[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:51

Lootje1991 schreef:
De eigenaar van het huis is overleden en dus moet ook met de erfgenamen overlegd worden, maar dat duurt nu al ander halve dag. En ik kan niet zo goed tegen die spanning!!!

ik heb over de aankoop van mijn nieuwe huis een maand of 4 in onderhandeling geweest :') slopend ! maar het is toch goedgekomen *\o/*

horsii

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:58

Wij hebben nu 152500 geboden op een vraagprijs van 175000. Voor de buurt het huis en wat er nog moet gebeuren een reël openings bod. Wij zijn zeker bereid nog flink wat omhoog te gaan maar er staat erg veel te koop in die straat voor minder maar wat wel af is en nog maar rond de drie maanden te koop staat. Het huis waar wij op geboden hebben nu staat nu 9maanden te koop waarvan 6maanden leeg en nu huurders via leegstand wet en niet onbelangrijk ze zijn nog niet gezakt in prijs en nog geen biedingen gehad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:32

Zo afgaande op die info zou je toch hopen dat je dan een beetje tussen de 260-265 uit kan komen :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:37

Mist schreef:
Lootje1991 schreef:
De eigenaar van het huis is overleden en dus moet ook met de erfgenamen overlegd worden, maar dat duurt nu al ander halve dag. En ik kan niet zo goed tegen die spanning!!!

ik heb over de aankoop van mijn nieuwe huis een maand of 4 in onderhandeling geweest :') slopend ! maar het is toch goedgekomen *\o/*

Pff 4 maanden, hoop dat het bij mij toch wel sneller is afgerond.

Wij hebben 121.000 geboden en het huis stond voor 135.000 te koop. Er moet een trap in komen en verder moeten alle aanpassingen voor een gehandicapte weer terug gezet worden naar normaal. We zijn bereid om nog hoger te gaan, maar we vonden dat dit wel een mooi begin bod was. De huizen in de straat zijn normaal rond de 160 dus deze staat al heeel goedkoop, maar ze willen het kwijt.

Ik wil gewoon een telefoontje!!! hahaha :Y)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:59

Kan me dat helemaal voorstellen lootje. Maar kan soms ook wel moeizaam verlopen als er erfgenamen in het spel zijn. Maar hoop voor je dat het vlot zal gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:08

Wj hadden ons huis te koop staan voor 200k, en hadden 2 biedingen tegelijk van 190k. Ene was een eindbod met als voorwaarde bouwtechnische keuring en niet meer dan 2.5k aan onkosten, ander was een openingsbod. Daar zijn we dus mee in zee gegaan, en uiteindelijk op 195k uitgekomen.
Aangekochte huis had een vp van 475k, hebben een openingsbod van 425k gedaan, en op 445k de deal afgerond. Verkoper wilde eigenlijk niet onder de 450k gaan, maar omdat wij bereid waren voor een late aanvaarding (wat gunstig was voor de kinderen) is ie akkoord gegaan voor 445k. Dat huis heeft ook nog geen 3 weken te koop gestaan, en stond enkele jaren terug (toen er emigratieplannen waren) te koop voor 600k.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:19

Huis van mijn moeder heeft officieel 12 dagen te koop gestaan, 12 geplande bezichtigingen en nummer 13 belde met makelaar en wilde het heel graag en is dus als eerste ingepland, vraagprijs geboden en weg was het huis!
Droom senario dat ik jullie alle van harte vandaag nog gun.
Succes allemaal

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:39

Wow Cobelens & Neon dat zijn wel droomverhalen! Ik hoop dat die van ons er ook op die manier bij kan komen maar hou er wel echt rekening mee dat dat niet zo zal zijn. Er staan zoveel vergelijkbare huizen te koop, dat mensen maar net voor die van ons moeten kiezen. We kunnen ons hopelijk vooral onderscheiden door de prijs.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:44

Dat zijn inderdaad goede verhalen. Zo hoopt iedereen dat het gaat. Maar helaas is het heel vaak toch ook anders.

Nog een vraag: iemand enig idee hoe lang de overdracht duurt bij de notaris?

