Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:39

Hoogvliet :)

Ik denk dat winkels er niet zo over nadenken korting op korting... net zoals bijv kortingsstickers vanwege de houdbaarheid. Bij ons zitten die niet op reclame artikelen, omdat je dan al korting hebt en daar ook nog eens 50% korting over krijgt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:54

Olympia schreef:
Hoogvliet :)

Ik denk dat winkels er niet zo over nadenken korting op korting... net zoals bijv kortingsstickers vanwege de houdbaarheid. Bij ons zitten die niet op reclame artikelen, omdat je dan al korting hebt en daar ook nog eens 50% korting over krijgt.

Jeetje, dat van die kortingsstickers vind ik best raar, bedoel, wat maakt het met houdbaarheid uit dat het al korting heeft, dat heeft het exemplaar met de goede datum immers ook, dus dan vind ik wel dat je gewoon kan afprijzen om zo het 'korte datum' exemplaar alsnog aantrekkelijk te maken.
Blij dat ze dat bij de AH wel gewoon doen, kun je af en toe leuke koopjes mee halen :) Wel beter dat jullie 50% korting geven, dat is hier bijna nergens. Hoogvliet kennen we hier niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:59

De rollades komen ook weer in de aanbieding zoals voorspeld , bij de poiesz sowieso :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:25

tiwi1969 schreef:
Het is alweer lang, een jaartje of zo, geleden dat ik heb meegeschreven hier.

Vandaag zag ik twee refund acties: gratis wc papier en gratis kroketten

https://www.kortingisleuk.nl/gratisedet ... oorwaarden

http://www.kwekkeboom.nl/actie

Heb vandaag de gratis wc papier gehaald, altijd leuk meegenomen :)

rollade is volgende week ook bij de AH in de aanbieding, maar deze afgelopen week ook bij de Dirk, scheelt 1,50 (op 750 gr, maar ik heb n kleintje), en aankomende week is de fricandeau daar in de aanbieding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:52

Vandaag heb ik een grote, 8 liter, pan erwtensoep gemaakt.
Alle groente zelf gesneden, ui, wortel, prei en knolselderij, totaal 1,50 (ongeveer zoveel als 2 pakketten gesneden a 1,99)
2 dozen spliterwten 1.60
Vlees Schouder karbonades en speklappen, 5,00
Worst (AH bonus 3 halen 2 betalen) 2.69
bouillontabletten 0.50

Best veel geld, maar daar kunnen we met zijn drieën toch 8x van eten, bord soep met pannenkoeken toe.

Wel veel werk, ben er een paar uur mee bezig, maar zoveel lekkerder dan uit blik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:53

oh dat is zo lekker een verse pan , en hoe langer het staat hoe dikker :9 Een goede zet ondanks het geld , een tip met droge worst erdoor is ook erg lekker!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:00

Het kan maar zo zijn dat het morgen zo dik is dat er nog wat bouillon door kan en dan heb ik een extra portie in de vriezer...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:01

Hier straks ook snert op het menu. Lekker hoor.

Weet iemand misschien of er een site is waarop je prijzen kunt bekijken van diverse winkels. Een soort vergelijkings site dus voor dagelijkse boodschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:37

Nee heb al rondgekeken ook voor apps..

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:37

Heb alleen bonspion gevonden. Maar dat werkt alleen voor merk artikelen. En dus niet voor de Aldi, Lidl en eigen merk artikelen. Nu heb ik van de laatste paar maanden de kassabonnen bewaart en ben zelf maar begonnen met een overzicht om de prijzen te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:53

Let je ook op gewicht van het product?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:01

Ja, daar hou ik ook rekening mee. Anders klopt het niet he.

Trouwens van de week naar Keulen geweest voor de kerstmarkt. We hebben de auto in een plaats voor Keulen geparkeerd en toen de trein genomen. Scheelt een hoop geld en ellende met parkeren. En we zijn daar gelijk ook maar naar de Kaufland en een DM geweest. Even weer eea ingeslagen. Hebben we weer een voorraadje van bepaalde producten. Het nuttige hebben we dus met het aangename verenigd.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:31

Vandaag weer eens bij de Mega Food Stunter geweest. Het volgende gekocht:
2 potten mosterd
2 zaken knoflook toast
2 verpakkingen met 2 schnitzels
1 pak met 4 worsten
1 pak met 4 beenhammetjes
1 pak met 8 sateburgers
1 zak met 5 ham-kaas croissants.

