Annemiek80 schreef:takkie_muis schreef:Die rob site is ideaal!
Ik heb maybe een huisje , heb al een tafelmodel vriezer en kook al regelmatig bij pa en ma zelf wat (Pastasaus van moeders hoef ik niet , heb kip-broccoli en witlof gehaald voor 5 euro en kon 3 keer toe)
Mijn week budget wordt 35 euro , de kat eet voor 6 euro per week KVV en dan heb ik 29 over. Vlees in de aanbieding halen , en de groenten die ik lust in de aanbieding halen en invriezen. Maar hoe ontdooi je dat nu , kort door de wok of gewoon koken?
Beetje late reactie...
Ik vind het persoonlijk makkelijker/beter om met een maandbudget te werken, ofwel 1x in de maand boodschappengeld opnemen en dan te verdelen over de weken.
Als je namelijk op aanbiedingen gaat inkopen komt het gewoon af en toe voor dat je weken hebt waarbij je wat duurder uitkomt.
Zelf heb ik dit bijv. tijdens de hamsterweken waarbij veel producten 2e gratis zijn. In dit soort weken koop ik dan de duurdere dingen groter in zoals wasmiddel, shampoo, koffie/thee/limonade, conserven, kruidenmixen, grootverpakkingen toiletpapier, vlees, vleeswaren, dingen die je hoe dan ook wel gebruikt.
Dat hoef ik dan de komende weken (maanden) weer niet aan te schaffen.
Ik ga in principe ook uit van een budget per week van ong. 30 euro, echter in dit soort weken komt het regelmatig wel eens voor dat het 40 euro is, als je in 1x 3 a 4 pakken/flessen wasmiddel haalt, 4 flessen shampoo etc.
Zo heb ik van de zomer al groentenconserven ingeslagen, in de zomer eet ik ze niet, er is dan zoveel vers te verkrijgen voor mooie prijzen, maar 's winters is verse groenten gewoonweg duurder en las ik regelmatiger af en toe een dagje groenteconserven in (en daarnaast vind ik boontjes uit pot/blik lekkerder dan vers lol)
Voordeel van op deze manier inkopen is dan weer dat ik heel regelmatig weer een week of meerdere weken goedkoop kan zijn, zoals bijv deze week (wat ik hierboven al postte), omdat mijn kast/vriezer altijd wel gevuld is, alleen lekker drinken (op siroop na)/snoep/chips ed moet ik niet in de aanbieding kopen, dat overleeft nl geen weken/maanden in mijn voorraadkast.
Voor mij 1x per maand gaat niet werken , ik koop dan snel wat lekker omdat het wel kan en dan oliebol dan zit ik krap. Geef je wel gelijk over de wasmiddel en de hele meuk , maar als ik elke maand 140 a 150 pin komt het niet goed.
Dat scheelt dat je zomers inslaat met aanbiedingen , ik kom er midden winter in dat maakt het al moeilijker . Heb geen tijd gehad in te slaan en vers is er niet heel veel nu , het had wel makkelijk geweest! Boontjes uit blik/pot zijn ook lekkerder

Ja dan heb je een voorraad en kan je vooruit , in de aanbieding het halen en dan lekker invriezen. Heb een tafelmodel vriezer maar als je het ergonomisch inricht kan er genoeg in , en het meeste vlees is voor meerdere personen dat maakt voor mij het makkelijk en hoppa de vriezer in sticker met datum erop. Snoep en chips mag straks niet , misschien het weekend maar dat is zo fout

Maar waarschijnlijk krijg ik volgende week de sleutel , en dan midden januari lekker op mezelf