Ik was alweer half vergeten dat ik zo'n box besteld had

Je kan nooit genoeg lantaarnplantjes hebben toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:De vingertechniek() heb ik vandaag ook maar toegepast en werkt inderdaad goed!
Thanks voor de tip van de tampon, ga ik even doen.
Tutti_Frutti schreef:Ik kom hier ook even meekletsen!
Sinds kort weer terug uit Ghana, waar ik normaal gesproken woon en werk. Ben nu weer tijdelijk terug ingetrokken bij mn vriend en lekker met plantjes bezig.
O.a. een kneusjes box besteld, welke als het goed is de 10e aankomt!![]()
We hebben een medium planten collectie nu, met als kers op de taart een enorme Paradijsvogel plantHij raakt inmiddels het plafond
[ [url=m/yqsZeD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vorige week ook een Ficus Elestica van mn moeder gekregen, heel erg blij mee ook!
Op dw wishlist staat inmiddels een hoop! O.a. een Zebrina en een Monstera.
Warboel schreef:@Wendy1987 wat een schatjes! Mooi graslelie'tje! En een stippie![]()
Ik was alweer half vergeten dat ik zo'n box besteld hadDus was een leuke verrassing
![]()
Je kan nooit genoeg lantaarnplantjes hebben toch?![]()
[ [url=m/X9rTBk.jpg]Afbeelding[/url] ]
wendy1987 schreef:Ik kon het niet laten. Even net voor sluit ( rustiger) deze schatjes gehaald en mos. Kan ik morgen mijn ecosysteem opnieuw indelen. Was 1 plant die t niet gered heeft en in de andere pot mos wat lelijk is.. grote potten dus moet wel passen.
Ik ging voor 2 plantjes.. Maar kijk nou![]()
[ [url=m/8o0FyS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een stip ( begonia toch)
Een bromelia volgens prijs kaartje en de andere 2 weet ik niet. Gras iets en 1 die denk ik open en dicht gaat in t licht..
Edit: owww wauw, dat terrarium ( of hoe heet het? .. vet gaaf!
Ik geniet van jullie foto's hoor van al die mooie grote planten!!
Wendy_Komen schreef:Hier ook erg blij met mijn luchtbevochteraar (is dat een woord)
Ik zet hem altijd op ioniseren, en verwarming zodat de damp wat warmer is. De hygrometer van het apparaat zelf vind ik niet geheel betrouwbaar, dus hou mijn andere meter in de gaten en zet het apparaat dan gewoon 1 uur of langer aan.
Hij staat naast mijn Zebrina, olifantsoor en onder de Monkey leaf:
[ [url=m/7qDfXI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/poCuOu.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit blijft toch ook genieten met plantjes kijken![]()
![]()
[ [url=m/tTcRTV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spirit schreef:Wat leuk! Moet me inhouden niet ook een kneusjesbox te bestellen.
Hortensia's zijn binnen bij mijn ouders. Helaas ben ik ziek dus ik wil niet dat mijn ouders ze komen brengen.
[ [url=m/9Euo2V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rBPS6b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bRWaND.jpg]Afbeelding[/url] ]
Warboel schreef:Ik doe maar gewoon wat, dat is mijn water schemam’n planten groeien echt superhard ineens
echt tof! Moet wel even een zooi nieuwe potten haha. Ga van de week ‘s ochtends wel een keer vroeg uit bed en dan even naar het tuincentrum.
Vandaag m’n groene kneusjesbox van plantje.nl binnen gekregenzitten leuke planten bij!
oa een dieffenbachia, graslelie, baby monstera, lepelplant, varenachtige iets en volgens mij nog iets van een scindapsus ofzo.
[ [url=m/OJYDnu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gdpHF6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Air schreef:Nou ik heb de Duux besteld![]()
Kwam namelijk deze site tegen(kende hem niet maar heeft goede reviews, producten zijn bijvoorbeeld alleen maar uit de verpakking gehaald en toen weer teruggestuurd):
https://ikwillem.nu/product/overige/duu ... tiger-wit/
€56 incl verzendkosten ipv de €80 elders. Misschien voor jou ook beter te doen San87?
Sting: Go Monsters!
