Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:01

@Wendy1987 wat een schatjes! Mooi graslelie'tje! En een stippie <3

Ik was alweer half vergeten dat ik zo'n box besteld had _O- Dus was een leuke verrassing :D

Je kan nooit genoeg lantaarnplantjes hebben toch? :+
Afbeelding

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:38

Ik kom hier ook even meekletsen!

Sinds kort weer terug uit Ghana, waar ik normaal gesproken woon en werk. Ben nu weer tijdelijk terug ingetrokken bij mn vriend en lekker met plantjes bezig.

O.a. een kneusjes box besteld, welke als het goed is de 10e aankomt! :D
We hebben een medium planten collectie nu, met als kers op de taart een enorme Paradijsvogel plant <3 Hij raakt inmiddels het plafond :')

Afbeelding

Vorige week ook een Ficus Elestica van mn moeder gekregen, heel erg blij mee ook!

Op dw wishlist staat inmiddels een hoop! O.a. een Zebrina en een Monstera.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:58

Air schreef:
De vingertechniek( :')) heb ik vandaag ook maar toegepast en werkt inderdaad goed!

Thanks voor de tip van de tampon, ga ik even doen.

Ik zeg ook altijd tegen mijn vriend dat ik weer moet vingeren. _O-

Tutti_Frutti schreef:
Ik kom hier ook even meekletsen!

Sinds kort weer terug uit Ghana, waar ik normaal gesproken woon en werk. Ben nu weer tijdelijk terug ingetrokken bij mn vriend en lekker met plantjes bezig.

O.a. een kneusjes box besteld, welke als het goed is de 10e aankomt! :D
We hebben een medium planten collectie nu, met als kers op de taart een enorme Paradijsvogel plant <3 Hij raakt inmiddels het plafond :')

[ [url=m/yqsZeD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige week ook een Ficus Elestica van mn moeder gekregen, heel erg blij mee ook!

Op dw wishlist staat inmiddels een hoop! O.a. een Zebrina en een Monstera.

Wat een prachtig exemplaar!

Warboel schreef:

Ik was alweer half vergeten dat ik zo'n box besteld had _O- Dus was een leuke verrassing :D

[ [url=m/X9rTBk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk!

wendy1987 schreef:
Ik kon het niet laten. Even net voor sluit ( rustiger) deze schatjes gehaald en mos. Kan ik morgen mijn ecosysteem opnieuw indelen. Was 1 plant die t niet gered heeft en in de andere pot mos wat lelijk is.. grote potten dus moet wel passen.

Ik ging voor 2 plantjes.. Maar kijk nou :+:

[ [url=m/8o0FyS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een stip ( begonia toch)
Een bromelia volgens prijs kaartje en de andere 2 weet ik niet. Gras iets en 1 die denk ik open en dicht gaat in t licht..

Edit: owww wauw, dat terrarium ( of hoe heet het? .. vet gaaf!

Ik geniet van jullie foto's hoor van al die mooie grote planten!!

Super leuk! Succes en natuurlijk foto's!

Wendy_Komen schreef:
Hier ook erg blij met mijn luchtbevochteraar (is dat een woord :'))
Ik zet hem altijd op ioniseren, en verwarming zodat de damp wat warmer is. De hygrometer van het apparaat zelf vind ik niet geheel betrouwbaar, dus hou mijn andere meter in de gaten en zet het apparaat dan gewoon 1 uur of langer aan.

Hij staat naast mijn Zebrina, olifantsoor en onder de Monkey leaf:

[ [url=m/7qDfXI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/poCuOu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit blijft toch ook genieten met plantjes kijken *\o/* <3

[ [url=m/tTcRTV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een prachtig paludarium :+:

Spirit schreef:
Wat leuk! Moet me inhouden niet ook een kneusjesbox te bestellen. :')

Hortensia's zijn binnen bij mijn ouders. Helaas ben ik ziek dus ik wil niet dat mijn ouders ze komen brengen. :o

[ [url=m/9Euo2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rBPS6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bRWaND.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beterschap! Wel mooie inhoud!
Warboel schreef:
Ik doe maar gewoon wat, dat is mijn water schema :') m’n planten groeien echt superhard ineens :oo echt tof! Moet wel even een zooi nieuwe potten haha. Ga van de week ‘s ochtends wel een keer vroeg uit bed en dan even naar het tuincentrum.

