Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:18

Annemiek80 schreef:
takkie_muis schreef:
Die rob site is ideaal!

Ik heb maybe een huisje , heb al een tafelmodel vriezer en kook al regelmatig bij pa en ma zelf wat (Pastasaus van moeders hoef ik niet , heb kip-broccoli en witlof gehaald voor 5 euro en kon 3 keer toe)

Mijn week budget wordt 35 euro , de kat eet voor 6 euro per week KVV en dan heb ik 29 over. Vlees in de aanbieding halen , en de groenten die ik lust in de aanbieding halen en invriezen. Maar hoe ontdooi je dat nu , kort door de wok of gewoon koken?

Beetje late reactie...
Ik vind het persoonlijk makkelijker/beter om met een maandbudget te werken, ofwel 1x in de maand boodschappengeld opnemen en dan te verdelen over de weken.
Als je namelijk op aanbiedingen gaat inkopen komt het gewoon af en toe voor dat je weken hebt waarbij je wat duurder uitkomt.
Zelf heb ik dit bijv. tijdens de hamsterweken waarbij veel producten 2e gratis zijn. In dit soort weken koop ik dan de duurdere dingen groter in zoals wasmiddel, shampoo, koffie/thee/limonade, conserven, kruidenmixen, grootverpakkingen toiletpapier, vlees, vleeswaren, dingen die je hoe dan ook wel gebruikt.
Dat hoef ik dan de komende weken (maanden) weer niet aan te schaffen.

Ik ga in principe ook uit van een budget per week van ong. 30 euro, echter in dit soort weken komt het regelmatig wel eens voor dat het 40 euro is, als je in 1x 3 a 4 pakken/flessen wasmiddel haalt, 4 flessen shampoo etc.
Zo heb ik van de zomer al groentenconserven ingeslagen, in de zomer eet ik ze niet, er is dan zoveel vers te verkrijgen voor mooie prijzen, maar 's winters is verse groenten gewoonweg duurder en las ik regelmatiger af en toe een dagje groenteconserven in (en daarnaast vind ik boontjes uit pot/blik lekkerder dan vers lol)

Voordeel van op deze manier inkopen is dan weer dat ik heel regelmatig weer een week of meerdere weken goedkoop kan zijn, zoals bijv deze week (wat ik hierboven al postte), omdat mijn kast/vriezer altijd wel gevuld is, alleen lekker drinken (op siroop na)/snoep/chips ed moet ik niet in de aanbieding kopen, dat overleeft nl geen weken/maanden in mijn voorraadkast.

Voor mij 1x per maand gaat niet werken , ik koop dan snel wat lekker omdat het wel kan en dan oliebol dan zit ik krap. Geef je wel gelijk over de wasmiddel en de hele meuk , maar als ik elke maand 140 a 150 pin komt het niet goed.

Dat scheelt dat je zomers inslaat met aanbiedingen , ik kom er midden winter in dat maakt het al moeilijker . Heb geen tijd gehad in te slaan en vers is er niet heel veel nu , het had wel makkelijk geweest! Boontjes uit blik/pot zijn ook lekkerder :')

Ja dan heb je een voorraad en kan je vooruit , in de aanbieding het halen en dan lekker invriezen. Heb een tafelmodel vriezer maar als je het ergonomisch inricht kan er genoeg in , en het meeste vlees is voor meerdere personen dat maakt voor mij het makkelijk en hoppa de vriezer in sticker met datum erop. Snoep en chips mag straks niet , misschien het weekend maar dat is zo fout :P

Maar waarschijnlijk krijg ik volgende week de sleutel , en dan midden januari lekker op mezelf <3

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:17

Was net bij de Nettorama, heksenkaas voor 99 cent!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:26

DebGizmo schreef:
Alwiene schreef:
Nog een LIHL tip. Volgende week bij de AH de oral B tweede gratis. Als je dan een tube pro expert munt (goedkoopste pro expert variant) neemt en een tube oral b 123 tandpasta (goedkoopste van oral b zou 1,35 moeten kosten). Dan kun je daar je oral b lihl bon op inleveren en dan betaal je maar 20 cent voor die 2 tandpasta's samen :)

Net bij de Ah geweest, de goedkoopste oral b was de 3D white bij onze ah tenminste, die was 3,90, heb nu voor die 3D white en 123 oral b samen 62 cent betaald. Er was ook nog een munt met mondwater variant van 2,74, maar volgensmij was dat niet degene die jij bedoelde?

