Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:59

Wij hebben het ook op goed geluk gedaan. Maar het bevalt prima

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:51

Hier staat al ruim 13 jaar een bank van Pronto, echt leer... Nog altijd heel erg mooi en zeer weinig versleten ten opzichte van het begin. In tegenstelling tot een of andere dure bank die mijn ouders in 88 kochten, die na 14 jaar echt compleet versleten was... :\ Tussendoor hebben we een oude bank gehad van andere mensen. Maar deze bank staat hier nog wel een poosje hoor :j

Moet wel zeggen, was vooraf al een stevige bank. Ik denk dat het bij een zachte bank (zachte kussens) sowieso niet heel erg veel uit maakt van welk merk het is. Maar ik vind Pronto beslist geen Seats and Sofa's kwaliteit!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:08

Banken van de pronto deden het hier ook altijd heel goed!

Er komen weer echt hele mooie plaatjes langs <3 ik heb afgelopen week in een hele mooie airbnb gezeten <3 de badkamer was zo mooi! http://abnb.me/EVmg/aEkVNfrovF

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:20

Onze bank is niet van Pronto, maar onze eetkamerstoelen zijn dat wel. Na ruim acht jaar zijn ze nog als nieuw qua look & zitcomfort :j

Dem75: leuke schuifdeuren heb je! In onze te renoveren boerderij komen ook en suite deuren. We zijn nu over de helft en het wordt telkens mooier <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:44

Iemand hier nog tips voor adresjes (eventueel websites) waar je betaalbare salontafels kan vinden? Ik vind 350 euro wel heel erg veel, voor iets dat je ook zelf kan maken :+
Dit, maar dan met hout: https://www.eijerkamp.nl/eijerkamp-coll ... 46185.html

(de prijs die ik noemde heb ik elders gezien)

Ik vind dat het met 150 euro wel mooi moet zijn geweest. Voor nu komen er eerst nog twee van die tafeltjes van Ikea.

Hier is nu alles geverfd en behangen, vandaag zijn boven de vitrages er in gehangen, prachtig geworden! Helaas zijn de foto's niet duidelijk door de zon op de grote ramen. Zal het morgen misschien nog eens proberen, maar dat is afhankelijk van hoe de trap is gedroogd. Deze is vanavond in de verf gekomen.
Kleine tegenvaller bij het uithalen van de stucloper was dat de kleine plintjes er slecht onder vandaan kwamen (tip van flip: geen schilderstape op plakken). Ikea heeft de plinten ook niet meer, dus iets vergelijkbaars gehaald bij een andere winkel :+ Gelukkig is dit maar een klein klusje.

Er is een tijdelijk fornuis gekomen en een koel-vries combinatie. Morgenochtend eerst zelf maar even naar het paard, en dan naar de Mediamarkt om een tv en wasmachine.
Het tv meubel moet morgen ook in elkaar, maar dat zal wel een flinke rel worden (Ikea Besta) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:48

Wij hebben de besta gisteren gehangen. Het systeem wat bij de 180 kast zit is top. Het systeem bij de 120 kast is k#t... we hebben snel 4 haken gehaald zoals bij de 180 kast. Mochten we gratis meenemen bij ikea.

Toen was ophangen geen centje pijn.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:07

Mooi Vonneke!!!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:22

Das zeker mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:23

Dankjewel. Mist nog aankleding. Rechts komt een hele grote ixxi te hangen en nog iets van een plant.

En deze lamp ga ik morgen ophalen voor bij de eettafel

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:29

Wat voor systeem vonneke? Aangezien de grote doos nauwelijks in de auto paste, gok ik dat ik de 180 heb. Maar die van jou lijkt groter dan die van mij. Ziet er erg mooi uit trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:31

Ik heb een 180 een 120 naast elkaar. Totaal 3 meter dus.

Bij de 180 zitten ophangbeugeltjes bij. Dat werkt perfect.

Bij de 120 moet je een losse rails kopen gvdm.... dat werkt voor geen meter...

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:43

Ik lees al even mee maar ben nog wel bijlezende....
Maar wij hebben vandaag een nieuwe vloer gekregen. PVC... erg blij mee.
Een voor en na foto...
Afbeelding
Afbeelding

De plavuizen vloer was net 4 jaar oud maar helaas met een fabrieksfout waardoor er geen beschermlaag op leek te zitten en je alles erop bleef zien, ook na het dweilen, en de krassen van de nagels van de hond alles beschadigde... Helaas iets met failliet bedrijf enzo... Maar na 4 jaar ergenis waren we het helemaal zat dus nu nieuwe vloer.

Nu ga ik weer verder lezen.. ben op pagina 72.. Hihi. Zo leuk om inspiratie op te doen en ideeën.

Wij hebben ook alle oude meubels verkocht op de bank na. In oktober komen alle nieuwe meubels.
Kijk ernaar uit.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:58

Wauw, erg gave vloer! Fijn dat het zo fraai staat. Wij gaan voor de benedenverdieping ook voor PVC.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:40

Wow Zil, dat knapt echt enorm op! Wat een verschil kan een vloer dan maken he?