In totaal waren we € 16,50 kwijt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:59

Hier afgelopen maandag veel geld uitgegeven aan gourmetten + Allehande Tiramisutaart (bij elkaar 70,-) gelukkig de aankomende paar dagen geen eten hoeven te kopen en ik heb nog voor een week in huis dus dat scheelt.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:07

Nog heel even en dan is die rotmaand (kwa kosten) weer voorbij! Nu komen de leuke aanbiedingen ook weer vind ik! Waar je gewoon wat aan hebt en geen zoetigheden ed

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:21

Hier ook een dure maand. Eerst kerst en vervolgens ben ik morgen ook nog eens jarig, dus dat kostte ook weer aardig wat aan boodschappen. Hierna maar weer gaan bezuinigen dus!
Wel hebben we al ons jaarafschrift van de elektriciteit gehad en daar werden we hèèl erg blij van :D
Scheelt echt in deze maand!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:32

Het is mij gelukt om gewoon voor 70 euro(voor mij en mijn 2 puber kids) alle boodschappen te halen deze maand.
Alleen voor de verjaardag van mijn dochter heb ik 30 euro extra gepind, maar dat is ingecalculeerd.

Verder kreeg mijn zoon, hij werkt bij AH, i.p.v. een kerstpakket 2 bonnen van 10 euro voor boodschappen. Daarvoor heeft hij kerst-lekkers gehaald en dat is nog niet op dus ik kan rustig aan doen met mijn boodschappen voor de komende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:49

Hier ook een dure maand.

Ik ga zo naar de AH heb nog wat lege flessen in te leveren en ga ook de edet halen en die kwekkeboomkroketten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:48

Trouwens ik vind de eerste acties van de AH en de euro weken van de c1000 enzo nog niet zo spetterend. Niet iets wat ik echt perse wil in slaan in voorraad :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:50

De Unix knaks twee voor een euro wel van de c1000

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:19

ik heb helaas geen c1000 in de buurt hier, genoeg andere supermarkten dat wel...

Als je het 'leuk' vind om patronen te zien... blijkbaar heeft unilever inkoopkorting gegeven voor deze week op de Unox, want de knacks zijn zowel bij de AH (25%), de dirk/digros/deka (99ct) ook in de aanbieding.
Alsmede de rookworsten (dirk/deka en c1000), en soep (dirk/deka)

Toiletpapier is ook weer in de aanbieding (en er komt net weer einde in zicht in mijn voorraad dus komt goed uit):
Dirk/deka: page 24 rollen totaal (2 pakken van 12) voor 5 euro
C1000: page 32 rollen voor 7,50
AH: edet, 48 rollen (2 pakken van 24) voor 10 euro

Ondanks dat ik dan een enorme voorraad heb ga ik voor de AH aanbieding, ik vind edet fijner dan page.
Voor diegenen die dat nog niet weten, door gebruik te maken van dit soort aanbiedingen ben je het goedkoopst uit per rol, ook als je het vergelijkt met huismerken/budgetmerken/action/kruitvat etc, heb het alleen nooit vergeleken met lidl/aldi, je zit alleen wel met in 1x een grote(re) uitgave en een grote voorraad.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:43

volgens mij heb je bij de lidl een pak van ongeveer 12 voor 3euro?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:49

Hier ook een dure maand :O en dat terwijl we met de kerstdagen veel weg waren. Weet niet eens of ik het red met het budget :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:50

Ooh wat een handige tips al allemaal. Mag ik hier ook gewoon even binnen komen springen? :)
Om even door te gaan op de wc-papier rollen en prijzen etc, vond ik dit nog: http://opnieuwbegonnen.blogspot.nl/2012 ... ember.html

Nog een tip voor de groenten/fruit: die kopen wij altijd op de markt. Aan het einde van de dag gaan de groenten per kist/krat weg voor heel erg weinig geld. Zo kopen wij vaak groentes die je kan invriezen of die we direct kunnen gebruiken. (2 kilo sperziebonen voor een euro, een hele kist cherrytomaten voor 3 euro, drie kosten avocado's voor 1 euro, etc). Soms is het meer dan we zelf op kunnen en is het ook niet geschikt om in te vriezen, dan maak ik er anderen weer blij mee ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:52

vragen jullie daar dan zelf om of zeggen ze het zelf, die korting aan het eind van de markt?