Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ja de mensen maken elkaar helemaal gek.
En hoe mooi de tussenwoning ook kan zijn, het blijft een tussenwoning.
En als dan de prijzen bij een stijgende rente weer normaal worden hebben ze ineens een huis van een paar ton teveel betaald.
manzano schreef:Dat is precies wat ik bedoelde Ikke... Dat gemeenten daar prima invloed op kunnen uitoefenen, als ze zouden willen
verstijnen schreef:Even off-topic.. hoeveel m2 weide heb je minimaal nodig voor één paard en een Shetlander?
Ibbel schreef:verstijnen schreef:Even off-topic.. hoeveel m2 weide heb je minimaal nodig voor één paard en een Shetlander?
Goed onderhouden weiland kan je 4 paarden per ha houden. Met twee paarden heb je dus 5000 m2 nodig.
Bemest je niet en zit je op zand, dan wordt dat nog krap an. Wil je ze het hele seizoen gras kunnen geven.
Is gras niet de bedoeling/niet nodig, dan zou je mogelijk met 3000 m2 ook nog wel uit kunnen komen (en dan bedoel ik alleen wei hè, niet het complete perceel wat je zou kopen) en dan bij voorkeur lang en smal zodat er nog eens een sprintje kan worden getrokken, dus zeg 40 breed en 75 lang.
Dus je zult al snel moeten zoeken naar huizen met 5000 - 8000 m2, wil je dat soort oppervlakte voor een wei over houden.
manzano schreef:Kan verhaal van Ibbel wel goed volgen.
Toen ik nog bij agrarische makelaar zat gaven we mensen altijd advies om minimaal 5.000m2 te zoeken. Maar het hangt natuurlijk ook een beetje af van de indeling van je terrein.
pillow schreef:manzano schreef:Kan verhaal van Ibbel wel goed volgen.
Toen ik nog bij agrarische makelaar zat gaven we mensen altijd advies om minimaal 5.000m2 te zoeken. Maar het hangt natuurlijk ook een beetje af van de indeling van je terrein.
Dit dus. Die in Tzum die hier gedeeld is heeft dik 11000m² maar voor je paarden en of schapen heb je er niks aan.
Cayenne schreef:Ik ben benieuwd wat ze hier om het huis gaan doen? https://www.funda.nl/koop/garderen/huis ... terweg-50/
manzano schreef:Kan verhaal van Ibbel wel goed volgen.
Cayenne schreef:Ik ben benieuwd wat ze hier om het huis gaan doen? https://www.funda.nl/koop/garderen/huis ... terweg-50/
manzano schreef:DuoPenotti schreef:Ja de mensen maken elkaar helemaal gek.
En hoe mooi de tussenwoning ook kan zijn, het blijft een tussenwoning.
En als dan de prijzen bij een stijgende rente weer normaal worden hebben ze ineens een huis van een paar ton teveel betaald.
Ik zie het maar zo dat ik nu door de gekte een paar ton "gebakken lucht" mee neem en in een ander huis stop. Als dan de waarde van dat huis daalt dan verdampt m'n "gebakken lucht" en komt de waarde richting m'n hypotheek. Voel ik verder niet zo veel van. Puur psychologisch.
Cayenne schreef:Die flamingo's
Weer eentje in de categorie: Of het is mooi of spuuglelijk: https://www.funda.nl/koop/amstelveen/hu ... weg-123-a/