of mss ff iets minder lief) heeft opnieuw bedacht dat hij echt niet weet wat hij wil. Wilde hij vorige week geen werkplaats aan huis, deze week misschien toch weer wel.

Ik wil de open huizen dag maar gewoon benutten om verschillende type huizen te bekijken. Bijvoorbeeld een relatief nieuwbouw tov een opgeknapt wat ouder huis etc.

Heeft er iemand hier al wel eens een open huizen dag gedaan als bezoeker? Hoeveel huizen kun je ongeveer doen in die 4 uur tijd? Ik ben al wel aan t kijken voor verschillende type huizen in hetzelfde dorp/het naastgelegen dorp, zodat de reistijd kort is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:22

Gefeliciteerd. Ik wacht nog steeds op bericht van hypotheek adviseur die heeft ene vraag neergelegd bij maatschappij. In de tussentijd op vakantie geweest en daarvan genoten.

Nu dubbel hier wachten op bericht maar ook zorgen om mijn vader die meteen na mijn vakantie heel ziek is oppgenomen met een hartaanval en bloedvergiftiging als oorzaak daarvan. |( Hij voelt zch nu redelijk ok maar het gevaar is nog niet geweken, dubbel vooral omdat ik het huis kan kopen dankzij hem.

Ik heb dat wel gedaan paar maanden geleden, heb er flink wat doorgeduwd op een dag. Zat geloof ik op 8 huizen of zo, kwestie van op de stoep staan als de tijd start, een handige route plannen en niet al te lang kijken. Is eerste indruk, een goede bezichtiging erna kan altijd nog. Maar dat was ook best een eind uit elkaar wel dezelfde regio,

Maar ook gewone bezichtigingen heb ik eens 5 huizen op dag een en 4 op dag twee erdoor gekregen met flinke einden rijden tussendoor. Moest naar noord groningen en dld dus twee dagen helemaal vol gepropt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:41

Gefeliciteerd Elize!

Sterkte Karuna! Hopelijk komt het snel weer goed met de gezondheid van je vader :(:)

Hier zijn we hard op zoek naar een bedrijf dat bouwtechnisch kan keuren. Dat blijkt nog niet zo makkelijk, want ze zitten voorlopig allemaal vol %)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:10

mirriezz schreef:
Gefeliciteerd Elize!
Ik ben een plannetje aan het maken voor de open huizen dag. Vriendlief (of mss ff iets minder lief) heeft opnieuw bedacht dat hij echt niet weet wat hij wil. Wilde hij vorige week geen werkplaats aan huis, deze week misschien toch weer wel.

Ik wil de open huizen dag maar gewoon benutten om verschillende type huizen te bekijken. Bijvoorbeeld een relatief nieuwbouw tov een opgeknapt wat ouder huis etc.

Heeft er iemand hier al wel eens een open huizen dag gedaan als bezoeker? Hoeveel huizen kun je ongeveer doen in die 4 uur tijd? Ik ben al wel aan t kijken voor verschillende type huizen in hetzelfde dorp/het naastgelegen dorp, zodat de reistijd kort is.

Gewoon doen, heeft ons veel geholpen met vooral bepalen wat we niet wilden :') we hebben goedkopere huizen bekeken maar ook duurdere zodat we wisten wat we ongeveer voor ons geld zouden krijgen. Toen was de keuze al snel gemaakt om toch voor duurdere te gaan ivm meer ruimte in huis.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:23

Wij gaan zaterdag ook een aantal huizen bekijken, heb al een route klaar liggen haha. Bij elk huis ook even snel neer gezet wat wij vinden via internet, zodat ik weet waar ik sowieso naar wil kijken. Sommige huizen lijken een centrale verwarming te hebben maar gaskachels. Ik weet niet zo goed wat ik daar van vind.. Iemand daar ervaring mee?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:13

Lekker Roos! Fijn ook dat je een lijstje met aandachtspunten hebt liggen. Hoeveel huizen hebben jullie op de planning staan?
Ik had gehoopt ook al zon lijstje te kunnen hebben, maar wij zullen echt voor de oriëntatie moeten gaan.. of nou ja, mijn vriend dan.

Gaskachel heeft mijn zus gehad. Zij had een appartementje met alleen een gaskachel in de woonkamer (was best klein daar). De kachel was heerlijk, maar ze hadden dus niets van verwarming in de keuken, slaapkamer of badkamer. In de keuken stolde daardoor de zonnebloemolie in de winter, brr. Misschien is het ook wel onhandig om in alle kamers apart de kachel aan te moeten zetten.
De gaskachel zelf was helemaal prima. Wel even een koolmonoxide-melder ophangen tegen gasdamp.

Ik zou bij die huizen wel even kijken naar de isolatie van het huis. In de tijd dat gaskachels nog volop gebruikt werden, was de isolatie van de woningen meestal niet zo super, daarmee verlies je natuurlijk veel warmte.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:13

Ja, dat hadden we ooit in ons appartement ook. Op zich werkt dat goed, maar het grootste voordeel is dat je er ook relatief makkelijk een CV ketel in kunt laten plaatsen :j

Edit: wij hadden dus een gaskachel in de woonkamer die de radiatoren in de andere ruimten ook verwarmde. Dus echt een centraal verwarmingssysteem, maar dan op een gaskachel ipv een CV ketel.