Wel bizar hoor, ik heb per jaar gewoon lagere stroomkosten dan sommigen hier per maand betalen. Bedrag aan gas is hierin te verwaarlozen, verwarming gaat via blokverwarming (€150 p/m).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:Dees schreef:Vanmiddag (plm 15.45 uur) kwam op BNR radio een waarschuwing voorbij dat enkele kleine leveranciers er erg slecht voor staan en mogelijk gaan omvallen.
BudgetEnergie werd in het rijtje genoemd. Ik las dat enkelen hier daar nog bij zitten. Neem je maatregelen, probeer te voorkomen dat je veel van ze tegoed hebt.
goede opmerking:
https://dvhn.nl/economie/Deze-vier-ener ... 64776.html zie hier meer informatie.
zonnebloem18 schreef:Ik vind onze P1 meter heel handig. Afgelopen weekend waren we weg en stond de verwarming op 15 graden. Omdat het daar onder kwam moest hij de hele tijd bijstoken en dat was best een dure bedoeling. Gisteren hebben we 's ochtends (mijn man was thuis) de kachel op 17 graden gezet, dat kostte niet zo veel als de hele dag op 15 en hij heeft daarmee de hele nacht en dag niet bij te hoeven stoken. Dat is uiteindelijk dus veel goedkoper dan hem laag houden.
Dees schreef:Op zich kun je daar best blijven, maar zorg er voor dat zij geld van jou tegoed hebben, ipv jij van hun.
In het algemeen is het sowieso beter om.helemaal niet te sparen bij je energieleverancier. In feite ben je dan een geldschieter die geen rente vraagt. Je kunt echt beter bij een bank sparen.
Dat leuke bedragje terug na een jaar is niets anders dan een sigaar uit eigen doos. Je hebt eigelijk gewoon al die tijd teveel betaald.
Dees schreef:Op zich kun je daar best blijven, maar zorg er voor dat zij geld van jou tegoed hebben, ipv jij van hun.
In het algemeen is het sowieso beter om.helemaal niet te sparen bij je energieleverancier. In feite ben je dan een geldschieter die geen rente vraagt. Je kunt echt beter bij een bank sparen.
Dat leuke bedragje terug na een jaar is niets anders dan een sigaar uit eigen doos. Je hebt eigelijk gewoon al die tijd teveel betaald.
Jobbeltje schreef:Elisa2 schreef:Nou jouw probleem is exact ook mijn probleem en ik snap er helemaal niks meer van..ik verbruik ook veel minder dan gemiddeld zowel qua stroom als gas en heb zonnepanelen en het bedrag wordt alleen maar hoger en hoger...
Karuna bij welke maatschappij zit jij?
Misschien komt het door de btw verhoging die er per januari weer in zit? Prijsplafond is volgens mij nog niet verwerkt bij veel leveranciers omdat daar ook nog veel onduidelijkheid in zit. Dus als het prijsplafond er niet ik zit en de btw verhoging wel, rekenen ze met nóg hogere tarieven.
Cer schreef:Nou ja, Wilma heeft wat geprobeerd en het werkte niet.. is dat heel raar?
T is sneu dat het moet.. ze is niet de enige die in geldproblemen komt toch?
MarlindeRooz schreef:En dan ook direct op 18 graden hè. Geld over Wilma?
Nu ik 15 graden thuis gewend ben is het overal zo verrot warm. Op de uni zweet ik me dood en in de trein is het net een stoomcabine.