Vandaag m’n groene kneusjesbox van plantje.nl binnen gekregen <3 zitten leuke planten bij! :) oa een dieffenbachia, graslelie, baby monstera, lepelplant, varenachtige iets en volgens mij nog iets van een scindapsus ofzo.
[ [url=m/OJYDnu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gdpHF6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk ook!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:02

Warboel: wat een mooi pakket zo!

Spirit: Prachtige kleuren <3

wendy1987: Ik denk dat de ''graslelie'' een dracaena is! De linker herken ik niet.

Oh wauw die paradijsvogel!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:05

*\o/*
Vandaag prachtige abthuriums gekocht maar nu zit ik met de vraag .
Welke grond willen ze ?
Ik lees tegenstrijdige berichten.
Gewone of gewone met turf
Of speciale anthurium grond.
Waar stoppen jullie ze in ?

Tutti_Frutti

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:26

Ik snap wel dat je he vergeten was Warboel! Levering duurt best lang...
Heb er helemaal zin als ik jou box zie! Weer hele andere plantjes dat vorige die ik hier voorbij heb zien komen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:40

Die ene grote plant! Hoop straks in eigen huis ook zulke planten kwijt te kunnen!

Ik ben op dit moment helemaal gefascineerd door Coleus blumei of wel siernetels (in het Zweeds palettblad, nog de leukste naam haha). Hier in Zweden zie je ze echt heel erg veel en is het ook heel groot, grote Facebook groepen, etc.

Heb nu een mix van zo'n 100 zaadjes gekregen met zo'n 50 soorten erin waaronder deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er nu 5 gezaaid, zo benieuwd welke er uit komen. <3
Vind ze in ieder geval enorm fascinerend.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:44

Die eerste en derde heb ik hier ook staan
Ze zijn mooi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:47

Air schreef:
Nou ik heb de Duux besteld *\o/*
Kwam namelijk deze site tegen(kende hem niet maar heeft goede reviews, producten zijn bijvoorbeeld alleen maar uit de verpakking gehaald en toen weer teruggestuurd):
https://ikwillem.nu/product/overige/duu ... tiger-wit/

€56 incl verzendkosten ipv de €80 elders. Misschien voor jou ook beter te doen San87? :)

Sting: Go Monsters! *\o/*

Hier moet het nog even wachten, maar ik ga die site wel opslaan :D.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:05

Die zijn gaaf zeg! Veel varieties ook!

Ja die paradijsvogel was echt een aanwinst. Volgensmij hebben we er 1,5 jaar terug 50 euro voor betaald en verkoopt diezelfde nu kleinere voor 90!!
Heb er laatst 4 bladeren afgehaald, dus hij is nu iets minder vol.
Trouwens erg leuk als er nieuwe bladeren uitklappen, daar schrik je je soms dood van!

Hebben jullie nog tips voor betaalbare binnenpotten?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:32

Warboel schreef:

[ [url=m/X9rTBk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke heb je in het midden van je kast staan? Die is mooi!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:02

Ik zal proberen er aan te denken foto's te maken van ecosystenen.
Stippie gaat er niet in. Die wil ik meer zien dus ga opzoek in huis naar een potje daarvoor hahaha. Kan die op tafel erbij :+:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:32

little_birdy schreef:
*\o/*
Vandaag prachtige abthuriums gekocht maar nu zit ik met de vraag .
Welke grond willen ze ?
Ik lees tegenstrijdige berichten.
Gewone of gewone met turf
Of speciale anthurium grond.
Waar stoppen jullie ze in ?

Ze willen graag een organisch substraat die lang vochtig blijft. Ik had ze in turf met schors en hydrokorrels. Geloof ik met 2:2:1?

wendy1987 schreef:
Ik zal proberen er aan te denken foto's te maken van ecosystenen.
Stippie gaat er niet in. Die wil ik meer zien dus ga opzoek in huis naar een potje daarvoor hahaha. Kan die op tafel erbij :+:

Leuk!

Tutti_Frutti schreef:
Die zijn gaaf zeg! Veel varieties ook!

Ja die paradijsvogel was echt een aanwinst. Volgensmij hebben we er 1,5 jaar terug 50 euro voor betaald en verkoopt diezelfde nu kleinere voor 90!!
Heb er laatst 4 bladeren afgehaald, dus hij is nu iets minder vol.
Trouwens erg leuk als er nieuwe bladeren uitklappen, daar schrik je je soms dood van!