Kan kloppen, de eerste AH waar ik vanmiddag was die had ook die goedkoopste variant niet, die had ook zoiets als wat jij noemt als goedkoopste. Maar ben naar een andere AH gegaan en daar stond wel de pro expert munt variant voor 3,04 dus samen met die 123 had ik ze dus wel voor 20 cent. :)

Niet bij elke AH te vinden en soms bij de servicebalie, maar die Gillette scheersystemen zijn ook met 50% korting. Dat betekent dat je bij de fusion en de fusion pro glide nu geld toe krijgt. Blijkbaar zijn er landelijk enkele AH's die daar moeilijk over doen, maar heb het zelf gewoon meegekregen (meerdere) en geld terug gehad ook :) Edit: Dit is dus uiteraard wel met LIHL bon, zie dat ik dat er niet bij gezet had.
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 09-12-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:29

jij bent echt goed up to date met die aanbiedingen alwiene, supergoed joh!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:14

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:31

Wat een vervelende medewerksters heeft de Etos in de aa-landen.
Heb een MaxFactor mascara genomen. Normaal 15,99, nu 50% korting dus 7,99 lihl bon ingeleverd waardoor ik nog 5,- korting kreeg. Commentaar van die medewerkster; hmm, dat is wel heel goedkoop >;) tja mevrouw moet je bij de hoofdkantoor zijn..
Het is dat deze vestiging dichtbij is maar ik kom er niet graag meer.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:33

Oh mona pudding is bij de AH in de aanbieding, nu 99 cent met lihl bon betaal je dan maar 0,50 cent.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:01

C_arola schreef:
Wat een vervelende medewerksters heeft de Etos in de aa-landen.
Heb een MaxFactor mascara genomen. Normaal 15,99, nu 50% korting dus 7,99 lihl bon ingeleverd waardoor ik nog 5,- korting kreeg. Commentaar van die medewerkster; hmm, dat is wel heel goedkoop >;) tja mevrouw moet je bij de hoofdkantoor zijn..
Het is dat deze vestiging dichtbij is maar ik kom er niet graag meer.

Misschien twijfelde ze aan haar zelf of ze het wel goed had gedaan?
Ik weet het niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:32

Ze heeft me de vorige keren gewoon zonder problemen kortingen gegeven. Misschien vond ze het niet leuk dat ik 13,- korting nam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:43

C_arola schreef:
Ze heeft me de vorige keren gewoon zonder problemen kortingen gegeven. Misschien vond ze het niet leuk dat ik 13,- korting nam.

Ik heb bij de Etos gewerkt. Per week krijg je een overzicht te zien hoe snel je gem. Aan de kassa bent. Hoeveel je totaal hebt afgerekend en het gem. Wat een klant besteed. Met deze dagen hangen ze er vaak een prijs aan vast wie de hoogste scores haalt.

Dit was wel het geval toen ik er nog werkte en dat is wel even geleden hoor. Maar misschien daarom de reactie? Maakt het nog niet goed natuurlijk

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:08

Wat zijn lihl bonnen en waarom heeft iedereen het er ineens over? :+
Ik lees vaak mee maar heb er overheen gelezen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:45

LekkerInHetLeven , meer weet ik ook niet :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:48

Inderdaad lekker in het leven bonnen. Wanneer je een kindje krijgt kun je je hier voor opgeven maar niet iedereen krijgt het. Je krijgt 1x in de 3 maanden bonnen waar korting op staat voor bepaalde producten wat flink kan oplopen als je korting op korting neemt (niet overal mogelijk). Ideeën wisselen is handig en omdat we het in dit topic over bezuinigingen hebt is het makkelijk dat hier te plaatsen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:50

Blingh schreef:
C_arola schreef:

Ik heb bij de Etos gewerkt. Per week krijg je een overzicht te zien hoe snel je gem. Aan de kassa bent. Hoeveel je totaal hebt afgerekend en het gem. Wat een klant besteed. Met deze dagen hangen ze er vaak een prijs aan vast wie de hoogste scores haalt.

