Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:30

Wat fijn Samantha! Veel geluk en plezier gewenst in je nieuwe huis.

Hier is de puppy onderweg! Hij kan hier ieder moment zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 16:16

Gefeliciteerd Samantha _/-\o_ *\o/*

Oei wat spannend de pupsel <3 wat voor ras is hij/zij trouwens? Ziet er echt übercute uit :j

Mbt tot no-spend-challenge dat werkt zeker! Ben zelf wel erg van dagverse groenten / fruit en dat vind ik dan lastig.

We hebben gezellige Kerst gehad. Morgen, overmorgen en donderdag werken. Heb er niet zo'n zin in :O maar meestal als je dan bezig bent gaat het allemaal ook wel weer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:48

Ik kan wel een maand op voorraad teren, maar dan moet ik erna veel inkopen, omdat de kast en vriezer leeg is. Ik maak het wel gewoon geleidelijk op, dat werkt hier ook prima :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:43

Wij maken sommige dingen in een grotere hoeveelheid, vriezen in en eten het dan geleidelijk aan leeg. Zo zitten we niet steeds op zelfde moment met een lege vrieskist of met een grote uitgave.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:28

Gefeliciteerd met je puppy PSvanlot! Maarre, wordt hij thuisbezorgd dan?

Ik lees nog steeds wel mee. We hebben ons spaardoel voor dit jaar gehaald. Kan wel zijn dat er voor het volgende loon weer wat af moet om een tekort op te vangen :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:13

Varekaj schreef:
Wij maken sommige dingen in een grotere hoeveelheid, vriezen in en eten het dan geleidelijk aan leeg. Zo zitten we niet steeds op zelfde moment met een lege vrieskist of met een grote uitgave.

Ik vul hem nooit ruig omdat ik bijna alles per week koop. Dan gelukkig ook geen grote uitgave.
Al ligt er altijd wel wat 1+1 vlees of vegavlees in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:14

MissAnnemijn schreef:
Gefeliciteerd met je puppy PSvanlot! Maarre, wordt hij thuisbezorgd dan?

Ik lees nog steeds wel mee. We hebben ons spaardoel voor dit jaar gehaald. Kan wel zijn dat er voor het volgende loon weer wat af moet om een tekort op te vangen :Y)

Jazeker! De eigenaresse is met de moeder van de pup, de pup komen brengen. Hij was meteen rustig daardoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:00

Ik moet ook een no spend challenge doen deze maand. Pfff, mijn lopende spaarrekening is bijna leeg. En ik had ook een heel slecht jaar dit jaar. € 3000,- meer uitgegeven dan er binnen is gekomen. -O-
Ben blij dat ik naar appartement ga verhuizen. :j

Bij mij ligt alleen brood van TGTG in de vriezer. Verder wat frites en pizza in geval van nood :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:13

Wat een leuk hondje PS! Veel plezier samen.

Veel geluk gewenst in je nieuwe huis Samantha, fijn als alles achter de rug is.

Ik heb besloten ee binnenboel hier toch maar niet te schilderen deze vakantieweek. Het is wel hard nodig, maar even rustig aanrommelen ook na een hectisch jaar. Dat ik sinds een paar dagen met een tennisarm loop, bevestigt dat het beter is zo. Dus de KBS kan mooi naar de spaarrekening deze maand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:16

Veel plezier met de pup trouwens PS en Samantha in de nieuwe woonst :D

Januari staat goed vol met shiften in het prikcentrum. Worden paar pittige weken maar ach, het is tijdelijk (er zijn dagen dat ik in combi met mijn gewone job van 8u tot 23u aan het werk ga zijn). Vooral de spaarrekening gaat er wat blijer van worden. Ik huur een weide minder komend jaar, scheelt alweer een flink bedrag en voor de huidige heb ik vorig jaar al een mooie voorraad kalkcyanide aangekocht. Hoeft die uitgave ook niet meer. Verder bespaarplan is paard in de zomerperiode misschien toch wel aantal maanden 24/7 op de weide, op voorwaarde dat hij niet alleen hoeft te staan. Scheelt weer aan stalgeld. Ik kan het wel missen maar dat wat oppotten is ook gewoon lekker 8-)