Hebben jullie nog tips voor betaalbare binnenpotten?

Veel planten zijn best duurder geworden inderdaad. Ik had even op YouTube gespiekt ik snap wat je bedoeld met nieuwe bladeren!

Op marktplaats staan vaak gratis kweekpotten.

Welke maat zoek je? Tegen verzendkosten mag je van mij ook wel, als de maat erbij zit althans.

Quir schreef:
Die ene grote plant! Hoop straks in eigen huis ook zulke planten kwijt te kunnen!

Ik ben op dit moment helemaal gefascineerd door Coleus blumei of wel siernetels (in het Zweeds palettblad, nog de leukste naam haha). Hier in Zweden zie je ze echt heel erg veel en is het ook heel groot, grote Facebook groepen, etc.

Heb nu een mix van zo'n 100 zaadjes gekregen met zo'n 50 soorten erin waaronder deze:

[ [url=m/40X0rP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vVym6H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LjUWU3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QvByQn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p3WDtt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iss6z4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6UMvfm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7oToCa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KvHuG4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6vyBEn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QQqfpl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er nu 5 gezaaid, zo benieuwd welke er uit komen. <3
Vind ze in ieder geval enorm fascinerend.

Super leuk! Erg mooi. :j

__

Weer wat updates. Ik zit al 3 jaar te wachten op bloemen in mijn cactussen. Hoor ik recent dat deze cactussen niet kunnen bloeien. _O-
Via een kweker toen 10 besteld die dat wel kunnen. Ik dacht voor die prijs alleen kleintjes te krijgen (10 voor 16,50) maar moeten jullie zien. :+:

Afbeelding

Deze staan nu ook buiten op mijn balkon.

Rechts zie je 2 caudexen, meteen mee besteld voor iemand anders ook.

Afbeelding

Afbeelding

In de stad hebben we een enorm leuk zaakje met planten en decoratie en waar je koffie etc kunt krijgen. Enorm aardige mensen (Nørd concept store). Ik heb ze gisteren gesteund in deze tijd. Even aan hart onder de riem gestoken en deze 2 meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor volgende week komen er 2 parels binnen. :+: Maar dat vertel ik dan pas! Echte parels waar fluwelen handschoenen voor nodig zijn. :+:

Owja en kruiden op het balkon erbij. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:46

Quir.. oooh zijn die daar zo populair? Wat gaaf! Ik heb 3 soorten staan (2 vanuit Riga meegenomen voor 50 cent/plant :') ). En een vriendin heeft een andere variant, nodig eens een stekje halen. Maar zou liefst heel m'n huis er vol mee zetten. Vind ze zo gezellig! In de winter worden ze alleen heel zielig hier.. maar ach even stekken in het voorjaar en je plant is weer fatsoenlijk :+

Toch eens ook zo'n zadenmix zoeken 8-)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:03

Jaa ze zijn echt heel leuk en gezellig en kunnen ook heel groot worden, in de zomer kunnen ze ook heel goed buiten.

De winter vinden ze inderdaad niet zo leuk meestal, vaak iets te weinig licht. Maat ze zijn extreem makkelijk te stekken, dus in het voorjaar zo weer een mooie nieuwe plant haha.

Zaadjes mix die ik heb nu heb, heb ik gekregen van iemand die haar huis er helemaal vol mee heeft staan en dus zelf zaadjes verzameld. Maar in NL zou je "rainbow" mix moeten kunnen krijgen, zitten ook hele mooie tussen. :D

Vind het sowieso altijd zo leuk om plantjes te zien groeien vanuit zaadjes! Helaas hier nog geen opgekomen, maar meestal duurt het een week een ze zitten er nu pas 3 dagen of zo in. Net als de Caladium knollen nog steeds niet boven zijn, maar had gevonden dat het wel een paar weken kon duren. Was bijna zover dat ik ze op ging graven om te zien of ze iets deden. _O-

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:43

Goede deal voor de cactussen Magda :wow:

Heeft iemand hier nog tips voor een mini humidifier? Ik heb eigenlijk maar 2 tropische planten, dus het heeft niet veel nodig.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:06

Die siernetels, die kleuren! :+: Ik wil. :')

Mooie collectie cactussen zo Magda, en ook leuk dat ze echt bloeien ipv die prikkertjes in de tc's :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:14

Eelmo schreef:
Goede deal voor de cactussen Magda :wow:

Heeft iemand hier nog tips voor een mini humidifier? Ik heb eigenlijk maar 2 tropische planten, dus het heeft niet veel nodig.