Dit was wel het geval toen ik er nog werkte en dat is wel even geleden hoor. Maar misschien daarom de reactie? Maakt het nog niet goed natuurlijk

Ik vind het niet kloppen dat hier prijzen aan zijn verbonden. Wat een klant besteedt hoeft niks te maken te hebben met de medewerkster lijkt me.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:57

Is had eerst ook lihl bonnen. En nu krijg ik ze ineens niet meer -O- Snap er niks van.
Heb al geprobeert contact op te nemen maar heb nog niks gehoord van ze.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:01

Ik heb me nu net aangemeld via de website, eens zien of ik ze nu ook thuis ga krijgen, heb iig een gratis proefmonster ariel die opgestuurd gaat worden lol, naar wat ik vluchtig even las via google krijgen veel mensen het als een blijde doos hebben gekregen omdat je dan in het P&G bestand zit.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:14

Klopt en het komt inderdaad ook regelmatig voor dat je de bonnen ineens niet meer krijgt.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:51

C_arola schreef:
Klopt en het komt inderdaad ook regelmatig voor dat je de bonnen ineens niet meer krijgt.

Weet jij dan toevallig ook een manier om die bonnen weer wel te krijgen??

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:53

Mijn kinderen zijn al pubers dus de blijde doos zal ik wel niet meer krijgen. :(

Ik heb net wel de Kwekkeboom aktie ingevuld, ze vragen de barcode cijfers en een vraag over de verpakking. Ik heb zelfs 10 cent winst, kosten 2,59 bij Deka en ik krijg 2,69 terug *D

Zo dus een gratis kroket eten, die smaakt vast extra lekker :9

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:56

Er is geen manier om te zorgen dat je die bonnen krijgt. Dit is allemaal min of meer willekeurig, alleen P&G weet precies wie ze kiezen en waarom. Helaas..

Er is afgelopen week een mail naar de Albert Heijn filialen uitgegaan dat er geen korting op korting meer gegeven mag worden met de LIHL bonnen. Blijkbaar is dit nieuws nog niet overal doorgedrongen, maar het is dus te verwachten dat dit binnenkort overal niet meer gaat lukken jammergenoeg.

@Carola, ik vind het sowieso wel stoer dat jij het blijft proberen op de AA-landen. Ik mijdt dat filiaal liever haha. Maar heb nog bonnen voor mascara's en wil er nog een paar van de allergoedkoopste bij hebben, dus misschien van de week toch maar even kijken of ze hem daar nog hebben. Je hebt het immers wel mee gekregen. :) Als het goed is hebben trouwens vorige week ofzo alle filialen weer bericht gehad dat ze wél korting op korting moeten geven met de LIHL bonnen. Had op zuid iig het gevoel dat ze beter op de hoogte waren nu gelukkig :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:56

Ik kom er eerlijk gezegd alleen omdat het dichterbij is := maar bedankt :)
Hopelijk doen daar in het vervolg alle medewerksters niet moeilijk en anders ga ik erop staan dat ze de hoofdkantoor gaan bellen. Mogen ze daarna gelijk hun excuus aanbieden.

Jammer van AH, was wel leuk om daar ook korting op bonus te krijgen :\

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:53

Idd erg jammer van de ah!

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:16

hallo,

Ik lees vooral mee. Ben net bij onze AH geweest en ze hebben de LIHL bonnen gelukkig nog geaccepteerd.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:18

Bij ons haalt hij er geen korting vanaf als het product al in de aanbieding US, dus dat is wel handig. Overigens staat er ook duidelijk op de kortingsbon dat de korting niet geldig is met andere acties , dus als er winkels zijn die het weigeren, snap ik dat best, want het staat immers op de achterkant van de bon.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:37

Hier op Zwolle Zuid werd het vanmiddag ook nog geaccepteerd gelukkig :)

En ja hoor Olympia, je zal mij ook niet horen zeggen dat het niet hun goed recht is om te weigeren. Maar voor ons als consument is het natuurlijk wel jammer als een winkel waar het eerst wel mocht nu niet meer meedoet, haha.
Wat is 'bij jullie'? Kruidvat toevallig? Weet dat zij een kassasysteem hebben die de bonnen niet pakt als er al korting op zit.