En ik ben aan het uitkijken naar een andere job. Ben het wat beu dat het weleens een maandje pittig is qua onkosten. Dus proberen om ergens anders meer uren te krijgen en een kleine verbetering in loon is nooit slecht :+ Ik werk nu 20u en wil graag naar 30u of 32u ofzo. Al zal ik een leuke full-time ook niet laten schieten.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:48

Mag dat überhaupt? Een werkdag van 15 uur? Moet zeggen dat ik dat niet zo'n fijn idee zou vinden om geprikt te worden door iemand die al zo lang aan het werk is...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:35

Dat prikken lijkt me geen hogere wiskunde. Dat kun je met wat ervaring nog met je ogen dicht, lijkt mij?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:46

O dat is wel erg lang ja.

Beter even rust nemen dan Chubby!

Foto’s van de pup? Pup spam willen wij. :j

Net voor m’n werk even spiegel in de gang opgehangen. Zo is er steeds weer een klusje af. Wel balen dat de bouwmarkten ook dicht zijn. Wel via click en collect verf besteld. Heb de trapleuningen eraf gehaald, om te verven. Was ook met verhuizen handiger. Maar nu moet ik ze dus nog verven en terughangen. Ze worden zwart.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:14

Chubby schreef:
Dat prikken lijkt me geen hogere wiskunde. Dat kun je met wat ervaring nog met je ogen dicht, lijkt mij?

Hier liggen de spuiten allemaal klaar. Je hoeft alleen nog maar te prikken. Dat kan idd ook met ogen dicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:08

Prikken an sich kan echt iedereen. Ik weet nog dat ik voor mijn diergeneeskunde practica een vaccinatie moest halen nog bij de huisarts. Maar ja, doordeweeks niet in NL. Dus die heeft de hele boel gewoon meegegeven aan m'n ma: diergeneeskunde studenten kunnen zelf prikken, alstublieft.

Ik zou denk alleen geen 15 urige werkdagen over hebben voor een hoger salaris. Wanneer doe je dan wat voor jezelf? Ok dat bespaard ook weer natuurlijk.. je hebt ook geen tijd meer om geld uit te geven :D

Ik was zo blij met mijn salaris en toen zag ik hoeveel er was verdwenen naar de belastingdienst. Zo jammer altijd haha

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:48

Ja ik kan ook prima prikken maar vind een werkdag van 15 uur echt te lang. Dat gaat echt ten koste ergens van...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:50

Ik vind 15 uur ook erg lang. Als student maakte ik ze regelmatig, maar ik moet zeggen dat ik het nu toch wel heerlijk vind om gewoon thuis te zijn...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 12:57

Soms doe ik het ook die dubbele diensten.... of gedeeltelijk dubbele diensten. Ben dan altijd wel brak de andere dag maar goed... zou nu ook werken vanaf 13.00 - 23.00 uur en dat is echt geen grote uitzondering, maar gelukkig zijn 2 afspraken van ambulante zorg afgezegd en hoef ik pas om 15.30 op de locatie te zijn.
Het verdient geen schoonheidsprijs maar soms is het niet anders. Denk dat je goed kunt inschatten (of je collega's zeggen er dan wel wat van) of het nog verantwoord is ja of nee. Maar volgens de Arbeidstijdenwet mag het niet of slechts bij geval van nood.
In de zorg is momenteel eigenlijk alles toegestaan / in geval van nood >;)
En dan tja, beter dat er iemand is dan dat allerlei afspraken moeten worden omgegooid of erger mensen niet kunnen worden opgenomen doordat er geen personeel is...