Otto Zeitler via Marktplaats. :+:

Volgens mij heeft de Action die?
Eigenlijk zo'n geurding maar dan doe je er geen geur bij.

Air schreef:
Die siernetels, die kleuren! :+: Ik wil. :')

Mooie collectie cactussen zo Magda, en ook leuk dat ze echt bloeien ipv die prikkertjes in de tc's :')

Exact. Ik wil natuurlijk wel echte bloemen. :+:

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:01

Die siernetels! <3

Mijn ouders zijn toch gekomen om de hortensia's te brengen (eigenwijs). Ze hebben er al een in de voortuin gezet.

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:17

Heel voorzichtig pot leeg gehaald. Zat spin iets in. Dus alles eruit.. sta ik bij kliko.. PATSS.. :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu dus maar verder met de ander en ff kijken wanneer ik nieuwe pot ga halen...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:17

Oeps. Maar voor die prijs is het te leuk om niet te proberen :)
Afbeelding

Zo'n aromadiffuser heb ik ook maar dan van ali, alleen mijn hygrometer staat er misschien 20cm vanaf en dan gaat het vochtgehalte wel 1% hoog. :+ Helaas niet zo geschikt dus als humidifier..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:18

Oh wat zonde Wendy!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:36

Ja baal wel! Nou waren alle plantjes daarin toch al niet mooi meer maar wel zonde van de pot. Hopelijk gaat mijn vriendin vanmiddag nog ff naar tuincentrum. Mag ze nieuwe lege pot halen.. nu staat de brimelia zielig te staan. Die wil ik in zo'n pot.. anders rijd ik zelf wel ff nog. Alles in huis. Hourskool, grind, grond.. gaat die pot kapot :roll: met opruimen viel die in 100 stukken. Was dus niet zo stevig meer :=

Maar de ander is wel gelukt :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:43

Warboel schreef:
Ik doe maar gewoon wat, dat is mijn water schema :') m’n planten groeien echt superhard ineens :oo echt tof! Moet wel even een zooi nieuwe potten haha. Ga van de week ‘s ochtends wel een keer vroeg uit bed en dan even naar het tuincentrum.

Vandaag m’n groene kneusjesbox van plantje.nl binnen gekregen <3 zitten leuke planten bij! :) oa een dieffenbachia, graslelie, baby monstera, lepelplant, varenachtige iets en volgens mij nog iets van een scindapsus ofzo.
[ [url=m/OJYDnu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gdpHF6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke box heb je gekregen!! Hoe veel heb je er in totaal? Die van mij komt vrijdag. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:54

Spirit schreef:
Die siernetels! <3

Mijn ouders zijn toch gekomen om de hortensia's te brengen (eigenwijs). Ze hebben er al een in de voortuin gezet.

[ [url=m/nlwwN0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig, ze zijn zo mooi. <3

wendy1987 schreef:
Ja baal wel! Nou waren alle plantjes daarin toch al niet mooi meer maar wel zonde van de pot. Hopelijk gaat mijn vriendin vanmiddag nog ff naar tuincentrum. Mag ze nieuwe lege pot halen.. nu staat de brimelia zielig te staan. Die wil ik in zo'n pot.. anders rijd ik zelf wel ff nog. Alles in huis. Hourskool, grind, grond.. gaat die pot kapot :roll: met opruimen viel die in 100 stukken. Was dus niet zo stevig meer :=

Maar de ander is wel gelukt :+:

[ [url=m/7TaL9b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U41b59.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JqTHgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonde zeg! Ik hoop dat je snel een andere vind. Deze zijn onwijs mooi gedaan. :j
Nu zonder spin iets.

Air schreef:
Oeps. Maar voor die prijs is het te leuk om niet te proberen :)
[ [url=m/zcoyMg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo'n aromadiffuser heb ik ook maar dan van ali, alleen mijn hygrometer staat er misschien 20cm vanaf en dan gaat het vochtgehalte wel 1% hoog. :+ Helaas niet zo geschikt dus als humidifier..

Leuk. :):)

Ik ben ondertussen in een zelfstudie beland. https://drive.google.com/open?id=1Aezaw ... -jT7epXkNK :P