[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:24

Destino schreef:
Dit is idd ook allemaal wel erg snel!
We hebben inderdaad gezegd dat dit ons laatste bod is en dat het anders over gaat.
Dus als ze met een hoger tegenbod komen dan zeggen we dat nogmaals.
Wij willen trouwens alles zelf doen behalve stucen en de keuken plaatsen. Badkamer gaan we ook zelf erin bouwen :j . Stucen doen we trouwens wel via een kennis, dus scheelt ook in prijs :j

oei waarom doe je het niet andersom? keuken zelf doen en badkamer laten doen, het is heel erg belangrijk dat je de tegels echt super strak tegen de wand aan hebt.

glasvezel is een soort behang waar je overheen kan schilderen, dus net als met gewoon behang moet het glad zijn net als met stucken.

Destino

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:26

Omdat mijn vader de badkamer zelf kan zetten :j Heeft hij al vaker gedaan en dat kan hij echt goed!
De keuken wil ik minder risico mee lopen omdat ik niemand ken die het zelf gedaan heeft en omdat als er iets mis is, je het dan op het plaatsende bdrijf kunt verhalen. (hoop ik dan := )

Ja ik weet wat het is, maar als je een niet geheel gladde muur hebt, dan moet het toch wel glad worden voor je kunt behangen en dan ben je toch 2x die kosten kwijt? :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:30

oke dan is het inderdaad handig~. kan ik je vader ook even lenen? :P haha

ongeacht wat je doet, behangen glasvezel of stucken de muur diend glad te zijn en bij stucken nog het meest, heb je de muur dan niet glad laat het stuck los en valt zonder pardon van je muur af.
bij glasvezelf hoeft de muur nog het minst glad te wezen omdat dat niet egaal is. behang is egaal (tenzij je die met een motief kiest natuurlijk) en daarvoor diend de muur ook glad te wezen.

als je laat stucken en de muur is niet glad, berg je dan maar voor de kosten. Bij onze vorige woning was een offerte gemaakt en dat bedrijf hebben we laten komen maar ze konden eerst alle muren gaan behandelen bij echt bij langs. (de offerte is gemaakt toen het behang van de vorige bewoners er nog op zat dus kon hij niet zien of de muur glad was of niet)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:31

Oh oke, in dat opzicht snap ik hem :j

haha je mag hem van mij wel lenen hoor :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:36

Destino schreef:
manzano schreef:
Ja stucen moet je idd laten doen.
Maar dat is natuurlijk wel een keuze die je maakt dat je het wil laten stucen.
Er zijn ook andere opties voor je muur. Dat bedoel ik dus meer...... je kan het zelf zo gek maken als je wil.
Wij hadden het geld niet (over) voor stucen, dus hebben gekozen voor glasvezel.

Allemaal dingen die je toch wel zelf in de hand hebt. Is natuurlijk afhankelijk van je smaak, maar ja....... ik vind een keuken met een borretti etc ook mooier, maar ja....... je kan niet alles :+

Maar als je glasvezel hebt dan moet je muur alsnog redelijk glad zijn toch?
Dat is hier ook niet echt het geval zeg maar, dus het moet gedaan worden..
Maar wat je zegt is wel waar.

Ja moet wel redelijk glad zijn........... dus vriendjelief heeft flink kunnen oefen-stucen haha.
(voor netjes gestucte muren is hij gezakt haha, maar voor onder glasvezel was het prima).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:37

Wij hebben badkamer en keuken ook zelf gedaan. Nou ja........ met name vriendlief dan. Had ie ook nog nooit gedaan, maar het is prima gelukt :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:30

Pashon: Daar mag buiten nog her en der wel wat gebeuren, maar je hebt een mooi huis gekocht met veel ruimte! Super! En wat een leuke plannen heb je. Komt allemaal dik in orde.

Destino: Als ze meteen hadden gehapt, had ik me meer zorgen gemaakt. Geduld is een schone zaak. :j
Inderdaad worden verkopers extra happig als er geen financieringsbeding in opgenomen hoeft te worden. En helemaal als ze snel kunnen overdragen! Dat kan in je voordeel spelen. Ik zou mijn poot stijf houden.
Een leveringsakte gaat meestal niet heel snel na de koopakte. De meeste banken kunnen dat niet meer aan. De tijd dat je op dag 1 koopt, op dag 2 naar de bank gaat en op dag 3 naar de notaris, is al even geleden. Ik heb het nog meegemaakt. :P Meeste banken willen nu wel een ruimere termijn hebben. Dus dan zit je wel veilig.
Ik ben nu ook wel benieuwd naar wat je op het oog hebt!
Ik zou ook voor een bouwdepot gaan. Volgens mij krijg je daar dezelfde rente voor, als je betaalt voor de hypotheek. Dus zo lang mogelijk laten staan (en liefst zo veel mogelijk opzetten. ;) ) Nog een voordeel. Je wil niet weten hoeveel ik heb moeten opsnorren in de archieven. De bank bewaart meestal de originele facturen 7 jaar. De meeste particulieren niet. Als de belastingdienst wil zien hoe het zit, zijn veel mensen die gegevens kwijt. En dan is het fijn dat de bank ze nog heeft!
Ze hebben duidelijk een vlotte, hardwerkende makelaar!
10.000 voor een keuken? Dat vind ik te weinig. Ik heb geen grote eisen, maar ik wil wel goede kwaliteit. Mijn keuken was 9 jaar geleden 16.000 euro en ik heb er echt geen heel gekke dingen in zitten.
Ik heb ook interesse in je vader. hihi

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:33

Pffff dan ben ik wel benieuwd hoe groot jouw keuken was/is :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:37

De belastingdienst kan toch maar tot 5 jaar terug vragen???
Wij bewaren dat soort dingen overigens wel altijd. Ook ivm garantie enzo :j

Maak meestal een kopie van de bon waar ik het origineel bij plak. Die stomme dingen vergaan vaak zo snel :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:45

Nee hoor, de bewaarplicht is zeven jaar. Net zolang als de herzieningstermijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:59

Oh ok. Dacht dat die vijf was. Handig om te weten.
Nou is het voor ons niet aan de Orde, maar toch.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:02

Spannend hoor Destino!