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:59

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar sjaslique, ons is vertelt ongeveer een half uur. Maar wij gaan het morgen ervaren :):) dus dan kan ik het je precies vertellen. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:05

Overdracht bij de notaris kan heel kort, ik zat er ook niet heel lang. Beetje afhankelijk van de situatie, de akte(s) worden doorgelezen, dan handtekeningen zetten en klaar. Collega zat er een hele ochtend, maar die had alles tegelijk: overdracht, hypotheek en testamenten. Dan duurt het eventjes :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:33

Even denken, wij moesten er om 10 uur zijn, zijn naar huis gereden, omgekleed, en zaten om 10:38 in de auto naar stal. Notaris is 5 minuutjes rijden gok ik.
We hebben na afloop ook nog een minuut of 5 met de makelaar gesproken, omdat hij ook de makelaar is van ons aangekochte huis, en we het daar nog even over hadden.
Niet lang dus. :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:47

Wij waren rond een uurtje bezig.. Er stonden 2 fouten in de akte, waardoor er 1x is voor gelezen en we daarna nog een keer zelf alles hebben gelezen :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 09:47

Bij mij duurde het een uurtje bij de notaris. Hypotheekakte en overdracht.

Was wel een leuke notaris. Aardige man die de erg droge stof toch nog een beetje leuk kon brengen en ons met een grote glimlach de sleutel in handen drukte...

(Jammer dat hij 3 weken later de hypotheekakte nog niet bij de bank had, maargoed...)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:50

Ligt er inderdaad maar aan, laat je de notaris alles helemaal voorlezen waarbij je het nogmaals doorleest met zijn allen, of heb je het thuis al goed doorgelezen en geloof je het wel....dan is het alleen een kwestie van even kort doorlopen, handtekeningen zetten, sleutels overdragen en als je mazzel hebt nog een aardigheidje van de makelaar ontvangen en het is klaar in een kwartiertje :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:25

Bedankt voor al jullie antwoorden. Had er totaal geen idee van.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:39

Ik mag dinsdag weer mee naar de notaris voor de overdracht van het huis wat mijn zoon heeft gekocht. Of eigenlijk voor de hypotheek (familielening). Vierde keer bij deze notaris, soort plechtige, maar lieve opa. En het vijfde huis (koop en verkoop) via deze makelaar. Weer een mooie schoonmaakemmer met bos bloemen :-)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:54

Hier zakt de moed me in de schoenen.
Kreeg net een mail van de makelaar van de bezichtiging van ons huis afgelopen zaterdag.
Mensen hadden veel positieve punten maar ook helaas een paar negatieve.
Zo vonden de mensen de keuken op de foto er beter uit zien dan in het echt.
En we hebben vloerbedekking op de trap en overloop en zij wilden deze eruit hebben maar ze dachten dat er veel lijm onder zou zitten.
En de buitenkant moest geschilderd worden in hun ogen.

Helaas pindakaas voor ons.
Zit nu heel erg te twijfelen om de vloerbedekking van de trap en overloop te gaan verwijderen maar dat lijkt mij een hele zware klus en volgens mij krijg ik deze kosten er niet uit bij verkoop van de woning.

Nu zet de makelaar het toch maar te koop met een bieden vanaf prijs.
Hopen maar dat die ene koper er tussen zit maar wordt er wel moedeloos van dat ze het huis in principe afkraken.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:10

Jeetje dat is inderdaad wel een tegenvaller lovemyhorse1.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:13

:(:) lovemyhorses1

Vloerbedekking gewoon laten zitten. Wij hebben ook vloerbedekking op de trap, is niet al te mooi meer, maar dat kan de koper er makkelijk uit halen.
Ik weet hoe je je voelt, hier hetzelfde, huis is te klein of er moet teveel aan gedaan worden. (wat dan precies dat weten we niet, maar iemand opperde 'dient gemoderniseerd te worden').
Of de omgeving staat mensen niet aan.
We weten dat er iemand is die het wil hebben, dus voor ons wordt het gewoon geduld hebben denk ik.

Met een vanaf prijs gaat het misschien toch sneller.

Dat huis afkraken zijn veel mensen die dat doen, ook als ze wel een bod willen doen om een laag bod te verantwoorden.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:11

Dank je Sym voor de positieve woorden :o
Het komt nu op mij over dat ik een waardeloos huis heb maar dat heb ik niet!!!
Het is goed onderhouden,netjes afgewerkt maar toch dat klagen.
Heb echt het gevoel dat ik het huis nooit meer verkoop en ik wil zo graag weer met mn vent en kids in 1 huis wonen in mijn geliefde woonplaats.