Ik wilde vanaf september écht 16 uur per week gaan werken, dus 2 diensten. Is maar in 3 weken gelukt, waarvan 1 een vakantieweek :+ en dan kan ik nee gaan zeggen maar dan kom je de volgende dag op je dienst moet je zoveel administratie wegwerken dat je alsnog extra uren moet gaan draaien. Want de directe zorg gaat altijd voor administratie. Administratie als bijv het bestellen van spoed materialen waarvoor je doordat het zo druk is soms wel ene half uur in de wacht staat... In die tussentijd kun je nog wat rapporteren maar je staat dus maar met die telefoon in je hand of op handsfree en kunt verder vrij weinig.

Nu dacht ik komende 3 maanden, dan ga ik wel standaard op 24 uur per week zitten, ook wel lekker. Dus ik sta 24 uur per week ingeroosterd. En jawel, net alweer een app van de roostermaker met allemaal diensten die nog open staan...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:17

Als je het goed vol kunt houden voor een korte tijd is het ook prima toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:24

Wie zegt dat ik zoveel uren prik ;) ik heb op mijn gewone werkplek een administratieve functie en ook de shiften in het prikcentrum zijn administratie. Daarnaast zitten er echt wel wat momenten voor pauze tussen. In totaal ben ik ongeveer 11u aan het werk, maar dan verdeeld over 2 locaties.
Daarnaast zijn werkdagen van 11u toegestaan. Sterker nog, ze mogen je zelfs 9 dagen aaneengesloten laten werken in de zorg alvorens je een rustdag krijgt.

Je wil niet weten hoe mijn diensten eruit zagen tijdens de Lockdown vorig jaar toen ik wél in de zorg stond, aan het bed. Die waren lang zo vrolijk niet qua planning. Zelfs met 8u/dag werd dat zo gepuzzeld dat je gewoon 0,0 tijd voor jezelf had.
Mijn uren op het prikcentrum kan ik zelf plannen, dus ik hou zeker rekening met tijd voor mezelf, huishouden, ontspanning etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:01

VHU als je max 24 uur is zoekt die roostermaker het lekker ergens anders met z'n gaten :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 01:22

Ik heb ook ff nog niet gereageerd ... }>

Citaat:
Daarnaast zijn werkdagen van 11u toegestaan. Sterker nog, ze mogen je zelfs 9 dagen aaneengesloten laten werken in de zorg alvorens je een rustdag krijgt.
... yep...

Vandaag zo'n dienst dat je geen minuut pauze hebt en ik ben nu pas klaar met rapporteren, zou tot 23.00 uur werken :O 8)7 het systeem waarmee we medicatie controleren en toedienen viel uit... leuk ...

Maar goed ^)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:32

En te bedenken dat spoedartsen gewoon 24u schiften draaien. Al vaak gehoord: als het op leven en dood aankomt, kom je hopelijk in de eerste helft van mijn shift aan…
Ook wel gekkenhuis.

Verder denk ik dat varekaj dit prima zelf kan en mag inschatten :j ik draai ook veel lange dagen, wel op eigen initiatief en dat gaat prima.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 06:44

Ik wil ook puppy spam, leuk beestje

Varekay in Nederland zo het niet lonen zoveel werken, betaal je best veel belasting over de 2e WG.
Als je paarden in eigen beheer hebt zou ik nooit veel geen werken iig niet fulltime

Ik heb 20 jaar fulltime gewerkt maar ik ga nooit meer terug naar fulltime :+ tenzij ik ga scheiden ofzo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 08:34

Beetje arts, verpleegkundige of wie dan ook in de medische sector overlegt wel hoor bij twijfel of idee van oververmoeid e.d. en soms hoeft dat overleg maar een blik te zijn op je collega als je ergens mee bezig bent. En ja, ook in de medische wereld worden wel eens fouten gemaakt maar mensen zijn best wel complex :+
Ik zeg altijd maar was u maar een fiets dan kon ik uw band wel plakken maar nu heeft u ... en mijn setje is nu niet toereikend.

Moet zo naar de tandarts... := zo niet mijn hobby maar goed alles voor een stralende glimlach *D