Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:30

Ja, dat is zeker een voordeel van die rails.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:16

Afbeelding
hier heb ik de rails op mijn slaapkamer, ik moet alleen nog iets vinden om er op te hangen.

Afbeelding
deze is in de woonkamer.
ik heb aan de lange zijdes van mijn woonkamer de rails hangen

Afbeelding
hier heb ik staaltjes voor gordijnen aan de rails hangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:28

Ziet er toch netjes uit. Eventuele kieren afkitten (gaan wij doen iig) en strak :).

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:23

Ik heb ook zitten denken om de kieren dicht te kitten maar ik doe het toch niet.
Het is gewoon een oud huis waar helemaal niks recht loopt, en ik zelf zie het al niet eens meer.

Marion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:08

Hoi allemaal!
Wij starten binnenkort met een grote verbouwing, waarbij ons hele huis van binnen vernieuwd gaat worden!
Ik lees hier dus al een tijdje mee voor inspiratie :)

Nou zijn wij erg in dubio over de nieuwe vloer. Wij krijgen vloerverwarming en willen een houtlook vloer leggen. We kunnen alleen niet goed kiezen tussen pvc of tegel met houtlook.

Tegels houden de warmte beter vast en zijn slijtvaster, maar ook harder, kouder als de vloerverwarming niet aan staat en je krijgt voegen tussen je tegels.

Zijn hier bokkers die bewust voor het één of voor het ander gekozen hebben? En waarom/zijn jullie blij met de keuze?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:14

PVC. Want het heeft geen voegen. Voegen in 'hout' is onlogisch :)).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:21

Die voegen waren ook mijn twijfels, maar toch gedaan.
En echt, ondanks dat het hele duidelijke voegen zijn vragen ZO veel mensen "Oh, mooie houten vloer zeg!" Echt grappig.

Maar hier dus gekozen voor tegels ivm slijtvastheid met een hond en 2 kinderen en ik ben er erg blij mee.
Laatst bijgewerkt door secricible op 12-10-23 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:21

Wij zijn erg gevoelig voor statische elektriciteit, daarom hebben wij bewust voor tegels gekozen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:29

Ik denk dat ze tegenwoordig tegels ook met dunne voeg kunnen leggen? Als de voeg dan al minder opvalt is dat wel positief.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:04

secricible schreef:
Die voegen waren ook mijn twijfels, maar toch gedaan.
En echt, ondanks dat het hele duidelijke voegen zijn vragen ZO veel mensen "Oh, mooie houten vloer zeg!" Echt grappig.

Maar hier dus gekozen voor tegels ivm slijtvastheid met een hond en 2 kinderen en ik ben er erg blij mee.

Hier hetzelfde :j heel veel mensen denken dat we een houten vloer hebben.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:49

Ik wilde tegels maar doordat ik liever gister dan vandaag uit dit huis weg ben, hebben we voor PVC gekozen. Voor tegels was de ondervloer niet geschikt en wilde er geen geld aan uitgeven om hem ervoor geschikt te maken. Moet zeggen dat het handig is, maar volgende huis tegels!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 07:54

Marion_ schreef:
Tegels houden de warmte beter vast en zijn slijtvaster, maar ook harder, kouder als de vloerverwarming niet aan staat en je krijgt voegen tussen je tegels.

Zijn hier bokkers die bewust voor het één of voor het ander gekozen hebben? En waarom/zijn jullie blij met de keuze?

Wij willen ook voor tegels gaan over de gehele benedenverdieping (met vloerverwarming). Maar in principe zet je de vloerverwarming nooit uit toch? Ik heb nog nooit vloerverwarming gehad maar ik meende dat je die altijd op een constante temperatuur hebt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:20

Jildau schreef:
Marion_ schreef:

Wij willen ook voor tegels gaan over de gehele benedenverdieping (met vloerverwarming). Maar in principe zet je de vloerverwarming nooit uit toch? Ik heb nog nooit vloerverwarming gehad maar ik meende dat je die altijd op een constante temperatuur hebt.

Je zet het systeem niet uit maar het systeem regelt wel of die wel of niet verwarmt. Wij hebben ook een of ander speciaal duurzaam systeem waardoor onze vloer nooit warm aanvoelt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:38

@Jildau, in de zomer zal er geen warm water door je vloer stromen, dus is je vloer wel koud.