@ pashon, blijft de keuken erin in jullie nieuwe huis?
Ik heb Destino een adresje gegeven van een goed adres in Duitsland voor keukens.
Dat bedrijf heeft 80% van zn klanten in NL.
En is ong 5000 euro op een keuken goedkoper dan in NL.
Goed shoppen voor een keuken en afdingen kan enorm schelen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:03

In NL moet je idd flink afdingen :j Anders betaal je echt teveel.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 07:24

idefix, bedankt voor al je informatie :D
Wat ik me ook nog afvraag met een bouwdepot, moet je echt nota's inleveren of mag je ook bonnetjes inleveren van aankopen bij de gamma als je daar bijv je kraan koopt voor in de badkamer?
Ik heb het geluk dat mijn oom een eigen aannemers bedrijf heeft en ik dus via hem de deuren en deurposten etc kan kopen.. Hij kan vast wel creatief een bon of iets schrijven.
Zal je straks een link sturen van het huis!

Attitude, die link is zeker handig!
Het is wel jammer dat Duitsland zo ver is, maar als dat zoveel scheelt is het wel een bezoekje waard.
Alleen jammer dat er geen prijzen bij de keukens staan..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:37

Gamma bonnetjes kun je ook gewoon inleveren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:30

Vaak kun je ook 'spijkergeld' aanvragen. Dat is meestal rond de €2500 voor.. spijkers :+ en andere kleine uitgaven.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:33

Oh echt haha :+
En daar moet je ook aankoopbonnetjes voor inleveren :P ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:43

Mijn ouders hebben gewoon een bouwdepot en kunnen er mee doen wat ze willen. Die zitten niet vast aan bepaalde klussen. Geen idee hoe ze dat geregeld hebben. Maar wel handig!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:55

Dat is inderdaad wel handig ja!

Klopt het trouwens dat de nieuwe regels per 1 augustus niet gelden voor hypotheken die onder de NHG vallen?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:28

Whoei net weer een tegenbod gehad! :D Ze zakken aardig hard, we hebben gezegd het in overweging te nemen, dus we bellen morgen terug, maar we zitten nu met vraagprijs en ons bod nog maar een paar duizend euro uit elkaar, dus daar komen we wel uit :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:35

attitude beide keukens laten ze in de woning zitten. momenteel is voor ons een nieuwe keuken nog niet aan de orde maar in de nabije toekomst wel, adres mag je als je wil sowieso wel doorgeven.
Buiten moet er inderdaad heel veel gebeuren maar wij zijn echt buitenmensen en dat vinden we niet erg. Wij hebben liever dat we buiten nog het nodige moeten doen als binnen, gezien we binnen het grootste deel moeten uitbesteden en buiten kunnen we vrijwel alles zelf.

Destino, bonnetjes van de gamma endergelijk kan je inleveren mits je dit aangevraagd hebt bij het bouwdepot. Houd er rekening mee dat als je oom bonnetjes in elkaar gaat vlansen hij wel aansprakelijk gesteld kan worden als de belastingdienst dat zou willen en echt gaat neuzen!

Spannend, waarom morgen pas terug bellen? (sorry snap zelf niet zo goed waarom mensen altijd zolang moeten wachten)
Toen wij ons huidige huis gekocht hebben moesten wij ook lang wachten op de verkopende partij, terwijl wij continu binnen 15 min een tegenbod neergelegd hadden. Wij waren daar niet zo blij mee en hebben 2 dagen moeten wachten hij had geen half uur later moeten bellen met zijn bod dan hadden we de boel over laten gaan. lang wachten houden wij niet van :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:38

Wat goed, Destino! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:56

@ Pashon, dat weten we :j Maar we kopen de deuren en deurposten sowieso bij hem, dus daar moet hij toch een officiele bon voor uitschrijven :j .
We bellen morgen terug, omdat we nog informatie moeten krijgen over de CV ketel. De huidige bewoners hadden altijd een huurcontract en de CV is al 15 jaar oud. Wij willen nog weten of ze de ketel dan gelijk weg komen halen, of dat het contract overgenomen moet worden o.i.d.
Als we CV ketel voor bijv 300 euro kunnen laten hangen, dan doen we dat en dan kopen we t.z.t. wel een nieuwe als hij kapot gaat. Dus daar wachten we eerst op. :j
En we bellen morgenochtend, dan zit er nog geen 24 uur tussen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:02

Voor 300 euro........ dan zou ik volgens mij een nieuwe kopen gezien de leeftijd. Zo duur zijn nieuwe ketels niet :n

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:16

Huurcontract van de ketel kan opgezegd worden door de huidige eigenaren, nieuwe ketel kost je zo uit mijn hoofd nog geen 2000 euro. Ik zou daar niet op bezuinigen. Met een nieuwe ketel heb je een hoop minder stookkosten.