Warboel schreef:@Wendy1987 wat een schatjes! Mooi graslelie'tje! En een stippie![]()
Ik was alweer half vergeten dat ik zo'n box besteld hadDus was een leuke verrassing
![]()
Je kan nooit genoeg lantaarnplantjes hebben toch?![]()
[ [url=m/X9rTBk.jpg]Afbeelding[/url] ]
little_birdy schreef:![]()
Vandaag prachtige abthuriums gekocht maar nu zit ik met de vraag .
Welke grond willen ze ?
Ik lees tegenstrijdige berichten.
Gewone of gewone met turf
Of speciale anthurium grond.
Waar stoppen jullie ze in ?
wendy1987 schreef:Ik zal proberen er aan te denken foto's te maken van ecosystenen.
Stippie gaat er niet in. Die wil ik meer zien dus ga opzoek in huis naar een potje daarvoor hahaha. Kan die op tafel erbij
Tutti_Frutti schreef:Die zijn gaaf zeg! Veel varieties ook!
Ja die paradijsvogel was echt een aanwinst. Volgensmij hebben we er 1,5 jaar terug 50 euro voor betaald en verkoopt diezelfde nu kleinere voor 90!!
Heb er laatst 4 bladeren afgehaald, dus hij is nu iets minder vol.
Trouwens erg leuk als er nieuwe bladeren uitklappen, daar schrik je je soms dood van!
Hebben jullie nog tips voor betaalbare binnenpotten?
Quir schreef:Die ene grote plant! Hoop straks in eigen huis ook zulke planten kwijt te kunnen!
Ik ben op dit moment helemaal gefascineerd door Coleus blumei of wel siernetels (in het Zweeds palettblad, nog de leukste naam haha). Hier in Zweden zie je ze echt heel erg veel en is het ook heel groot, grote Facebook groepen, etc.
Heb nu een mix van zo'n 100 zaadjes gekregen met zo'n 50 soorten erin waaronder deze:
[ [url=m/40X0rP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vVym6H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LjUWU3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QvByQn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p3WDtt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iss6z4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6UMvfm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7oToCa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KvHuG4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6vyBEn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QQqfpl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb er nu 5 gezaaid, zo benieuwd welke er uit komen.![]()
Vind ze in ieder geval enorm fascinerend.
Eelmo schreef:Goede deal voor de cactussen Magda![]()
Heeft iemand hier nog tips voor een mini humidifier? Ik heb eigenlijk maar 2 tropische planten, dus het heeft niet veel nodig.
Air schreef:Die siernetels, die kleuren!Ik wil.
Mooie collectie cactussen zo Magda, en ook leuk dat ze echt bloeien ipv die prikkertjes in de tc's
Warboel schreef:Ik doe maar gewoon wat, dat is mijn water schemam’n planten groeien echt superhard ineens
echt tof! Moet wel even een zooi nieuwe potten haha. Ga van de week ‘s ochtends wel een keer vroeg uit bed en dan even naar het tuincentrum.
Vandaag m’n groene kneusjesbox van plantje.nl binnen gekregenzitten leuke planten bij!
oa een dieffenbachia, graslelie, baby monstera, lepelplant, varenachtige iets en volgens mij nog iets van een scindapsus ofzo.
[ [url=m/OJYDnu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gdpHF6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spirit schreef:Die siernetels!
Mijn ouders zijn toch gekomen om de hortensia's te brengen (eigenwijs). Ze hebben er al een in de voortuin gezet.
[ [url=m/nlwwN0.jpg]Afbeelding[/url] ]
wendy1987 schreef:Ja baal wel! Nou waren alle plantjes daarin toch al niet mooi meer maar wel zonde van de pot. Hopelijk gaat mijn vriendin vanmiddag nog ff naar tuincentrum. Mag ze nieuwe lege pot halen.. nu staat de brimelia zielig te staan. Die wil ik in zo'n pot.. anders rijd ik zelf wel ff nog. Alles in huis. Hourskool, grind, grond.. gaat die pot kapotmet opruimen viel die in 100 stukken. Was dus niet zo stevig meer
Maar de ander is wel gelukt![]()
[ [url=m/7TaL9b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U41b59.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JqTHgX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Air schreef:Oeps. Maar voor die prijs is het te leuk om niet te proberen
[ [url=m/zcoyMg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo'n aromadiffuser heb ik ook maar dan van ali, alleen mijn hygrometer staat er misschien 20cm vanaf en dan gaat het vochtgehalte wel 1% hoog.Helaas niet zo geschikt dus als humidifier..