Wij hebben tegels (houtlook) in de badkamer, vind het heel mooi maar zou het beneden niet willen idd ivm de voeg. Beneden hebben we PVC, geen houtlook, maar dus zonder voeg, dat bevalt hier super goed. Vind dat toch iets comfortabeler aan de voeten dan de tegels van de badkamer.

Badkamer, hier zie je de naden dus en voel je ze ook duidelijk, is ook met schoonmaken lastiger:
Afbeelding
Beneden, geen naad te voelen, je ziet wel de vorm maar er blijft niets in liggen.
Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:04

Tegels! Ideaal met dweilen, slijtvast en heel veel mensen dachten inderdaad dat wij een houten vloer hadden. Neem alleen wel brede en lange planken/tegels. Mijn ouders hebben smalle korte en dan heb je veeeeeeel voeg en dat is een stuk minder mooi. Plus, in de zomer is de vloer lekker koel :D

http://www.kweepeer37.nl kan je de fotos van onze vloer zien.

Nu heb ik parket (braziliaans iets), dat lag al in dit huis. Maar op veel momenten mis ik mijn tegels hoor!

Marion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:31

Toch wel veel tegelfans dus! :D
Ziet er prachtig uit op jouw foto's MRI! Zo'n brede plank vind ik inderdaad ook wel erg mooi.
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat wij ook voor tegels gaan.

Jildau schreef:

In de zomer en voor/najaar als de temperatuur nog goed is verwarmt hij niet. Dus dan heb je een koude tegelvloer. Maar wat MRI zegt had ik nog niet over nagedacht: In de zomer zijn tegels inderdaad lekker koel!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:42

En in de tussenfase trek je gewoon pantoffels aan. Wij hebben op dit moment de vloer nog niet aan staan qua verwarmen, is niet nodig gezien de isolatie van ons huis. Dus koude vloer, ondanks dat het niet 'warm' buiten is. Pantoffels is de oplossing, ook bij PVC wel fijn hoor, dat is ook best koel aan de voeten vind ik.

Gaan jullie ook een warmtepomp installeren? Want dat hebben wij afgelopen jaar er bij gedaan en dan 1 die ook kan koelen via de vloerverwarming. Dus koud water er door ipv warm.
Was super fijn in de afgelopen zomer! We konden het huis significant koeler houden dan voorgaande jaren.

Marion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:47

Warmtepomp hebben wij nu nog geen budget voor gezien de omvang van de verbouwing. Maar alles wordt wel zo gemaakt dat we er in de toekomst een warmtepomp op kunnen aansluiten. Lijkt me heerlijk in de zomer!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:57

In ons nieuwe huis liggen houtlook tegels.
Hoe het verder bevalt weet ik nog niet, want we hebben de sleutel nog niet.
Maar ik vind het wel heel erg mooi en het lijkt me ook heel praktisch.

Dit is onze vloer straks.
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:09

Nooit ga ik meer aan PVC, we hebben een van de duurste varianten en ik vind het echt k.. materiaal. Krast als een dolle. Het is prachtig daar niet van, maar dan heb heb ik 10x liever tegels zoals hierboven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:17

PSvanLot schreef:
Nooit ga ik meer aan PVC, we hebben een van de duurste varianten en ik vind het echt k.. materiaal. Krast als een dolle. Het is prachtig daar niet van, maar dan heb heb ik 10x liever tegels zoals hierboven.

Joh, PVC wordt juist aangeprezen als slijtvast. Wat een domper.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:18

Wij hadden in het huis van de link hierboven pvc op de trap.
Nooit meer... kieren die erin kwamen, dikke krassen en matig schoon te krijgen (door de structuur) en gewoon niet heel netjes geplaatst (ze zijn 5 of 6 keer terug gekomen ervoor). Maar nee, ik hoef geen PVC in mijn huis :D
Onze oude buren hebben wel PVC liggen, heel goed gelegd. Dat scheelt al een hoop!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:20

Wij hebben ouderwetse eikenhouten planken, vind t heerlijk :)). Maar wij hebben dan ook geen vloerverwarming en die komt er ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:32

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:

Joh, PVC wordt juist aangeprezen als slijtvast. Wat een domper.

Het is een veel zachter materiaal dan bv tegels, dus het kan echt niet slijtvast zijn helaas. We hebben een grote woonkeuken en daar zijn echt al krassen helaas.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:38

Mijn moeder heeft pvc, maar dat krast of kiert helemaal niet, ondanks al het zand dat de honden en katten naar binnen sjouwen.