Nu maar hopen dat een bieden vanaf prijs meer zn vruchten gaat afwerpen.
En als mensen een bod doen dat imo te laag is zeggen wat er aan het huis echt mankeert dus niet van de keuken is mijn stijl niet want dat kunnen ze makkelijk zelf maken naar hun smaak.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:15

Lieverd, je laat je wel erg snel op de kast jagen. Ik snap dat je haast hebt, maar het blijft een kopersmarkt. En kopers zoeken nu eenmaal minpunten, om te kunnen onderbouwen waarom ze laag kunnen bieden. Iedereen wil nu eenmaal wel voor een duppie op de eerste rang zitten, en daar ben jij nu even de dupe van. En het komt extra hard aan, omdat je gewoon haast hebt.
Is er niet een manier om bij jullie de druk wat van de ketel te krijgen? Verhuren bijvoorbeeld, zodat jullie het huis rustig kunnen verkopen voor de gewenste prijs en jij weer fijn bij je vent kunt gaan wonen?

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:25

Wendy,bedankt voor je lieve woorden.
Mijn vent wil het huis niet verhuren omdat hij dan geen grip erop heeft hoe het eruit ziet.
Voor je het weet zit er een wietplantage in of slopen ze heel je huis.
Of ze maken er een puinhoop van als je een bezichtiging krijgt.
Ik moet gewoon geduld hebben maar het is gewoon moeilijk om je vent te moeten missen.
Ééns komt er een koper voor ons huis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:25

De klachten van de kijkers komen mij als "prijsdrukkende argumenten" over idd.
Kijkers en eventuele kopers zullen altijd! De eventuele minpunten aanhalen en als het even kan extra benadrukken.
Die trap... Alsbze die graag kaal willen hebben... Trekken ze lekker de vloerbedekking er af, litertje afbijt er tegen aan ( merk je niks van want als je met die troep aan de gang bent ben je toch zo stoned als een aap) en een schuurapparaat er over heen en klaar is klara. Daar laten ze een huis echt niet om schieten, als het nou echt een drama is gooi je een 500 euro tegen aan in de vorm van een traprenovatiesetje... Laat je niet op de kast jagen hoor meis :(:)
Nogmaals.. Als ze het daar op laten schieten... :n

Keuken... Sja... Als ie op de foto niet beter had geleken was het wel hun smaak niet geweest of hadden ze wel over de badkamer gemekkerd... Echt ... Ik zou niet eens gek staan kijken als dat soort mensen niet alsnog een bod doet op een gegeven moment... Misschien na het zien van wat andere huizen en ze een dikke realitycheck hebben gekregen van wat er te krijgen is voor een xx budget.

als koper zijnde filter ik ook absoluut de minpunten uit een huis om die zeker te benadrukken om een eventueel bod te beargumenteren als dit aanbde lage kant is. zo ben ik vanmiddag nog even langs dat huis gereden met de oprit er langs die nergens toe leid. als ik daar een bod op zou doen zal ik zeker die oprit en de onzekerheden van het achterliggende perceel aanhalen. Dan nog het feit dat het betreffende dorp geen enkele voorziening heft voor de dagelijkse behoeften, de woonop beperkt is en uitbouwen noodzakelijk, deze huizen redelijk gehorig zij en het dak + de gevels binnen 5 jaar gedaan moeten worden + boven geen dubbelglas...
Is ht dan een slecht of onverkoopbaar huis? Absoluut niet, maar ik ga niet meer betalen dan noodzakelijk. Net zoals dat een koper een huis echt niet onder een bepaalde prijs gaat verkopen.
Nu zou ik in dit geval te maken hebben met een woonstichting en wil ik zeker weten het onderste uit de kan hebben ivm mijn kennis van eventuele slordigheden in het onderhoud en het feit dat ze dat huis dmv de huur al 6 keer afbetaald hebben . bij een particuliere verkoper zal ik ook minder hard zijn trouwens. Maar ook daar zou ik de minpunten aanhalen.
Maar kopers voor wie het als een breekpunt is dat er vloerbedekking op een trap zit en dat daar wel eens lijm onder kan zitten... Die zie ik niet als serieuze kijkers eigenlijk...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:24

Nah, dat soort dingen kunnen wel prima doorslaggevend zijn als je meerdere serieuze opties hebt, dan zou ik ook gaan selecteren op zulke dingetjes :P