Vonneke, wat een leuke tafeltjes! En die aankleding komt wel ;) vind het nu al erg geslaagd!
De lamp is overigens ook helemaal gaaf!

Janine1990 je kan ook op mp kijken natuurlijk. Soms worden daar hele gave kisten aangeboden. Of plankentafeltjes op stoere wieltjes.

Je kunt ook kijken bij houtenmeubeloutlet.nl Die hebben soms ook gave. Ik zag laatst van die houten kommen met een deksel als salontafel. ERG gaaf. (en volgens mij zo rond de 150 eur)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:42

oh ja SiemXFunny: wij hebben de pelletkachels laten installeren...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:49

Zil schreef:
Een voor en na foto...
[ [url=m/M032hc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/glfDNK.jpg]Afbeelding[/url] ]

De plavuizen vloer was net 4 jaar oud maar helaas met een fabrieksfout waardoor er geen beschermlaag op leek te zitten en je alles erop bleef zien, ook na het dweilen, en de krassen van de nagels van de hond alles beschadigde... Helaas iets met failliet bedrijf enzo... Maar na 4 jaar ergenis waren we het helemaal zat dus nu nieuwe vloer.

Nu ga ik weer verder lezen.. ben op pagina 72.. Hihi. Zo leuk om inspiratie op te doen en ideeën.

Wij hebben ook alle oude meubels verkocht op de bank na. In oktober komen alle nieuwe meubels.
Kijk ernaar uit.

Over de plavuizen heen gelegd? Of plavuizen er uitgehaald?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:26

vonneke schreef:

Oeps, ik heb rails meegenomen in het kader van stevigheid. :o dat wordt oorlog :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:28

dems75 schreef:

Vonneke, wat een leuke tafeltjes! En die aankleding komt wel ;) vind het nu al erg geslaagd!

Janine1990 je kan ook op mp kijken natuurlijk. Soms worden daar hele gave kisten aangeboden. Of plankentafeltjes op stoere wieltjes.

Je kunt ook kijken bij houtenmeubeloutlet.nl Die hebben soms ook gave. Ik zag laatst van die houten kommen met een deksel als salontafel. ERG gaaf. (en volgens mij zo rond de 150 eur)

Geen kisten of tafels met wieltjes hier. Die kommen zijn ook echt niet mijn ding. Daarbij krijg ik twee banken, denk dat rond daar niet echt mooi bij staat.
Maar ik ga die site even opzoeken! En natuurlijk genoeg op mp. Maak toch pas een keuze als de banken er zijn.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:44

Revanches schreef:
Zil schreef:
Een voor en na foto...
[ [url=m/M032hc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/glfDNK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk ernaar uit.

Over de plavuizen heen gelegd? Of plavuizen er uitgehaald?

Dat was ook het eerste wat door mijn hoofd ging. Ik hoop dat je plavuizen er uit zijn, of dat er een laagje egaline overheen gegaan is. Alleen een ondervloertje is niet dik genoeg, na verloop van tijd zie je de plavuizen er doorheen. Heeft niks te maken met de kwaliteit van je pvc, dat is altijd het geval.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:46

Leuk, al die inspiratie ideeën hier. En zo zie je maar weer hoe een vloer een groot verschil maakt in een ruimte!

Hier ook druk aan de klus, op dit moment een leeg huis. Nog paar weekjes en dan hopen we de woonkamer beetje naar onze smaak te hebben kunnen maken. Zal ik tzt ook wel voor en na foto's showen hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:55

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Oeps, ik heb rails meegenomen in het kader van stevigheid. :o dat wordt oorlog :')

Je hebt per 60cm een rails nodig. Maar misschien lukt het jullie wel. Wij vonden het echt niks.

Stevig is het niet want de ophangrand is erg dun. Stevig genoeg overigens maar de haken zijn beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:56

Janine1990 schreef:
dems75 schreef:

[naam], wat een leuke tafeltjes! En die aankleding komt wel ;) vind het nu al erg geslaagd!

Geen kisten of tafels met wieltjes hier. Die kommen zijn ook echt niet mijn ding. Daarbij krijg ik twee banken, denk dat rond daar niet echt mooi bij staat.
Maar ik ga die site even opzoeken! En natuurlijk genoeg op mp. Maak toch pas een keuze als de banken er zijn.

Juist leuk een andere vorm. Wij hebben heel strak en dan is rond juist leuk.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:44

Ben het eens met Vonneke! Kijk ook eens in de bouwmarkten voor goedkopere tafels.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:48

Wij hebben onze eettafel bij Goossens vandaan, viel ons mee met de prijs. We hebben de bjarte

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:15

vonneke schreef:
Wij hebben de besta gisteren gehangen. Het systeem wat bij de 180 kast zit is top. Het systeem bij de 120 kast is k#t... we hebben snel 4 haken gehaald zoals bij de 180 kast. Mochten we gratis meenemen bij ikea.

Toen was ophangen geen centje pijn.

[ [url=m/JQmdjo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is precies zoals wij het ook willen misshiem nog wel wat langer.
Jij raad dus aan de 180 te kopen?